박사

외과 전공의 자기정체성 형성 요인 연구

이태선 2020년
논문상세정보
' 외과 전공의 자기정체성 형성 요인 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • graduate medical education
  • resident
  • self identity
  • surgery
  • 수련환경
  • 외과
  • 자기 정체성
  • 전공의
  • 전공의 수련교육
  • 졸업 후 의학교육
  • 확장적 자기정체성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
263 0

0.0%

' 외과 전공의 자기정체성 형성 요인 연구' 의 참고문헌

  • 한국의 집단주의에 관한 동기 - 자아개념-행동모형의 검증
    안신호 한국심리학회지 사회 및 성격, 13(1), 121-164 [1999]
  • 한국의 의료상황과 프로페셔널리즘 교육
    임기영 한국의학교육, 19(4), 267-269 [2007]
  • 한국 상담자의 전문직 정체성과 전문업무에 관한 연구. 연세 대학교 대학원
    최윤정 박사학위 논문 [2003]
  • 한국 대학생들의 문화적 정체성에 대한 연구
    이윤희 한국국민윤리 학회, 43(1), 41-64 [1999]
  • 한 재진, 윤재현.의사인력 양성현황 연구: 한국의학교육백서
    김선 김형태 박원균 박주현 서덕준 양은배 이영환 임인석 최운정 대한의사협회 의료정책연구소 연구보고서, 1-282 [2014]
  • 학제에 따른 졸업학년 간호학생들의 간호전문직관 영향 요인 비교
    김화순 함연숙 기본간호학회지, 19(3), 363-373 [2012]
  • 학생참여 결정요인의 실증적 탐색: 대학생의 지각된 학습환경과 대학특성의 차별적 효과를 중심으로
    공희정 이병식 교육행정학연구, 32(3), 177-207 [2014]
  • 푸코와 하버마스를 넘어서
    윤평중 교보문고 [1990]
  • 푸코.광기의 역사. 박홍규 역
    미셸 나남출판사 [2003]
  • 포스트모더니즘과 계획의 미래: 합의와 탈주 사이의 왕복
    이상헌 공간과 사회, 26, 9-44 [2006]
  • 직업정체성 척도개발과 직 업정체성의 선행 및 결과변인 간 관계검증
    배성호 유태용 유홍준 정태인 조아름 한국심리학회지, 27(4), 617-645 [2014]
  • 지영건, 오동일.전공의 정원 배정을 위한 수련병원 특성별 전공의 적정 수 산출방안. 한국보건사회연구원
    안태식 오영호 이준협 정책 보고서 [2004]
  • 지식사회에서의 평생학습이론의 지향점: 엥스트롬의 확장학 습이론(Expansive Learning Theory)을 중심으로
    김경희 평생교육학연구, 17(4), 293-321 [2011]
  • 쥬디스 버틀러, 김윤상 역.의미를 체현하는 육체
  • 졸업 후 의학교육제도의 역사성 고찰
    이무상 의학교육논단, 15(2), 61-68 [2013]
  • 조직사회화에 대한 개념분석
    김문실 최순옥 간호행정학회지, 9(1), 19-30 [2003]
  • 전공의 수련제도 개선방안
    이철 대한병원협회지, 33(2), 48-56 [2004]
  • 전공의 수련제도 개선. 대한의사협회지, 54(4), 352-354. 왕규창, 김대환, 김성훈, 박완범, 안덕선, 유경하, 이윤성, 이혁
    왕규창 임인석, 장 [2011]
  • 전공의 교육의 현주소 및 나아갈 방향
    정수민 대한의사협회지, 62(2), 72-77 [2019]
  • 전공의 3년제와 역량중심 교육
    이길연 대한외과학회 학술대회 초록 집, 11-11 [2018]
  • 임상간호사의 전문직 자아개념, 직무과부화 및 조직 지원인식이 직무몰입에 미치는 영향
    구현영 한수정 한국간호교육학회지, 24(1), 89-99 [2018]
  • 이진선.주체와 자율성 개념의 재구성 - 포스트모더니즘 관점에서 -
    이진선. 윤리철학교육, 8, 89-107 [2007]
  • 의학교육에서 덕윤리적 전문직업성 적용과 그 함의
    김수정 김정아 이화영 한국의료윤리학회지, 22(2), 95-114 [2019]
  • 의학 직업전문성의 특성과 실천원리
    양은배 황은영 의학교육논단, 22(1), 9-22 [2010]
  • 의사의 직업전문성과 히포크라테스 선서
    반덕진 의철학연구, 12, 73-93 [2011]
  • 의미적 맥락과 단어빈도가 한국어 시각단어 재인에 미치는 영향
    김영주 이선진 이은하 임우열 국어국문학, 186, 65-109 [2019]
  • 위기의 외과 전공의 구하기
    김신곤 대한외과학회지, 76(4), 207-214 [2009]
  • 우리나라 전공의 교육 및 관련 인증기관에 대한 통합적관리 계획
    임기영 의학교육논단, 20(3), 123-127 [2018]
  • 용석.전문의 제도 개선 방안 연구. 보건복지부?
