박사

학습전이 관련 변수에 대한 메타분석 = A Meta-Analysis on the variables related to Learning Transfer

양세희 2020년
논문상세정보
' 학습전이 관련 변수에 대한 메타분석 = A Meta-Analysis on the variables related to Learning Transfer' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 학교 조직과 운영,특별한 교육
  • 메타분석
  • 학습전이
  • 학습전이 관련 변수
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,641 0

0.0%

' 학습전이 관련 변수에 대한 메타분석 = A Meta-Analysis on the variables related to Learning Transfer' 의 참고문헌

  • 훈련참여자의 자기효능감, 학습 및 전이동기, 훈련실제성이 훈련전이에 미치는 영향
    박요한 부수현 한국심리학회 학술대회 자료집, 8, 329-329 [2015]
  • 효과적 팀 성과를 위한 학습전이와 상사 리더십 모델 개발의 실증적 연구. 박사학위논문
    정상무 명지대학교 대학원 [2014]
  • 호텔종사원 교육훈련의 전이성과에 관한 연구. 박사학위논문
    신정하 경희대 학교 대학원 [2006]
  • 호텔 교육서비스 품질이 지각된 가치와 학습전이에 미치는 영향: 온 오프라인을 중심으로. 박사학위논문
    배은주 경기대학교 관광전문대학원 [2018]
  • 한국기업의 조직문화적 유형과 조직특성간의 관련성 연구. 박사학위 논문
    강민주 서울대학교 대학원 [1980]
  • 학습조직활동이 학습전이와 혁신성에 미치는 영향에 관한 연구: 자기조절학습의 조절효과를 중심으로
    이재훈 이종만 정인호 경영교육논집, 57, 183-207 [2009]
  • 학습조직요인이 새로운 지식의 실무전이에 미치는 영향: 근로자의 인 지정도를 중심으로
    김인호 인적자원관리연구, 14(3), 51-67 [2007]
  • 학습조직과 조직유효성의 관계에 대한 메타분석. 박사학위논문
    공은화 경북 대학교 대학원 [2015]
  • 학습전이의 진단도구를 추구하며
    양은하 정재삼 기업교육연구, 8(2), 101-122 [2006]
  • 학습전이와 상사 리더십의 효과적 팀 성과를 위한 모델 개발의 실증적 연구
    강경식 박희용 송관배 정상무 대한안전경영과학회지, 15(4), 383-392 [2013]
  • 학습전이. 휴먼웨어연구회(편), 인적자원개발의 이해(231-251)
    현영섭 서울: 교육과학사 [2013]
  • 학습전이, 참여동기, 사회적 자본, 반성적 사고의 구조적 관계: 서울 시교육청 초등교사 교원직무연수를 중심으로
    김현진 HRD연구, 18(4), 81-117 [2016]
  • 학습전이 측정 동향 및 측정도구 신뢰도 일반화 분석: 1996년~2013년 국내 학술지에 게재된 논문을 대상으로
    신은경 HRD연구, 16(4), 51-86 [2014]
  • 학습전이 초기발생과 변화의 영향요인에 대한 잠재성장모형 분석
    현영섭 HRD연구, 11(2), 153-177 [2009]
  • 학습전이 요인 및 수준의 조직간 비교연구: 기업, 학 교, 병원을 대상으로
    김대영 배을규 장민영 Andragogy Today, 12(2), 29-60 [2009]
  • 학습동기 관련 연구의 최근 동향
    봉미미 교육과학연구, 31(3), 179-195 [2000]
  • 학습과 전이동기에 대한 훈련전/중 변인의 역할: 사전훈련동 기, 강사자질, 업무관련 유용성을 중심으로
    신강현 오인수 한국심리학회지: 산업 및 조직, 17(2), 223-242 [2004]
  • 학습 상황요인, 학습 참여동기 및 이러닝 효과성의 관계에 관한 연구. HRD연구, 13(2), 87-104.
    신제구 최우재 HRD연구, 13(2), 87-104. [2011]
  • 평생교육의 다섯마당
    권대봉 서울: 학지사 [2002]
  • 판매교육 학습전이와 전이풍토간의 관계
    권대봉 현영섭 교육학연구, 41(1), 299-327 [2003]
  • 팀원 간 신뢰와 혁신을 위한 지원이 창의적 성격과 원전이간의 관계 에 미치는 영향
    현영섭 HRD연구, 13(1), 75-97 [2011]
  • 창의성과 성취동기 및 내, 외재 동기와의 관계연구
    유경훈 아동교육, 15(3), 71-82 [2006]
  • 직무환경이 교육훈련의 전이에 미치는 영향에 관한 연구. 석사학위논 문
    박성준 건국대학교 대학원 [1998]
  • 직무교육훈련의 유효성과 영향요인. 박사학위논문
    김진모 서울대학교 대학 원 [1997]
  • 중소병원의 교육훈련 프로그램 특성 및 조직상황적 특성이 직무전이 에 미치는 영향에 관한 연구
    김용혁 병원경영학회지, 16(4), 131-160 [2011]
  • 중소기업 교육훈련 프로그램 전이측정도구개발 및 평가
    류현주 박한규 여수경 이찬 농업교육과 인적자원개발, 44(1), 161-184 [2012]
  • 중소기업 S-OJT 훈련생의 훈련전이와 관련 변인의 관 계
    백지연 이찬 최영준 직업교육연구, 32(5), 47-68 [2013]
