박사

유아교사의 창의적 자기신념 잠재집단에 따른 창의적 교수행동과 유아 창의성의 차이

박은지 2020년
논문상세정보
' 유아교사의 창의적 자기신념 잠재집단에 따른 창의적 교수행동과 유아 창의성의 차이' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 유아 창의성
  • 잠재집단분석
  • 창의적 교수행동
  • 창의적 자기신념
  • 창의적 자기신념 척도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
132 0

0.0%

' 유아교사의 창의적 자기신념 잠재집단에 따른 창의적 교수행동과 유아 창의성의 차이' 의 참고문헌

  • 환상동화를 통한 그림 그리기 활동이 유아의 창의성 및 정서지능에 미치는 효과
    안영혜 홍순옥 황이재 어린이문학교육연구, 15(4), 267-292 [2014]
  • 한국인의 창의성에 대한 암묵적 이론 척도 개발
    최인수 표정민 한국심리학회지:사회 및 성격, 28(1), 27-47 [2014]
  • 한국인의 문화적 성향 잠재집단에 따른 창의성 평가의 차이
    최인수 표정민 한국심리학회지:일반, 34(1), 27-55 [2015]
  • 한국 청소년의 학업동기 발달
    김아영 한국심리학회지: 문화 및 사회문제, 14(1), 111-134 [2008]
  • 한국 중국 일본의 창의성에 대한 암묵적 지식 비교 - 복합성을 중심으로
    임미정 최인수 표정민 창의력교육연구, 11(2), 27-48 [2011]
  • 한국 전래동화를 통한 창의성 개발에 관한 연구
    이민자 건국대학교 교육대학원 석사학위 청구논문 [1996]
  • 학습자 중심 교육의 성격과 이론
    권낙원 학습자중심교과교육연구, 1(1), 29-40 [2001]
  • 초등학생이 지각한 창의적 교수행동과 창의적 문제해결간의 관계
    소연희 아시아교육연구, 17(3), 107-127 [2016]
  • 초등학교 교사용 창의적 교수행동 척도 개발
    최지은 초등교육연구, 23(2), 245-246 [2010]
  • 창조적리더
    장재윤 서울: 파인트리 [2006]
  • 창의적 팀 풍토가 중등학교 교사의 직무동기에 미치는 영향: 창의적 자기효능감의 매개효과
    박선형 한국교원교육연구, 31(4), 143-165 [2014]
  • 창의적 인성 검사 개발
    하주현 교육심리연구, 14(2), 187-210 [2000]
  • 창의적 아동에 대한 교사의 지각
    최병연 창의력교육연구, 12(3), 75-92 [2012]
  • 창의적 성취와 관련된 제 요인들: 창의성 연구의 최근 모델인 체계모델 (Systems Model) 을 중심으로
    최인수 미래유아교육학회지, 5(2), 133-166 [1998]
  • 창의적 문제발견에 영향을 미치는 인지능력 탐색
    한윤영 학습자중심교과교육연구, 19, 249-269 [2019]
  • 창의적 개념정립을 위한 탐색적 연구: 암시적 창의성 이론을 중심으로
    김혜숙 송인섭 교육심리연구, 13(3), 93-117 [1999]
  • 창의성의 별: 부모와 교사를 위한 창의성 지침서
    박영태 서울: 학지사 [2002]
  • 창의성의 발견
    최인수 쌤앤파커스 [2011]
  • 창의성을 중심으로 한 유아연구방법론
    전경원 서울: 창지사 [1999]
  • 창의성에 대한 예비유아교사의 인식: 개념도 분석을 중심으로
    김병만 엄세진 윤정진 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 6(1), 213-222 [2016]
  • 창의성과 메타인지의 관계에 관한 문헌고찰
    전경남 창의력교육연구, 15(1), 21-34 [2015]
  • 창의성<사람/환경/전략>
  • 창의성 증진을 위한 교수-학습 방법에 관한 고찰
    김명애 신구전문대학논문집, 10, 91-105 [1992]
  • 창의성 증진을 위한 교사역할 인식과 유아의 창의성
    박숙희 한국영유아보육학, 55, 151-170 [2008]
  • 창의성 본질과 교육
    전경원 정민사 [2015]
  • 창의성 교육이 예비유아교사들의 확산적 사고 및 확산적 사고에 대한 태도에 미치는 효과
    김호 유아교육학논집, 12(2), 127-145 [2008]