    용석. 대한의학회 [2010]
  • 외과학회에서 요구하는 전공의 역량
    이길연 대한외과학회 학술대회 초록집, 190-194 [2017]
  • 외과 전공의 수급현황
    이명덕 대한외과학회 학술대회 초록집, 44-45 [2000]
  • 외과 전공의 교육을 위한 제언
    김종관 김충배 박정수 배상준 대 한외과학회지, 61(5), 459-464 [2001]
  • 외과 전 공의 수련제도에 대한 설문조사
  • 안드레아스 아른트.변증법이란 무엇인가? -칸트, 헤겔, 그리고 마르 크스에 대한 논의
    안드레아스 아른트. 철학연구, 35, 265-290 [2008]
  • 아동의 자아개념과 가족체계의 기능유형
    한상분 아동학회지, 13(2), 145-160 [1992]
  • 신규간호사의 전문직 자아 개념과 조직사회화
    곽명희 권성복 한국 웰니스학회지, 12(4), 469-478 [2017]
  • 신경아, 조복희.간호대학생의 전문직 자아개념, 비판적 사고성향과 임상수행능력에 관한 연구
    신경아, 조복희. 기본간호학회지, 19(1), 46-56 [2012]
  • 수련교육의 검토와 반성
    이무상 대한병원협회지, 35(7), 31-40 [2006]
  • 속성적 관점에 기반한 단어 재인시의 의미 처리 가능성 연구
    남기춘 남호성 유희조 한국심리학회지 인지 및 생물, 27(4), 613-638 [2015]
  • 사회사업가의 전문직업적 정체성 연구. 서울대학교 대학원
    박종우 박사학위 논문 [1994]
  • 비고츠키의 내면화 개념에 대한 교육학적 고찰: 레온티에프 와의 유사성을 중심으로. 고려대학교 대학원
    정우재 석사학위 논문 [2019]
  • 미래 의학교육을 위한 다섯 가지 제언
    맹광호 양은배 한국의학교 육학회지, 26(3), 167-178 [2014]
  • 문지은.사회복지관의 수퍼비전이 사회복지사의 전문직업성에 미치는 영향: 서울특별시 사회복지관을 중심으로. 석사학위논문
    문지은. 연세대학교 대학원 [2003]
  • 동료 간 지식공유에 관한 연구: 동료관계의 질과 목표성향의 상호작용효과
    김보영 지식경영연구, 17(4), 147-162 [2016]
  • 노인자원봉사자의 동기가 자기확장성에 미치는 영향에 관한 연구 -조직, 동료, 대상 관계의 조절효과-. 연세대학교 대학원
    이주연 박사 학위 논문 [2014]
  • 국내외 외과전공의 수련교육제도 비교. 수련목표와 교육과정을 중심으로
    이경호 정철운 한국의학교육, 14(1), 13-22 [2002]
  • 공무원의 전문가적 정체성과 책임 ?일반채용과 경력채용 공 무원의 인식탐색
    한승주 한국조직학회보, 13(4), 1-32 [2017]
  • 『체육교사의 직업정체성 형성에 관한 생애사적 연구』
    유태호 서울대 학교 대학원 박사학위논문 [2000]
  • ‘한국의 의사상’(2014) 설정 연구 최종 보고서
    안덕선 보건복 지부 연구사업. 1-142 [2014]
  • Work analysis : from technique to theory . In S . Zedeck ( Ed. ) . APA handbook of industrial and organizational psychology
    3 , 3-41 [2011]
  • Understanding strategic change : The contribution of archetypes
    36 ( 5 ) , 1052-1081 . [1993]
  • Undergraduate Medical Education and the Foundation of Physician Professionalism
    313 ( 18 ) , 1797-1798 . [2015]
  • The theory and measurement of work commitment
    [1993]
  • The self-expansion scale : Construction and validation
    [2002]
  • The influence of socio ? structural variables identity management strategies . In W. Stroebe , & M. Hewstone ( Eds . ) , European review of social psychology
    pp . 27 ? 50 [1993]
  • The impact of school environments : A literature review . The Centre for Learning and Teaching
    [2005]
  • The concept of activity in soviet psychology : Vygotski , his disciples and critics
    41 ( 3 ) , 264-274 . [1986]
  • The Patient-doctor relationship questionnaire ( PDRQ-9 ) in primary care : A Validity study
    21 ( 3 ) , 291-296 [2014]
  • Tenets of contemporary professionalism in local government .
