박사

청소년의 평가염려 완벽주의, 개인기준 완벽주의와 시험불안 간의 관계 : 자기자비와 자기구실 만들기의 이중매개효과 = The Relationship between evaluation concern perfectionism, personal standards perfectionism and test anxiety in adolescents: Double mediating effect of self-compassion and self-handicapping

신현정 2020년
논문상세정보
' 청소년의 평가염려 완벽주의, 개인기준 완벽주의와 시험불안 간의 관계 : 자기자비와 자기구실 만들기의 이중매개효과 = The Relationship between evaluation concern perfectionism, personal standards perfectionism and test anxiety in adolescents: Double mediating effect of self-compassion and self-handicapping' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육
  • 개인기준
  • 시험불안
  • 완벽주의
  • 청소년
  • 평가염려
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,513 0

0.0%

' 청소년의 평가염려 완벽주의, 개인기준 완벽주의와 시험불안 간의 관계 : 자기자비와 자기구실 만들기의 이중매개효과 = The Relationship between evaluation concern perfectionism, personal standards perfectionism and test anxiety in adolescents: Double mediating effect of self-compassion and self-handicapping' 의 참고문헌

  • . A Study of Anxiety and Learning
    47 ( 2 ) , 166-173 [1952]
  • 한방신경정신의학. 대한한방신경정신과학회편
    이종섭 황의완 파 주: 집문당 [2005]
  • 한국판 자기-자비 척도의 타당화 연구: 대학생을 중심으로
    김경의 이금단 이우경 조용래 채숙희 한국심리학회지, 13(4), 1023-1044 [2008]
  • 한국판 개정된 시험불안척도에 대한 확인적 요인분석: 대 학생들을 대상으로
    조용래 인지행동치료, 11(1), 99-109 [2011]
  • 한국 아동ㆍ청소년 인권 실태조사
    한국청소년정책연구원 한국청소년정책연구원 [2016]
  • 학업적 자기구실 척도 개발 및 타당화
    한수정 전북대학교 석사학 위청구논문 [2013]
  • 학령기 아동의 주관적 안녕감과 관련변인들 간의 관계 구 조분석
    최자은 대구가톨릭대학교 박사학위청구논문 [2016]
  • 학령기 아동의 분노조절과 관련변인들 간의 구조적 관계
    이진주 대구가톨릭대학교 박사학위청구논문 [2017]
  • 평가염려-개인기준 완벽주의 성향과 심리적 안녕감의 관 계: 인지적 정서조절방략의 매개효과
    박아람 성신여자대학교 석사학위청 구논문 [2013]
  • 평가염려 완벽주의와 개인기준 완벽주의가 정서조절곤란 에 미치는 영향: 정서표현 양가성의 매개효과
    김정화 아주대학교 석사학 위청구논문 [2011]
  • 평가염려 완벽주의와 개인기준 완벽주의가 재수생의 학업소진에 미치는 영향: 정서조절곤란의 매개효과
    이수연 이정윤 아시아교육연구, 20(2), 377-403 [2019]
  • 평가염려 개인기준 완벽주의자 분류 연구
    김현희 서울대학교 석 사학위청구논문 [2008]
  • 취약성 자기애가 전위 공격성에 미치는 영향: 거부민감성 과 내면화된 수치심의 매개효과
    정미자 한양대학교 석사학위청구논문 [2019]
  • 추상엽 완벽주의와 자기구실 만들기 간의 관계: 성취목표의 매개효과
    오지은 임성문 한국심리학회지, 23(1), 135-155 [2011]
  • 초등학생의 완벽주의 성향과 시험불안의 관계에서 자기조 절학습의 매개효과
    김지수 이화여자대학교 교육대학원 석사학위청구논문 [2016]
  • 초기 청소년들의 자기구실 만들기, 자존감 및 타인 평가 간의 관계
    고재홍 김미영 한국심리학회 학술대회 자료집, 2009(1), 380-381 [2009]
  • 청소년의 자기자비와 우울 및 학업 스트레스에 대한 메타 분석
    정지선 청소년문화포럼, 57, 123-143 [2019]
  • 청소년의 완벽주의적 자기제시가 사회불안에 미치 는 영향: 반추에 대한 자기자비의 조절된 매개효과
    박지혜 이주영 상담학연구, 19(4), 87-107 [2018]
  • 청소년의 완벽주의성향 및 자기효능감이 시험불안에 미치 는 영향
    조영미 이화여자대학교 석사학위청구논문 [2003]
  • 청소년의 시험불안과 정신건강과의 관계
    노지영 지역사회간호학 회지, 16(4), 458-466 [2005]
  • 청소년의 시험 불안에 영향을 미치는 가정 환경적 요인
    성종호 손인기 이영식 소아청소년정신의학, 11(1), 16-26 [2000]
  • 청소년의 성, 학교급, 시험불안 및 우울이학교생활 적응에 미치는 영향
    김기예 우수경 순천향 인문과학논총, 32(2), 165-195 [2013]
  • 청소년의 마음챙김과 긍정심리 및 부정심리 특성 간의 관계
    김유리 안도희 한국자료분석학회, 17(1), 347-363 [2015]
  • 청소년 운동선수의 성취목표와 완벽주의가 자기-핸디캡에 미치는 효과
    이경선 한국체육학회지, 50(5), 163-172 [2011]
  • 지각된 권위주의적 양육태도와 대학생의 시험불안의 관계 : 자기자비의 매개효과
    백동희 대구대학교 석사학위청구논문 [2017]
  • 중학생이 지각한 부모의 학업성취압력, 부정적 평가 두려 움, 평가염려 완벽주의가 시험불안에 미치는 영향의 구조모형
    박지연 전 북대학교 교육대학원 석사학위청구논문 [2018]
  • 중학생의 완벽주의와 자기효능감 및 시험불안과의 관계
