박사

중국 고등학교 운동선수의 정서지능과 인지된 경기력의 관계에서 셀프리더십 및 스트레스 대처의 매개효과

곽설영 2020년
논문상세정보
' 중국 고등학교 운동선수의 정서지능과 인지된 경기력의 관계에서 셀프리더십 및 스트레스 대처의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 셀프-리더십
  • 스트레스-대처
  • 인지된 경기력
  • 정서지능
  • 중국 고등학교 운동선수
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,488 0

0.0%

' 중국 고등학교 운동선수의 정서지능과 인지된 경기력의 관계에서 셀프리더십 및 스트레스 대처의 매개효과' 의 참고문헌

  • 현대 중국 스포츠 정책과 훈련체제의 발전 과정에 관한 고찰. 미간행 석사학위논문
    곡효파 우석대학교 대학원 [2011]
  • 핵심자기평가가 조직유효성에 미치는 영향-셀프리더십과 심리적 임파워먼트의 매개효과를 중심으로
    김해룡 양필석 인적자원관리연구, 16, 147-179 [2009]
  • 포스트모던 그림책 읽기활동이 유아의 창의성과 정서지능에 미치는 영향
    김호 사성윤 학습자중심교과교육연구, 16, 1189-1206 [2016]
  • 태권도 품새 선수의 셀프리더십이 운동탈진과 경기력에 미치는 영향
    이용주 정명규 최공집 무예연구, 11, 73-88 [2017]
  • 태권도 지도자의 서번트 리더십 (Servant Leadership) 이 선수성과에 미치는 영향: 셀프리더십의 매개효과를 중심으로
    김민정 조광민 한국사회체육학회지, 43(1), 215-226 [2011]
  • 태권도 수련이 초등학생의 지적, 정서적 발달과 자아 존중감에 미치는 영향. 서울: 석사학위논문
    성낙신 경희대 테크노경영대학원 [2006]
  • 태권도 수련에 따른 아동들의 인성발달에 대한 연구. 미간행 석사학위논문. 경희대학교 대학원
    지수배 용인 [2010]
  • 태권도 선수들의 심리기술이 스트레스 대처전략에 미치는 영향. 미간행 석사학위논문
    김리건 전남대학교 교육대학원 [2012]
  • 축구지도자의 셀프리더십과 임파워먼트가 혁신행동에 미치는 영향
    김인수 이기철 이명국 한국체육과학회지, 18(3), 109-119 [2009]
  • 축구지도자의 변혁적 리더십과 정서지능, 선수만족의 인과관계 탐색
    김상규 최만식 한국콘텐츠학회논문지, 14(9), 450-462 [2014]
  • 축구 승부차기에서 선수들의 심리적 전략 분석
    박해용 홍준희 한국스포츠심리학회지, 13(1), 67-81 [2002]
  • 초등학생의 정서지능과 사회적 능력 및 대인문제해결력과의 관계
    심혜숙 왕정희 한국심리학회지: 상담 및 심리치료, 13(1), 163-175 [2001]
  • 초등학생들의 지속적인 스포츠 펀 (fun) 프로그램 참여에 따른 체육 내적동기 및 정서지능의 관계. 미간행 석사학위논문
    신평호 국민대학교 교육대학원 [2004]
  • 체육수업의 정서적 구조와 특성 탐색
    이병준 한국열린교육학회, 21(2), 259-278 [2013]
  • 청소년의 학교스포츠클럽 참여가 정서지능 및 또래관계에 미치는 영향. 미간행 석사학위논문, 단국대학교 대학원
    신혜수 경기 [2014]
  • 청소년의 정서지능과 스트레스 대처방식: 일반청소년과 비행청소년의 비교
    류진숙 현은민 한국가정관리학회지, 24(1), 209-221 [2006]
  • 청소년의 정서지능과 교우관계가 진로성숙도에 미치는 영향