  • 종업원 교육훈련의 구성요인과 전이성과 간의 관계에 대한 산업별 비교 연구: 관광산업, 금융산업, 제조업의 비교를 중심으로
    김민주 관광학연구, 24(3), 89-105 [2001]
  • 조직의 학습지원, 전이동기, 전이기대, 상사의 전이지원 이 교육훈련 전이에 미치는 영향
    이재은 이찬 정보영 기업교육연구, 15(2), 55-80 [2013]
  • 조직의 학습전이요인과 학습전이에 관한 연구: 기업체, 학교, 병원을 대상으로. 석사학위논문
    장민영 인하대학교 대학원 [2007]
  • 조직내 교육 훈련의 학습 및 전이 효과. 박사학위논문
    이도형 성균관대학교 대학원 [1995]
  • 조직 내 교육 훈련의 학습 및 전이 효과 모델 검증 연구
    이도형 한국심리 학회지: 산업 및 조직, 9(1), 59-88 [1996]
  • 작업환경과 작업동기 및 문제해결 방식이 조직 창의성에 미 치는 효과
    박신연 박영석 한국심리학회지: 산업 및 성격, 13(2), 85-105 [1999]
  • 자기효능감과 학습동기
    김아영 교육방법연구, 16(1), 1-38 [2004]
  • 자기주도적 학습의 교육적 함의와 실천원리
    박성익 교육진흥, 13(1), 81-90 [2000]
  • 일터 성인학습자의 자기주도학습 역량이 학습전이에 미치는 영향과 자기효능감의 매개효과. 석사학위논문
    최정인 중앙대학교 글로벌대학원 [2015]
  • 인적자원관리
    나윤기 서울: 학문사 [1999]
  • 인적자원개발의 개념 변천과 이론에 대한 종합적 고찰
    권대봉 서울: 도서 출판 원미사 [2003]
  • 인적자원개발을 지향하는 한국정보의 교육 패러다임 전환
    권대봉 HRD연 구, 6(1), 51-70 [2004]
  • 인문사회과학 연구방법
    권대봉 현영섭 서울: 학지사 [2004]
  • 이러닝교육의 학습전이 영향변수간의 구조적 관계분석: 경찰공무원의 인식을 중심으로
    강여진 한국행정학보, 45(2), 319-348 [2011]
  • 웹기반 신용교육에서 학습자의 몰입이 학습효과에 미치는 영 향분석
    김형근 이명근 한국컴퓨터정보학회 학술발표논문집(257-269) [2011]
  • 웹기반 교육에서 교육훈련 참가자의 몰입에 관한 연구. 박사학위논 문
    손기영 이화여자대학교 대학원 [2005]
  • 우편원격훈련의 훈련프로그램 환경 개인 특성과 현업활용도 간의 관 계 연구. 박사학위논문
    양희경 한국기술교육대학교 테크노인력개발전문대학원 [2012]
  • 우리나라 기업교육에 있어 교육훈련 전이모형 타당화 연구. 석사학위 논문
    김재훈 연세대학교 교육대학원 [2003]
  • 외식종사원의 e-러닝 특성요인이 교육전이와 성과에 미치는 영향: 경 력몰입 조절효과
    이인숙 외식경영연구, 17(1), 7-26 [2014]
  • 온라인(on-line) 교육훈련의 효과성에 관한 연구
    남기찬 임효창 황국재 한 국경영과학회지, 27(1), 75-94 [2002]
  • 영업사원의 성취목표지향성이 학습전이에 미치는 영향: 창의 적 자기효능감의 매개효과
    김형우 송해덕 한국HRD연구, 10(2), 51-71 [2015]
  • 연구소 기술교육훈련 참여자의 학습전이와 영향요인
    정철영 최창환 농업교 육과 인적자원개발, 40(3), 247-274 [2008]
  • 알기 쉬운 메타분석의 이해
    황성동 서울: 학지사 [2014]
  • 성인학습자의 학습참여 동기유형이 경험학습양식에 미치는 영향. 석 사학위논문
    이영아 고려대학교 교육대학원 [2012]
  • 선행연구 결과의 통합과 재분석을 위한 메타분석의 이론과 실제
    오성삼 서울: 건국대학교출판부 [2002]
  • 삶의 의미 관련 변인 메타분석
    채선화 박사학위논문. 경북대학교 대학원 [2018]
  • 사회적 지원인식이 교육훈련 전이에 미치는 영향에 관한 연구
    홍승일 윤리 경영연구, 12(2), 33-59 [2010]
  • 메타분석 이론과 실제
    오성삼 서울: 건국대학교출판부 [2009]
  • 리더십 유형과 업무환경특성이 학습전이에 미치는 영향. 석사학위논 문
    양승원 한양대학교 대학원 [2019]
  • 대학 교육에서 e-러닝의 학습효과와 관련된 변인들의 관계분 석
    박혜정 최명숙 교육공학연구, 24(1), 27-53 [2008]
  • 대기업 직무교육훈련 참여자의 교육훈련전이와 전이동기 및 업무환 경의 관계. 석사학위논문
    이유진 서울대학교 대학원 [2010]
  • 대기업 근로자가 인식한 교육훈련전이와 전이동기, 조직상황적 특성 의 관계. 석사학위논문
    최홍주 서울대학교 대학원 [2009]
  • 다양한 훈련전이모형을 통해 본 훈련전이연구의 동향과 과제
    박지혜 교육논 총, 28, 73-94 [2009]
  • 농촌지도리더 교육프로그램의 학습전이와 전이풍토 의 관계
    길대환 김진모 이진화 농업교육과 인적자원개발, 38(1), 27-52 [2006]
  • 기업체 중간관리자의 코칭리더십, 학습조직, 구성원의 문제해 결능력 및 조직유효성 변인 간의 구조적 관계
    박재진 최은수 기업교육과 인재연구, 15(2), 1-28 [2013]
  • 기업체 인적자원개발 담당자의 학습 방식, 학습 전이, 전이 풍토의 관계 연구
    김대영 배을규 HRD연구, 10(2), 23-46 [2008]