    박재명 경성대학교 석사학위청구논문 [2003]
  • 중학생의 완벽주의성향이 체육수업성취정서 및 자기핸디 캡에 미치는 영향
    남인수 한국체육과학회지, 22(5), 1039-1053 [2013]
  • 중등학생의 시험 스트레스 상황에서 완벽주의 특성에 따 른 시험불안에 관한 연구
    최원혜 충남대학교 석사학위청구논문 [1999]
  • 중 고등학생의 성취목표 지향성이 자기구실 만들기, 시험 불안 및 학업적지연행동에 미치는 영향
    오지은 충북대학교 석사학위청구 논문 [2010]
  • 정서수용기반개입이 학업지연과정에 미치는 영향
    최정아 서울대 학교 박사학위청구논문 [2017]
  • 자의식과 부정적 평가에 대한 두려움의 관계에서 자기-자비의 매개효과
    선주연 신희천 상담학연구, 14(5), 3183-3200 [2013]
  • 자기자비와 한국인의 심리: 국내연구 메타 분석
    김수빈 정영숙 정영주 한국심리학회지, 36(3), 325-358 [2017]
  • 자기자비와 시험불안의 관계: 수행회피 학업동기와 수행접 근 학업동기의 매개효과
    최보라 대구대학교 석사학위청구논문 [2015]
  • 자기자비가 학업지연에 미치는 영향: 실패공포의 매개효 과
    장우승 가톨릭대학교 석사학위청구논문 [2015]
  • 자기자비가 자기조절과정에 미치는 영향: 자기자비 증진 프로그램의 개발 및 효과 검증
    박세란 서울대학교 박사학위청구논문 [2015]
  • 자기자비가 사회불안에 미치는 영향
    백소영 서울대학교 박사학위 청구논문 [2016]
  • 자기자비가 부적응적 완벽주의와 삶의 만족, 우울 간의 관계에 미치는 영향
    양난미 이수민 청소년상담연구, 26(1), 343-363 [2018]
  • 자기자비, 자아탄력성 그리고 스트레스가 심리적 안녕감에 미치는 영향
    이정란 경상대학교 석사학위청구논문 [2013]
  • 자기연민과 심리적 안녕감 간의 관계에서 수용의 매개효과 검증
    김완석 유연재 이성준 한국심리학회지, 18(1), 219-238 [2013]
  • 자기구실 만들기: 지능에 대한 신념 및 목표성향, 노력/결 과중심의 부모 양육태도의 영향
    김지경 한국심리학회지, 22(1), 99-114 [2008]
  • 자기개념 명확성과 대학생활 적응의 관계에서 조절초점과 자기구실전략의 역할
    문지혜 청소년학연구, 24(8), 221-246 [2017]
  • 자기 지향적 완벽주의와 지각된 스트레스의 관계에서 자 기자비의 조절효과
    김향순 대구대학교 석사학위청구논문 [2017]
  • 자기 자비의 부족이 여자 청소년의 폭식행동에 미 치는 영향과 그 기제: 신체 불만족, 섭식절제 및 부적 정서의 매개 효과
    이신혜 조용래 인지행동치료, 14(1), 103-121 [2014]
  • 일반계 여고생의 완벽주의, 학업적 자기효능감 및 시험불안의 관계모형 검증
    박현주 염시창 한국심리학회지, 2(1), 19-35 [2005]
  • 인지행동치료의 제 3 동향
    문현미 한국심리학회지, 17(1), 15-33 [2005]
  • 인문계 고등학생의 완벽주의와 학업소진의 관계에서 자기 수용의 매개효과
    임화영 이화여자대학교 석사학위청구논문 [2016]
  • 이차원 완벽주의 척도의 개발 및 타당화
    남궁혜정 이영호 한국 심리학회지, 24(4), 917-936 [2005]
  • 운동선수의 완벽주의 성향과 자기핸디캡 전략 간 의 관계: 자기자비의 조절효과
    김인숙 윤기운 코칭능력개발지, 20(3), 3-14 [2018]
  • 우울과 지연행동의 관계에서 회피분산적 정서조절과 자기 -자비의 매개효과
    문현정 성신여자대학교대학원 석사학위청구논문 [2015]
  • 우리나라 학생들의 시험불안진단을 위한 도구개발과정
    김문주 소 아 청소년 정신의학, 2(1), 32-42 [1991]
  • 완벽주의적 성향, 자기 효능감, 스트레스에 대한 대처 방식 이 직장 남성의 우울에 미치는 영향
    박진희 고려대학교 석사학위청구논문 [1997]
  • 완벽주의와 학업열의 및 학업소진과의 관계: 동기 와 목표과정의 매개효과 검증
    이현아 조한익 한국심리학회지, 25(3), 575-601 [2013]
  • 완벽주의와 학업소진간의 관계
    이자영 최혜라 한국산학기술학회 지, 15(11), 6556-6564 [2014]
  • 완벽주의와 정서의 매개변인으로서의 귀인양식과 스트레 스 대처방식
    박소영 고려대학교 석사학위청구논문 [2002]
  • 완벽주의와 자아존중감이 자기구실 만들기와 우울감에 미 치는 영향
    하정희 상담학연구, 13(2), 705-724 [2012]
  • 완벽주의와 자기-감시가 불안에 미치는 영향
    박주영 이화여자대 학교 석사학위청구논문 [1997]
  • 완벽주의와 인지적 정서조절전략이 시험불안에 미 치는 영향
    강민주 정아현 아동학회지, 35(1), 61-76 [2014]
  • 완벽주의와 시험불안의 관계에서 학업적 자기효능감의 매 개효과
    김미영 아주대학교 석사학위청구논문 [2018]
  • 완벽주의에 대한 고찰: 평가와 치료
    김윤희 서수균 한국심리학 회지, 20(3), 581-613 [2008]
  • 완벽주의가 삶의 만족도에 미치는 영향에서 자기자비의 매개효과
    김보선 아주대학교 교육대학원 석사학위청구논문 [2019]
  • 완벽주의가 삶의 만족도에 미치는 영향: 인정욕구, 자기강화, 성공-실패경험의 매개역할
    이정숙 조성호 학생생활상담, 29, 35-38 [2011]
  • 완벽주의, 자기통제력, 실패공포가 학업지연행동에 미치는 영향
    김선욱 한영숙 청소년학연구, 19(4), 203-224 [2012]
  • 완벽주의 성향, 자기효능감, 우울과의 관계 연구
    홍혜영 이화여자 대학교 석사학위청구논문 [1995]
  • 완벽주의 성향, 시험 불안, 학업성취도의 관계: 고등학생을 중심으로
    최정임 연세대학교 교육대학원 석사학위청구논문 [1998]
  • 완벽성 감소를 위한 인지행동 집단상담 프로그램 개발
    정승진 연 세대학교 박사학위청구논문 [1999]
