박사

애니메이션과 게임의 공포 조절에 대한 디자인 8 요소(DEFC-8)와 체계화 = Systemization and Suggestion on the Eight Design Elements of the Fear Control Theory (DEFC-8) in Animation and Game

왕건 2020년
논문상세정보
' 애니메이션과 게임의 공포 조절에 대한 디자인 8 요소(DEFC-8)와 체계화 = Systemization and Suggestion on the Eight Design Elements of the Fear Control Theory (DEFC-8) in Animation and Game' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 게임
  • 공포조절 디자인 8 요소
  • 애니메이션
  • 조절자 디자인 5 요소
  • 조절형식 디자인 3 요소
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
717 0

0.0%

' 애니메이션과 게임의 공포 조절에 대한 디자인 8 요소(DEFC-8)와 체계화 = Systemization and Suggestion on the Eight Design Elements of the Fear Control Theory (DEFC-8) in Animation and Game' 의 참고문헌

  • ,배경음악을 활용한 클래식 음악 지도방안, 석사학위논문
    이세미 忠南大學校 大學院 교육학과 음악교육 전공 [2017]
  • 직업적 음성사용자를 위한 목소리 훈련방안 연구
    문선희 , 직업적 음성사용자를 위한 목소리 훈련방안 연구, 석사 학위논문, 중앙대학교 예술대학원 공연영상학과 연극전공 [2012]
  • 정서심리학
  • 이제, 게임 캐릭터 디자인의 기호학적 분석을 통한 캐릭터 아이덴티 티 표현에 관한 연구, 공주대학교 대학원 게임디자인학과
    석사학위 논문 [2011]
  • 영화음악의 제작에 관하여
    이상윤 디지털영상학술지 제 4권 제1호 [2007]
  • 소설과 영화가 서사구조라는 동일 범주에 속하고, 서사물은 그것을 움직이는 기법들과 독립적으로 존재한다. 시모아 채트먼(S. Chatman), 한용환 역,『영화란 무엇인가』
    고려원 [1981]
  • 모티베이션 이론을 이용한 온라인 게임 내 부정행위 탐지
    이재혁 학위논문(석사), 고려대학교 정보보호대학원: 정보보호학과 [2018]
  • 모린 퍼니스, 한창완ㆍ조대현ㆍ김영돈ㆍ곽선영 역, 움직임의 미학
    한 울 아카데미 [2001]
  • 로만폴란스키 영화에 나타난 불안과 공포의 미학, 한국콘텐 츠학회논문지
    김형주 한국콘텐츠학회, Vol.12. No.3 [2012]
  • 공포게임에서 유희적 공포요소와 플레이어의 반응에 대한 연구
    윤장원 ,공포게임에서 유희적 공포요소와 플레이어의 반응에 대한 연구, 박사학위논문,숭실대학교 대학원,미디어학과, [2008]
  • 『특정공포증』
    김은정 김지은 학지사 [2003]
  • 『통합형 문화예술교육으로서의 애니메이션과 게임 캐릭터를 활용한 음악수업 지도안 개발』
    황보영 전남대학교 교육대학원, 석사논문 [2013]
  • 『공포의 개념화 양상』
    임지룡 한글 [2001]
  • 「청각 이미지의 시각 표현에 관한 연구」
    이은정 홍익대학교 일 반대학원 시각디자인전공 석사학위논문 [2003]
  • 「미술교육에서 ‘색채의미전달’을 위한 수업 모형 개발」
    김선정 서울교육 대학교 교육대학원 초등미술교육전공, Processes, 1991 [2008]
  • 「공감과 소통의 게임학」
    김경섭 [2008]
  • 「가상현실과 증강현실의 현실」
    민준홍 커뮤니케이션북스 [2016]
  • al.Changing Induced Moods Via Virtual Reality , Jsselsteijn W I
    [2006]
  • [95] Ermi, Mäyrä, Fundamental Components of the Gameplay Experience : Analysing Immersion. Conference: Digital game Research Conference 2005, Changing Views: Worlds in Play, June 16-20, 2005.
  • [94] Bianca A. Silva,Cornelius T. Gross and Johannes Groff,'The neuralCircuits of innate fear: detection, integration, action, and mem orization', Learn Mem, vol.23, 2016.
    [2016]
  • [8] James H.Geer,The development of a scale to measure fear, Behaviour Research and Therapy, Volume 3, Issue 1, August 1965.
  • [89] Celia Hodent, The Gamer's Brain:How Neuroscience and UX Can Impact Video Game Design, 1st Edition,2017.
  • [88] Ali Israr,Seung-Chan Kim, Jan Stec, Ivan Poupyrev, Surround haptics: tactile feedback for immersive gaming experiences,CHIEA '12 CHI '12 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems,
  • [86] McIntosh, D. N., Reichmann‐Decker, A. , Winkielman, P. and Wilbarger, J. L. 2006, When the social mirror breaks: deficits in automatic, but not voluntary, mimicry of emotional facial expressions in autism. Developmental Science, 2006.
  • [80] James H.Geer,The development of a scale to measure fear, Behaviour Research and Therapy, Volume 3, Issue 1, August 1965.
  • [79] K. T. Strongman,The Psychology of Emotion: From Everyday Life to Theory,5th Edition,Wiley,2003.
  • [75] Bianca A. Silva,Cornelius T. Gross and Johannes Gräff,The neuralCircuits of innate fear: detection, integration, action, and memorization,Learn Mem. 2016
    [2016]
  • [74] Howard Leventhal, FEAR APPEALS AND PERSUASION: THE DIFFERENTIATION OF A MOTIVATIONAL CONSTRUCT, VOL. 61, NO. 6. A.J.P.H. 1971.
  • [68] D. Chang, Haptics: gaming's new sensation,Computer, Volume: 35 , Issue: 8, 2002.