  • 기업의 e-Learning 프로그램에서 학습의 근전이와 원전이의 예측변 인 규명. 박사학위논문
    금혜진 이화여자대학교 대학원 [2005]
  • 기업내 학습조직 구축요인이 교육훈련 전이에 미치는 영향: 서비스직 여사원들을 중심으로. 석사학위논문
    김준희 고려대학교 대학원 [2003]
  • 기업내 무형식학습의 구성요소, 결과, 학습전이동기 간의 구조적 관 계. 박사학위논문
    신은경 경북대학교 대학원 [2012]
  • 기업내 교육훈련 전이의 영향요인에 관한 연구. 석사학위논문
    장윤정 이화 여자대학교 대학원 [2002]
  • 기업내 e-learning의 반응, 학습성과 전이성과간 관 계: 교육참가자의 개인특성 및 조직환경의 조절효과를 중심으로
    박경규 이인석 임효창 조직과 인사 관리연구, 28(3), 1-32 [2004]
  • 기업교육훈련 전이풍토가 실제 전이에 미치는 영향. 석사학위논문
    현영섭 고려대학교 대학원 [2001]
  • 기업교육훈련 성과에 영향을 미치는 학습의 전이환경 변인에 관한 연구
    이석준 고려대학교 석사학위논문 [2001]
  • 기업교육에서의 e-러닝 효과에 관한 메타분석. 석사학위논문
    이준표 건국대 학교 대학원 [2009]
  • 기업교육에서 학습의 직무전이에 영향을 미치는 요인에 관한 연구. 석사학위논문
    한안나 서울대학교 대학원 [1999]
  • 기업교육에서 근전이와 원전이의 영향요인에 관한 연구: 기관경과에 따른 차이분석을 중심으로. 박사학위논문
    이동배 경희대학교 대학원 [2007]
  • 기업교육론
    나일주 이인숙 임철일 서울: 학지사 [2003]
  • 기업교육 프로그램에서 자기효능감, 초인지, 학업성취도, 전 이풍토와 학습의 근전이(near transfer) 및 원전이(far transfer)간의 관계 규 명
    금혜진 정재삼 교육공학연구, 23(3), 1-30 [2007]
  • 기업 코칭교육 프로그램 참여자의 근전이와 원전이의 영향요 인에 관한 연구
    노동원 송영수 HRD연구, 12(1), 161-185 [2010]
  • 기업 집체교육훈련의 유효성에 관한 메타분석
    김국희 이영민 평생교 육 HRD연구, 7(2), 149-171 [2011]
  • 기업 이러닝에서 학습전이에 대한 이러닝효능감, 지속학습문 화, 전이동기의 관계 분석
    이우정 이정민 기업교육연구, 14(1), 21-38 [2012]
  • 기업 이러닝에서 학습전이 관련변수 간의 구조적 관계 분석. 박사학 위논문
    김소나 이화여자대학교 대학원 [2010]
  • 기업 이러닝에서 온라인 과제가치, 직무몰입, 만족도 와 전이동기 간의 구조적 관계
    주영주 최혜리 하영자 기업교육연구, 13(1), 31-50 [2011]
  • 기업 우편원격교육훈련의 교육훈련프로그램 및 조직환경 특성이 학 습전이에 미치는 영향. 석사학위논문
    이진석 연세대학교 교육대학원 [2014]
  • 기업 사이버교육생의 학업적 자기효능감, 자 기조절학습능력, 온라인과제가치가 학업성취도와 학습전이에 미치는 영향
    김소나 김은경 박수영 주영주 지 식경영연구, 9(4), 1-16 [2008]
  • 기업 사이버교육생의 학습전이 영향 변인 측정도구 개발 및 양호성 검증
    김소나 주영주 직업능력개발연구, 8, 121-141 [2008]
  • 기업 리더십교육 프로그램 참여자의 학습전이와 영향요인
    김진모 박영용 농업교육과 인적자원개발, 38(4), 215-239 [2006]
  • 기업 리더 교육훈련의 근전이 및 원전이와 관련 변인간의 인과적 모 형. 박사학위논문
    이진화 서울대학교 대학원 [2009]
  • 기업 내 웹기반 교육에서 교육훈련 참가자의 몰입에 대한 연 구
    김성국 손기영 경상논총, 35, 61-87 [2006]
  • 기업 내 무형식학습의 구성요소, 결과, 학습전이동기 간의 구조적 관 계
    신은경 HRD연구, 14(3), 25-59 [2013]
  • 기업 내 R&분야 엔지니어의 무형식학습방법에 따른 학습전이 관계 에서 긍정심리자본의 매개효과. 석사학위논문
    함현정 고려대학교 교육대학원 [2015]
  • 기업 교육훈련에서의 학습 및 전이 모형 개발을 위한 탐색적 연구
    김성완 김재훈 기업교육연구, 5(1), 83-105 [2003]
  • 기업 교육훈련 프로그램에 따른 근전이와 원전이의 영향요인: 한국의 P기업 사례를 중심으로
    박귀찬 산업교육연구, 21, 69-87 [2010]
  • 기업 교육훈련 전이 촉진을 위한 모형 설계
    곽재덕 김진모 이유진 산업교 육연구, 21, 21-48 [2010]
  • 기업 교육훈련 전이 실태와 개선 방안 연구
    박윤희 장주희 서울: 한국직업 능력개발원 [2011]
  • 기업 e-러닝 환경에서 성취도와 전이 간에 미치는 직업적 자기효능감과 교육훈련환경의 조절효과
    김선희 조일현 최세리 한애리 기업교육연구, 13(1), 113-132 [2011]
  • 기업 e-러닝 학습전이 모형 검증 연구
    권성연 김소나 변숙영 이수경 교육 공학연구, 26(1), 1-24 [2010]
  • 기업 e-Learning 프로그램 참여자의 학습전이와 자기주도성, 전이풍토, 학습과의 관계
    공민영 김진모 농업교육과 인적자원개발, 40(3), 223-246 [2008]
