박사

보험회사의 서비스품질과 CSR이 고객행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 = The Study on Effect of Service Quality and CSR on Customer Behavioral Intentions in Insurance Company

홍순란 2020년
논문상세정보
' 보험회사의 서비스품질과 CSR이 고객행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 = The Study on Effect of Service Quality and CSR on Customer Behavioral Intentions in Insurance Company' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 고객-기업동일시
  • 고객행동의도
  • 보험산업
  • 사회적책임 CSR
  • 서비스 품질
  • 신뢰
  • 진정성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,499 0

0.0%

' 보험회사의 서비스품질과 CSR이 고객행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 = The Study on Effect of Service Quality and CSR on Customer Behavioral Intentions in Insurance Company' 의 참고문헌

  • 환경의식적 소비행동에 영향을 미치는 요 인에 관한 연구
    김인숙 노정구 이종호 경영학연구, 29(2), 171-195 [2000]
  • 홍지선 다국적기업 한국자회사 경영자와 한국기 업 경영자의 윤리의식 비교연구
    김창도 박영렬 企業倫理硏究, 3, 97-114 [2001]
  • 홈페이지 분석을 통한 국내 기업의 사회적 책 임활동에 관한 연구
    김형석 이현우 한국광고홍보학회지, 8(2), 53-81 [2004]
  • 현대의 기업과 사회
    신유근 서울:경문사 [1994]
  • 한국인의 기업의 사회적 책임 지향에 관한 연구
    김월화 문용갑 인간연구, 9, 151-182 [2005]
  • 한국능률협회컨설팅
    한국능률협회컨설팅 [2003]
  • 한국기업의 대리인비용과 기업가치: 외국인지분의 역할
    박헌준 신현한 최완수 경영학 연구, 33(2), 655-682 [2004]
  • 한․일 기업의 전략적 CSR 활동과 기업성과
    김진욱 변선영 국제경영연구, 22(1), 83 [2011]
  • 지역 사회의 회계의 유용성 제고 방안에 관한 연구, 박 사학위논문
    황윤식 동아대학교 대학원 [1985]
  • 제품 구매의도에 영향을 미치는 기업이미지 요인에 관한 연 구. 박사학위논문
    하봉준 경희대학교 대학원 [1999]
  • 윤리경영과 조직성과와의 관계에서 직무만족과 기업이미지의 매개효과
    김찬중 조준희 기업경영연구, 20(1), 43-62 [2013]
  • 윤리경영 자율진단지표
    전국경제인연합회 서울: FKI미디어 아 카데미 [2007]
  • 우리기업의 사회책임경영 현황 및 향후과제
    정관용 지속가능경 영원 보고서 [2006]
  • 소비자학적 관점에서 본 사회적 책임
    나종연 한국소비자학회 추계학술대회 발표논문, 2003, 9-20 [2003]
  • 서비스 품질이 고객의 신뢰 및 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 생명보험회사를 중심으로. 박사학위 논문
    박균성 호서대학교 벤처대학원 [2017]
  • 생명보험 서비스 품질평가 모형개발 연구 : SERVPERF에 의한 측정변수 개발. 박사학위논문
    김용광 성균 관대학교 [2005]
  • 사회적 책임(CSR)과 기업가치간의 관계에서 지배 구조의 조절효과에 관한 연구
    김애현 유재욱 대한경영학회지, 26(2), 219-240 [2013]
  • 사회공헌활동이 기업에 미치는 영향분석: 소비자 분석을 중심으로
    문순영 조선주 하연찬 한동우 한국비영리연구, 2(2), 125-160 [2003]
  • 사회공헌활동의 가치창출 전략
    도은진 POSRI 경영연구, 5(2), 203-229 [2005]
  • 보험의 비대면 채널 서비스 품질과 구매의도 간의 관 계에 관한 연구 : 생명보험을 중심으로. 박사학위논문
    정성훈 동 의대학교 대학원 [2018]
  • 보험산업의 서비스 품질이 고객만족 및 브랜드충성도 에 미치는 영향. 박사학위논문