  • 창의성 교육의 기반
    박병기 서울: 교육과학사 [1998]
  • 창의성 개발을 위한 전래동화 활용법
    전경원 서울: 창지사 [1995]
  • 창의력: 잠재능력의 이론과 교육
    김영채 서울: 윤성사 [2019]
  • 창의력 개발을 위한 수업의 조건
    양용칠 허소현 사고개발, 13(4), 1-15 [2017]
  • 질문유형이 유아의 창의성 발달에 미치는 영향
    이기우 창의력교육연구, 2(1), 69-94 [1998]
  • 정미선 예비 교사들의 창의력에 대한 신념과 창의적 수행
    정미선 열린교육연구, 22(2), 1-18 [2014]
  • 정미라, 심성경, 손순복, 김영아 유아 발달
    이기숙 이윤경 장영희 파주: 양서원 [2015]
  • 전래동화를 이용한 창의성 증진 프로그램의 효과
    박숙희 숙명여자대학교 대학원 박사학위논문 청구논문 [1999]
  • 인간의 자아개념 탐구
    송인섭 서울: 학지사 [1998]
  • 이정은, 이채호 교사 창의성과 어머니 양육태도가 유아 창의성에 미치는 영향
    이정은, 이채호 열린부모교육연구, 8(4), 149-162 [2016]
  • 유치원 우수 수업 동영상을 통해 본 창의적 수업의 유형과 기준 탐색
    김호 한국어린이미디어학회 학술대회 자료집. 2013(6), 49-69 [2013]
  • 유치원 교사의 효과적인 수업대화에 대한 중요도와 실행도 인식
    김호 한국유아교육연구. 20(3), 175-193 [2018]
  • 유치원 교사의 창의적 수업 능력에 대한 중요도 인식 및 실행 정도
    김호 교원교육, 32(1), 81-100 [2016]
  • 유아의 창의적 특성과 교육적 시사
    최인수 미래유아교육학회, 8(2), 103-129 [2001]
  • 유아의 창의성과 관련된 교사와 유아 변인 탐색
    김호 노영희 열린유아교육연구, 12(4), 255-278 [2007]
  • 유아의 창의성 증진을 위한 부모교육 프로그램 개발 및 효과검증
    김경은 고려대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2006]
  • 유아의 창의성 관련 연구 동향: 2000~2019 학위논문 및 학술지논문을 중심으로
    박이빈 가천대학교 교육대학원 석사학위청구논문 [2019]
  • 유아의 억제통제, 기질 및 교수적 상호작용이 또래주도성에 미치는 영향
    변혜원 성지현 유아교육연구, 38(1), 289-318 [2018]
  • 유아를 위한 창의성 교육
    김춘일 서울: 교육과학사 [2000]
  • 유아교육기관 유형에 따른 교사의 교육신념과 창의성 증진을 위한 교사 역할 인식
    장영숙 정혜영 유아교육학논집, 8(4), 277-296 [2004]
  • 유아교사의 창의적 인성과 창의성 증진을 위한 교사 역할 수행에 관한 연구
    김경의 박상희 이효숙 미래유아교육학회지, 12(4), 165-185 [2005]
  • 유아교사의 창의성에 대한 의미 해석과 접근에 대한 탐색 - H시 창의지성형 국공립 어린이집 교사를 중심으로 -
    김미옥 박인영 송승민 이순희 창의력교육연구, 17(1), 85-110 [2017]
  • 유아교사의 창의성 검사 도구 타당화
    김희태 백영숙 유아교육학논집, 12(3), 111-128 [2008]
  • 유아교사-부모 협력과 교사-유아 상호작용간의 관계
    안선희 임우영 미래유아교육학회, 18(4). 323-350 [2011]
  • 유아 창의성교육에 대한 교사의 인식과 교육의 실제: 사례 연구
    신샘이 이화여자대학교 대학원 석사학위 청구논문 [2018]
  • 유아 창의성 교육에 대한 교사의 역할인식 분석
    권윤경 숭실대학교 교육대학원 석사학위 청구논문 [2004]
  • 요인분석의 기초
    이순묵 서울: 교육과학사 [2000]
  • 오한나, 이영애 창의성교육세미나 수업 과정을 통한 경력교사의 창의성에 대한 인식 변화 탐구
    오한나, 이영애 유아교육학논집, 21(4), 5-32 [2017]
  • 어머니의 코칭역량 및 양육효능감이 유아의 창의적 인성에 미치는 영향
    정숙희 남서울대학교 대학원 석사학위 청구논문 [2016]
  • 어머니의 내?외향적 성격유형과 양육태도가 유아의 창의성에 미치는 영향