  • 연극성 성격성향과 대인관계문제의 관계: 자기구실 만들기와 능력변화 신념의 조절된 매개효과
    강시리 충북대학교 석사학위청구논문 [2017]
  • 역기능적 완벽주의와 실패 상황에서의 자기가치감 보호성 향과의 관계에서 자기자비와 자존감의 역할
    황수덕 고려대학교 석사학위 청구논문 [2015]
  • 여고생의 완벽주의가 시험불안에 미치는 영향에서 마음챙 김의 조절효과
    최슬기 한국심리학회지, 14(2), 129-147 [2017]
  • 여고생의 스트레스와 폭식행동의 관계에서 자기자비와 우 울의 매개효과
    양민정 동아대학교 박사학위청구논문 [2014]
  • 언어적 및 행동적 자기구실 만들기와 몰입의 관계: 자기의 심의 조절효과
    이은주 한국심리학회지, 10(1), 139-157 [2013]
  • 아동의 완벽주의와 시험불안의 관계에서 자기효능 감의 중재효과
    장혜정 하은혜 한국심리학회지, 5(3), 251-267 [2008]
  • 아동의 스트레스, 자기자비, 반추 및 우울의 관계
    김민지 홍상황 한국 초등상담교육학회, 17(3), 377-395 [2018]
  • 실패공포와 학업지연행동의 관계에서 자기구실 만들기 전 략의 매개효과
    김숙현 전남대학교 석사학위청구논문 [2013]
  • 신체불만족이 섭식장애에 미치는 영향: 자기자비의 조절효 과 검증
    고성인 가톨릭대학교 석사학위청구논문 [2016]
  • 시험불안의 재개념화에 의한 척도개발 및 요인구조 탐색
    김어진 박병기 임신일 교육심리연구, 22(1), 87-109 [2008]
  • 시험불안의 개념과 이론
    조수철 소아 청소년정신의학, 2(1), 3-10 [1991]
  • 시험불안에서 상위인지의 역할: 우울수준, 실수에 대한 완 벽주의적 염려, 학습기술 및 학업적 자기 효능감의 영향을 넘어서
    조용래 한국심리학회지, 27(3), 709-727 [2008]
  • 시험불안에 있어 학업스트레스와 마음챙김 의 관련성
    박양리 이은영 현명호 스트레스硏究, 16(2), 79-84 [2008]
  • 시험불안도와 그에 영향을 미치는 사회심리적 요인에 관 한 연구
    김문주 교육심리연구, 4(1), 91-110 [1990]
  • 시험불안과 학업적 유능감의 관계: 동기적 성취전략의 매 개효과
    류정희 전남대학교 석사학위청구논문 [2006]
  • 시험불안 관련변인의 메타분석
    박병기 임신일 교육심리연구, 24(4), 875-894 [2010]
  • 수퍼바이지의 평가염려 완벽주의와 개인 수퍼비전 작업동맹의 관계: 수치심, 자기수용, 인지대처의 매개효과 상담수련 생과 상담자격증 소지자 집단비교
    서은경 유성경 한국심리학회지, 24(1), 1-26 [2012]
  • 수퍼바이지의 완벽주의와 개인 수퍼비전 작업동맹의 관계: 수치심, 자기수용, 인지대처의 매개효과
    서은경 이화여자대학교 박사학위 청구논문 [2011]
  • 수용전념치료가 평가염려 완벽주의적 대학생들의 평가염려 완벽주의, 부정적 평가에 대한 두려움, 경험 회피 및 자 기효능감에 미치는 효과
    김정은 손정락 한국심리학회지, 31(3), 749-771 [2012]
  • 소아 청소년 자살기사에 관한 내용분석
    윤우상 이길홍 이영식 신경정신의학, 31(1), 171-181 [1992]
  • 사회적으로 부과된 완벽주의와 학업적 지연행동간의 관계: 자기자비를 매개로
    정희진 이화여자대학교 석사학위청구논문 [2016]
  • 사회적으로 부과된 완벽주의와 자기구실 만들기 전략과의 관계에서 자존감 및 자기개념 명확성의 매개효과
    김아름 이화여자대학교 석사학위청구논문 [2009]
  • 사회부과적 완벽주의와 사회불안의 관계: 자기자비의 매개 효과
    김진호 가톨릭대학교 석사학위청구논문 [2017]
  • 사회부과 완벽주의와 학업적 지연행동 간의 관계 에서 불안민감성의 매개 효과
    강영신 조이슬 상담학연구, 16(4), 359-375 [2015]
  • 사적 자의식과 심리적 안녕감 간의 관계에서 자기-자비의 조절효과
    이주연 가톨릭대학교 석사학위청구논문 [2011]
  • 부적응적 완벽주의와 학업지연행동의 관계: 자기 자비의 매개효과
    김유미 김태림 학습자중심교과교육연구, 19(4), 61-80 [2019]
  • 부적응적 완벽주의가 분노표현양식에 미치는 영향: 정서인 식명확성과 자기자비의 매개효과
    윤자영 가톨릭대학교 석사학위청구논문 [2018]
  • 부모의 성취압력과 고등학생의 시험불안의 관계에 서 학업적 자기효능감과 자아존중감의 조절효과
    정현희 황상미 청소년학연구, 19(5), 1-20 [2012]
  • 부모의 권위주의적 양육태도와 대학생의 시험불안 간의 관계: 사회적으로 부과된 완벽주의의 매개효과
    박유미 임영진 인간이해, 36(1), 117-128 [2015]
  • 리서치와 통계분석: SPSS & AMOS 활용
    곽재민 서울: 인포마아 카데미 [2013]
  • 대학생의 행복에 영향을 주는 심리적 변인들의 인과관계
    서미옥 교육학연구, 48(4), 1-20 [2010]
  • 대학생의 학업 자해행동 예측에 있어서 자아개념 명료성 과 성취목표 및 교실목표구조 지각의 역할
    송재홍 교육심리연구, 22(1), 35-53 [2008]
  • 대학생의 평가염려 완벽주의와 사회불안의 관계에서 자기 자비와 수치심의 매개효과
    김송연 명지대학교 석사학위청구논문 [2017]
  • 대학생의 평가염려 완벽주의와 사회불안의 관계: 정서적 지지로 조절된 자기자비의 매개효과
    김현지 전주대학교 석사학위청구논문 [2018]
  • 대학생의 진로스트레스와 우울 및 불안의 관계에서 자기- 자비의 조절 및 매개 효과
    박채연 서울사이버대학교 상담심리대학원 석사 학위청구논문 [2013]
  • 대학생의 지연행동이 대학생활적응에 미치는 영향: 자기- 자비를 매개로
    김지홍 대구대학교 석사학위청구논문 [2019]
  • 대학생의 자기 지향적 완벽주의와 시험불안의 관계에서 학업적 자기효능감과 지각된 정서적 지지의 조절효과
    조수용 대구대학교 석사학위청구논문 [2016]
  • 대학생의 자기 자비가 시험 불안에 미치는 영향