    공인숙 정홍란 한국가정관리학회 학술발표대회 자료집, 378-378 [2012]
  • 청소년의 생애목표와 삶의 만족의 관계: 의미추구와 의미발견의 매개효과
    고영남 한국교육학연구 (구 안암교육학연구), 23(4), 161-182 [2017]
  • 청소년의 리더십 생활기술과 문제행동의 관계 연구
    반기완 명지대학교 대학원 석사학위논문 [2009]
  • 지도자의 코칭유형과 운동만족 간의 관계에서 운동선수의 감성지능의 매개효과 분석
    양명환 오영택 한국체육학회지, 54(5), 287-299 [2015]
  • 중학생의 정서지능과 자기상 (Self-Image) 과의 관계 연구
    정복희 연세대학교 대학원 석사학위논문 [2003]
  • 중학생의 스포츠활동 참여에 따른 자기조절학습능력과 정서지능의 관계
    김소진 이동현 한국체육과학회지, 18(3), 463-476 [2009]
  • 중학교 태권도 겨루기 선수의 사회적 지지가 셀프리더십 및 자기효능감에 미치는 영향, 미간행 석사학위논문
    탁유미 경희대학교 대학원 [2017]
  • 중, 고등학교 골프선수의 셀프리더십이 운동몰입 및 경기력에 미치는 영향
    조병섭 한국사회체육학회지, 46(1), 833-842 [2011]
  • 정서지능과 조직시민행동의 관계에서 셀프리더십의 매개효과에 관한 연구
    이은국 리더십연구, 6, 99-121 [2015]
  • 정서 지능의 발달 경향성과 구인타당성에 관한 연구 (Doctoral dissertation
    곽윤정 서울대학교 대학원) [1997]
  • 인지 행동적 게임놀이치료가 아동의 정서지능, 또래관계기술 및 정신건강에 미치는 효과 : 정서지능이 낮은 아동을 중심으로. 미간행 석사학위논문, 성신여자대학교
    김보라 서울 [2011]
  • 이정은, & 강영심.정서지능교육프로그램이 정신지체학생의 정서지능과 스트레스대처능력에 미치는 효과
    이정은, & 강영심. 교사교육연구, 49(2), 195-218 [2010]
  • 이은선.아동의 인성과 정서지능 및 자아존중감과의 관계 연구
    이은선. 한남대학교 대학원 석사학위논문 [2002]
  • 의료기관 종사자의 셀프리더십이 서비스품질에 미치는 영향: 심리적 임파워먼트와 조직시민행동의 매개효과를 중심으로. 미간행 박사학위 논문
    고형일 울산대학교 대학원 [2011]
  • 유진.스포츠 정서지능 모형과 측정 탐색
    유진. 한국스포츠심리학회지, 21(3), 1-22 [2010]
  • 유진, & 박성준.스포츠 대처 척도의 개발과 구조적 타당화 검증
    유진, & 박성준. 한국체육학회지, 37(2), 151-168 [1998]
  • 유아의 셀프 리더십에 대한 어머니의 언어통제유형 및 유아 정서지능의 영향 분석
    한민경 한윤경 미래유아교육학회지, 16(3), 219-250 [2009]
  • 유아 셀프 리더십 척도 개발 및 타당화 연구. 미간행 박사학위논문, 숙명여자대학교
    이명숙 서울 [2007]
  • 유아 서번트 리더십 교육을 위한 [지장경] 탐색
    김은경 홀리스틱융합교육연구, 22(1), 1-23 [2018]
  • 유성은
    유성은. 여자중학생의 운동경험이 성공지능과 정서지능에 미치는 영향 [2011]
  • 유도 선수의 시합 전 경쟁상태 불안과 경기력과의 관계
    임명재 한국스포츠학회지, 14(3), 47-54 [2016]
  • 운동선수가 지각한 사회적 환경 요인과 심리적 웰빙의 관계에서 기본적 심리욕구의 매개효과 검증
    양명환 이진호 한국스포츠심리학회지, 23(1), 59-75 [2012]
  • 우수 테니스 선수들의 스트레스 요인에 대한 대처방안.?