    민귀옥 가천대학교 일반대학원 [2017]
  • 문화마케팅이 기업의 이미지와 브랜드자산 형성에 미 치는 영향에 관한 실증적 연구, 박사학위논문
    김우영 전주대학교 [2006]
  • 마케팅 커뮤니케이션 메시지가 기업태도에 미치 는 영향: 소비자의 가치에 의한 상호작용 효과를 중심으 로
    김수정 김재휘 광고학연구, 69, 33-54 [2005]
  • 기업자산으로서 기업 공중관계성과 기업 이미지 가치에 대한 연구
    배현미 우소영 이준일 광고학연구, 18(4), 53-81 [2007]
  • 기업이미지에 의한 서비스 품질이 고객만족과 기업성과 에 미치는 영향에 관한 연구, 박사학위논문
    차민규 서경대학교 [2011]
  • 기업이미지를 나타내는 특성용어들의 요인구조 탐색. 한국심리학회
    유태용 산업 및 조직, 7(1) [1994]
  • 기업이미지 형성요인의 국제비교에 관한 연구, 박사학위 논문
    서정환 동아대학교 대학원 [1995]
  • 기업의 지식 기반 활동의 전략적 사회공 헌으로서의 의미에 대한 연구 - KT의 IT서포터즈 활동사 례를 중심으로
    김재은 신철호 조동성 지속경영연구, 2, 1-37 [2007]
  • 기업의 지속가능경영 활동측정을 위한 척 도개발 연구
    김경숙 박종철 이한준 기업경영연구, 19(2), 79-98 [2012]
  • 기업의 사회적성과 지각과 친소비자행동과의 관계에 관 한 연구: 내부 마케팅에서의 역할을 중심으로, 박사학위논 문
    김재영 서울여자대학교 대학원 [1999]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영 향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    박종철 이한준 마케팅연구, 24(1), 231- [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 브랜드이미지와 지각된 품질 에 미치는 영향: 기업 평판, 기업이미지 매개역할, 박사학 위논문
    이현옥 전북대학교 [2011]
  • 기업의 사회적 책임활동이 구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    류은아 한은경 광고학연구, 60, 155-177 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동의 효과에 관한 연구: 유한킴벌 리의 우리강산 푸르게 푸르게 캠페인(KKG) 20년 활동 사 례를 중심으로
    신강균 광고학연구, 14(5), 205-221 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동의 효과에 관한 연구: 멀티 스테이크홀더 관점을 중심으로
    윤각 조재수 광고학연구, 18(5), 241-255 [2007]
  • 기업의 사회적 책임활동(CSR) 성과요인과 지속성장성 예측
    전용기 대한경영학회지, 25(4), 2065-2089 [2012]
  • 기업의 사회적 책임이 기업 이미지에 미치는 영 향: 차원별 파급효과와 메시지 유형을 중심으로
    김성진 김종근 한국마케 팅저널, 11(4), 49-67 [2010]
  • 기업의 사회적 책임원가와 기업 가치 관련성 연구
    최영문 사회 적 기업연구, 2(2), 58-85 [2009]
  • 기업의 사회적 책임, 이미지, 신뢰, 몰입, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구
    신재익 정기한 허미옥 한국경영학회 통합학 술대회, 2007 [2007]
  • 기업의 사회적 책임, 이미지, 관계품질 그리고 고객충성도 간의 관계
    신재익 정기한 허미옥 한국비영리연구, 7(2), 161-202 [2008]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)활동이 고객충성도 및 프리미 엄 가격 지불의도에 미치는 영향: CSR 진정성 정도의 조 절효과 중심으로, 박사학위논문
    김윤환 동아대학교 [2012]
  • 기업의 사회적 책임(CSR) 유형이 기업평판, 사회 적 연결감 및 구매의도에 미치는 영향: 대학생의 실증연구
    서구원 진용주 광고학연구, 19(4), 149-163 [2008]
  • 기업의 사회적 책임 활동이 종업원의 시민행동 및 몰입 에 미치는 영향에 관한 연구, 박사학위논문
    이수정 이화여자대학교 [2010]
  • 기업의 사회적 책임 활동이 기업 이미지와 브랜드 이미지에 미치는 영향에 관한 연구. 박사학위논문
    권진우 단국대학교 대학원 [2010]