    함채은 한국심리 학회 학술대회 자료집, 432-432 [2017]
  • 대학생의 완벽주의와 삶의 만족의 관계에서 우유 부단의 매개효과
    김혜진 홍혜영 청소년학연구, 17(10), 23-47 [2010]
  • 대학생의 시험불안, 스마트폰 과의존 및 수면에 관한 연구
    고광혁 한남대학교 석사학위청구논문 [2018]
  • 대학생의 수행접근지향성과 시험불안의 관계에서 시험 스 트레스 대처방식의 조절효과
    박재현 대구대학교 석사학위청구논문 [2016]
  • 대학생의 사회적으로 부과된 완벽주의와 학업적 지연행동의 관계: 수행회피 성취목표와 자기구실 만들기 전략의 매 개효과
    박보람 양난미 한국심리학회지, 31(2), 541-561 [2012]
  • 대학생의 사회적으로 부과된 완벽주의와 자기구실 만들 기 전략의 관계에서 수치심 및 부정적 인지대처의 매개효과
    정승아 이화 여자대학교 석사학위청구논문 [2013]
  • 대학생의 사회부과적 완벽주의와 학업적 지연행동의 관계: 내면화된 수치심과 자기자비의 매개효과
    유진희 경상대학교 석사학위청 구논문 [2018]
  • 대학생의 내현적 자기애와 사회적 상호작용 불안 의 관계: 내면화된 수치심과 자기제시 동기-기대 차이의 매개효과 를 중심으로
    나하영 신태섭 한국심리학회지, 28(3), 695-717 [2016]
  • 대학생의 내현적 자기애 성향과 학업적 지연행동의 관계 에서 자기자비와 자기구실 만들기의 매개효과
    주승아 명지대학교 석사학 위청구논문 [2018]
  • 대학생의 공적 자의식과 자기구실 만들기의 관계: 완벽주의적 자기제시와 실패공포의 매개효과
    김종남 우인희 청소년학연구, 23(5), 331-355 [2016]
  • 대학생 생활 스트레스와 삶의 만족의 관계에서 삶의 의미, 자기 자비의 매개효과 검증
    손슬기 이화여자대학교 석사학위청구논문 [2014]
  • 다차원적 완벽주의와 우울, 주관적 안녕감 간의 관계에서 사회적 유대감의 매개효과
    전명임 가돌릭대학교 석사학위청구논문 [2009]
  • 다차원적 완벽성: 개념, 측정 및 부적응과의 관련성
    한기연 고려 대학교 박사학위청구논문 [1993]
  • 다문화가정 청소년이 지각하는 정서요인, 부모진로지지, 자 아존중감, 진로장벽과 진로태도결정성과의 구조적관계
    우영숙 가야대학교 석사학위청구논문 [2019]
  • 기질 및 애착유형이 청소 년 시험불안에 미치는 영향
    고복자 김소연 남규탁 이영식 한덕현 신경정신의학, 45, 222-229 [2006]
  • 긍정심리학: 행복의 과학적 탐구
    권석만 서울: 학지사 [2008]
  • 구조방정식모형의 분석
    강현철 서울: 자유아카데미 [2019]
  • 구조방정식모형으로 논문 쓰기
    김민규 김주환 홍세희 서울: 커 뮤니케이션북스 [2009]
  • 구조방정식모형에서의 R을 이용한 부트스트랩 기반 의 이중매개효과 분석 방안에 대한 연구
    윤철호 최광돈 디지털융복합연구, 14(9), 111-121 [2016]
  • 구조방정식모델링의 이해와 실제
    문수백 서울: 학지사 [2018]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 서울: 한나래 아카데미 [2012]
  • 구조방정식 모형에서 모수치 추정방법에 관한 Monte Carlo 연구
    이기종 교육평가연구, 5(2), 167-200 [1992]
  • 구조방정식 모형분석
    김계수 서울: 한나래 아카데미 [2010]
  • 구조방정식 모델링의 이해와 적용
    문수백 서울: 학지사 [2009]
  • 구조 방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 한 국임상심리학회, 19(1), 161-177 [2000]
  • 관조적 자기-자비와 스트레스에 대한 지각된 통제가능성 에 따른 대처방식의 차이
    이현주 가톨릭대학교 석사학위청구논문 [2009]
  • 고등학생이 지각한 부모 양육태도와 자기구실 만들기의 관계: 실패공포의 매개효과 검증
    백주영 연세대학교 석사학위청구논문 [2017]
  • 고등학생의 자기지향과 타인지향, 사회부과 완벽주 의가 자기조절학습 및 시험불안에 미치는 효과
    손원숙 이현주 한국심리학회지, 10(1), 219-239 [2013]
  • 고등학생의 완벽주의 성향에 따른 시험불안의 차 이
    문은식 최원혜 교육심리연구, 18(1), 23-35 [2004]
  • 고등학생의 시험불안과 우울의 관계: 동기적 성취 전략의 매개효과
    류정희 신현숙 교육연구, 28, 67-92 [2005]
  • 고등학교 운동선수의 성취목표성향과 자아 존중감이 자기구실 만들기에 미치는 영향
    권성호 이용현 전현수 한국체육학회지, 50(3), 323-332 [2011]
  • 개인기준 완벽주의와 평가염려 완벽주의가 삶의 만족도에 미치는 영향: 주도적 대처의 매개효과
    김은정 오유경 한국심리학회지, 19(4), 1167-1187 [2014]
  • 강박사고와 걱정: 침투사고 대처과정 및 관련 성격특성에 서의 유사점과 차이점
    민병배 서울대학교 박사학위청구논문 [2000]
  • 가정환경, 아동의 자아평가와 학습된 무력감 간의 인과관 계
    손낙주 경북대학교 박사학위청구논문 [1997]
  • Worriers and Procrastinators : Differences in Motivation , Cognitive Engagement , and Achievement between Defensive Pessimists and Self-Handicappers . ReportsResearch ; Speeches/Meeting Papers
    [1995]
  • Wisdom and compassion in psychotherapy : Deepening mindfulness in clinical practice
    [2012]
  • When a high distinction is n't good enough : A review of perfectionism and self-handicapping
    35 ( 3 ) , 21-36 [2008]