    박정근 전진효 한국스포츠심리학회지,?14(4), 81-111 [2003]
  • 예비유아교사의 셀프리더십, 정서지능, 스트레스 대처방식 간의 관계
    이진화 육아지원연구, 6(1), 127-144 [2011]
  • 예비 생활체육지도자들의 셀프리더십과 회복탄력성에 관한 연구
    강솔 이상돈 한국사회체육학회지, 60, 31-42 [2015]
  • 여자프로선수의 프로페셔널이미지 및 미디어노출 인식, 외모관리가 경기력에 미치는 영향. 박사 학위논문, 중앙대학교
    김연 서울 [2015]
  • 씨름선수의 자기관리가 자신감 및 경기력에 미치는 영향
    김경수 천길영 대한무도학회지, 12(2), 65-80 [2010]
  • 심리측정적 접근 (psychometric approach): 정신력
    신동성 한국스포츠심리학회 학술발표논문집, 1997(3), 151-169 [1997]
  • 스쿼시선수의 훈련목표수준에 따른 선수의 자기관리 및 경기력의 관계. 미간행 석사학위논문, 한국체육대학교 대학원
    이병혁 서울 [2007]
  • 수영선수에게 경쟁상태 불안감이 경기력에 미치는 영향. 미간행 석사학위논문
    고광형 인하대학교 교육대학원 [2013]
  • 소방대원의 정서지능, 적극적 대처양식, 사회적 지지가 PTSD 증상에 미치는 영향. 미간행 석사학위논문
    이지영 중앙대학교 대학원 [2011]
  • 셀프리더십 척도(Revised Self-Leadership Questionnaire) 타당화 연구: 우리나라 대학생을 중심으로
    김명소 신용국 한영석 한국심리학회지: 학교, 6(3), 313-340 [2009]
  • 성인 수영참가자의 정서지능에 관한 연구. 미간행 석사학위논문. 순천대학교 대학원
    장성림 전남 [2002]
  • 성별과 직급에 따른 정서지능의 차이와 정서지능과 직무스트레스 및 스트레스 대처양식과의 관계
    탁진국 한국심리학회지: 건강, 12(2), 307-324 [2007]
  • 성과 셀프리더십의 관계
    유대원 고려대학교 대학원 박사학위 논문 [2003]
  • 선수의 스포츠 심리기술과 정서에 대한 정서지능의 중요도
    남정훈 박철용 이미숙 한국데이터정보과학회지, 24(2), 355-368 [2013]
  • 빙상선수 셀프리더십과 스포츠 자신감 및 경기력 관련성
    전명규 한국체육측정평가학회지, 15(2), 41-51 [2013]
  • 볼링선수의 셀프리더십과 임파워먼트 및 몰입의 관계분석. 한국체육대학교
    임병윤 석사학위논문 [2013]
  • 병원간호사의 셀프-리더십과 직무스트레스 및 직무만족도.?
    김지영 홍주영 간호행정학회지,?13(2), 184-190 [2007]
  • 변혁적리더십이 조직시민행동에 미치는 영향에 있어 셀프리더십의 매개효과에 관한 연구
    문정환 박동진 이광희 장은영 산업경영시스템학회지, 35(1), 132-139 [2012]
  • 배구선수의 스포츠 심리기술과 경기력 및 정서지능 관계검증
    김화복 한국체육과학회지, 27(5), 395-404 [2018]
  • 미취학 아동의 정서지능 및 사회성에 대한 태권도 중심 신체활동 중재연구
    김민지 김우종 우민정 한국체육학회지-자연과학, 51(5), 709-719 [2012]
  • 대학운동선수의 자기관리가 스포츠자신감 및 인지된 경기력에 미치는 영향
    고화섭 전병관 한국체육과학회지, 23(1), 547-561 [2014]
  • 대학운동선수 스포츠 정서지능척도 (SEIS) 의 구조적 타당화
    남정훈 이미숙 한국체육측정평가학회지, 14(3), 33-46 [2012]
  • 대학생의 정서지능이 대인관계와 삶의 만족에 미치는 영향
    김혜리 이수미 조경자 인간발달연구, 16, 131-147 [2009]
  • 대학 운동선수의 정서지능이 선수만족과 운동성과에 미치는 영향
    김성덕 이용국 한국스포츠학회지, 10(4), 37-48 [2012]
  • 대학 골프 선수들의 스트레스 요인과 대처 전략에 관한 연구. 미간행 석사학위논문
    박철민 연세대학교 대학원 [2004]
  • 단체종목 대학운동선수들의 셀프리더십이조직몰입 및 운동성과에 미치는 영향. 미간행석사학위논문. 경희대학교 교육대학원
    이수현 용인 [2013]
  • 골프선수의 스포츠 심리기술과 경기력에 미치는 정서지능의 기여도
    최봉암 골프연구, 11(4), 141-155 [2017]
  • 골프선수의 셀프리더십과 자기관리 및 스포츠자신감의 구조적관계