  • [67] Robert. J. Sternberg and Karin Sternberg, Cognitive Psychology, Sixth Edition,Cengage Learning Press, 2011.
  • [65] John.R.Anderson - Cognitive Psychology and its Implications-Worth Publishers, 2009.
  • [63] John Anderson - Cognitive Psychology and Its Implications - Freeman_Worth, 2015.
  • [62] GoRITZ A S .The Induction of Mood the Motivation and Emotion, 2007.
  • [5] Ma Dolores Vara,Maja Wrzesien and Mariano Alcañiz,Rosa Mª Baños,David Pérez-López,A VR-Based Serious Game for Studying Emotional Regulation in Adolescents IEEE Computer Graphics and Applications, Volume: 35 , Issue: 1 , Jan.-Feb. 2015.
  • [54] VELTEN E J .A Laboratory Task for Induction of Mood States. Behaviour Resea rch and Therapy, 1968.
    [1968]
  • [49] Robert W. Levenson, Basic Emotion Questions, Emotion Review 2011
  • [47] Paul R. KleinginnaJr. Anne M. Kleinginna, Motivation and Emotion, Volume 5, Issue 4, 1981.
  • [42] Izard,Carroll E, Human emotions. Springer Science press, 1977.
    [1977]
  • [40] Michael Lewis, Jeannette M. Haviland-Jones,Lisa Feldman Barrett,Handbook of Emotions, 2010.
  • [39] Magda Arnold. Feelings and Emotions, ACADEMIC PRESS, 1970,
  • [32] Bohil,Owen,Jeong,Alicea,&Biocca,VIRTUAL REALITY AND PRESENCE, 2009.
  • [2] James Shanahan & Michael Morgan,Television and its Viewers: Cultivation Theory and Research,Cambridge University Press, 1999.
  • [26] Bernard Perron, HORROR VIDEO game :Essays on the Fusion of Fear and Play,McFarland & Company, Inc., Publishers Jefferson, North Carolina, and London, 2009.
  • [25] Ron Tamborini, Responding To the Screen: Reception and Reaction
  • [24] Paul Wells,Understanding Animation 1st Edition,Routledge, 1998.
  • [23] Holloway, R. Z for Zagreb, London: Tantivy Press. 1972.
  • [22] Solomon, C. (ed.) The Art of the Animated Image: An Anthology, Los Angeles: AFI. (1989) Enchanted Drawings: The History of Animation, New York: Alfred K. Knopf. 1987.
  • [21] 'Animation: Forms and Meanings' in Nelmes, J., Introduction to Film Studies, London & New York: Routledge, 1996.
  • [1] Nicholas.Negroponte,BEING DIGITAL,Hodder & Stoughton Press,1995.
  • [18] GoRITZAS. The Induction of Mood. Motivation and Emotion, 2007.
    [2007]
  • W. Levenson,Emotion elicitation using films,Cognition and Emotion,Volume
    9 , [2006]
  • VIANNA and LíA R.M
    [2004]
  • Tow ard the Laboratory Study of Sadness and Crying
    [1984]
  • The many paths to fear
    13 ( 9 ) , [2012]
  • The amygdala modulates memory consolidation of fear-motivated inhibitory avoidance learning but not classical conditioning .
    [2000]
  • The Secret History of Emotion
    [2006]
  • Shiota & James W. Kalat, 민경환등 옮김, 정서심리학
    Michelle N. 센게이지러닝코리아(주)
  • S.Cognition and motivation in emotion
    Vol 46 ( 4 )
  • S. EMOTIONS : ACOGNITIVE–PHENOMENOLOGICAL ANALYSIS
    [1980]
  • Randle s, Four Models of Basic EmotionsA Review of Ekman andCordaro Izard Levenson and Panksepp and Watt
    [1994]
  • Psychologically Motivated Techniques for Emotional Sound inComputer game,2003
  • Place illusion and plausibilityCan lead to realistic behaviour in immersive virtual environments
    [2009]
  • Phasic vs sustained fear in rats and humans : role of the extended amygdala in fear vs anxiety.Neuropsychopharmacology
    35 ( 1 ) [2010]
  • Ochsner, Explicit and implicit emotion regulation : a multi-framework,Soc Cogn Affect Neurosci
    [2017]
  • Nothing to Fear ? An Analysis of College Students ' Fear Experiences With Video game
    [2015]
  • Motivation and emotion : A survey of the determinants of human and animal activity
    [1961]
  • Magda B. Physiological differentiation of emotional states
    Vol 52 ( 1 ) [1945]