  • 기업 e-Learning 프로그램 참여자가 인식하는 교육설계수준 과 학습전이의 관계
    곽지훈 김진모 농업교육과 인적자원개발, 39(3), 183-211 [2007]
  • 국내 비영리기관 모금전문가의 무형식학습과 학습전이 관계에서 관 리자 코칭리더십의 매개효과. 석사학위논문
    이경민 이화여자대학교 교육대학원 [2018]
  • 국내 간호사의 소진과 관련된 변인의 메타분석
    김신향 양윤서 디지털융복 합연구, 13(8), 387-400 [2015]
  • 구성원의 공정성 지각이 조직지원인식, 조직몰입, 조직시민행동에 미 치는 영향에 관한 연구: 영리 조직과 비영리 조직의 비교를 중심으로. 박사학 위논문
    임정숙 강릉대학교 대학원 [2008]
  • 교육훈련프로그램 특성이 학습전이 성과에 미치는 영향에 관한 연구: 학습전이풍토의 영향 및 개인적 특성의 조절효과를 중심으로. 박사학위논문
    박용석 동명대학교 대학원 [2014]
  • 교육훈련프로그램 구성요소가 교육훈련 전이에 미치는 영향: 상사 및 동료 지원의 조절효과를 중심으로
    박경규 임효창 조직과 인사관리연구, 23(2), 107-138 [1999]
  • 교육훈련의 실무전이에 관한 연구: 학습조직 조절효 과를 중심으로
    고기순 김인호 인사관리연구, 26(3), 25-54 [2002]
  • 교육훈련과 서번트 리더십이 교육훈련 전이와 지식공유에 미치는 영 향: 자기효능감의 매개 효과를 중심으로. 박사학위논문
    송인숙 동국대학교 경영대학 원 [2018]
  • 교육훈련 프로그램이 호텔종사원들의 교육훈련 전이에 미치는 영향 에 관한 연구. 석사학위논문
    강상욱 경기대학교 대학원 [2011]
  • 교육훈련 특성, 개인적 특성, 작업환경 특성요인이 중소제조업 근로 자의 훈련전이에 미치는 영향. 석사학위논문
    신세미 숙명여자대학교 대학원 [2013]
  • 관리자의 코칭행동과 부하직원이 인식한 직무성과의 관계
    박용호 조대연 HRD연구, 13(4), 89-109 [2011]
  • 관광인력개발을 위한 교육훈련의 전이효과에 관한 연구: 국 내 CRS 사용자 교육훈련을 중심으로
    곽대영 이연택 호텔경영학연구, 15(4), 145-161 [2006]
  • 관광산업의 교육훈련 전이에 관한 연구: 상사 지원의 조절효 과 검증을 중심으로
    김민주 임효창 호텔경영학연구, 9(2), 327-344 [2000]
  • 공무원 사이버 교육훈련의 학습 및 전이성과에 미치는 영향: 서울시 공무원의 인식을 중심으로
    강여진 정재화 한국사회와 행정연구, 21(3), 353-384 [2010]
  • 공무원 교육훈련 및 전이에 관한 연구
    강여진 정재화 최호진 대진논총, 9, 187-211 [2001]
  • 공무원 개인 특성과 교육훈련특성이 직무몰입에 미치는 영향: 학습전 이의 매개효과. 석사학위논문
    김철호 전북대학교 경영대학원 [2011]
  • 골프선수가 지각하는 지도자의 리더십 유형이 운동몰입과 학습 전이 에 미치는 영향. 박사학위논문
    곽재원 한양대학교 대학원 [2017]
  • 개인적 특성과 상황적 특성이 역량기반 교육훈련프로그램 유효성에 미치는 영향에 관한 연구. 석사학위논문
    나영신 연세대학교 교육대학원 [2005]
  • 개인적 특성, 교육훈련 프로그램 및 조직환경 특성요인이 은행서비스 교육훈련 전이에 미치는 영향. 석사학위논문
    양지영 고려대학교 교육대학원 [2011]
  • 개인의 직무몰입과 콘텐츠의 업무 연관성이 e-러닝 학습 성과의 전이에 미치는 영향에 관한 실증연구
    김효근 서은숙 서현주 금융지식연구, 6(1), 27-53 [2008]
  • 개인의 교육훈련 혜택 기대와 조직의 사회적 지원, 학습동기 및 전이 동기, 교육훈련 전이의 관계
    박윤희 기업교육연구, 15(1), 179-208 [2013]
  • 『산업교육론』
    권대봉 서울: 문음사 [1998]
  • “중소기업 근로자의 무형식 학습활동과 학습전이의 관계에서 사회적 네트워크 접근성의 조절효과
    강명구 배을규 이형우 산업교육연구, 23, 1-25 [2011]
  • and validation of a generalized learning transfer climate questionnaire: Final report. Proceedings of the 1998 Academy of Human Resource Development Annual Meeting.
  • You and effective training
    32 , 10-19 [1978]
  • Workforce training transfer : A study of the effect of relapse prevention training and transfer
    38 ( 3 ) , 227-243 [1999]
  • Work environment characteristics and implications for training transfer : A case study of the nuclear power industry
    8 ( 1 ) , 65-80 [2005]
  • Work and motivation . New York , NY : Wiley . Wachter , K. W. ( 1988 ) . Disturbed by meta-analysis ?