    장명희 계명대학교 교육대학원 석사학위 청구논문 [2003]
  • 알기 쉬운 통계 분석 (3판)
    성태제 서울: 학지사 [2019]
  • 아버지 양육참여도와 유아 사회성이 유아 창의성에 미 치는 영향: 유아 연령과 성별을 중심으로
    공강수 경남과학기술대학교 사회복지대학원 석사학위 청구논문 [2014]
  • 수업행동에 대한 교사?학생의 평가 분석
    박종대 한국교육대학교 대학원 석사학위 청구논문 [1992]
  • 부모의 창의적 성격 특성과 유아의 창의적 사고 및 행동 특성의 관계: 가족기능성과 온정적 양육태도의 매개효과
    손상희 손희정 장성희 아동교육, 24(1), 303-320 [2015]
  • 보육시설의 물리적 환경 및 교사의 창의적 역할수행과 유아 창의성간의 관계
    김수진 조복희 한국보육지원학회지, 1(1), 125-146 [2005]
  • 배려와 나눔을 실천하는 창의인재 육성을 위한 창의?인성교육 활성화 방안 연구
    문용린 최인수 서울: 한국과학창의재단 [2010]
  • 무동기의 발달양상에 따른 잠재계층 분류 및 영향요인 검증
    이은주 교육학연구, 53, 111-135 [2015]
  • 무동기 학생들은 모두 같은가?: 기대-가치에 따른 무동기 잠재집단 분류 및 예측요인 검증
    이은주 이창현 교육학연구, 54, 53-76 [2016]
  • 동, 서양의 하모니를 위한 창의학
    전경원 서울: 학문사 [2000]
  • 다문화가정 청소년의 자아개념과 정서 행동문제의 관계 및 관련변인
    전영희 조선대학교 대학원 박사학위 청구논문 [2010]
  • 누리과정이 반영된 유아 창의성 교육 (제2판)
    김경숙 전경원 경기도파주: 정민사 [2014]
  • 누가 창의적인 교사인가?. 한국어린이육영회(편), 1995년도 유아교육 학술대회 자료집, 세계화 시대의 창의성교육(pp. 85-89)
    장영희 서울: 한국어린이 육영회 [1995]
  • 교육의 내실화와 교원정책
    윤종건 사학, 53, 16-21 [1990]
  • 교수활동의 질적 개선을 위한 교사 자기평가
    원효헌 한국교원교육연구, 19(3), 147-168 [2002]
  • 교사의 창의성교육 역량 및 창의성과 유아 창의성과의 관계
    박숙희 이경화 최병연 Global Creative Leader, 2(1), 3-14 [2012]
  • 교사의 창의성 교육 지각 척도 개발 및 타당화
    이명숙 최병연 창의력교육연구, 15(3), 1-13 [2015]
  • 교사의 지도성 유형과 아동의 창의성의 관계
    한숙녀 부산대학교 교육대학원 석사학위 청구논문 [2002]
  • 교사의 수업행동에 대한 피드백 유형별 효과
    유상귀 한국교원대학교 대학원 석사학위 청구논문 [1993]
  • 교사를 위한 창의적인 문제해결력
    전경원 서울: 창지사 [1998]
  • 교사 창의성의 의미와 과제
    최미정 학습자중심교과교육연구, 7(1), 431-447 [2007]
  • 교사 변인과 유아 창의성의 관계에서 창의적 교수행동의 매개효과
    유연옥 이은빈 아동교육, 26(4), 331-349 [2017]
  • 「2019 개정 누리과정」
    이경화 의 성격과 그 실천을 위한 유아교사의 역량 탐색. 어린이교육비평, 9(2), 7-33 [2019]
  • “대학생용 창의적 자기효능감 척도의 개발과 타당화”
    조한익 하유경 한국심리학회지: 학교. 13(1), 55-78 [2016]
  • “누리과정 개정안의 주요 특징 및 쟁점 분석”
    이정욱 유아교육연구, 39(2), 255-277 [2019]
  • What does it mean to be creative ? In K. Ashcroft & D. James ( Eds . ) , The creative professional : Leaning to teach 14-19-year-olds
    pp . 14-33 [1999]
  • Ways to teaching
    [1974]
  • Toward untangling creative self-beliefs .The creative self : Effect of beliefs , self-efficacy , mindset , and identity ( 1st Ed.