  • 기업의 사회적 책임 인식에 대한 기업과 소비자의 상 호지향성에 관한 연구: 20-30대 직장인과 소비자를 중심 으로
    남기화 소비자학 연구, 18(3), 43-61 [2007]
  • 기업의 사회 책임성이 기업 평가에 미치는 영향에 관한 연구, 석사학위논문
    김경애 한양대학교 [2007]
  • 기업의 갑질과 기존 평판이 기업 사회공헌활동에 대한 소비자 인식에 미치는 영향. 박사학위논문
    이상화 한양대학교 대학원 [2019]
  • 기업윤리와 경영자의 사회적 책임
    허갑수 인적자원관리연구, 13(1), 199-213 [2006]
  • 기업연상과 브랜드 애호도간 이중 경로관계 모 형
    김동태 김재일 마케팅연구, 23(3), 141-162 [2008]
  • 기업사회공헌에 대한 소비자 인식의 연구, 2008 사회공 헌세미나
    이한준 사회공헌 정보센터, 2008.2.20 [2009]
  • 기업 커뮤니케이션의 사회적 책임 유형과 주제가 기업 평판과 사회적 연결감에 미치는 영향, 박사학위논문
    진용주 홍 익대학교 [2009]
  • 광고와 사회
    서구원 양영종 유창조 정걸진 서울: 한국광고학회 [2006]
  • 고객만족과 고객충성도의 결정요인에 관한 연구고객지식수준과 산업형태를 조절변수로 한 비교연구
    임재영 임준영 한국 마케팅저널, 4(2), 1-25 [2002]
  • 首領論이 朝鮮勞動黨의 政治的位相에 미친 影響에 關 한 硏究, 석사학위논문
    이석원 서울대학교 대학원 [1991]
  • 『사회과학조사방법론』
    채서일 서울: 학현사 [2005]
  • 「기업의 사회적 책임활동과 공정무역제품 신뢰, 구매의 도, 프리미엄가격 지불의도와의 관계」
    박현정 이상환 商品學硏究, 30(7), 103-122 [2012]
  • “기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발,”
    김나민 김해룡 유광희 이문규 마케팅연구, 20(2), 67-87 [2005]
  • “기업의 사회적 책임과 기업능력에 따른 경쟁우위”
    김석수 반혜정 대한경영학회지, 22(4), 2037-2058 [2009]
  • “기업의 사회적 책임(CSR)과 기업성과경쟁력의 재음미,”
    안치용 장영철 대한경영학회지, 25(9), 3553-3577 [2012]
  • When is Honesty the Nest Policy ? the Effect of Stated Company Intent on Consumer Skepticism
    13 ( 3 ) , 349-357 [2003]
  • What 's in An Image , The Journal of Consumer Marketing
    2 ( Winter ) , 75-81 [1985]
  • Using Corporate Social Responsibility to Win the War for Talent ,
    49 ( 2 ) , 57-69 . [2008]
  • Understanding the Bond of Identification : and Investigation of Its Correlates Among Art Museum Members
    59 ( October ) , 46-57 [1995]
  • Understanding Purchase Intention During Product -Harm Crises ; Moderating Effects of Perceived Corporate Ability and Corporate Social Responsibility
    10 ( 1 ) , 455-471 [2011]
  • Toward Effective Use of Cause-related Marketing Alliances
    9 ( 7 ) , 474-484 . [2000]
  • Top Management and Innovations in Banking : Does the Composition of the Top Management Team Make a Difference
    10 ( S ) , 107-124 [1989]
  • The stakeholder theory of the corporation : Concepts , evidence and implications
    20 ( 1 ) , 63-91 [1995]
  • The influence of firm behavior on purchase intention : do consumers really care about business ethics ?
