박사

디저트카페 소비자의 자아일치성이 소비가치, 소비감정, 행동의도에 미치는 영향 연구

강경태 2020년
논문상세정보
    • 저자 강경태
    • 기타서명 Dessert cafe consumers' self-congruity, consumption value, consumption feelings, Influence on behavioral intention
    • 형태사항 26 cm: ⅸ, 107 p. :: 삽도
    • 일반주기 경기대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다, 지도교수:나정기, 참고문헌 : p. 91-98
    • 학위논문사항 학위논문(박사)-, 2020. 2, 경기대학교 대학원, 외식조리관리학과
    • 발행지 수원
    • 언어 kor
    • 출판년 2020
    • 발행사항 경기대학교 대학원
    • 주제어 디저트 카페 자아일치성
' 디저트카페 소비자의 자아일치성이 소비가치, 소비감정, 행동의도에 미치는 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 디저트 카페
  • 자아일치성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 디저트카페 소비자의 자아일치성이 소비가치, 소비감정, 행동의도에 미치는 영향 연구' 의 참고문헌

  • 호텔고객의 브랜드 동일시가 브랜드충성도에 미치는 영향
    최우성 한경희 『관광연구』 [2007]
  • 한식디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도 에 미치는 영향
    이나래 이호근 최태영 『관광학연구』 [2010]
  • 통계청 공식 블로그(2018.08.13.), 일상의 소확행, 나를 위한 소비, 디저트, http://blog.naver.com/hi_nso.
    [2018]
  • 테이크아웃 커피전문점의 브랜드개성과 자아이 미지의 일치성이 소비자 태도에 미치는 영향에관한 연구: 제품관여도를 조절변수로
    권용주 서원석 최성수 『호텔관광연구』 [2010]
  • 커피전문점의 푸드 메뉴품질이 가치지각과 행동의도에 미치는 영향
    송은주 경기대학교 대 학 원 박사학위논문 [2012]
  • 커피전문점의 디저트 메뉴품질이 점포선택과 재방문에 미치는 영향
    김지응 『한국식생활문화학회 지』 [2012]
  • 커피전문점 출점 경쟁 뜨겁다
    이태원 식품저널, 9(10) [2005]
  • 커피전문점 이용고객의 자아일치성과 기능적 일치 성이 브랜드태도와 행동의도에 미치는 영향
    강지원 남궁영 『호텔경영학연구』 [2013]
  • 축제 서비스품질이 축제 이미지와 지각된 가치, 행동의도에 미치는 영향 연구
    김경희 경기 대학교 대학원 박사학위논문 [2009]
  • 정서적 반응이 광고효과에 미치는 영향: 제품소비경험과 관여도 의 조정적 역할
    이학식 『경영 학연구』 [1991]
  • 일요신문(2019.03.28.), 롯데백화점, ‘가심비’ 트렌드로 ‘프리미엄주방시대’ 열어, http://www.ilyo.co.kr.
    [2019]
  • 외식기업 메뉴 품질이 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향
    김이수 『관광학연구』 [2018]
  • 온 오프라인 매장 쇼핑 고객의 지배력, 환기, 즐거움 등 감정요인 간의 인과관계와 이들 요인이 행동의도에 미치는 영향의 차이분석
    구동모 이미정 이지훈 임성혁 『마케팅관리 연구』 [2011]
  • 식물장식을 이용한 식공간연출에 대한 외식 고객의 선호도, 만족도 연 구
    김민호 나정기 정유화 『식공간 연구』 [2018]
  • 스키장 방문자들의 가치, 만족, 자아일치성 이 재방문의도와 구전의도에 미치는 영향
    김재현 장호찬 홍성권 『한국 조경학회지』 [2012]
  • 쇼핑행위의 경험적 측면: 쇼핑 시 느끼는 기분이나 감정이 매장 태도 와 구매의사에 미 치는 영향에 관한 연구
    유창조 『소비자학연구』 [1996]
  • 소비관련 감정척도의 개발
    이학식 임지훈 『마케팅연구』 [2002]
  • 소비관련 감정, 만족, 그리고 제품 태도간의 구조적 관계
    이학식 임지훈 『경영학연구』 [2001]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형: 이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    라선아 이유재 『마케팅연구』 [2002]
  • 베이비타임즈(2018.12.19), 커피업계 디저트 카페 열풍, 디저트 메뉴 보강박차, http://www.babytimes.co.kr.