    pp . 3-22 [2017]
  • Torrance tests of creative thinking : verbal tests , forms a and B , figurals tests , forms a and B : norms-technical manual
    [1974]
  • Three faces of intellect
    14 ( 8 ) , 469-479 . [1959]
  • The work preference inventory : Assessing intrinsic and extrinsic motivational orientations
    66 ( 5 ) , 950 [1994]
  • The role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problem-solving : A path analysis
    86 , 193-203 [1994]
  • The relationship between self and achievement/performance measures
    52 , 123-142 . [1982]
  • The nature of insight
    [1995]
  • The nature of human intelligence
    [1967]
  • The logic of scientific discovery. Routledge. 과학적 발견의 논리. (박우석, 번역). 서울: 고려원
    Popper, K. (원서출판 1994) [1970]
  • The learning requirements for enquiry
    1 ( 2 ) , 144-153 [1963]
  • The implicit theories of early childhood teachers
    38 ( 1 ) , 13-31 [1988]
  • The growth and development of Christian personality
    [1957]
  • The effects of exploration and play on young children 's associative fluency
    4 ( 1 ) , 29-40 . [1984]
  • The difference that makes a creative difference . Creative contradictions in education : Cross-disciplinary paradoxes and perspectives
    [2016]
  • The creative self in dialogue . In The Creative Self
    pp . 117-135 [2017]
  • The creative self : Effect of beliefs , self-efficacy , mindset , and identity
    [2017]
  • The bottom-up approach to integrative validity : A new perspective for program evaluation
    33 ( 3 ) , 205-214 [2010]
  • The antecedents of self-esteem
    [1967]
  • The adolescent view himself
    [1957]
  • The Uses of Enchantment : The Meaning and Importance of Fairy Tales
    [1977]
  • The Social Psychology of Creativity
    [1983]
  • The Relationship among Creative ( Mis ) Fit , College Culture , Creative and Academic Self-Efficacy
    11 ( 15 ) , 1382-1390 [2016]
  • The Principles of Psychology
    Vol . 1 [1981]
  • The Amusement park theory of creativity . In J. C. Kaufman . & J. Baer . ( Eds . ) , Creativity across domains : Faces of the muse
    pp . 321-328 [2004]
  • Testing the number of components in a normal mixture
    88 ( 3 ) , 767-778 . [2001]
  • Teaching effectiveness : I ts meaning , assessment , and improvement
    [1975]
  • Teachers ' judgments of creativity and social validation of divergent thinking tests
    59 ( 3 ) , 711-717 [1984]
  • Teachers ' beliefs and educational research : Cleaning up a messy construct
    62 ( 3 ) , 307-332 [1992]
  • Teacher skills and strategies
    [1990]
  • Teacher creativity and teacher education . In D. Bridges & T. Kerry ( Eds . ) , Developing teachers professionally : Reflections for initial and in-service trainers
    pp . 67-78 [1993]
  • Subject-specific components of academic self-concept and self-efficacy
    16 , 331-345 . [1991]
  • SomeChanges in the Structure-of-Intellect Model
    48 ( 1 ) , 1-4 . [1988]
  • Society ,Culture , and person : A System view ofCreativityThe nature ofCreativity
    [1988]
  • Social Foundations of Thought and Action : A SocialCognitive Theory
    [1986]
  • Self-evaluation ,Creativity , and musical achievement
    34 ( 1 ) , 47-61 . [2006]
  • Self-efficacy : Toward a unifying theory of behavioralChange
    84 ( 2 ) , 191-215 [1977]
  • Self-efficacy : The exercise ofControl
    [1997]
  • Self-concept : Its multifaceted , hierarchical structure
    20 , 107-125 . [1985]
  • Self-beliefs and school success : Self-efficacy , self-concept , and school achievement
    11 , 239-266 [2001]
  • Self-actualization
    [1971]
  • Self Description Questionnaire III
    [1992]
  • Role of mentors inCreative achievement .