    241 ( 4872 ) , 1407-1408 . [1964]
  • When and where do we apply what we learn ? A taxonomy for far transfer
    128 ( 4 ) , 612-637 [2002]
  • What motivates trainee
    [1990]
  • Web-based learning : Relationship among student motivation , attitude , learning styles , and achievement
    42 ( 4 ) , 12-20 [2001]
  • Validation of the learning transfer system inventory : A study of supervisors in the public sector in jordan
    19 ( 3 ) , 241-262 [2008]
  • Trim and fill : A simple funnel-plot-based method of testing and adjusting for publication bias in meta-analysis
    56 ( 2 ) , 455-463 [2000]
  • Transfer of training : An updated review and analysis
    10 ( 2 ) , 22-41 [1997]
  • Transfer of training : A review and new insights
    4 ( 1 ) , 327-341 [2008]
  • Transfer of training : A review and directions for future research
    41 ( 1 ) , 63-105 [1988]
  • Transfer of training : A meta-analytic review
    36 ( 4 ) , 1065-1105 . [2010]
  • Transfer of management training from alternative perspectives
    94 ( 1 ) , 104-121 [2009]
  • Transfer of Training
    [1992]
  • Transfer in an E-learning contextImproving Learning Transfer in Organizations ( 161-194 )
    [2003]
  • Training-related motivation and transfer outcomes : The role of proactive transfer behaviour and positive psychological states
    [2014]
  • Training transfer : Progress and prospects . In A. M. Gilley , J. L. Callahan & L. L . Bierema ( Eds . ) , Critical Issues in HRD
    [2003]
  • Training in Organizations : Needs Assessment , Development and Evaluation
    [1986]
  • Training in Organization , Needs Assessment Development and Evaluation ( 3rd ed. )
    [1993]
  • Training for Impact : How to Link Training to Business Needs and Measure the Results
    [1989]
  • Training does not imply learning : The individual perspective
    3 ( 1 ) , 14-33 [1999]
  • Training and Development in Work Organizations
    43 ( 1 ) , 399-441 [1992]
  • Training Design for Performance Improvement : Productivity in Organizations
    [1988]
  • Training , the Competitive Edge
    [1988]
  • Trainer self-loathing ?
    17 ( 3 ) , 351-357 [2006]
  • Trainer role and effectiveness : A review of the literature
    3 , 2-9 [1982]
  • Trainees Attributes and Attitudes : Neglected Influences on Training Effectiveness
    11 ( 4 ) , 736-749 [1986]
  • Toward construct validation of a transfer climate instrument
    [1997]
  • Toward an integrative theory of training motivation : a meta-analytic path analysis of 20 years of research
    85 ( 5 ) , 678-707 [2000]
  • To transfer or not to transfer ? Investigating the combined effects of trainee characteristics , team leader support , and team climate
    86 , 279– 292 [2001]
  • Theories supporting transfer of training
    12 ( 2 ) , 195-208 [2001]
  • Theories of the transfer of learning
    14 , 53-69 [1979]
  • The role of cognitive engagement in classroom learning and motivation
    18 , 88-108 [1983]
  • The relationship between organizational transfer climate and positive transfer of training
    4 , 377-390 [1993]
  • The relationship between organizational factors and the transfer of training in the electronics industry in Shenzhen , China
    7 ( 1 ) , 55-73 [1996]
  • The relationship between distance coaching and the transfer of training
    [2000]
  • The perils of participation effects of choice of training on trainee motivation and learning
    44 , 51-65 [1991]
  • The nature and need for informal learning
    1 ( 1 ) , 1-9 [1999]
  • The job satisfaction-job performance relationship : a qualitative and quantitative review
    127 , 376-407 [2001]
  • The influence of training method on self-efficacy and idea generation among managers
    42 , 787-805 . [1989]
  • The influence of trainee attitudes on training effectiveness : test of a model
    39 , 497-521 [1986]
  • The influence of motivation to transfer , action planning , and manager support on the transfer process
    10 ( 2 ) , 42-63 [1997]
  • The influence of job and career attitudes on learning motivation and transfer
    6 ( 1 ) , 20-27 .
  • The influence of individual characteristics and the work environment on varying levels of training outcomes
    12 ( 1 ) , 5-23 [2001]
  • The influence of general perceptions of the training environment on pretraining motivation and perceived training transfer
    21 , 1-15 [1995]
  • The funnel plot , In H. R. Rothstein , A. J. Sutton , & M. Borenstein ( eds ) . Publication Bias in Meta-Analysis : Prevention , Assessment and Adjustments
    [2005]
  • The flawed four-level evaluation model
    7 ( 1 ) , 5-21 [1996]
  • The file drawer problem and tolerance for null results
    86 ( 3 ) , 638-641 . [1979]
  • The fifth discipline : The art and practice of the learning organization
    [1990]
  • The evaluation and enhancement of training transfer
    2 ( 1 ) , 61-75 [1998]
  • The effects of trainee and environmental factors on transfer of training : A framework for research
    20 , 268-275 [1999]
  • The effectiveness of distal and proximal goals as transfer of training interventions : A field experiment
    16 ( 3 ) , 369–388 [2005]
  • The differential effects of software training previews on training outcomes
    21 , 757-787 [1995]
  • The definition and measurement of job involvement
    49 , 24-33 [1965]
  • The conditions of learning ( 4th ed )
    [1985]
  • The comparative effectiveness of web-based and classroom instruction : A meta-analysis
    59 , 623-664 [2006]
  • The University : An Organizational Analysis
    [1974]
  • The Theory of Planned Behavior
    50 , 179–211 [1991]
  • The Theory and Practice of Training ( 3rd ed. )
    [1995]
  • The Knowledge Creating Company
    [1995]
  • Test of the MBA knowledge and skills transfer
    11 , 867–882 [2000]
  • Technological and structural characteristics . student learning and satisfaction with web-based courses . An exploratory study of two on-line MBA programs
    33 ( 3 ) , 331-347 [2002]
  • Teaching scale developed for division of behavioral and social science
    [1982]
  • Systematic Reviews in Health Care : Meta-Analysis in Context ( 2nd ed. )
    [2001]
  • Synthesizing outcomes : How to use research evidence from many studies
    50 ( 2 ) , 176-195 [1980]
  • Support system for training
    25 ( 10 ) , 2-7 [1971]
  • Supervisory support as a major condition to enhance transfer
    5 , 52–63 [2001]
  • Style of engagement with learning : Multidimensional assessment of their relationship with strategy use and school achievement
    85 ( 3 ) , 395-405 [1993]
  • Student barriers to online learning : A factor analytic study
    26 ( 1 ) , 29-48 [2005]
  • Strategic alignment of training , transfer-enhancing behaviors , and training usage : A post-training study
    13 ( 1 ) . 89-108 [2002]
  • Statistical power analysis for the behavioral sciences ( 2nd ed. )
    [1988]
  • Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences
    [1977]
  • Socialization , resocialization , and training : reframing the research agendaTraining and Development in Work Organizations : Frontiers of Industrial and Organizational Psychology
    pp . 121-182 [1989]
  • SocialCognitive theory of self-regulations .