    14 , 421-432 [1997]
  • The impact of corporate social responsibility on consumer trust : The case of organic food
    17 ( 1 ) , 3-12 [2008]
  • The image
    [1956]
  • The evolution of the corporate social performance model
    10 , 758-769 [1985]
  • The boundaries of strategic corporate social responsibility
    18 ( 7 ) , 595-630 [2001]
  • The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits , The New York Times Sunday Magazine , Reprinted in Peter Madsen and Jay M. Shafritzeds
    [1970]
  • The Role of Identity Sailence in the Effects of Corporate Social Responsibility on Consumer Behavior
    84 ( 1 ) , 65-78 [2009]
  • The Pyramid of Corporate Social Responsibility , Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders
    [1991]
  • The Practice of Business : The Current Status of Corporate Social Responsibility
    16 ( 4 ) , 5-14 [1973]
  • The Personal of the Retail Store
    36 ( January ) , 47-55 . [1958]
  • The Measurement of Attitudes
    [1929]
  • The Meaning of 20 th Century A Great Transition
    [1964]
  • The Leadership Experience , 2nd edtion
    [2002]
  • The Importance of Halo Effects in Multi-Attribute Attitude Models ,
    22 ( August ) , 265–275 . [1975]
  • The Impact of Product-Harm Crisis on Brand Equity : the Moderating Role of Consumer Expectations
    37 , 215-226 [2000]
  • The Impact of Perceived Closeness on Differing Roles of Satisfaction , Trust , Commitment , and Comfort on Intention to Remain with Physician
    26 ( 1 ) , 1-15 [2009]
  • The Impact of Corporate Credibility and Celebrity on Consumer Reaction to Advertisements and Brands
    29 ( 3 ) , 151-168 . [2000]
  • The Image
    [1961]
  • The Environmentally Concerned Consumer : An Exploratory Study
    1998 ( Spring ) , 39-46 [1998]
  • The Effects of Brand Advertising on Company Image Implications for Corporate Advertising
    26 ( Apr/May ) . 53-63 [1986]
  • The Effec t of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corpor ate-Supported Nonprofits
    68 ( 4 ) , 16-32 [2004]
  • The Economics of Discretionary Behavior : Managerial Objectives in a Theory of the Firm
    [1964]
  • The Current Status of Corporate Social Responsiveness ,
    16 ( 4 ) , 5-15 . [1973]
  • The Corporation in American Politics
    [1969]
  • The Corporate Social Performance-Financial Performance Link ,
    18 ( 4 ) . 303-319 . [1997]
  • The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy
    80 , 56-68 . [2003]
  • The Change Role of Marketing in the Corporation
    56 ( October ) . 1-17 . [1992]
  • The Adoption of Radical and Incremental Innovations : An Empirical Analysis
    32 ( 11 ) , 1422-1433 [1986]
  • Sustainable Advantage
    64 , ( September/October ) , 53-58 [1986]
  • Study of the Impacts of Service Quality on Relationship Quality in Search-Experience-Credence Services
    15 ( 1 ) , 43-58 . [2004]
  • Study of Corporate Social Responsibility and Sincerity , Specialty on Corporate Reputation
    15 ( 5 ) [2004]
  • Structural Equation Modeling in Practice : A Review and Recommended Two-Stop Approach
    103 , 411-423 [1988]
  • Strategic leadership and Executive Innovation Influence : an International Multicluster Comparative Study
    26 ( 7 ) , 665-682 . [2005]
  • Strategic Management , A Stakeholder Approac h
    [1984]
  • Strategic Brand Management : Building , Measuring and Managing Brand Equity
    Second Edition [2003]
  • Stockholder of Business Social Role in W. Hoffman and J. M. Moore ( eds )
    [1990]
  • Stakeholder Theory : A Libertarian Defense
    [1984]
  • Stakeholder Mismatching : A Theoretical Problem in Empirical Research on Corporate Social Performance
    3 ( 3 ) . 229-267 [1995]
  • Social psychology of intergroup relations .
    33 , 1-39 . [1982]
  • Social Responsibility of Business
    [1953]
  • Social Identity and the Service-ProfitChain
    73 ( 2 ) , 38-54 [2009]
  • Servqual ; A Multiple Item Scale for MeasuringConsumer Perceptions of Service Quality
    64 ( 1 ) , 12-40 [1985]
  • Service Management and Marketing : ACustomer Relationship Management Approach
    [2000]
  • Relationship Selling andCustomer Loyalty
    18 ( 4 ) , 185-199 [2000]
  • Relationship Quality in Service Selling : An Interpersonal Influence Perspective
    54 ( 3 ) , 68-81 [1990]
  • Reaping Relational Rewards fromCorporate Social Responsibility : The Role ofCompetitive Positioning .
    24 ( 1 ) , 224-241 . [2007]
  • Public Relations Strategies and Organization-public Relationships : a Path Analysis
    [1958]
  • Psychometric Theory , Second Edition
    [1978]
  • Profit to be Found inCompanies ThatCare
    [2002]
  • Pro-SocialConsumer Influence Strategies ; When and How Do They Work ?