    8 ( 3 ) , 8-15 [1983]
  • Report on phase Ⅱ of the beginning teacher evaluation study
    27 ( 1 ) , 39-42 . [1976]
  • Relationships between teachersCreativity fostering behaviors and their self-efficacy beliefs
    9 ( 18 ) , 724-733 [2014]
  • Reading Potentials : Transforming earlyChildhoodCurriculum and assessment
    Vol . 2 [1995]
  • Preservice teachers Personality traits and engagement inCreative activities as predictors of their support forChildren 'sCreativity
    26 ( 1 ) , 82-94 [2014]
  • Personality trait structure as a human universal
    52 ( 5 ) , 509-516 . [1997]
  • Performance of factor mixture models as a function of model size , covariate effects , and class-specific parameters
    14 ( 1 ) , 26-47 [2007]
  • Peer models and children ’ s behavioral change
    57 , 149-174 [1987]
  • Peer models : Influence on children 's self-efficacy and achievement
    77 , 313-322 [1985]
  • Peer model attributes and children 's achievement behaviors
    79 , 54-61 [1987]
  • Organizational climate for creativity and innovation
    5 ( 1 ) , 105-123 [1996]
  • On the structure of self-concept . In R. Schwarzer ( Ed . ) , Self-related cognition in anxiety and motivation
    pp . 79-95 [1986]
  • On the development of creativity in children
    4 ( 2 ) , 177-191 [1991]
  • On becoming a person : A therapist 's view of psychotherapy
    [1995]
  • Observation skills for effective teaching (4th Ed.). 설양환, 김윤옥, 김지숙, 박태호, 우상도, 이범웅, 함희주(공역). 효과적인 수업 관찰. 서울: 아카데미프레스
    Borich, G. D. (원서출판 2003) [2005]
  • More ways than one : Fostering creativity
    [1992]
  • Modeling and attributional effects on children 's achievement : A self-efficacy analysis
    73 , 93-105 [1981]
  • Modeled importance of task strategies and achievement beliefs : Effects on self-efficacy and skill development
    5 , 247-258 [1985]
  • Mindset : The New Psychology of Success
    [2006]
  • Metacognition and learning
    [2003]
  • Measuring creativity from the child 's point of view
    12 ( 1 ) , 52-62 . [1978]
  • Managing creative people
    28 ( 1 ) , 16-20 . [1995]
  • Latent class models for clustering : A comparison with K-means
    20 ( 1 ) , 36-43 [2002]
  • Latent class and latent transition analysis : With applications in the social , behavioral , and health sciences
    Vol . 718 [2010]
  • J. P. ( 1950 ) . Creativity
    5 ( 9 ) , 444-454 .
  • Is Creativity teachable ?
    [1973]
  • Intrinsic rewards and emergent motivation . In M. Lepper & De.Greene ( Eds . ) , The hidden costs of reward
    [1978]
  • Intelligence and creativity are pretty similar after all
    27 ( 4 ) , 599-606 [2015]
  • Inspired by distraction : mind wandering facilitates creative incubation .
    23 ( 10 ) , 1117-1122 . [2012]
  • In search of human effectiveness : identifying and developing creativity
    [1978]
  • In praise of convergent thinking .
