박사

온라인 구매와 전환비용의 관계 : 현상유지편향 관점

오승원 2020년
논문상세정보
' 온라인 구매와 전환비용의 관계 : 현상유지편향 관점' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • Food Purchase
  • Mediating Effect
  • Open Market
  • loyalty
  • status quo bias
  • switching costs
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 온라인 구매와 전환비용의 관계 : 현상유지편향 관점' 의 참고문헌

  • 한국정보통신정책연구원, “국내 온라인 쇼핑 시장 현황 및 전 망: 인터넷 모바일 쇼핑을 중심으로”
    한국정보통신정책연구원 「동향」, 제25권, 제13호, pp. 96-108 [2013]
  • 전환장벽, 모방장벽 및 지속적 경쟁우위
    전인수 「경영연 구」, 제16권, pp. 135-152 [1992]
  • 유소이, “소비자의 인터넷을 통한 식품 구매행동 분 석”
    박재홍 「농업경제연구」, 제58권, 제1호, pp. 43-72 [2017]
  • 서울신문, “TV 홈쇼핑 성장세 끝나나”
    서울신문 김태균, http://www.seoul.co.kr/news/newsView.php?id=20070315020009 [2007]
  • 동아일보, “국내소비자 3명중 1명 식료품 인터넷 구매”
    동아일보 김성모, http://news.donga.com/3/all/20150604/71629929/1 [2015]
  • “휘트니스클럽의 고객전환장벽 분석을 통한 마케팅전 략”
    최명희 동아대학교 대학원 박사학위논문 [2007]
  • “주부들의 식생활 라이프스타일에 따른 인터 넷 식품 구매 행태에 관한 연구”
    김현정 이심열 「한국생활과학회지」, 제 26권, 제6호, pp. 597-608 [2017]
  • “점포이미지가 점포애호도에 미치는 영향 및 전환장 벽의 조절효과: 대형할인점, 하나로마트, 재래시장의 비교를 중심으로”
    정의원 관동대학교 대학원 박사학위논문 [2011]
  • “전자상거래 e-서비스 품질이 웹사이트의 지각된 가치, 고객만족 및 e-충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 인터넷 오 픈마켓을 중심으로”
    김본수 인하대학교 대학원 박사학위논문 [2010]
  • “인스턴트 메신저 서비스 이용자의 서비스 품 질과 전환비용에 관한 연구”
    김성호 방호열 「마케팅과학연구」, 제15권, 제 1호, pp. 1-20 [2005]
  • “온라인상에서 식품구매 시 서비스품질과 식품품질이 구매의도에 미치는 영향”
    조영희 「한국지역사회생활과학회지」, 제 27권, 제2호, pp. 305-318 [2016]
  • “온라인 커뮤니티 명성, 사회적 실재감, 상호 작용성, 즐거움이 성과형성에 미치는 영향 연구: 신뢰와 몰입 을 매개로”
    문영주 이종호 「e-비즈니스연구」, 제9권, 제1호, pp. 75-99 [2008]
  • “온라인 쇼핑몰에서의 관계효익과 고객충성도 의 구조적 관계: 고객가치, 신뢰, 전환비용의 매개적 역할 중 심으로”
    안운석 최동춘 「대한경영학회지」, 제19권, 제4호, pp. 1461-1483 [2006]
  • “오픈마켓에서의 가공식품 구매 결정 요인에 관한 연 구”
    정기수 「e-비즈니스연구」, 제13권, 제1호, pp. 269-290 [2012]
  • “오픈마켓에서 상품정보와 판매자정보로 인한 신뢰가 구매의도에 미치는 영향”
    조영희 「e-비즈니스 연구」, 제8권, 제4 호, pp. 189-210 [2007]
  • “오픈마켓에서 사이트와 개별판매자에 대한 구매자 만족과 충성도의 상호관계에 관한 연구”
    이익현 인하대학교 대학원 박사학위논문 [2011]
  • “오픈마켓에서 다면적 신뢰가치성 요인과 신뢰간의 영향관계에 관한 연구”
    조휘형 중앙대학교 대학원 박사학위논문 [2010]
  • “오픈마켓에서 구매자의 신뢰와 불신 의 역할: 중개업체와 판매자간 전이를 중심으로”
    안현철 이석주 최슬비 「한국콘텐 츠학회논문지」, 제17권, 제2호, pp. 360-374 [2017]