    [2018]
  • 매장의 특징, 매장 내 감정 및 쇼핑 행위에 관한 구조적연구
    유창조 전중옥 현소은 『마케팅연구』 [1997]
  • 레스토랑의 물리적 환경지각이 고객태도 형성에 미치는 영향: 감정반응의 중개역 할을 중심으로
    노영만 전병길 『한국식생활문화 학회지』 [2005]
  • 레스토랑 서비스관련 심리반응 척도개발
    노영만 전병길 『관광 레저연구』 [2004]
  • 김상미의 창업 클리닉(2019.04.09.), 성공하는 카페창업 키워드6 디저트카페, http://www.econovill.com.
  • 기능적 일치성과 자아일치성이 고객가치와 소비감정 행동의도 형 성에 미치는 영향- 커피전문점 이용자를 대상으로
    안세희 동국대학교 대학원 박사학위논문 [2012]
  • 기능적 일치성과 자아 일치성이 소비 삶의 질 평가(PQOLI)에 미치는 영향에 관한 연구: 예방적 감 정과 향상적 감정의 매개효과를 중심으로
    송민아 옥주리 유병희 이동진 『소비자학 연구』 [2011]
  • 구조방정식 모델 개념과 이해
    우종필 한나래출판사 [2016]
  • 고객가치: 개념, 구성요소 및 창출전략
    안길상 『산업과경영』 [2002]
  • 『호텔이미지와 자아이미지 일치성에 관한 연구』
    심인보 경기대학교 대학원 박사학위논문 [1998]
  • 『호텔기업의 브랜드개성과 자아이미지의 일치성이 제품평가에 미치는 영향: 제품관여 도를 조절변수로』
    박재희 세종대학교 대학원 박사학위논문 [2005]
  • 『호텔기업의 브랜드개성, 자아일치성, 신뢰, 브랜드태도, 애호도 간의 연구』
    이애리 경희대학 교 대학원 박사학위논문 [2008]
  • 『호텔 외식 관광마케팅』
    박강수 도서출판 석정 [2000]
  • 『한국 조리 학회지』
    김기영 백종온 외식 소비성향에 따른 감정반응이 만족도에 미치는 영향 [2010]
  • 『커피 전문점의 브랜드 개성과 자아이미지 일치성이 만족 및 신뢰, 충성도에 미치는 영향』
    이정헌 세종대학교 대학원 석사학위논문 [2009]
  • 『자아일치성과 기능적 일치성 중심의 관광목적지 선택행동에 관한 연구』
    이상미 동아대학교 대학원 박사학위논문 [2009]
  • 『외식서비스의 지각된 품질이 고객의 가치 및 행동의도에 미치는 영향 연구: 패밀리 레 스토랑과 패스트푸드점을 중심으로』
    이흥연 경희대학교 대학원 박사학위논문 [2010]
  • 『외식산업의 이해』
    나정기 백산출판사 [2013]
  • 『와이브로 서비스의 소비 가치가 신뢰 감정 충성도에 미치는 영향』
    이재훈 호서대 학교 대학 원 석사학위논문 [2008]
  • 『아파트 거주자들이 지각한 주거가치가 지각가격에 미치는 영향』
    심재현 홍익대학교 대학원 박사학위논문 [2010]
  • 『서비스지향성이종사원의 직무만족, 직무안전성, 조직몰입, 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구』
    오명건 세종대학교 대학원 석사학위논문 [2000]
  • 『서비스 마케팅』
    이유재 (4), 학현사 [2009]
  • 『디저트 소비문화에 따른 한식 디저트카페 메뉴 선호유형이 고객만족도에 미치는 영 향』
    김혜정 숙명여자대학교 대학원 석사학위논문 [2015]
  • 『관광호텔 서비스업의 관계마케팅에 관한 연구』
    구문회 경기대학교 대학원박사학위논문 [1995]
  • 『고객이 지각한 가치가 감정적 반응과 고객만족을 통해 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구』
    한혜림 이화여자대학교 대학원 석사학위논문 [2005]
  • 『Amos 9.1 구조방정식 모델링 원리와 실제』
    배병렬 서울 청람 [2011]
  • 『Amos 20 통계분석 따라하기』
    신건권 서울: 청람 [2013]
  • 「브랜드 이미지와 자아이미지 일치성이 브랜드 태도와 선택의도에 미치는 영향에 관한 연구: 스타벅스를 중심으 로」
    김태희 손은영 이보라 『호텔경 영학연구』 [2009]
  • ¡°Customer loyalty in e-commerce : an exploration of its antecedents andConsequences
    78 ( 1 ) . [2002]
  • Why WeBuy What We Buy
    [1991]
  • Value Dimentions
    [2006]
  • Upscale Image Transfer from Malls to Stores
    59 ( 12 ) [2006]
  • Understanding attitude and predicting social behavior
    [1980]
  • Training for service quality in the hospitality industry , Service quality in hospitality organizations
    [1996]
  • Thepsychologyofemotions
    [1991]
  • The place of appraisal in emotion
    7 ( 3-4 ) [1993]
  • The impact of technology on the QualityValue-Loyalty Chain : A research agenda
    28 ( 1 ) [2000]
  • The impact of employee performance cues on guest loyalty , perceived value and service quality
    19 ( 3 ) [1999]
