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모바일 간편결제 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting the intention of mobile easy payment

김민중 2020년
논문상세정보
' 모바일 간편결제 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting the intention of mobile easy payment' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 모바일 간편결제
  • 서비스신뢰
  • 정보 프라이버시
  • 핀테크
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 모바일 간편결제 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting the intention of mobile easy payment' 의 참고문헌

  • 핀테크(FinTech) 서비스의 정보보안 위협요인과 개인정보보호행위와의 구조적 관계에 관한 연구: 기술위협회피와 건강행동이론 관점에서
    배재권 정보시스템연구, 26(3), 313-337 [2017]
  • 핀테크 지급결제서비스 지속사용 영향요인 연구
    김정군 장은진 E-비즈니스 연구, 18(2), 197-212 [2017]
  • 핀테크 서비스의 확산의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김기훈 박종찬 유재현 산업경제연구, 31(1), 1-21 [2018]
  • 핀테크 서비스에서 오프라인에서 온라인으로의 신뢰전이에 관한 연구: 스마트뱅킹을 중심으로
    고미현 권순동 애제 이보형 이수철 경영과 정보연구, 36(3), 167-184 [2017]
  • 핀테크 산업 육성을 위한 규제 개선방안 연구
    김명아 세종: 한국법제연구원 [2015]
  • 핀테크 모바일 간편결제 서비스 활성화 방안
    김희웅 조은영 정보화정책, 22(4), 22-44 [2015]
  • 프라이버시 염려와 제도적 신뢰가 프라이버시 의사결정에 미치는 영향
    김상희 김종기 한국산업정보학회논문지, 22(1), 69-87 [2017]
  • 프라이버시 염려와 정보제공행동 간의 프라이버시 역설에 관한 연구: 프라이버시 계산 이론을 중심으로
    김상희 김종기 엔트루정보기술, 13(3), 139-152 [2014]
  • 프라이버시 염려와 SNS 활동: 프라이버시 역설의 존재 및 이유
    김현수 신일순 정보통신정책연구, 25(2), 33-67 [2018]
  • 프라이버시 염려 영향요인이 인터넷 이용자의 신뢰와 온라인 거래의도에 미치는 영향
    신정신 유일 이경근 최혁라 한국정보기술응용학회학술대회, 2007(1), 104-104 [2007]
  • 프라이버시 역설에 관한 문헌적 고찰 및 향후 연구방향: 국내 연구를 대상으로
    김상희 김종기 정보시스템리뷰, 20(1), 115-135 [2018]
  • 프라이버시 보호인식 및 보호행동의도에 미치는 영향 요인과 프라이버시 침해경험의 조절효과에 관한 연구
    김상현 박현선 인터넷전자상거래연구, 13(4), 79-105 [2013]
  • 프라이버시 보호 노력과 개인의 프라이버시 인식
    박장혁 이환수 장영훈 ㈜엘시씨엔에스, 14(2), 85-98 [2015]
  • 폐쇄형 소셜 네트워크 서비스 애플리케이션 사용성 평가 연구
    김승인 장성희 디지털디자인학연구, 14(1), 377-386 [2014]
  • 페이스북 이용자의 자기노출, 페이스북 이용강도, 프라이버시 인식과 프라이버시 관리 능력이 페이스북 지속적 이용의향에 미치는 영향
    박남수 백강희 한국콘텐츠학회논문지, 16(11), 53-62 [2016]
  • 조직구성원간 신뢰와 “연줄”
    박통희 원숙연 한국행정학보, 34(2), 101-120 [2000]
  • 제대로 알고 쓰는 논문 통계분석: SPSS &AMOS 21
    노경섭 서울: 한빛아카데미 [2014]
  • 정보제공의도와 실제 정보제공행동 간의 프라이버시 역설에 대한 연구
    김상희 부산대학교 일반대학원 박사학위논문 [2015]
  • 정보 프라이버시의 향후 연구방향 도출을 위한 선행연구 분석
    이상훈 이호근 정보화정책, 16(2), 3-26 [2009]
  • 정보 프라이버시 위험과 침해 경험이 개인정보 제공의도에 미치는 영향
    김준우 박수현 박천웅 장성호 한국경영정보학회 학술대회, 315-324 [2014]
  • 정보 프라이버시 염려와 정보 프라이버시 보호반응 간의 구조적 관계에 관한 연구
    김종기 김진성 대한경영학회지, 28(8), 1959-1984 [2015]
  • 정보 프라이버시 염려와 신뢰가 개인정보 제공에 미치는 영향