  • “오픈마켓사이트 특성이 지속사용의지에 미치는 영향 요인과 신뢰의 매개효과에 관한 연구: N세대를 중심으로”
    손승희 「경상논총」, 제33권, 제3호, pp. 43-64 [2015]
  • “양면시장의 정보비대칭에 관한 연구: 오픈마켓을 중 심으로”
    이금노 경희대학교 대학원 박사학위논문 [2016]
  • “신뢰와 전환 장벽이 고객의 관계 몰입에 끼치는 효과 비교: 지각된 위험의 조절 효과를 중심으로”
    이형탁 「경영경제」, 제44권, 제1호, pp. 187-213 [2011]
  • “식품판매 모바일 쇼핑몰의 서비스 품질이 소비자 만 족도와 소비자 충성도에 미치는 영향: 제품관여도의 조절효 과를 중심으로”
    황수연 경희대학교 관광전문대학원 박사학위논문 [2018]
  • “소비자 태도가 농식품 온라인 쇼핑몰 특성 및 서비스 품질과 재구매의도에 미치는 영향”
    서용실 서윤정 주재창 「식품유 통연구」, 제34권, 제4호, pp. 79-102 [2017]
  • “서비스 이용고객의 전환비용과 고객가치, 고객만족, 고객애호도 간의 관계에 관한 연구”
    변충규 경상대학교 대학원 박사 학위논문 [2006]
  • “상업스포츠센터 관계마케팅 인과모형 분석”
    최영진 중앙대 학교 대학원 박사학위논문 [2007]
  • “디지털 플랫폼 경쟁에 관한 고찰: 디지털 플랫폼의 수 용 후 행동을 중심으로”
    이보경 서울여자대학교 대학원 박사학위논문 [2013]
  • “기술수용모형과 전환비용의 관계 분석”
    권정일 이웅규 「한 국경영과학회지」, 제37권, 제1호, pp. 89-104 [2012]
  • “구매자가 인지하는 전자상거래 위험 영향요인 연구: 오픈마켓 구매자 관점에서”
    김정군 장은진 「Journal of The Korean Data Analysis Society」, 제18권, 제3호, pp. 1565-1577 [2016]
  • “고객만족 및 전환장벽이 점포애호도에 미치 는 효과에 관한 연구”
    임채운 조광행 「마케팅연구」, 제14권, 제1호, pp. 47-74 [1999]
  • “경쟁적 TV방송시장에서 플랫폼 전환비용이 서비스 이용자의 전환의도에 미치는 영향”
    최선욱 중앙대학교 대학원 박사 학위논문 [2013]
  • “‘1조 적자’ 이커머스 對 ‘1조 투자’ 신세계…신선식품 격전 예고”
    이데일리 https://www.edaily.co.kr/news/read?newsId=01180806619111504&mediaCode No=257 [2018]
  • “Initation Report”
    문지현 Mirae Asset [2017]
  • “Bricks & Clicks 서점에서 고객만족과 재구 매의도 결정요인에 관한 연구”
    이건창 정남호 「경영학연구」, 제36권, 제1 호, pp. 183-204 [2007]
  • “B2C 환경에서 신뢰가 e-Loyalty에 미치는 영향에 관한 연구: 인터넷 서적 시장을 중심으로”
    김경규 김주영 「한국경 영정보학회 학술대회논문집」, pp. 527-537 [2002]
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  • Winning and Keeping Industrial Customers .
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  • Why satisfied customers defect
    Vol . 73 , pp . 88-99 [1995]
  • Why customers stay : measuring the underlying dimensions of services switching costs and managing their differential strategic outcomes
    Vol . 55 , No . 6 , pp . 441-450 [2002]
  • Whence Consumer Loyalty ?
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  • What information do consumers consider , and how do they look for it , when shopping for groceries online ?
