박사

초등학교 전술게임수업 실행 경험 = An Implementation Experience of Tactical Games Approach in Elementary School

천종문 2020년
논문상세정보
' 초등학교 전술게임수업 실행 경험 = An Implementation Experience of Tactical Games Approach in Elementary School' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 게임수업
  • 교수방법적 원리
  • 전술게임수업
  • 초등학교
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
780 0

0.0%

' 초등학교 전술게임수업 실행 경험 = An Implementation Experience of Tactical Games Approach in Elementary School' 의 참고문헌

  • 필드형 경쟁의 좋은 체육수업과 전통적 체육수업 비교 연구. 미간행 석사학위 논문
    김상목 청주교육대학교 교육대학원 [2009]
  • 초등학교 축구수업에서의 이해중심 게임모형 적용 효과. 미간행 석사학위 논문
    황재진 인천교육대학교 교육대학원 [2003]
  • 초등학교 체육수업에서 이해중심 게임모형의 적용 및 효과. 미간행 석사학위 논문
    황순광 경인교육대학교 교육대학원 [2004]
  • 초등학교 여학생의 이해중심게임수업에 대한 인식
    임문택 한국체육학회지, 43(6), 349-361 [2004]
  • 초등학교 아동의 발달단계에 따른 이해중심게임수업모형의 인식 차이 분석
    안양옥 한국초등교육, 10(1) [1999]
  • 초등학교 배구수업의 이해중심 수업모형과 기능중심 수업모형 비교 분석. 미간행 석사학위 논문
    김서혁 순천대학교 교육대학원 [2013]
  • 초등학교 게임 수업의 두 가지 접근: 기능중심 모형과 이해중심모형. 한국 스포츠 교육학회 춘계세미나
    안양옥 부산교대 초등연구소 [1998]
  • 참여관찰과 심층면담: 연구자와 연구대상자의 관계
    홍용희 교육과학연구, 28, 113-129 [1998]
  • 질적연구방법론 Ⅱ: methods
    김영천 경기: 아카데미프레스 [2013]
  • 이해중심게임수업이 초등학생의 수업만족도에 미치는 영향. 미간행 석사학위 논문
    이낙수 건국대학교 교육대학원 [2002]
  • 이해중심게임수업의 이해와 적용. 미간행 박사학위논문
    이병준 고려대학교 대학원 [2007]
  • 이해중심게임수업을 적용한 초등학교 티볼 수업의 사례 연구. 미간행 석사학위 논문
    김현우 부산교육대학교 교육대학원 [2019]
  • 이해중심게임수업에 대한 초등학생의 경험
    임문택 한국스포츠교육학회지, 12(2), 127-145 [2005]
  • 이해중심게임수업모형의 적용을 통한 초등교사의 게임수업에 대한 인식. 미간행 석사학위 논문
    김현용 서울교육대학교 교육대학원 [1999]
  • 이해중심게임수업모형의 적용을 통한 체육학습의 성취도 분석. 미간행 석사학위 논문
    송기철 한국교원대학교 대학원 [2004]
  • 이해중심게임수업모형 적용을 통한 초등학생들의 전술적 의사 결정 능력 변화 및 전이효과 분석. 미간행 석사학위 논문
    박상봉 서울교육대학교 교육대학원 [2005]
  • 이해중심게임수업모형 적용에 따른 초등학생의 배구학습 효과. 미간행 석사학위 논문
    김을수 진주교육대학교 교육대학원 [2004]
  • 이해중심게임수업
    최의창 스포츠 과학, 57, 94-101.1 [1996]
  • 이해중심 수업모형의 현장 적용을 위한 교수-학습 자료 개발
    안양옥 한국초등교육, 14(2) [2003]
  • 이해중심 게임수업의 수정모형 적용 사례연구
    이승배 한국스포츠교육학회지, 24(1), 77-98 [2017]
  • 이해중심 게임수업의 수정모형 개발을 위한 실행연구
    이승배 한국스포츠교육학회지, 19(2), 243-272 [2012]
  • 이해중심 게임수업 모형을 활용한 게임 수행능력 향상 방안. 미간행 석사학위 논문
    국정숙 한국체육대학교 교육대학원 [2004]
  • 이해중심 게임모형의 초등학교 적용 사례연구. 미간행 석사학위 논문
    전영한 고려대학교 교육대학원 [2004]
  • 이해중심 게임모형과 기능중심 게임모형의 수업효과 비교. 미간행 석사학위 논문
    이신동 인천교육대학교 교육대학원 [2003]
  • 영역형 경쟁의 좋은 체육수업과 전통적 체육수업 비교 연구:플로어볼을 중심으로. 미간행 석사학위 논문
    강진성 청주교육대학교 교육대학원 [2012]
  • 실행연구 (action research) 를 통한 연구와 교육실천의 연계성 강화
    김영미 김영천 이용숙 이혁규 조덕주 열린교육연구, 12, 363-402 [2004]
  • 스포츠 및 그 유사개념의 정의와 분류에 관한 고찰
    임번장 서울대학교 사대논총, 19, 46-58 [1979]
  • 수업모형에 따른 초등학생의 농구학습 효과. 미간행 석사학위 논문
    손영철 춘천교육대학교 교육대학원 [2003]
  • 생활기술 발달을 위한 ‘팀’기반 수업모형의 가능성 탐색
    김동환 이병준 이주욱 한국체육교육학회, 22(2), 83-98 [2017]
  • 네트형 경쟁의 좋은 체육수업과 전통적 체육수업 비교 연구:프리테니스를 중심으로. 미간행 석사학위 논문
    이승용 청주교육대학교 교육대학원 [2012]
  • 네트형 경쟁의 좋은 체육수업과 전통적 체육수업 비교 연구. 미간행 석사학위 논문
    오승영 청주교육대학교 교육대학원 [2010]
  • 기능중심 게임모형과 이해중심 게임모형을 적용한 초등학교 배드민턴 수업비교. 미간행 석사학위논문
    구영민 서울교육대학교 교육대학원 [2006]
  • 구성주의 학습이론에서 본 이해중심게임모형의 실행원리 탐색
    류태호 이규일 한국스포츠교육학회지, 14(1), 1-23 [2007]
  • 게임수업의 새로운 접근: 이론편 (류태호, 이병준 역). 서울: 대한미디어
    Butler, J. Griffin, L. L. (원서출판 2007) [2005]
  • 게임수업의 새로운 접근: 실전편(류태호, 손천택, 안양옥, 이기천, 조순묵, 문호준, 역). 서울: 대한미디어
  • Throwing and catching as relational skills in game play : Situated learning in a modified game unit