  • MISCH EL W.Influence of Affect on Cognitive Social Learning Person Va riables
    [1982]
  • M. Flow : The Psychology of Optimal Experience
    [1990]
  • JEFF MIOCognitive Psychology
    [2013]
  • J.C. `` The etiology of acrophobia and its relationship to severity and individual response patterns ''
    [1995]
  • J. C. Evaluative Responses to Affectively Positive and Negative Facial Photographs : Factor Structure and Construct Validity
    [1965]
  • International Affective Picture System ( lAPS ) in the Study of Emotion and Attention [ M ] , Coan J A , Allen J B , Handboo k of Emotion Elicitation and Assessment
    [2007]
  • International Affective Picture System ( lAPS ) in the Study of Emotion and Attention , Coan J A , Allen J B , Handbook of Emotion Elicitation and Assessment
    [2007]
  • H.P 러브크래프트, 홍인수 역, 『공포문학의 매혹』
    북스피어 [2005]
  • GameFlow : a model for evaluating player enjoyment in game
    [2005]
  • F. Fear Classification Based on Emotional Dimensions and Machine Learning Techniques
    [2019]
  • Experimental Investigations of the Relations Between Mood and Intrusive Unwanted Cognitions .
    [1982]
  • Emotional Regulation A Theme in Search for Definition
    [1994]
  • Defining Virtual Reality : Dimensions Determining Telepresence
    Volume42 , Issue 4 [1992]
  • DOUGH TIE E B .Induction of Mood and Mood Shift
    [1980]
  • D. I. Perrett and H. D. Ellis Philosophical Transactions : Biological Sciences
    Vol . 335 , No . 1273 [1992]
  • Cybertext : Perspectives on Ergodic Literature
    [1997]
  • Communications Media in the Information Society
    [1996]
  • Cognitive Psychology
    [2005]
  • Changing Induced Moods Via Virtual Reality [ M ] Jsselsteijn WI
    [2006]
  • Changing Induced Moods Via Virtual Reality , sselsteijn W I
    [2006]
  • Brain lateralization of emotional processing , Historical roots and a future incorporating 'dominance
    [2005]
  • BEAURE GARD K. Mood Inductions for Four Specific Moods : A Procedure Employing Guided Imagery Vignettes With Music
    [1995]
  • Antecedent and Response focused Emotion Regulation : Divergent Consequences for Experience , Expressive , and Physiology
    74 ( 1 ) [1998]
  • Addressing bias in machine learning algorithms : A pilot study on emotion recognition for intelligent systems
    [2017]
  • A. Affective outcomes of virtual reality exposure therapy for anxiety and specific phobias : A meta-analysis
    39 ( 3 ) [2008]
  • A Treatise of Human Nature
    [2009]
  • A Theory of Human Motivation.
    vol . 50 ( 4 ) [1943]
  • A Laboratory Task for Induction of Mood States
    [1968]
  • .Mood Inductions for Four Specific Moods : A Procedure Employing Guided Imagery Vignettes With Music
    [1995]
  • '카페 공간 이미지와 배경 음악에 관한 연구' , 경기대학교
    강금수 석사학위논문 [2008]
  • '공포 게임 화면 구성과 연출의 공포 요소 연구(공포 장르 영화와의 차이점을 중심으로)'
    윤장원 한국일러스아트학회 편, 제10집 [2007]
  • '공포 게임 그래픽디자인의 공포 요소 연구(공포 장르 영화 와의 유사점 및 차이점을 중심으로)'
    윤장원 조형미디어학회 [2006]
  • '가상현실', <virtual reality>, (한경 경제용어사전
    한국경제신문/한 경닷컴) (접속일: [2018]
  • 'game without Frontiers : Theories and Methods for Game Studies and Design
    [2008]
  • 'The structure of genetic and environmental risk factors for fears and phobias
    [2014]
  • 'The Emerging Field of Emotion Regulation : An Integrative Review
    vol . 2 , no , 3 , [1998]
  • 'Identification matters : A moderated mediation model of media interactivity , character identification , and video game violence on aggression
  • 'Delphi와 AHP를 이용한 가상현실 게임 구성요소와 중요도 에 관한 연구--FPS 게임을 중심으로'
    배혜진 인제대학교 석사학위논문 [2003]
  • 'Changing fear : the neurocircuitry of emotion regulation
    vol . 35,1 [2010]
  • '360 몰입형 가상현실에서 동일시와 시점을 통한 체험자 중 심의 영상 이미지 체계 분석'
    김명삼 조형미디어학 [2016]