    18 ( 3 ) , 391-404 . [2006]
  • In praise of Clark Kent : Creative metacognition and the importance of teaching kids when ( not ) to be creative
    35 ( 3 ) , 155-165
  • Implicit theories of intelligence , creativity , and wisdom
    49 ( 3 ) , 607-627 [1985]
  • Implicit theories of artistic , scientific , and everyday creativity
    20 ( 2 ) , 93-98 . [1986]
  • Implicit person theories and change in teacher evaluation : A longitudinal field study
    40 ( 2 ) , 273-286 [2010]
  • Implications of a systems perspective for the study of creativityHandbook of Creativity
    [1999]
  • I am , I think I can , and I do : The role of personal identity , self-efficacy , and cross-application of experiences in creativity at work
    19 ( 2-3 ) , 247-258 [2007]
  • How the teaching profession measures teaching effectiveness
    No . ED 185683 [1978]
  • HLM을 이용한 교사 창의성과 유아 창의성 간의 관 계 분석
    김재철 김호 노영희 열린유아교육연구, 12(2), 403-420 [2007]
  • Guiding creative talent .
    [1976]
  • Growing up creative: Nurturing a lifetime of creativity. 전경원 역(1998). 창의성과 동기유발
    Amabile, T. M. 서울: 창지사 [1989]
  • Goal and self-evaluative influences during children 's cognitive skill learning
    33 , 359-382 [1996]
  • Genius , creativity and leadership
    [1984]
  • Fostering a positive self-concept and high self-esteem in the classroom . In R. H. Coop & K. White ( Eds . ) , Psychological concepts in the classroom
    pp . 192-225 [1974]
  • Fitting mixtures of Kent distributions to aid in joint set identification
    96 ( 453 ) , 56-63 [2001]
  • Enhancement of creativity . In M. A. Runco & S. R. Pritzker ( eds . ) , Encyclopedia of creativity
    Vol . 1 ( pp . 669-675 [1999]
  • Encouraging and naturing creativity in school and workplaceOptimizing Excellence in Human Resource Development
    pp . 78-97 [1996]
  • Elementary and middle school mathematics:Teaching developmentally. Boston: Allyn & Bacon. 수학을 어떻게 가르칠것인가? (남승민, 서찬숙, 최진화, 강영란, 홍우주, 배혜진, 김수민, 공역). 서울: 경문사
    Walle, J. A. D. (원서출판 2008) [2004]
  • Efficacy and teaching mathematics by telling , A challenge for reform
    27 ( 4 ) , 387-402 [1996]
  • Effective teaching method (5th Ed.). 박승배, 부재율, 설양환, 이미자, 조주연(공역). 효과적인 교수법. 서울: 아카데미프레스
    Borich, G. D. (원서출판 2004) [2009]
  • Education and the creative potential .
    [1963]
  • Eagles , Others , and unicorn : an autonomy of innovation . In M. Joyce , Isaksen , G. Puccio , F. Davidson , C. Coppage ( Eds . ) , Introduction to creativity ( pp.179-195 )
    [1995]
  • Do people recognize the Four Cs ? Examining lay-person conceptions of creativity
    7 ( 3 ) , 229 ? 236
  • Discrimination of social knowledge and its flexible application from creativity : A multitrait ? multimethod approach
    32 ( 5 ) , 913-928 [2002]
  • Discrimination characteristics of the families of highly creative adolescents
    23 ( 4 ) , 263-271 [1989]
  • Developing children 's self-efficacy and skills : The roles of social comparative information and goal setting
    8 , 76-86 . [1983]
  • Definitions of creativity . In M. A. Runco & R. P. Steven ( Eds . ) , Encyclopedia of Creativity
    pp . 511-524 [1999]
  • Deciding on the number of classes in latent class analysis and growth mixture modeling : A Monte Carlo simulation study
    14 ( 4 ) , 535-569 [2007]
  • Cross-cultural studies of creative development in seven selected societies . In J. G. Gowan , J. Khatena & E. P. Torrance ( Eds . ) Creativity . Its educational implications
    [1981]
  • Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention. 창의성의 즐거움(노혜숙 역). 서울: 북로드
    Csikszentmihalyi, M. (원서 1996 출판) [2003]
  • Creativity-A component approach model . In World Conference on the Education for the Gifted and Talented
    [1995]
  • Creativity in teaching : Essential knowledge , skills , and dispositions
    [2005]
  • Creativity in teaching
    [2017]