  • Use of structural equation modeling in counseling psychology research
    34 ( 4 ) , 425-436 [1987]
  • Unipolar depression in adolescents : clinical outcome in adulthood
    34 ( 5 ) , 566-578 [1995]
  • To parcel or not to parcel : Exploring the question , weighing the merits
    9 ( 2 ) , 151-173 [2002]
  • The use of item parcels in structural equation modeling : Non-normal data and small sample sizes
    57 , 327-351 [2001]
  • The self-handicapping scale
    [1982]
  • The role of self-compassion in physical and psychological well-being
    147 ( 4 ) , 311-323 . [2013]
  • The role of emotional dysregulation in perfectionism and psychological distress
    53 ( 4 ) , 498-510 [2006]
  • The role of Self-compassion in romantic relationships
    12 ( 1 ) , 78-98 . [2013]
  • The relationship between activating affects , inhibitory affects , and self-compassion in patients with Cluster C personality disorders
    48 ( 3 ) , 293-303 [2011]
  • The quest for perfection : Avoiding guilt or avoiding shame ?
    22 ( 3 ) , 564-571 [1985]
  • The predictive role of self-compassion on self-handicapping in Turkish university students
    59 ( 1 ) , 33-43 . [2015]
  • The perfectionist script for self-defeat
    14 , 34-52 [1980]
  • The path of purification ( Visuddhimagga )
    [1975]
  • The lost art of compassion : Discovering the practice of happiness in the meeting of Buddhism and psychology
    [2009]
  • The influence of self-compassion on emotional well-being among early and older adolescent males and females
    10 ( 3 ) , 219-230 [2015]
  • The influence of self-compassion on academic procrastination and dysfunctional attitudes
    6 ( 2 ) , 230-234 [2011]
  • The experience and meaning of compassion and self‐compassion for individuals with depression or anxiety
    83 ( 2 ) , 129-143 [2010]
  • The effect of perfectionism and unconditional self-acceptance on depression
    25 ( 1 ) , 35-64 [2007]
  • The double-edged sword of self-handicapping : Discounting , augmentation , and the protection and enhancement of self-esteem .
    21 ( 2 ) , 147-163 . [1997]
  • The development and validation of a scale to measure self-compassion
    2 ( 3 ) , 223-250 [2003]
  • The destructiveness of perfectionism : Implications for the treatment of depression
    50 ( 12 ) , 1003-1020 [1995]
  • The almost perfect scale-revised
    [1996]
  • The almost perfect scale
    [1992]
  • The Self-Compassion Workbook for Teens : Mindfulness and Compassion Skills to Overcome Self-Criticism and Embrace Who You Are
    [2017]
  • The Revised Almost Perfect Scale
    34 , 130-145 [2001]
  • The Multidimensional Structure of Perfectionism in Clinically Distressed and College Student Samples
    14 ( 3 ) , 365-373 [2002]
  • The Mindful Path to Self-compassion : Freeing Yourself from Destructive Thoughts and Emotions
    [2009]
  • The Dimensions of Perfectionism
    14 ( 5 ) , 449-468 . [1990]
  • The Benefits of Positive Illusions : Idealization and the Construction of Satisfaction in Close Relationships.