    61 ( 10 ) , 16-29 [1997]
  • Preparing for ethical leadership in organizations
    18 , 266-276 [2001]
  • Preparing for Ethical Leadership in Organization
    18 , 266-276 [2001]
  • People and Profits : The Search for a Link Between a Company ’ s Social and Financial Performance
    [2001]
  • Organization Theory and Design , South-Western , Cincinnati , OH
    [2001]
  • Misery Loves Companies : Rethinking Social Initiatives by Business
    48 , 268-305 [2003]
  • Mining Companies ' role in Sustainable Development : the 'Why ' and 'How ' of Corporate Social Responsibility from a Business Perspective
    20 ( 2 ) .78-92 [2003]
  • Measuring Business ’ Social Performance : The Corporate Social Audit
    [1974]
  • Marton, K., and Boddenwyn, J. J. (1978). Should a Corporation Keep a Low Profile?, Journal of Advertising Research, 18(Aug), 25.
  • Marketing Management : Analysis , Planning and Control ( 5th ed
    [1984]
  • Marketing Management : Analysis , Planning , Implementation and Control . ( 10th ed
    [2000]
  • Marketing Management ( 8th Edition )
    [1994]
  • Marketing Management
    [1991]
  • Managing Public Relations
    [1984]
  • LISREL 구조방정식모델(제2판)서울
    배병렬 청람 [2006]
  • Job Standardization and Service Quality : A Closer Look at the Application of Total Quality Management to the Public Sector
    13 ( 7 ) , 899-913 [2002]
  • Implications of Corporate Social Responsibility on Marketing Performance : A Conceptual Framework
    6 ( 1 ) , 205-216 [2006]
  • Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust . Recherche et Applications en Marketing
    English Edition23 ( 4 ) , 7-34 [2008]
  • How Corporate Social Responsibility is Defined an Analysis of 37 Definitions
    15 ( 1 ) , 1-13 [2008]
  • Handbook of Marketing Research
    [1974]
  • Footprints in the Sands of Time : a Comparative Analysis of the Effectiveness of Customer Satisfaction and Customer-Company Identification Over Time
    78 ( 6 ) , 78-102 [2014]
  • Ferrell, O. C., Fraedrich, J. and Ferrell, L.(2008). Business Ethics, Boston, MAL Houghon Mifflin Company.
    [2008]
  • Exploring the Relationship Between Corporate Social Performance And Employer Attractiveness
    41 , 292-318 . [2002]
  • Examination of Psychological Processes Underlying Resistance to Persuasion
    27 ( 2 ) , 217–232 [2000]
  • Evaluation of goodness-of-fit indices for structural equation models
    105 ( 3 ) , 430-445 [1989]
  • Evaluating the brand extension decision using a model of reputation building
    3 ( 1 ) , 39-47 [1994]
  • Evaluating Structural Equalization Models with Unobservable Variables and Measurement Error
    18 , 921-850 [1981]
  • Etezadi-Amoli, J., and Farhoomand, A. F. (1996). The End User Computing Success Construct, European Conference on Information Systems, 1996, 687-698.
    687-698 [1996]
  • Etezadi-Amoli, J., and Farhoomand, A. F. (1996). The End User Computing Success Construct, European Conference on Information Systems, 1996, 687-698.
  • Environmental Marketing : a Source of Reputation , Competitive , and Financial advantage
    23 ( 3 ) , 299-311 . [2000]
  • Does Leadership Matter ? : CEO Leadership Attributes Under Conditions of Perceived Environmental Uncertainty
    44 , 134-143 [2001]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better ? Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    38 , 225-243 [2001]
  • Dimensions of Corporate Social Performance : An Analytic Framework
    17 ( 3 ) , 58-64 [1975]
  • Customer-employee rapport in service relationships
    3 ( 1 ) , 82-104 . [2000]
  • Customer Service Delivery
    [2006]
  • Corporate social responsibility and consumers ' attributions and brand evaluations in a product–harm crisis
    21 , 203-217 [2004]
  • Corporate social responsibility : Attributions , loyalty , and the mediating role of trust
    37 ( 2 ) , 170-180 [2009]
  • Corporate social responsibility & Marketing : an Integrative Framework
    32 ( 1 ) , 3-19 [2004]
  • Corporate citizenship as a marketing instrument‐Concepts , evidence and research directions
    35 ( 3/4 ) , 457-484 [2001]
  • Corporate Strategic Philanthropy
    [1992]
  • Corporate Sponsorship of a Cause : The Role of Identification in Purchase Intention
    53 ( 3 ) , 268-276 [2005]
  • Corporate Social Responsibility in Europe and the U.S. : Insights from Businesses ’ Self-presentations
    33 ( 3 ) , 497-514 [2002]
  • Corporate Social Responsibility as a Conflict Between Shareholders
    13 , 1-36 [2005]
  • Corporate Social Responsibility and Firm Financial Performance
    31 ( 4 ) , 854-872 . [1998]
  • Corporate Social Responsibility and Bank Customer Satisfaction
    26 ( 3 ) , 170-182 [2008]
  • Corporate Social Responsibility Practice , Identity and Purchase Intention : A Dual Process Model
    17 ( 3 ) , 291-313 [2005]
  • Corporate Social Responsibility : Whether or How ?