    50 ( 6 ) , 654-662 . [1990]
  • Surgical training , error
    291 ( 14 ) , 1775-1776 . [2004]
  • Surgical resident burnout and job satisfaction : The role of workplace climate and perceived support
    234 , 20-25 [2019]
  • Study of expertise from psychological perspective . in The Cambridge handbook of expertise and expert performance
    [2006]
  • Studies of Expansive learning : Foundations , findings and future challenges
    5 ( 1 ) , 1-24 [2010]
  • Student involvement : A developmental theory for higher education
    25 ( 4 ) , 297-308 [1984]
  • Stress and Emotion : A New Synthesis
    [1999]
  • Spiritualty , liberal learning , andCollege student engagement
    92 ( 1 ) , 40-47 [2006]
  • Soviet Psychology
    [1979]
  • Something 's missing : Need fulfillment and self-expansion as predictors of susceptibility to infidelity
    146 ( 4 ) , 389-404 . [2006]
  • Social identity as bothCause and effect : The development of group identification in response to anticipated and actualChanges in the inter ? group status hierarchy
    41 ( 1 ) , 57 ? 76 [2002]
  • Social Identity Theory and the Organization.
    14 ( 1 ) , 20-39 . [1989]
  • Self-expansion in adults aged 50 and older : the role of volunteering
    [2011]
  • Relationship-based approach to leadership : Development of leader-member exchange ( lmx ) theory of leadership 25 years : Applying a multi-level melti-domain perspective
    6 , 219-249 . [1995]
  • Registered nurses 's perceptions of their work and professional development
    61 ( 1 ) , 62-70 [2008]
  • Qualitative research : A guide to design and implementation
    [2009]
  • Qualitative inquiry : A dictionary of terms
    [1997]
  • Provisional selves : Experimenting with image and identity in professional adaptation
    44 ( 4 ) , 764-791 [1999]
  • Professionalization and bureaucratization
    33 ( 1 ) , 92-104 . [1968]
  • Professionalism in public administration : problem , perspectives , and the role of ASPA
    49 ( 1 ) , 1-8 [1989]
  • Problems of the Development of the Mind
    [1981]
  • Perspectives of Activity Theory
    [1999]
  • Person-job fit . A conceptual integration , literature on review and methodological critique
    6 , 283-357 [1991]
  • Person-environment fit . In S . Zedeck ( Ed. ) . APA handbook of industrial and organizational psychology
    3 , 3-50 [2011]
  • Parting the clouds : three professionalism frameworks in medical education
    91 ( 12 ) , 1606-1611 . [2016]
  • On third generation activity theory : interview with Yrjo Engestrom .