    김순희 한국콘텐츠학회논문지, 16(8), 268-277 [2016]
  • 골프선수의 셀프리더십과 신체적 자기효능감 및 운동몰입의 관계
    김한별 남정훈 박영민 한국체육과학회지, 20(3), 541-555 [2011]
  • 골프선수의 다차원 완벽주의와정서, 스포츠대처, 자기관리 및 인지된 경기수행의 관계. 미간행 박사학위논문
    양성지 건국대학교 대학원 [2012]
  • 고등학교 운동선수의 정서지능과 운동열정 및 스포츠몰입의 관계
    소영호 한국체육학회지-인문사회과학, 58(1), 43-55 [2019]
  • 高中體育班保齡球選手不同訓練階段負荷壓力與恢復狀態之監控 ? 究
    [2013]
  • 高中柔道選手競技能力的影響因素與向度驗證
    13 ( 4 ) , 408-417 . [2011]
  • 運動員情 ? 智力對壓力因應影響之 ? 究 . 運動與遊憩 ? 究
    8 ( 2 ) , 127-141 . [2013]
  • 運動參與和情 ? 智力能力關係之 ? 究-以朝陽科技大學 ? 例
    15 ) , 211-230 . [2010]
  • 臺灣地區優秀女子 ? 重選手壓力管理策略之 ?
    [2015]
  • 育網
    [2019]
  • 男 , 女籃球選手成就目標取向 , 自覺能力與運動自信心之 ? 究
    [2003]
  • 湖南高校高水平田徑運動隊建設現狀及對策
    [2009]
  • 新北市高中團體與個人運動選手之情 ? 智力與壓力因應策略 ? 究
    [2018]
  • 情 ? 智力 , 主管領導風格 , 同 ? 關係 , 自我效能及壓力知覺對組織承諾之關聯性 ? 究-以銀行業 ? 例
    成功大學高階管理碩士在職專班 ( EMBA ) 學位論文 , 1-113 [2009]
  • 影響我國拉丁舞選手競技能力的因素及對策 ? 究 ( Doctoral dissertation , 成都 : 西南交通大學 )
    [2011]
  • 宗白華 著(2012). 美與人生. 中國 北京 : 北京理工大學出版社.
  • 大專籃球選手之情 ? 智力 , 壓力因應策略與運動成績之關係
    [2013]
  • 大專籃球 ? 練情 ? 智力對領導效能之影響
    12 ( 3 ) , 100-108 . [2013]
  • 大專男子橄欖球選手運動心理技能與情 ? 智力之 ? 究
    4 ( 1 ) , 10-18 . [2018]
  • 全中運羽球選手運動心理堅 ? 性與競賽壓力因應策略之 ? 究
    10 ( 3 ) , 132-140 . [2011]
  • 優秀競技體操選手知覺 ? 練領導與凝聚力之 ? 究
    6 ( 2 ) , 46-54 . [2007]
  • Work stress and leadership development : The role of self-leadership , shared leadership , physical fitness and flow in managing demands and increasing job control
    17 , 374-387 [2007]
  • What is this thing called mental toughness ? An investigation of elite sport performers
    14 ( 3 ) , 205-218 [2002]
  • What Is Emotional Intelligence ? In P. Salovey , & D. J. Sluyter ( Eds ) , Emotional Development and Emotional Intelligence : Educaional Implications
    [1997]
  • Understanding psych ological preparation for sport : theory and practice of elite performers
    [1996]
  • Two decades of self-leadership theory and research : past developments , present trends , and future possibilities
    21 ( 4 ) , 270-295 [2006]
  • Transformational leadership , self-efficacy , group cohesiveness , commitment , and performance
    17 ( 2 ) , 144-159 [2004]
  • Trait emotional intelligence in sports : A protective role against stress through heart rate variability ?