    70 ( 1 ) , 79-98 [1996]
  • Test anxiety prevalence and gender differences in a sample of English secondary school students
    40 ( 5 ) , 554-570 [2014]
  • Test anxiety and the hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
    76 ( 4 ) , 628-644 [1999]
  • Test anxiety and cognitive modeling
    28 ( 1 ) , 58-61 [1973]
  • Test anxiety : Theory , assessment , and treatment . Taylor & Francis . Spielberger , C.D. , Gonzalez , H.P. , Taylor , C.J. , Anton , E.D. , Algaze
    [1995]
  • Test Anxiety Inventory sampler set manual , instrument , scoring guide
    [1980]
  • Suppression situations in psychological research : Definitions , implications , and applications
    109 ( 3 ) , 524-536 [1991]
  • Structural Equation Modeling in P ractice : A Review and Recommended Two-step Approach
    103 ( 3 ) , 411-423 [1988]
  • Strategic “ alcohol ” use : Drinking to self-handicap .
    6 ( 2 ) , 191-202 [1988]
  • Start today or the very last day ? The relationships among self-compassion , motivation , and procrastination
    4 ( 1 ) , 37-44 [2008]
  • Sense ofCoherence ,Coping strategies , and test anxiety as predictors of test performance amongCollege students
    15 ( 3 ) , 289-303 [2008]
  • Self‐handicapping status ,Claimed self‐handicaps and reduced practice effort following success and failure feedback
    71 ( 1 ) , 151-170 [2001]
  • Self‐handicapping : On the self‐perpetuating nature of defensive behavior
    2 ( 3 ) , 1255-1268 [2008]
  • Self‐compassion versus global selfesteem : Two different ways of relating to oneself
    77 ( 1 ) , 23-50 [2009]
  • Self‐compassion inClinical practice
    69 ( 8 ) , 856-867 [2013]
  • Self‐compassion , self‐esteem , and well‐being
    5 ( 1 1-12 . [2011]
  • Self‐Compassion , stress , andCoping
    4 ( 2 ) , 107-118 . [2010]
  • Self-reported versus behavioral self-handicapping : Empirical evidence for a theoretical distinction .
    61 ( 6 ) , 981-991 . [1991]
  • Self-handicapping scale :Convergent and discriminant validity .
    [1984]
  • Self-handicapping and the Five Factor Model of personality : mediation between Neuroticism andConscientiousness .
    32 ( 7 ) , 1173-1184 [2002]
  • Self-handicapping and subsequent performance:Role of outcome valence and attributionalCertainty
    7 ( 4 ) , 307-323 . [1986]
  • Self-handicapping and intrinsic motivation : Buffering intrinsic motivation from the threat of failure .
    70 ( 4 ) , 868-876 . [1996]
  • Self-handicapping and dimensions of perfectionism : Self-presentation vs self-protection .
    29 ( 4 ) , 461-474 [1995]
  • Self-handicapping and defensive pessimism : Exploring a model of predictors and outcomes from a self-protection perspective
    93 ( 1 ) , 87-102 [2001]
  • Self-handicapping : The moderating roles of public self-consciousness and task importance
    15 ( 2 ) , 252-265 [1989]
  • Self-handicapping , perfectionism , locus ofControl and self-efficacy : A path model
    66 , 160-164 [2014]
  • Self-focus , gender , and habitual self-handicapping : Do they make a difference in behavioral self-handicapping ?
    33 ( 1 ) , 43-56 [2005]
  • Self-esteem as a mediator between perfectionism and depression : A structural equations analysis
    45 ( 3 ) , 304-314 [1998]
  • Self-esteem , self-confidence , anxiety andClaimed self-handicapping : A mediational analysis
    12 ( 6 ) , 670-675 . [2011]
  • Self-enhancing and self-defeating ego orientation : Relations with task and avoidance orientation , achievement , self-perceptions , and anxiety
    89 ( 1 ) , 71-81 [1997]
  • Self-critical perfectionism and daily affect : Dispositional and situational influences on stress andCoping
    84 ( 1 ) , 234-252 [2003]
  • Self-critical Perfectionism ,Coping , Hassles , andCurrent Distress : A Structural Equation Modeling Approach
    24 ( 6 ) , 713-730 [2000]
  • Self-compassion as a mediator of maladaptive perfectionism and depressive symptoms inCollege students
    30 ( 2 ) , 132-145 [2016]
  • Self-compassion and self-protection strategies : The impact of self-compassion on the use of self-handicapping and sandbagging
    56 , 133-138 [2014]
  • Self-compassion and reactions to unpleasant self-relevant events : The implications of treating oneself kindly
    92 ( 5 ) , 887-904 [2007]
  • Self-compassion and psychological resilience among adolescents and young adults
    9 ( 3 ) , 225-240 [2010]
  • Self-compassion and body dissatisfaction in women : A randomizedControlled trial of a brief meditation intervention
    6 ( 3 ) , 444-454 [2015]
  • Self-Esteem , Self Handicapping and Self Presentation : The Strategy of Inadequate Practice ''
    58 ( 2 ) , 443-464 . [1990]
  • Self-Esteeem (3nd ed). Oakland, CA: New Harbinger. 홍경자, 유정수 역
    Fanning P. Mckay M. 교육과학사 [2000]
  • Self-Compassion , achievement goals , andCoping with academic failure
    4 ( 3 ) , 263-287 [2005]
  • Rumination and worry as mediators of the relationship between self-compassion and depression and anxiety
    48 ( 6 ) , 757-761 [2010]
  • Role of self-handicapping on prediction of the quality of life in primary students
    3 ( 1 ) , 61-68 [2015]
  • Review of the theoretical , empirical , andClinical status of adaptive and maladaptive perfectionism
    30 ( 2 ) , 96-116 [2013]
  • Relationship between perfectionism and emotional symptoms in an adolescent sample
    52 ( 2 ) , 89-93 [2000]
  • Regulating motivation andCognition in theClassroom : The role of self-schemas and self-regulatory strategiesSelf-regulation of Learning and Performance : Issues and Educational Applications
    pp . 127-153 [1994]
  • Reflections on Perfection
    39 ( 4 ) , 386-390 . [1984]
  • Reason and emotion in psychotherapy . Lyle Stuart . Eronen , S. , Nurmi , J. E. , Salmela-Aro , K. . Optimistic , defensive-pessimistic , impulsive and self-handicapping strategies in university environments
    8 ( 2 ) , 159-177 . [1962]
  • Public self-focus and sex differences in behavioral self-handicapping : Does increasing self-threat still make it “ just a man ’ s game ?