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  • Vendor Consideration and Switching Behavior for Buyers in High-Technology Markets
    Vol . 59 , No . 3 , pp . 30-43 . [1995]
  • User acceptance of information technology : Toward a unified view
    Vol . 27 , No . 3 , pp . 425-478 . [2003]
  • Two Kinds of Consumer Switching Costs
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  • The endowment effect and the role of uncertainty
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  • The effects of switching costs on user resistance to enterprise systems implementation
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  • The Psychology of Preference
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  • The Cost Of Thinking
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  • Switching barriers and repurchase intentions in services
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  • Switching Costs , AlternativeAttractiveness and Experience as Moderators of Relationship Commitment in Professional Consumer Services
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  • Switching Barriers in Consumer Markets : An Investigation of the Financial Service Industry
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  • Status quo bias in decision making
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  • Service loyalty : its nature , importance , and implications . Advancing service quality : A global perspective
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  • Impacts of an Integrated Information Center on Faculty End-Users : A Qualitative Assessment
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  • How procedural , financial and relational switching costs affect customer satisfaction , repurchase intentions , and repurchase behavior : A meta-analysis
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  • Factors affecting online group buying intention and satisfaction : A social exchange theory perspective
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  • E‐satisfaction and e‐loyalty : A contingency framework
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  • Expectations and Intertemporal Choice
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  • Deconstructing job satisfaction separating evaluations , beliefs and affective experiences
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  • Customer repurchase intention : A general structural equation model
    Vol . 37 , No . 11/12 , pp . 1762-1800 [2003]
  • Customer perceived value , sat isfaction , and loyalty : The role of switching costs
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  • Customer loyalty and the effect of switching costs as a moderator variable : A case in the Turkish mobile phone market
    Vol . 23 , No . 1 , pp . 89-103 . [2005]
  • Customer loyalty : Toward an Integrated Conceptual Framework
    Vol . 22 , No . 2 , pp . 99-113 [1994]
  • Customer Switching Behavior in Service Industries : An Exploratory Study
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  • Culture and Consumption : A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods
    Vol . 13 , No . 1 , pp . 71-84 [1986]
  • Converting from independent to employee salesforces : The role of perceived switching costs
    Vol . 29 , No . 1 , pp . 101-115 . [1992]
  • Contrasting Rational and Psychological Analyses of Political Choice
    [1987]
  • Consumer Switching Costs : A Typology , Antecedents and Consequences
    Vol . 31 , No . 2 , pp . 109-126 . [2003]
  • Constructing Online Switching Barriers : Examining the Effects of Switching Costs and Alternative Attractiveness on E-store Loyalty in Online Pure-Play Retailers
    Vol . 26 , No . 2 , pp . 157-171 . [2016]
  • Competitive Strategy : Techniques for Analyzing Industries and Competitors
    [1980]
  • Competition when Consumers have Switching Costs : An Overview with Applications to Industrial Organization , Macroeconomics , and International Trade
    Vol . 62 , No . 4 , pp . 515-539 [1995]
  • Choices , values , and frames
    Vol . 39 , pp . 341-350 [1984]
  • Causal schemas in judgments under uncertainty
    Vol . 1 , pp . 49-72 . [1980]
  • Buyer–supplier relationships and customer firm costs
    Vol . 65 , No . 1 , pp . 29-43 . [2001]
  • Brand Loyalty and Market Equilibrium
    Vol . 10 , No . 3 , pp . 229-245 . [1991]
  • Anomalies : The endowment effect , loss aversion , and status quo bias
    Vol . 5 , No . 1 , pp . 193-206 . [1991]
  • An Examination of the Determinants of Customer loyalty in Mobile Commerce Contexts
    Vol . 43 , No . 3 , pp . 271-282 . [2006]
  • Affect versus cognition in the chain from perceived quality to customer loyalty : The roles of product beliefs and experience
    Vol . 90 , No . 4 , pp . 567-586 [2014]
  • AMOS 18.0 구조방정식 모형 분석, 한나래아카데미. 김담희, 김재현(2017), “모바일 앱을 이용한 오픈 마켓 만족도와 구 매의도에 관한 연구”
    김계수 「e-비즈니스 연구」, 제18권, 제5호, pp. 245-257 [2010]
  • A study on processed food purchasing behavior and satisfaction according to the urban housewives ' food-related lifestyle
    [2011]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Vol . 17 , No . 4 , pp . 460-469 [1980]
  • A National Customer Satisfaction Barometer : The Swedish Experience
    Vol . 56 , No . 1 , pp . 6-21 [1992]
  • A Cross-Cultural Study of Switching Barriers and Propensity to Stay With Service Providers
    Vol . 79 , No . 2 , pp . 107-120 . [2003]
  • A Contingency Model of Behavioral Intentions in a Services Context
    Vol . 38 , No . 9/10 , pp . 1304-1315 [2004]
  • A Classification of Switching Costs with Implications for Relationship Marketing
    pp . 216-220 [1989]
  • A Catastrophe Model for Developing Service Satisfaction Strategies
    Vol . 56 , No . 3 , pp . 83-95 [1992]