    51 ( 1 ) , 23-27 [2011]
  • Toward better research on stress and coping
    [2000]
  • Thought self-leadership as a framework for enhancing the performance of performance appraisers
    31 ( 3 ) , 278-302 . [1995]
  • Thought self-leadership : Finding spiritual fulfilment in organizational life
    9 ( 6 ) , 9-16 . [1994]
  • The value of emotional intelligence for high performance coaching .
    6 ( 3 ) , 315-328 [2011]
  • The self-leadership questionnaire : preliminary assessment of construct validity
    4 ( 2 ) , 119-143 [1997]
  • The role of trait emotional intelligence in emotion regulation and performance under pressure
    57 , 43-47 [2014]
  • The revised self-leadership questionnaire : Testing a hierarchical factor structure for self-leadership
    17 ( 8 ) , 672-691 [2002]
  • The relationship between emotional intelligence and performance among college basketball players
    15 ( 3 ) , 262-269 [2003]
  • The relationship among perceived coaching behaviors , perceptions of ability , and motivation in competitive age-group swimmers
    14 ( 3 ) , 309-325 . [1992]
  • The relation of self-efficacy measures to sport performance : A meta-analytic review
    71 ( 3 ) , 280-294 . [2000]
  • The moderator–mediator variable distinction in social psychological research : Conceptual , strategic , and statistical considerations
    51 ( 6 ) , 1173 [1986]
  • The leadership practices inventory ( LPI ) : Self instrument
    Vol . 52 [2003]
  • The leadership odyssey : A self-development guide to new skills for new times
    [1998]
  • The general causality orientations scale : Self-determination in personality
    19 ( 2 ) , 109-134 . [1985]
  • The effects of leader and follower emotional intelligence on performance and attitude : An exploratory study
    13 ( 3 ) , 243-274 [2002]
  • The educator 's guide to emotional intelligence and academic achievement : Social-emotional learning in the classroom
    [2006]
  • The Structure of Coping.
    [1978]
  • The Relationships Between Self-Leadership and Enhanced Psychological , Health , and Work Outcomes The Journal of Psychology
    135 ( 5 ) , 469-485 . [2001]
  • The Effects of a mental training program on juniors pre-competitive anxiety , self-confidence , and tennis performance
    16 ( 2 ) , 118-137 . [2004]
  • The Abbreviated Self-Leadership Questionnaire ( ASLQ ) : A More Concise Measure of Self-Leadership
    7 ( 2 ) , 216-232 . [2012]
  • Super-leadership
    [1990]
  • Substitutes for leadership : their meaning and measurement
    22 ( 3 ) , 375-403 [1978]
  • Stress ? related hormonal and psychological changes to official youth Taekwondo competitions
    21 ( 1 ) , 111-119 . [2011]
  • Stress , coping , and injuries in male and female high school basketball players
    81 ( 2 ) , 499-503 . [1995]
  • Stress , coping , and development in children . In Seminar on Stress and Coping in Children , 1979 , Ctr for Advanced Study in the Behavioral Sciences
    [1983]
  • Stress , control , and coping in elite athletes
    8 ( 3 ) , 183-189 [1998]
  • Stress , appraisal and coping
    [1984]
  • Speaking from the Heart : Gender and the Social Meaning of Emotion
    [2002]
  • Sources of stress in nationalChampion figure skaters
    15 ( 2 ) , 134-159 [1993]
  • Socialpsychological aspects ofCompetition for male youth sport participants : I. Predictors ofCompetitive Stress
    6 ( 2 ) , 208-226 [1984]
  • Social psychology of sport
    [1980]
  • SoHu(2018). http://learning.sohu.com/16
    http : //learning.sohu.com/16 [2018]
  • Self-leadership behavioural-focused strategies and team performance : The mediating influence of job satisfaction
    27 ( 3 ) , 203-216 [2006]
  • Self-leadership : Toward an expanded theory of self-influence processes in organizations
    11 ( 3 ) , 585-600 . [1986]
  • Self-leadership : Aprocess for entrepreneurial success
    13 ( 4 ) , 105-120 [2007]
  • Self-leadership : A multilevel review
    37 ( 1 ) , 185-222 . [2011]
  • Self-efficacy and leadership effectiveness : Applying socialCognitive theory to leadership
    8 ( 1 ) , 22-33 [2001]
  • Self leadership and performance outcomes : themediating influence of self efficacy
    19 ( 5 ) , 523-538 [1998]
  • Relationship between athletes Emotional intelligence and precompetitive anxiety
    110 ( 1 ) , 323-338 . [2010]