  • The dimensionality of consumer emotion patterns and consumer satisfaction
    18 ( 1 ) [1991]
  • The Varieties of Consumption Experience : Comparing Two Typology of Emotion in Consumer Behavior
    13 ( 3 ) [1986]
  • The Self Regulation of Attitudes , Intention , and Behavior
    55 [1992]
  • The Nature and Scope of Marketing
    40 ( 3 ) [1976]
  • The Effect of Brandand Price Information on Subjective Price Perceptions
    1 ( 1 ) [1985]
  • Symbols of Sales
    37 ( 4 ) [1959]
  • Store atmosphere : an environmental psychology approach
    58 ( 1 ) . [1982]
  • Services Marketing Is Different
    30 ( 3 ) [1980]
  • Self-concept inConsumer behavior : ACritical review
    9 ( 3 ) [1982]
  • Self-concept and significant others
    8 ( 3 ) . [1971]
  • Self-Congruity versus functionalCongruity : Predictors ofConsumer Behavior
    19 ( 4 ) . [1991]
  • Self-Congruity and DestinationChoice
    34 ( 3 ) . [2007]
  • Self-Concept and ImageCongruence : Some Research and Managerial Implications
    4 ( 1 ) [1987]
  • Self-Concept , Ideal Self-Concept . andConsumer Purchase Intentions
    1 ( 2 ) [1974]
  • Product/Consumption Based Affective Responses and Repurchase Processes
    14 [1987]
  • Personality and Consumer Behavior , A Riview
    8 ( 4 ) . [1971]
  • Perception of Self , Generalized Stereotypes , and Brand Selection
    5 ( 1 ) [1968]
  • Music , Mood , and Marketing
    54 ( 4 ) [1990]
  • Measuring service quality : A re-examination and extension
    56 ( 3 ) [1992]
  • Measuring Emotions in the Consumption Experience
    24 ( 2 ) [1997]
  • Marketing Management
    [2005]
  • Management customer value : Creating quality and service that customers can see
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  • Human emotions
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  • Getting to Value
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  • Exploring the Phenomenon of Customers Desired Value Change in a Business Context
    66 ( 4 ) [2002]
  • Experiential Marketing
    [1999]
  • Evaluating service encounters ; the effects of physical surroundings and employee responses
    54 ( 2 ) [1990]
  • Evaluating a servicescape : The effect of cognition and emotion
    23 ( 2 ) [2004]
  • Ethno graphic 접근방식을 통한 쇼핑행위에 관한 탐색적 연구: 확장된 개념, 감 정의 다양성,동기의 다양성
    김상희 유창조 『소비자학 연구』 [1994]
  • Does Attitude Toward the Ad Affect Brande Attitude Under a Brand Evaluation Set
    22 ( 2 ) [1985]
  • Disconfirmation of expectations and satisfaction with a retail service
    57 ( Fall ) [1981]
  • Dine Scape , Emotions and Behavioral Intentions in Upscale Restaurants
    [2005]
  • Delight by design : the role of hedonic versus utilitarian benefits
    72 ( 3 ) [2008]
  • Customer value : The next source of competitive advantage
    25 ( 2 ) [1997]