    박천웅 인천대학교 일반대학원 박사학위논문 [2015]
  • 전자상거래의 프라이버시 정책 인식이 개인정보제공의도에 미치는 영향
    김종기 오다운 정보시스템리뷰, 18(3), 185-207 [2016]
  • 전자상거래에서 정보 프라이버시 염려를 유발하는 원인과 보호반응에 관한 연구
    김진성 부산대학교 일반대학원 박사학위논문 [2014]
  • 전자상거래 환경에서 제도적 메커니즘이 온라인 쇼핑 업체의 신뢰에 미치는 영향
    노윤호 옥석재 한국경영정보학회 학술대회, 159-165 [2019]
  • 인터넷 및 모바일뱅킹의 서비스품질과 고객만족 간의 영향관계 비교 연구
    박민영 정기한 한국경영학회 통합학술발표논문집, 1-22 [2009]
  • 이용자의 개인정보 제공수준에 따른 소비행동 방향에 관한 연구
    강인원 손제영 E-비즈니스 연구, 19(1), 247-261 [2018]
  • 온라인상의 개인 정보 제공에 있어서의 정보 투명성의 역할
    김명수 방영석 배윤수 이동주 대한경영학회 학술발표대회 발표논문집, 449-457 [2010]
  • 온라인 환경에서의 소비자 신뢰-불신이 재이용의도에 미치는 영향
    정형재 조선대학교 경영대학원 석사학위논문 [2003]
  • 온라인 환경에서 프라이버시 행동의도에 미치는 영향: 보호동기이론을 중심으로
    김상희 김종기 정보화정책, 20(3), 63-85 [2013]
  • 온라인 쇼핑에서 프라이버시 염려의 원인변수와 결과변수
    김이태 민병권 한국콘텐츠학회논문지, 6(11), 25-37 [2006]
  • 온라인 사용자의 프라이버시 보호행동에 대한 연구
    김상희 김종기 인터넷전자상거래연구, 13(1), 41-64 [2013]
  • 온라인 거래에서 프라이버시 염려의 선행요인과 프라이버시 염려, 신뢰간의 관계에 관한 연구
    신정신 최혁라 정보시스템연구, 16(3), 21-44 [2007]
  • 오다운.전자상거래 이용자의 프라이버시 염려에 관한 연구 : 정보경계이론을 중심으로
    김종기 오다운 정보시스템연구, 26(2), 43-62 [2017]
  • 신뢰의 개념에 대한 비판적 검토와 재구성
    박통희 한국행정학보, 33(2), 1-17 [1999]
  • 소셜미디어에서 프라이버시 염려가 자기노출에 미치는 영향: 사회적 관련도의 조절효과를 중심으로
    채성욱 인터넷전자상거래연구, 19(3), 1-19 [2019]
  • 성별에 따른 모바일 간편결제서비스 만족도에 영향을 주는 인지적 신뢰 및 감정적 신뢰의 매개 효과
    최유정 최훈 한국콘텐츠학회논문지, 17(11), 525-532 [2017]
  • 서비스제공자의 특성이 신뢰와 충성도에 미치는 영향
    최철재 한국콘텐츠학회논문지, 12(9), 293-310 [2012]
  • 서비스 전문성이 고객만족, 신뢰, 그리고 재구매 의도에 미치는 영향
    김인규 박철 정옥경 고객만족경영연구, 13(1), 57-79 [2011]
  • 서비스 신뢰와 충성도의 결정요인 및 발달과정에 대한 정성적 분석
    김현경 박소연 이동진 이문규 마케팅연구, 19(4), 1-34 [2004]
  • 빅데이터 환경에서 개인정보유출 위협이 정보보호행위에 미치는 영향에 관한 연구
    배재권 E-비즈니스 연구, 17(3), 191-208 [2016]
  • 모바일 결제 앱에서의 보안과 신뢰: 개인의 성향과 보안 신호를 중심으로
    김민경 최보름 한국콘텐츠학회논문지, 19(5), 194-204 [2019]
  • 모바일 간편결제 서비스의 사용의도 및 사용행위에 관한 연구
    김기호 한성대학교 일반대학원 박사학위논문 [2018]
  • 모바일 간편결제 서비스에 대한 신뢰, 고객만족, 지속적 이 용의도 간의 관계 분석:신뢰와 고객만족의 다중매개효과와 사용자경험의 조절효과를 중심으로
    조진호 산업혁신연구, 34(1), 99-126 [2018]
  • 모바일 간편 결제 시스템의 신뢰형성에 대한 연구: 계층적 신뢰모형 개발을 중심으로
    최유정 최훈 경영과 정보연구, 35(3), 23-36 [2016]
  • 대국민 정보 프라이버시 성향 분석을 위한 도구개발
    한국인터넷진흥원 한국인터넷진흥원 [2009]
  • 기업에 대한 구전방향성과 정보유형이 구직자의 구직활동에 미치는 영향
    김종욱 서울대학교 일반대학원 석사학위논문 [2012]
  • 국내 지급결제 서비스의 변천 및 시사점: 전자방식 지급결제 서비스를 중심으로
    노용관 산은조사월보, 755(1), 60-74 [2018]
  • 국내 모바일 지급결제 서비스에 대한 역사적 고찰 및 시사점
    신영미 신용재 한국경영사학회 경영사학, 78, 55-78 [2016]
  • 국내 모바일 간편결제 활성화 방안에 관한 연구
    정기석 융합보안논문지, 15(4), 79-88 [2015]