    8 ( 3 ) , 515-518 . [2012]
  • On the methodological demands of formative interventions
    21 ( 2 ) , 118-128 [2014]
  • Objects , contradictions and collaboration in medical cognition : an activity-theoretical perspective
    7 ( 5 ) , 395-412 [1995]
  • Multiple professional identities : examining differences in identification across work-related targets
    91 ( 2 ) , 498-506 . [2006]
  • Mind in society : The development of higher psychological processes
    [1978]
  • Medical errors in orthopedics . Results of an AAOS member survey
    91 ( 3 ) , 547-557 [2009]
  • Measureing the quality of college student experience
    [1984]
  • Love and the expansion of self : Understanding attraction and satisfaction
    [1986]
  • Losing a self-expansion relationship : Implications for the self-concept
    13 ( 3 ) , 317-331 . [2006]
  • Lessons for clinicians from physician-patient communication literature
    6 , 279-83 . [1997]
  • Learning in activity : exploring the methodological potential of action research in activity theorizing of social practice
    19 ( 2 ) , 215-229 [2011]
  • Learning environment , interaction , sense of belonging and study success in ethnically diverse student groups
    51 ( 6 ) , 528-545 [2010]
  • Learning by expanding : An activity-theoretical approach to developmental research
    [1987]
  • Introduction . in The Cambridge handbook of expertise and expert performance
    [2006]
  • Improving student engagement
    14 ( 1 ) , 1-33 [2011]
  • Identity fusion : The interplay of personal and social identities in extreme group behavior
    96 ( 5 ) , 995 ? 1011 [2009]
  • Identity : Youth and crisis
    [1968]
  • Halls ' professionalism scale : An empirical reassessment
    37 ( 1 ) , 109-114 . [1972]
  • From team to knots : Activity-theoretical studies of collaboration and learning at work
    [2008]
  • Friend pr Foe ? : Self-expansion , stigmatized groups , and the researcher-participant relationship
    36 ( 6 ) , 603-630 . [2007]
  • Expansive learning at Work : Toward an activity theoretical reconceptualization
    14 ( 1 ) 133-156 [2001]
  • Empowering leadership in management teams : Effects on knowledge sharing , efficacy , and performance
    49 ( 6 ) , 1239-1251 [2006]
  • Effective physician-patient communication and health outcomes : a review.
    152 ( 9 ) , 1423-33 . [1995]
  • Developmental studies on work as a testbench of activity theory , in : S. CHAIKLIN & J. LAVE ( Eds ) Understanding Practice : perspectives on activity and context
    [1993]
  • D. G. Fournier and J. M. Dreuckman
    [1986]
  • Consciousness as a problem of the psychology of behavior . source : Etudes on the pre-history of cultural-historical psychology
    8 , 251-281 [1925]
  • Burnout and depression among general surgery residents : image is everything -it alters perception
    153 ( 8 ) , 711 [2018]
  • Blumenfeld P. C. , & Paris A. H.School engagement : potential of the concept , state of the evidence
    74 , 59-109 [2004]
  • Association between physician burnout and patient safety , professionalism , and patient satisfaction : a systemic review and meta-analysis
    178 ( 10 ) , 1317-1331 [2018]
  • Assessing what really matters to student learning inside the national survey of student engagement
    33 ( 3 ) , 10-17 [2001]
  • Applying a sociocultural approach to Vygotskian academia : 'Our Tsar is n't like yours , and your is n't like ours
    14 ( 1 ) , 5-35 . [2008]
  • Analyzing third generation activity system : labour-power , subject position and personal transformation .
    19 ( 6 ) , 377-391 . [2007]
  • An overview of 19 instruments assessing the doctor-patient relationship : different models or concepts are used
    65 ( 1 ) , 10-15 [2012]
  • An interdisciplinary theory of activity
    [2010]
  • Affective , continuance , and normative commitment to the organization : An examination of construct validity
    49 ( 3 ) , 252-276 [1996]
  • Activity theory as a framework for analyzing and redesigning work
    43 ( 7 ) , 960-974 [2000]
  • Activity , consciousness , and personality
    [1978]
  • A call for qualitative power analysis
    41 , 105-121 . [2007]
  • A Patient-doctor relationship questionnaire ( PDRQ-9 ) in primary care : development and psychometric evaluation
    26 , 115-120 [2004]
  • 'The battle of westminster ' : developing the social identity model of crowd behavior in order to explain the initiation and development of collective conflict
    26 ( 1 ) , 115-134 [1996]