    50 , 248-287 [1986]
  • Servant leadership : A review and synthesis
    37 , 1228-1261 [2011]
  • Self-regulatory behavior influences in distance learning
    27 ( 2 ) , 147 [2000]
  • Self-regulation through goal setting
    50 , 212-247 [1991]
  • Self-management training for increasing job attendance : A follow-up and a replication
    74 ( 3 ) , 411-416 [1989]
  • Self-efficacy and achievement behaviors
    1 , 173-208 [1989]
  • Self-efficacy and academic motivation
    26 , 207-231 [1991]
  • Self-efficacy : Toward a unifying theory of behavioralChange
    84 , 191-215 [1977]
  • School-based mentoring for adolescents : A systematic review and meta-analysis
    22 ( 2 ) , 257-569 . [2012]
  • Rocky roads to transfer : Rethinking mechanisms of a neglected phenomenon
    24 ( 2 ) , 113-142 [1989]
  • Relationships of goal orientation , metacognitive activity , and practice strategies with learning outcomes and transfer
    83 ( 2 ) , 218-233 [1998]
  • Relationship of personality and to performance motivation : A meta-analysis
    87 , 797-807 . [2002]
  • Reflections on Leadership . How Robert K. Greenleaf 's theory of servant leadership influenced todays top management thinkers
    [1995]
  • Reconceptualizing the learning transferConceptual framework : Empirical validation of a new systemic model
    8 ( 3 ) , 210-221 [2004]
  • Questioning the Effectiveness of Behavior Modelin g Training in an Industrial Setting
    40 , 455–588 [1984]
  • Quantitative methods for literature reviews
    35 ( 1 ) , 37-54 . [1984]
  • Pygmalion versus self-expectancy : Effects of instructor and self-expectance on trainee performance
    30 , 351-364 [1982]
  • PsychologicalCapital
    [2007]
  • Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses : the PRISMA statement .
    6 ( 7 ) : e1000097 . doi:10.1371/journal.pmed1000097 [2009]
  • Predicting immediate and longer-term transfer of training
    26 ( 3 ) , 201-213 [1997]
  • Pre-trainingContext effects : Training assignment as feedback
    80 , 226-238 [1995]
  • Post-training strategies for facilitating positive transfer : An empirical exploration
    29 , 503-520 [1986]
  • Planning for training impact : Principles of training effectiveness . In K . Kraiger ( Eds . ) ,Creating , Implementing , and Managing Effective Training and Development
    [2002]
  • Personality : The Scientific Study of Complex Human Behavior
    [1987]
  • Personal and situational characteristics influencing the effectiveness of transfer of training improvement strategies
    64 , 167–177 [1991]
  • Person-environment fit and trasfer of training
    6 ( 1 ) , 25-35 [2002]
  • Partnerships for training transfer : Lessons from a corporate study
    6 ( 3 ) , 263-274 [1995]
  • Organizational training and signals of importance : linking pre-training perceptions to intentions to transfer
    2 , 25-36 [1991]
  • Organizational career development : What 's going on out there ?
    37 ( 2 ) , 22-26 [1983]
  • Organization development : theory , practice , and research . In M. D. Dunnette & L. M . Hough ( Eds . ) , Handbook of Industrial and Organizational Psychology , 2nd ed
    Vol . 3 ( pp . 719-822 [1992]
  • On theory , statistics , and the search for interactions in the organizational sciences
    20 ( 1 ) , 193-200 [1994]
  • OJT, OFF-JT, 온라인교육훈련이 훈련전이에 미치는 영향에 관한 연 구: 상황변수의 조절효과를 중심으로. 석사학위논문
    최혜진 서울대학교 대학원 [2008]
  • Narrowing the transfer gap : the advantages of “ as if ” situations in training
    26 ( 8 ) , 366-374 [2002]
  • Motivation to improve work through learning in human resource development
    6 ( 3 ) , 355-370 [2003]
  • Motivation in the classroom : Reciprocal effects of teacher behavior and student engagement across the school year
    85 ( 4 ) , 571-581 [1993]
  • Methods of Meta-Analysis : Correcting Error and Bias in Research Findings .
    [2004]
  • Meta-analysis : A quantitative approach to research integration
    259 ( 11 ) , 1685-1689 . [1988]
  • Meeting trainee ’ expectations : The influence of training fulfillment on the development of commitment , self-efficacy , and motivation
    76 ( 6 ) , 759-769 [1991]
  • Medical fellows tell storied of application : A grounded theory on the dynamics of transfer
    10 ( 2 ) , 134-155 [1997]
  • Measuring leisure motivation : A meta-analysis of the recreation experience preference scales
    28 ( 3 ) , 188-213 [1996]
  • Maintaining competence through updating . In S. L. Willis & S. S . Dubin ( Eds . ) , Maintaining Professional Competence
    [1990]
  • Longitudinal field investigation of the moderating and mediating effects of self-efficacy on the relationship between training and newcomer adjustment
    80 ( 2 ) , 211-225 [1995]
  • Linking workplace literacy skills and transfer system perceptions
    15 , 153-170 [2004]
  • Leveraging management development through the management of transfer
    5 ( 5 ) , 33-45 [1986]
  • Learning transfer : A review of the research in adult education and training
    14 , 1-24 [2005]
  • Learning and the prediction of performance : Development of trainability testing in the United Kingdom
    64 , 42-50 [1979]
  • Learning and Behavior: Active Learning(6th ed.). 김문수, 박소 현 역(2010). 학습과 행동
    Chance, P. 서울: 시그마프레스 [2009]
  • Leadership training : Some dysfunction consequences
    12 ( 4 ) , 556-571 [1968]
  • Leadership and Coaching ,
    [1986]
  • LTSI : Learning Transfer System Inventory
    version 2 [1998]
  • Kolb의 경험학습모형을 적용한 기업교육학습전이 모형. 박사학위논 문
    현영섭 고려대학교 대학원 [2004]
  • Kirkpatrick ’ s levels of training criteria : thirty years later
    42 , 331-341 . [1989]
  • Is there such a thing as evidence-based management ?