  • Recapturing Anthropology Working in the Present
    [1991]
  • Reasons for attrition inCompetitive youth swimming
    5 ( 3 ) , 155 . [1982]
  • Principals Leadership and teachers Motivation : Self-determination theory analysis
    49 ( 3 ) , 256-275 [2011]
  • PreferredCoach leadership behaviour in elite soccer in relation to success and failure
    3 ( 2 ) , 241-250 [2008]
  • Predictive validity of a three-dimensional model of performance anxiety in theContext of tae-kwon-do
    33 ( 1 ) , 40-53 [2011]
  • Personality Traits , Emotional Intelligence , and Multiple Happiness
    9 ( 3 ) [2007]
  • Performance related emotional states in sport : a qualitative analysis
    Vol . 4 , No . 1 ) . [2003]
  • Perfectionism and athlete burnout in junior elite athletes : The mediating role of coping tendencies
    23 ( 4 ) , 415-430 [2010]
  • Multiple intelligences
    Vol . 5 , p. 56 [1992]
  • Motor learning and human performance : An application to physical education skills
    [1975]
  • Motor expertise : Opening thoughts .
    [1993]
  • Motivating adults for physical activity : towards a healthier present .
    62 ( 7 ) , 39-43 . [1991]
  • Model templates for PROCESS for SPSS and SAS
    [2013]
  • Mastering self-leadership : Empowering yourself for personal excellence
    [2010]
  • Leisure , stress , and coping : The sport participation of collegiate student-athletes
    25 ( 2-3 ) , 115-141 . [2003]
  • J. D.Emotional intelligence
    9 ( 3 ) , 185-211 . [1990]
  • Impact of perceived on-field performance on sport celebrity source credibility .
    21 ( 3 ) , 147 . [2012]
  • Executive wisdom : Coaching and the emergence of virtuous leaders
    [2006]
  • Examining relationships between emotional intelligence and coaching efficacy .
    6 ( 2 ) , 224-235 . [2008]
  • Entrepreneurs ’ job satisfaction and its relationship to super-leadership and self-leadership
    6 ( 3 ) , 928-940 . [2016]
  • Emotions in sport : Perceived effects on attention , concentration , and performance
    45 ( 2 ) , 132-140 . [2010]
  • Emotions in sport
    [2000]
  • Emotions and leadership : The role of emotional intelligence
    53 ( 8 ) , 1027-1055 [2000]
  • Emotional intelligence scores predict team sports performance in a national cricket competition
    4 ( 2 ) , 209-224 [2009]
  • Emotional intelligence in the National Hockey League
    38 ( 2 ) , 109 [2006]
  • Emotional intelligence in sport : Theoretical linkages and preliminary empirical relationships from basketballIn Assessing emotional intelligence
    pp . 291-305 [2009]
  • Emotional intelligence and stress coping in dental undergraduates ? a qualitative study
    197 ( 4 ) , 205 [2004]
  • Emotional intelligence and psychological skills use among athletes
    37 ( 2 ) , 195-201 [2009]
  • Emotional intelligence and mood states associated with optimal performance
    5 ( 1 ) , 67-73 [2009]
  • Emotional intelligence : Its relationship to stress , coping , well-being and professional performance in nursing students
    31 ( 8 ) , 855-860 [2011]
  • Emotional intelligence : A theoretical overview and implications for research and professional practice in sport psychology
    19 ( 1 ) , 1-15 [2007]
  • Emotional intelligence , coping and exam ? related stress in Canadian undergraduate students
    62 ( 1 ) , 42-50 . [2010]
  • Emotional intelligence , body image and disordered eating attitudes in combat sport athletes
    7 ( 2 ) , 104-111 [2009]
  • Emotional intelligence
    [1995]
  • Emotional intelligence
    [2010]
  • Emotional Intelligence : The secret of athletic excellence
    Vol 9 , 8-19 . [1999]
  • Emotion in sport : An individualized approach
    [2004]
  • Electroence phalography activities influenced by classroom smells of male high school
    16 ( 3 ) , 387-396 . [2013]
  • Effects of self-leadership and stress coping on college life adjustment in nursing students
    9 ( 1 ) , 123-131 [2015]
  • Effects of a motivational climate intervention for coaches on young athletes ’ sport performance anxiety
    29 ( 1 ) , 39-59 [2007]
  • Effective stress management : A model of emotional intelligence , self-leadership , and student stress coping
    36 ( 2 ) , 220-238 [2012]
  • Does self ? other agreement on leadership perceptions moderate the validity of leadership and performance predictions ?