    26 ( 9 ) , 1131-1141 . [2000]
  • Psychopathic personalities
    [1958]
  • Psychodynamics of normal and neurotic perfectionism
    15 ( 1 ) , 27-33 [1978]
  • Procrastination and stress : Exploring the role of self-compassion
    13 ( 2 ) , 128-145 [2014]
  • Principles and practice of structural equation modeling ( 3rd ed. )
    [2011]
  • Predictors of middle school students Use of self-handicapping strategies
    15 ( 4 ) , 389-411 [1995]
  • Predictors of academic self-handicapping and achievement : Examining achievement goals ,Classroom goal structures , andCulture
    96 ( 2 ) , 251-264 [2004]
  • Predictors of academic procrastination inCollege students
    84 ( 2 ) , 686-688 [1999]
  • PositiveConceptions of perfectionism : Approaches , evidence ,Challenges
    10 ( 4 ) , 295-319 [2006]
  • Positive emotionsHandbook of positive psychology
    pp . 120-134. [2002]
  • Perfectionists do not play nicely with others : Expanding the social disconnection model . In Sirois , F. M. , & Molnar , D. S . ( Eds. ) . In Perfectionism , health , and well-being
    pp . 225-243 [2016]
  • Perfectionistic self-beliefs : Their relation to personality and goal pursuit . In G. L. Flett & P. L. Hewitt ( Eds . ) , Perfectionism ( pp . 181-198 )
    [2002]
  • Perfectionism in the Self and Social Contexts : Conceptualization , Assessment , and Association with Psychopathology
    60 ( 3 ) , 456-470 [1991]
  • Perfectionism in adolescent school students : Relations with motivation , achievement , and well-being
    42 ( 7 ) , 1379-1389 [2007]
  • Perfectionism as a predictor of subsequent adjustment : Evidence for a specific diathesis–stress mechanism among college students
    47 ( 1 ) , 129-137 [2000]
  • Perfectionism and self handicapping ( abstract )
    2 , 78 [2001]
  • Perfectionism and Procrastination : Cross Cultural Perspective
    5 ( 1 ) , 34-50 [2011]
  • Perfectionism and Negative Mood : The Mediating Roles of Validation From Others Versus Self
    55 ( 2 ) , 276-288 [2008]
  • Perfectionism and Maladjustment : An Overview of Theoretical , Definitional , and Treatment Issues . In G. L. Flett & P. L. Hewitt ( Eds . ) , Perfectionism : Theory , Research , and Treatment
    pp . 5-32 [2002]
  • Perfectionism , dysfunctional attitudes , and self esteem : A structural equations analysis
    80 ( 2 ) , 197-203 [2002]
  • Perceptions of Parenting , Emotional Self-Efficacy , and Anxiety in Youth : Test of a Mediational Model
    41 ( 1 ) , 21-35 [2012]
  • Negative life events , cognitive emotion regulation and emotional problems
    30 ( 8 ) , 1311-1327 [2001]
  • Mood and performance among defensive pessimists and strategic optimists
    38 ( 4 ) , 351-366 [2004]
  • Mindfulness Training as a Clinical Intervention : A Conceptual and Empirical Review
    10 ( 2 ) , 125-143 [2003]
  • Meeting suffering with kindness : Effects of a brief self‐compassion intervention for female college students
    70 ( 9 ) , 794-807 [2014]
  • Mediation in Experimental and Nonexperimental Studies : New Procedures and Recommendations
    7 ( 4 ) , 422-445 [2002]
  • Mechanisms of mindfulness
    62 ( 3 ) , 373-386 [2006]
  • Maladaptive perfectionism , body image satisfaction , and disordered eating behaviors among US college women : The mediating role of self-compassion
    99 , 225-234 [2016]
  • Making the grade : A self-worth perspective on motivation and school reform
    [1992]
  • Introduction to statistical mediation analysis
    [2008]
  • International business : Competing in the global market place
    [2008]
  • Implications of self-handicapping strategies for academic achievement : A reconceptualization
    132 ( 1 ) , 23-37 [1992]
  • Hollender, M. H. (1965). Perfectionism. Comprehensive psychiatry, 6(2), 94-103.
    6 ( 2 ) , 94-103 . [1965]
  • Healthy Perfectionism'is an Oxymoron !