    31 ( 2 ) , 256-269 . [2006]
  • Introduction to meta-analysis
    [2009]
  • Introduction and overview : Metacognition and motivation as determinants of effective learning and understanding . In F. Weinert & R Kluwe ( Eds . ) , Metacognition , Motivation , and Understanding
    pp . 65-116 [1987]
  • Informal learning and transfer of learning : How new trade and industrial teachers perceive their professional growth and development
    33 ( 1 ) , 3-24 [2008]
  • Informal learning and the transfer of learning : How managers develop proficiency
    14 ( 4 ) , 369-387 [2003]
  • Influence of trainee characteristics , instructional satisfaction , and organizational climate on perceived learning and training transfer
    17 ( 1 ) , 85-115 [2006]
  • Influence of metacognitive knowledge and aptitude on problem solving
    77 , 437-445 [1990]
  • Influence of individual and situational influence on the development of self-efficacy : Implications for training effectiveness
    46 , 125-147 [1992]
  • Industrial Psychology
    [1980]
  • Individual readiness for organizational change and its implications for human resource and organization development
    10 ( 1 ) , 46-73 [2011]
  • Individual and situational influences on the development of self-efficacy : Implications for training effectiveness
    46 , 125-147 [1993]
  • Individual and contextual influences on multiple dimensions of training effectiveness
    29 , 604-626 [2005]
  • In search of on interactive model for HRD evaluation
    [1995]
  • Improving positive transfer : A test of relapse prevention training on transfer outcomes
    8 , 115-128 [1997]
  • Improving Learning Transfer in Organizations
    [2003]
  • Human Resource Development ( 3rd ed. )
    [2002]
  • Human Resource Development ( 2nd ed. )
    [1998]
  • Human , social , and now positive psychological capital management : Investing in people for competitive advantage
    33 , 143-166 . [2004]
  • How to ensure transfer of training
    47 ( 10 ) , 63-68 [1993]
  • How to ensure better transfer of learning
    37 ( 2 ) , 81-83 [1983]
  • How personality and organizational climate variables moderate the effectiveness of management development programmes : A review and some recent research findings
    9 , 1-16 [1984]
  • How do district management and implementation strategies relate to the quality of the professional development that districts provide to teachers ?
    104 ( 7 ) , 1265-1312 [2002]
  • Hard Facts , Dangerous Half-Truths , and Total Nonsense : Profiting from Evidence-Based Management .
    [2006]
  • Grey literature and systematic reviews . In H. R. Rothstein , A. J. Sutton , & M . Borenstein ( Eds . ) , Publication Bias in Meta-Analysis : Prevention , Assessment and Adjustments
    [2005]
  • Grey literature . In H. Cooper , H. V. Hedges , & J. C . Valentine ( Eds . ) , The Handbook of Research Synthesis and Meta-Analysis
    [2009]
  • Goal orientation in organizational research : a conceptual and empirical foundation
    67 , 26–48 [1996]
  • Generalized expectancies for internal vs external control of reinforcement
    80 ( 1 ) , 1-28 [1966]
  • Generalization of employee involvement training to the job setting : Individual and situational effects
    48 , 607-632 [1995]
  • G. V.Primary , secondary and meta-analysis of research
    5 ( 10 ) , 3-8 . [1976]
  • Funnel plots for detecting bias in meta-analysis : Guidelines on choice of axis
    54 ( 10 ) , 1046-1055 [2001]
  • Free Software를 활용한 메타분석
    황성동 대구: 경북대학교 출판부 [2016]
  • Forty questions about validity generalization and meta-analysis
    38 ( 4 ) , 697-798 [1985]
  • Factors that influence skill decay and retention : A quantitative review and analysis
    11 , 57-101 [1998]
  • Factors affecting transfer of training in Thailand
    16 ( 3 ) , 323-344 [2005]
  • Factors affecting the opportunity to perform trained tasks on the job
    45 , 511-527 [1992]
  • Factors affecting motivation to transfer training
    2 ( 1 ) , 2-16 [1998]
  • Exploring servant leadership across cultures : A study of followers in Ghana and the USA
    3 , 397-417 [2007]
  • Exploratory field study of training motivation : influences of involvement , credibility , and transfer climate
    18 ( 3 ) , 292-307 [1993]
  • Expectancy theory and occupational/organizational choices : A review and test
    32 ( 1 ) , 66-86 . [1983]
  • Evaluation of Training . In R. L . Craig ( Eds . ) , Training and Development Handbook : A Guide to Human Resource Development ( 3rd ed )
    [1987]
  • Evaluation Training Programs : The Four Levels
    [1994]
  • Evaluating Training Effectiveness Translating Theory into Practice
    [1991]
  • Entry into training outcomes : A field experiment
    30 ( 3 ) , 542-552 [1987]
  • Enhancing motivation to participate in professional development . In S. L. Willis & S. S . Dubin ( Eds . ) , Maintaining Professional Competence
    [1990]
  • Enhancing adult motivation to learn : a comprehensive guide for teaching all adults
    [1999]
  • Employee Training and Development ( 3rd ed. )
    [2005]
  • Employee Training Development ( 4th ed. )
    [2008]
  • Emerging issues and new directions for training research
    10 , 345-384 [1992]
  • Effects of self-efficacy and post-training intervention on the acquisition of complex interpersonal skills
    44 ( 4 ) , 837-861 [1991]
  • Effects of self-efficacy and goal-orientation training on negotiation skill maintenance : What are the mechanism ?