    45 ( 1 ) , 141-164 . [1992]
  • Does coping help ? A reexamination of the relation between coping and mental health.
    53 ( 2 ) , 337 [1987]
  • Coping with the stresses of illness
    [1979]
  • Coping with acute stress in sport : Linking athletes ' coping style , coping strategies , affect , and motor performance
    15 ( 2 ) , 193-209 [2002]
  • Coping styles of competitive middle distance runners
    [1989]
  • Coping resources and athlete burnout : An examination of stress mediated and moderation hypotheses
    26 ( 4 ) , 525-541 [2004]
  • Coping in sport : A systematic review
    25 ( 1 ) , 11-31 . [2007]
  • Coping by competitive athletes with performance stress : Gender differences and relationships with affect
    9 ( 3 ) , 325-338 [1995]
  • Coping Effectiveness : A Path Analysis of Self ? Efficacy , Control , Coping , and Performance in Sport Competitions 1
    25 ( 19 ) , 1726-1746 [1995]
  • Coping , stress , and social resources among adults with unipolar depression
    46 ( 4 ) , 877 . [1984]
  • Congruence of self and others ' leadership ratings of naval officers for understanding successful performance
    40 ( 4 ) , 437-454 . [1991]
  • Conditional process modeling : Using structural equation modeling to examine contingent causal processes
    [2013]
  • Competitive anxiety in sport
    [1990]
  • Cohesion and performance in sport : A meta analysis
    24 ( 2 ) , 168-188 . [2002]
  • Coaching strategies for helping adolescent athletes cope with stress
    78 ( 2 ) , 13-24 . [2007]
  • Can emotionally intelligent volleyball players be more prone to sports person ship ?
    4 ( 7 ) , 54-60 [2016]
  • Business without bosses : How self-managing teams are building high-performing companies
    [1995]
  • Beyond Counterfeit Leadership : How can you Become a More Authentic Leader
    Provo . UT : Executice . 13 , 53-71 [1997]
  • Baidu(2019). https://zhidao.baidu.com/
  • Asymptotic and resampling strategies for assessing and comparing indirect effects in multiple mediator models
    40 ( 3 ) , 879-891 [2008]
  • Assessing coping strategies : A theoretically based approach
    56 ( 2 ) , 267 . [1989]
  • Anxiety as an emotional state
    [1972]
  • All work and no play : An empirical analysis of the relationship between leisure and health
    9 ( 1 ) , 77-90 [1996]
  • A practitioner 's guide to exercise motivation .
    62 ( 7 ) , 33-48 . [1991]
  • ? 少年網球選手壓力知覺 , 因應策略與身心倦怠關係之 ? 究
    [2012]
  • . Influence ofClosed skill and open skill warm-ups on the performance of speed ,Change of direction speed , vertical jump , and reactive
    Strength & Conditioning Research , 22
  • & 이세란.청소년 정서관련 변인과 학업 스트레스의 관계: 체험정서, 표현정서 및 정서지능의 영향
    한태영 한국심리학회지: 학교, 2(1), 37-58 [2005]
  • & 오세이.생활체육 지도자의 자기리더십 (self-leadership) 과 조직시민행동에 관한 연구
    윤형기 한국체육과학회지, 17(1), 59-74 [2008]