    11 ( 4 ) . 197-209 [2000]
  • Guidelines for the investigation of mediating variables in business research
    27 ( 1 ) , 1-14 . [2012]
  • Further refinement and validation of the revised test anxiety scale
    1 ( 3 ) , 203-221 [1994]
  • Forgiveness , perfectionism , and the role of self-compassion
    [2010]
  • Exploring compassion : A meta-analysis of the association between self-compassion and psychopathology
    32 ( 6 ) , 545-552 [2012]
  • Examining the association between parenting and childhood anxiety : A meta-analysis
    27 ( 2 ) , 155-172 [2007]
  • Estimation of congeneric scale reliability using covariance structure analysis with nonlinear constraints
    54 ( 2 ) , 315-325 [2001]
  • Drug choice as a self-handicapping strategy in response to noncontingent success
    36 ( 4 ) , 405-417 . [1978]
  • Doing the things we do : A grounded theory of academic procrastination
    99 ( 1 ) , 12-25 [2007]
  • Does high self-esteem cause better performance , interpersonal success , happiness , or healthier life styles
    4 ( 1 ) . 1-44 [2003]
  • Dimensions of perfectionism , daily stress , and depression
    102 ( 1 ) , 58-65 [1993]
  • Determinants of self-handicapping strategies in sport and their effects on athletic performance
    36 ( 3 ) , 391-398 [2008]
  • Cultural validity of the Almost Perfect Scale -- Revised for African American college students629-639 . Morgan , J. R. , Price , M. , Schmertz , S. K. , Johnson , S. B. , Masuda
    52 [2005]
  • Costs of self‐handicapping
    73 ( 2 ) , 411-442 . [2005]
  • Correlates , causes , effects , and treatment of test anxiety
    58 ( 1 ) , 47-77 [1988]
  • Control of attributions about the self through self-handicapping strategies : The appeal of alcohol and the role of underachievement
    4 ( 2 ) , 200-206 [1978]
  • Constructing a self : The role of self-structure and self-certainty in social anxiety
    48 ( 10 ) , 955-965 . [2010]
  • Consequences of self-handicapping : Effects on coping , academic performance , and adjustment
    74 ( 6 ) , 1619-1628 [1998]
  • Compassion focused therapy : Distinctive features
    [2010]
  • Comparative fit indexes in structural models
    107 ( 2 ) , 238-246 [1990]
  • Comorbidity of test anxiety and other anxiety disorders in children
    16 ( 3 ) , 275-287 [1988]
  • Cognitive processes as mediators of the relation between mindfulness and change in social anxiety symptoms following cognitive behavioral treatment
    27 ( 3 ) , 288-302 [2014]
  • Cognitive and emotional components of test anxiety : A distinction and some initial data
    20 ( 3 ) , 975-978 [1967]
  • Clinical perfectionism : A cognitive–behavioural analysis
    40 ( 7 ) , 773-791 [2002]
  • Behavioral self-handicaps versus self-reported handicaps : A conceptual note
    51 ( 6 ) , 1265-1268 [1986]
  • Approach and avoidance motivation and achievement goals .
    34 ( 3 ) , 169-189 [1999]
  • Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Sciences.
    [2003]
  • Anxiety research in educational psychology
    71 ( 5 ) , 573-582 [1979]
  • Anxiety : Current Trends in Theory and Research
    [1972]
  • Anxiety , self-efficacy , and college exam grades
    1 ( 3 ) , 204-208 . [2013]
  • Analyzing data from experimental studies : A latent variable structural equationmodeling approach
    45 ( 1 ) , 18-29 [1998]
  • An investigation of the efficacy of acceptance-based behavioral therapy for academic procrastination
    144 ( 2 ) , 400-409 [2015]
  • An investigation of the dimensions of perfectionism in college students
    34 ( 3 ) , 157-166 [2001]
  • An impression management interpretation of the self-handicapping strategy
    43 ( 3 ) , 492-502 . [1982]
  • An examinatioin of self-compassion in relation to positive psychological functioning and personality traits
    41 ( 4 ) , 908-916 [2007]
  • Amos A to Z: 논문작성절차에 따른 구조방정식 모형분석
    김대업 서울: 학현사 [2008]
  • Amos 24 구조방정식모델링. 서울: 도서출판 청람. 배인수, 이윤주(2011). 전문상담교사와 일반상담교사 배치 학교 학생들의 학교상담에 대한 인식
    배병렬 상담학연구, 12(6), 2201-2233 [2014]
  • Addressing test anxiety in a high-stakes environment : Strategies for classrooms and schools
    [2006]
  • Adaptive and Maladaptive Aspects of Self-Oriented versus Socially Prescribed Perfectionism
    46 ( 2 ) , 141-156 [2005]
  • Activating the inner caregiver : The role of support-giving schemas in increasing state self-compassion
    49 ( 1 ) , 58-64 . [2013]
  • Achievement anxiety with respect to reference groups in school
    75 ( 5 ) , 305-308 [1982]
  • Academic self-handicapping and achievement goals : A further examination
    26 ( 1 ) , 61-75 [2001]
  • Academic self-handicapping and achievement : A meta-analysis
    106 ( 3 ) , 744-761 . [2014]
  • Academic self-handicapping : What we know , what more there is to learn
    13 ( 2 ) , 115-138 [2001]
  • A dual process model of perfectionism based on reinforcement theory
    22 ( 3 ) , 372-390 [1998]
  • A cross-cultural study of predictors of self-handicapping in university students
    39 ( 4 ) , 727-737 . [2005]
  • 5요인 성격특성과 시험불안이 학업성취에 미치는 영향
    김아름 숙 명여자대학교 석사학위청구논문 [2005]
  • 2019 청소년 통계.
    통계청 [2019]
  • 'Superstition ' in the pigeon
    38 ( 2 ) , 168-172 [1948]