    50 ( 4 ) , 955-978 [1997]
  • Effects of alternative training methods on self-efficacy and performance in computer software training
    74 , 884-891 [1989]
  • Effectiveness of training in organizations : A meta-analysis of design and evaluation features
    88 , 234-245 [2003]
  • Effectiveness of error management training : a meta-analysis
    93 , 59-69 [2008]
  • Effective evaluation of training : Beyond the measurement of outcomes
    16 ( 1 ) , 371-378 . [2005]
  • Effective Training : Systems , Strategies , and Practices
    [1999]
  • Effect of overlearning on retention
    77 , 615-622 . [1992]
  • E-learning의 정서적 반응 및 학습성과가 전이성과에 미치는 영향: 직무몰입과 성취동기의 조절효과를 중심으로
    임효창 대한경영학회지, 22(3), 1469-1487 [2009]
  • E-learning and the Science of Instruction : Proven Guidelines for consumers and designers of multimedia Learning
    [2003]
  • E-learning : reflections and evaluation of corporate programmes
    7 , 295-313 [2004]
  • Dual dimensionality of training transfer
    1 ( 3 ) , 209-235 [1990]
  • Differential engagement of selfreactive influences in cognitive motivation
    38 , 92-113 [1986]
  • Development of a generalized learning transfer system inventory
    11 ( 4 ) , 333-361 [2000]
  • Developing the Psychological Capital of Resiliency
    5 , 25-44 [2006]
  • Developing And Training Human Resources in Organizations , Prentice Hall Series In Human Resources
    [1981]
  • Designing instruction for the adult learner
    [1992]
  • D. C. K. ( 2001a ) . Research note : A review of transfer of training studies in the past decade
    30 ( 1 ) , 102-118
  • Customer service is not the best model for HRD practice
    9 ( 3 ) , 207-229 [1998]
  • Construct validity of a general training climate scale
    8 ( 4 ) , 353-374 [2005]
  • Competency and the Learning Organization
    [2000]
  • Comparing meta-analytic moderator estimation techniques under realistic conditions
    87 ( 1 ) , 96-111 . [2002]
  • Communities of leaders and learners
    75 , 30-31 [1997]
  • Cochrane Handbook for Systematic Review of Interventions
    [2011]
  • Coaching for Performance : Growing Human Potential and Purpose : The Principles and Practice of Coaching and Leadership
    [2010]
  • Beyond Transfer of Training : Engaging Systems to Improve Performance
    [2005]
  • Baldwin, T. T., Ford, J. K., & Blume, B. D.(2009). Transfer of training 1988-2008: An updated review and new agenda for future research. In G. P. Hodgkinson & J. K. Ford(Eds.), International review of industrial and organizational psychology(Vol. 24, pp. 41-70). Chichester, UK: John Wiley & Sons.
  • Assessing the antecedents of transfer intentions in a training context
    8 ( 3 ) , 222–236 [2004]
  • Applying trained skills on the job : The importance of the work environment
    80 , 239-252 [1995]
  • Applying new knowledge in the back-home setting : A study of indian manager 's adoptive efforts
    8 ( 6 ) , 674-694 [1972]
  • Application of cognitive , skill-based , and affective theories of learning outcomes to new methods of training evaluation
    78 ( 2 ) , 311-328 [1993]
  • An integrated model of training evaluation and effectiveness
    3 ( 4 ) , 385-416 [2004]
  • An examination of work-environment support factors affecting transfer of supervisory skills training of the workplace
    15 ( 4 ) , 449-471 [2004]
  • An examination of learning transfer system characteristics across organizational settings
    14 , 459–482 [2003]
  • An empirical study into the learning transfer processing manage training
    17 , 227-240 [1980]
  • An analysis of the determinants of near transfer and far transfer of training in a management training program
    [1994]
  • An Examination of Learning Transfer System Characteristics Across Organizational Settings . In R. F . Poell ( Eds . ) , Cutting edge : Outstanding papers from the 2001 annual research conference
    pp . 80-90 [2002]
  • Affective and cognitive correlates of course performance in introductory statistics
    46 , 11-18 [1978]
  • A three-dimensional model of the transfer of training climate . In W. E. K. Lehman & M. Cavanaugh ( CoChairs ) , Recent trends in the study of transfer climate : Research , theory , and consultation
    [1998]
  • A theoretical extension of the technology accepatance mode : Four longitudinal field studies
    46 ( 2 ) , 186-204 [2000]
  • A survey of factor influencing the engagement of two professional groups in informal workplace learning activities
    16 ( 4 ) , 501-527 [2005]
  • A study of best practices in training transfer and proposed model of transfer
    19 ( 2 ) , 107-128 [2008]
  • A review and evaluation of meta-analysis practices in management research
    35 , 393-419 . [2009]
  • A process model of learner behavior & engagement during web-based training
    [2000]
  • A pre-program evaluation model determining training effectiveness based on expectancy theory of work motivation
    42 , 1455B ( University Microfilms No . 77-18 , 182 [1976]
  • A meta-analytic review of behavior modeling training
    90 ( 4 ) , 692-709 . [2005]
  • A meta-analysis and review of organizational research on job involvement
    120 , 235-256 [1996]
  • A meta analysis of the relations among training criteria
    50 , 341-358 [1997]
  • A control theory perspective on training motivation
    [1994]
  • .Leadership and Performance Beyond Expectations .
    [1985]
  • , K. ( 1995 The application ofCognitiveConstructs and principles to the instructional systems model of training : Implication for needsRobertson ( Eds . ) , International
    of Industrial and Organizational Psychology ( Vol