  • Customer repurchase intention : A general structural equation model
    37 ( 11-12 ) [2003]
  • Customer perceived value : a substitute for satisfaction in business markets ?
    17 ( 2 ) [2002]
  • Creating customer value : the path to sustainable competitve advantage
    [1995]
  • Consumer perceived value : the development of a multi item scale
    77 ( 2 ) [2001]
  • Consumer evaluations of fast-food services : A cross-national comparison
    11 ( 1 ) . [1997]
  • Consumer Perceptions of Price , Value and Satisfactionin the Hotel Industry : An Exploratory Study
    4 ( 1 ) [1996]
  • Consumer Perception of Price , Quality and Value : A Means-End Model and Synthesis of Evidence
    [1988]
  • Consumer Behavior in Fashion
    33 ( 12 ) [2004]
  • Consumer Behavior and Marketing Strategy
    [1990]
  • Congruence Relationship Between Self-image and Product Brand Loyalty
    6 ( 1 ) . [1969]
  • Conceptualizing Value for the Customer
    12 [2003]
  • Breaking Free from Product Marketing
    [1977]
  • Beyond pleasure and pain
    52 ( 12 ) [1997]
  • Basic Merchant of Preference Formation , in R. A. Peterson , W. D. Hoyerand W. R. Wilson ( Eds ) , The Role of Affectin Consumer Behavior : Emerging theories and applications
    [1986]
  • Assessing the role of emotions as mediators of consumer responses to advertising
    14 ( 3 ) [1987]
  • Assessing the effects of quality , value , and customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments
    Retailing,76 ( 2 ) [2000]
  • Assessing the Role of Emotions as Meditators of Consumer Responses to Advertising
    14 ( Sep ) [1987]
  • Antecedents and consequences of customer value : testing an expanded framework
    [1998]
  • An Approach to Environmental Psychology , Cambridge , MA
    [1974]
  • Affect and consumer behavior , Handbook of consumer behavior , éds . TS Robertson et HH Kassarjian
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  • A multistage model of customers ' assessments of service quality and value
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  • A general psychoevolutionary theory of emotion
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  • A Value-based Orientation to New Product Planning
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  • A Structural Analysis of Value , Quality , and Price Preception of Businessand Leisure Travelers
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  • A National Customer Satisfaction Barometer : The Swedish Experience
    56 ( 1 ) [1992]
  • A Generic Concept of Marketing
    36 ( 2 ) . [1972]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality : From Expectation to Behavioral Intentions
    30 ( 1 ) [1993]
  • A Conitive Model of the Atecedents and Consequences of Satisfaction Decision
    17 ( 4 ) [1980]