    27 ( 1 ) , 100-115 . [2008]
  • The ladder of analytical abstraction . Qualitative Data Analysis ( 2nd edn )
    [1990]
  • The game performance assessment instrument ( GPAI ) : Development and preliminary validation
    17 , 231-243 [1998]
  • The foundations of tactics and strategy in team sports
    18 ( 2 ) , 159-174 [1999]
  • The effects of non-specific and specific concepts on tactical creativity in team ball sports
    25 ( 12 ) , 1423-1432 [2007]
  • The action research planner ( 3rd ed. )
    [1988]
  • Teaching sport concepts and skills : A tactical games approach
    [1997]
  • Teaching games for understanding using progressive principles of play
    64 ( 3 ) , 4 . [1998]
  • Teacher response to teaching games for understanding
    67 ( 9 ) , 17-20 . [1996]
  • Teacher research : Questions for teacher educators .
    2 ( 1 ) , 1-5 . [2006]
  • TGfU and its governance : from conception to special interest group
    17 ( 1 ) , 77-92 . [2015]
  • Student achievement through staff development White Plains
    [1995]
  • Sport foundations for elementary physical education : A tactical games approach
    [2003]
  • Research-based teaching in gamesPhysical education , sport and schooling : Studies in the sociology of physical education
    [1986]
  • Participant Observation
    [1980]
  • Naturalistic inquiry
    [1985]
  • Invasion games : An instructional strategy
    14 ( 4 ) , 98-99 . [1983]
  • Introduction : The discipline and practice of qualitative research . In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln ( Eds . ) , The handbook of qualitative research ( 3rd ed. , pp . 1-32 )
    [2005]
  • In the local context ’ : Singaporean challenges to teaching games on practicum . ? Sport , Education and Society , ?
    9 ( 1 ) , 3-32 . [2004]
  • Improving net/wall game performance
    67 ( 2 ) , 34-37 . [1996]
  • Improving invasion game performance
    67 ( 2 ) , 30-33 . [1996]
  • How would Socrates teach games ? : A constructivist approach
    68 ( 9 ) , 42-47 . [1997]
  • Homo Ludens: A study of play element in culture
    Huizinga, J. The Beacon Press. 김윤수 역(1999). 호모루덴스. 서울: 까치 [1955]
  • Handbook of Action Research : Participative Inquiry and Practice
    [2001]
  • Game sense : Pedagogy for performance , participation and enjoyment
    [2012]
  • From theory to practice : two examples of an `` understanding approach to the teaching of games
    18 , 9-16 . [1982]
  • Four Rs for tactical awareness : Applying game performance assessment in net/wall games
    14 ( 2 ) , 16-21 [2003]
  • Expanding the teaching games for understanding model : New avenues for future research and practice
    21 ( 2 ) , 162-176 [2002]
  • Comparison of two teaching methods in games
    25 ( 1 ) , 35-38 . [1989]
  • Coaching Children : Game Sense-It 's Time to Play !
    19 , 9-11 [1997]
  • Action research : A guide for the teacher researcher . Prentice-Hall , Inc. , One Lake Street
    [2000]
  • A model for the teaching of games in secondary schools
    18 ( 1 ) , 5-8 . [1982]
  • A change in focus for the teaching of games
    [1984]
  • ? Teaching and learning team sports and games
    [2005]