    45 ( 3 ) , 52-76 [2003]
  • Corporate Social Responsibility : A Theory of the Firm Perspective
    26 ( 1 ) , 117-125 [2001]
  • Corporate Social Responsibility , Practice , Corporate Identity , and Purchase Intention : A Dual-Process Model
    17 ( 3 ) , 291-313 [2005]
  • Corporate Social Responsibility , Customer Satisfaction , and Market Value
    70 , 1-18 [2006]
  • Corporate Social Responsibility
    38 ( 3 ) , 268-295 [1999]
  • Corporate Social Performance and Organizational Attractiveness to Prospective Employees
    40 ( 3 ) . 658-672 [1996]
  • Corporate Social Performance Revisited
    16 ( 4 ) . 691-718 . [1991]
  • Corporate Responsibility and Financial Performance : the Paradox of Social Cost
    [1995]
  • Corporate Citizenship as a Marketing Instrument : An Integrative Framework
    35 ( 1 ) , 3-19 [2004]
  • Consumers ’ Use of Persuasion Knowledge : the Effects of Accessibility and Cognitive Capacity on Perceptions of an Influence Agent
    27 , 69-83 [2000]
  • Consumers Evaluations of Socially Responsible Activities in Retailing , Man sholt Working papers
    [2003]
  • Consumer-Company Identification : Framework for Understanding Consumers Relationships with Companies
    67 ( 2 ) , 76-88 [2003]
  • Consumer Trust in B2C e-Commerce and the Importance of Social Presence : Experiments in e-Products and e-Service
    32 ( 1 ) , 407-424 . [2004]
  • Conceptualizing , measuring , and managing customer based equity
    57 ( January ) , 1-22 . [1993]
  • Collaboration in the Boardroom : Behavioral and Performance Consequences of CEO-Board Social Ties
    42 , 7–24 . [1999]
  • CSR회계의 이론적 배경과 개념에 관한 연구
    오원정 이재실 기 업경영연구, 19(2), 169-188 [2012]
  • Business and Society : Environment and Responsibility . 3rd Edition
    [1975]
  • Business and Society
    [1963]
  • Building , Measuring , and Managing Brand Equity
    [1998]
  • Belief , Attitude , Intention and Behavior , An Introduction to Theory and Research
    [1975]
  • Basic Dimensions of the Corporate Image
    25 ( October ) , 47-51 . [1961]
  • Are Socially Responsible Corporations Good Investment Risks ?
    64 ( 1975 ) . 18-24 . [1975]
  • Antecedents and Consequences of Customer-Company Identification : Expanding the Role of Relationship Marketing
    90 ( 3 ) , 574-585 [2005]
  • Amos 16.0 구조방정식모형 분석
    김계수 서울: 한나래 [2007]
  • Agency Conflict and Corporate Strategy : the Effect of Divestment on Corporate Value
    18 ( 1 ) . 77–83 [1997]
  • A three dimensional conceptual model of corporate performance
    4 ( 4 ) , 497-505 [1979]
  • A framework for marketing image management
    94 . 94-104 [1991]
  • A Study of the Link Between as Corporation ’ s Financial Performance and its Commitment to Ethics
    17 , 1509–1516 [1998]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implications
    18 ( 4 ) [1984]
  • A Model of Socially Responsible Decision-Making Process in Marketing : Linking Decision Makers and Stakeholders , In Proceedings of the Winter 1992 American Marketing Association , edited by Chris T.Allen et al.
    [1992]
  • :부정적 언론보도로 인한 위기상황이 해당기업과 브랜드의 명성에 미치는영 향: CSR(기업의 사회공헌)활동의 매개역할을 중심으로
    윤각 조재수 홍보학연구, 9(2), 196-220 [2005]
  • : 기업의 사회적 책임, 미국과 한국 기업의 사회공헌활동 비교
    이상민 한국사회학, 36(2), 77-111 [2002]
  • .TheCompany and the Product :Corporate Associations andConsumer Product Responses
    61 ( January ) , 68-84 . [1997]