  • Creativity in education and learning ?a guide for teachers and educators. 창의성 계발과 교육. (이경화, 최병연, 박숙희, 공역). 서울: 학지사
    Cropley, A. J. (원서출판 2001) [2004]
  • Creativity in early childhood classroom
    [1991]
  • Creativity in context : update to the social psychology of creativity
    [1996]
  • Creativity beliefs , creative personality and creativity-fostering practices of gifted education teachers and regular class teachers in Hong Kong
    14 , 109-118 [2014]
  • Creativity assessment packet
    [1980]
  • Creativity and Culture : a two way interaction
    47 ( 3 ) , 273-290 . [2003]
  • Creativity : Understanding innovation in problem solving , science , invention , and the arts
    [2009]
  • Creativity 101 ( 2nd ed. )
    [2016]
  • Creativity 101
    [2009]
  • Creativity , leadership , and chance . In R. J. Sternberg ( Ed . ) The Nature of Creativity
    [1988]
  • Creative self-efficacy : Its potential antecedents and relationship to creative performance
    45 ( 6 ) , 1137-1148 . [2002]
  • Creative problem solving : An introduction . ( 5th ed. )
    [2010]
  • Creative mindsets : prospects and challenges . In The creative self
    pp . 367-383 [2017]
  • Creative mind sets : Measurement , correlates , consequences . Psychology of Aesthetics ,
    8 ( 1 ) , 62 . [2014]
  • Creative metacognition and self-ratings of creative performance : A 4-C perspective
    51 , 394-399 . [2016]
  • Creative imagination imagery and analogy .
    19 ( 2 ) , 149-160 . [1975]
  • Creative giftedness : A multivariate investment approach
    37 ( 1 ) , 7-15 . [1996]
  • Creative expression and play in early childhood ( 3rd ed. )
    [2001]
  • Complexity-simplicity as a personality dimension
    48 ( 2 ) , 163 . [1953]
  • Comparisons between self-concept and self-efficacy in academic motivation research
    34 , 139-154 . [1999]
  • Characteristics of teachers : Their description , comparison , and appraisal
    [1960]
  • Can creativity be taught ?
    14 ( 1 ) , 15-23 . [1964]
  • Big five personality traits as the predictors of creative self ? efficacy and creative personal identity : Does gender matter ?
    47 ( 3 ) , 215-232 . [2013]
  • Beyond Big and Little : The Four C model of creativity
    13 ( 1 ) , 1 ? 12 [2009]
  • Attributions of creativity : what are the consequences ?
    8 ( 4 ) , 423-426 . [1995]
  • Applied imagination : Principles and procedures of creative thinking .
    [1963]
  • Answering the unexpected questions : exploring the relationship between students′ creative self-efficacy and teacher ratings of creativity .
    5 ( 4 ) , 342 . [2011]
  • An investment theory of creativity and its development
    34 ( 1 ) , 1-31 . [1991]
  • An experimental study of effective teaching in first-grade reading groups
    79 ( 4 ) , 193-223 . [1979]
  • Academic self-concept and self-efficacy : How different are they really ?
    15 ( 1 ) , 1-40 . [2003]
  • Academic self-concept : Theory , measurement , and research . In J. Suls ( Ed . ) , Psychological perspectives on the self
    Volume 4 . ( pp . 59-98 [1993]
  • A. W. ( 1962 ) . Perceiving , behaving , becoming . Yearbook of the Association for Supervision and Curriculum Development
  • A meta-analysis of personality in scientific and artistic creativity
    2 ( 4 ) , 290-309 [1998]
  • A latent profile analysis of college students ’ achievement goal orientation
    32 ( 1 ) , 8-47 [2007]
  • A classroom-observation study of reading instruction in kindergarten instruction in kindergarten
    2 ( 3 ) , 275-300 [1987]
  • A Model for Training Teachers to Encourage Divergent Thinking in Young Children
    20 ( 2 ) , 81-88 [1986]
  • A General Theory for the Development of Creative Productivity Through the Pursuit of Ideal Acts of Learning1
    36 ( 4 ) , 170-182 [1992]
  • ?발달에 적합한 실제?에 대한 유아교사의 신념과 교수활동 및 창의적 역할과의 관계 비교연구 ?유치원과 어린이집을 중심으로-
    이연승 임애경 유아교육연구, 22(2), 133-153 [2002]
  • .. Group-Based Modeling of Development
    [2005]