  • 공유경제에서 프라이버시 정책을 통한 신뢰형성 및 신뢰 전이에 대한 연구
    구철모 이경민 이대용 서비스경영학회지, 18(2), 315-340 [2017]
  • 경쟁의 사회적 구조
    박찬웅 한국사회학회 사회학대회, 118-124 [1999]
  • 게임 이용자의 사회자본과 개인정보제공에 대한우려가 플로우를 통해 SNG 재이용의도와추천의도에 미치는 영향
    김한구 이지현 경영과 정보연구, 37(4), 21-39 [2018]
  • 개인정보보호를 위한 개인정보 유출 모니터링 시스템의 설계
    전문석 조성규 정보보호학회논문지, 22(1), 99-106 [2012]
  • 개인정보 유노출 사고로 인한 기업의 손실비용 추정
    유진호 임종인 지상호 정보보호학회논문지, 19(4), 63-75 [2009]
  • 개인정보 보호법
    법률 제10465호 [2011]
  • 개인의료정보 프라이버시 염려 측정도구 개발 및 타당도 검증. 정보처리학회논문지
    송태민 이기호 정영철 한경석 컴퓨터 및 통신시스템, 3(6), 197-208 [2014]
  • 간편결제 서비스 수용의도와 이용에 관한 연구: 혁신저항의 조절효과를 중심으로
    강선희 김하균 경영과 정보연구, 35(2), 167-183 [2016]
  • “사이버공간상 프라이버시 개념의 변화와 그에 대한 법 적 대응 방안”
    노동일 정완 경희법학, 45(4), 181-218 [2010]
  • “개인정보 수집 및 활용 동의서에 대한 이용자 인식 분석 및 대응 정책에 대한 연구”
    이선영 한국정보기술학회논문지, 12(8), 85-92 [2014]
  • ``CarefullyChoose Your ( Payment ) Partner : How Payment Provider Reputation Influences M-commerce Transactions ''
    15 , 26-37 . [2016]
  • What makes people keep using fintech payment service ? in the perspective of herding behavior theory and trust
    18 ( 2 ) , 197-212 [2017]
  • What Trust Means in E-commerce Customer Relationships : An Interdisciplinary Conceptual Typology
    6 ( 2 ) , 35-59 [2001]
  • Understanding online B-to-C relationships : An integrated model of privacy concerns , trust , and commitment
    59 ( 8 ) , 877-886 [2006]
  • Understanding institutional-based trust building processes in inter-organizational relationships
    32 ( 2 ) , 281-301 . [2011]
  • UTAUT와 플로우 이론을 적용한 모바일 간편 결제 서비스의 지속사용에 관한 연구
    이승호 호남대학교 일반대학원 박사학위논문 [2018]
  • Trust violation and repair : The information privacy perspective
    71 , 62-77 [2015]
  • Trust considerations on attitudes towards online purchasing : The moderating effect of privacy and security concerns
    63 ( 9 ) , 1018-1024 [2010]
  • Trust and concern in consumers ' perceptions of marketing information management practices
    13 ( 1 ) , 5-24 [1999]
  • Toward an understanding of the behavioral intention to use mobile banking
    21 ( 6 ) , 873-891 [2005]
  • Theories in online information privacy research : A critical review and an integrated framework
    54 ( 1 ) , 471-481 [2012]
  • The value of privacy assurance : An exploratory field experiment
    31 ( 1 ) , 19-33 . [2007]
  • The environment and social behavior : privacy , personal space , territory , and crowding
    [1975]
  • The com mitment-trust theory of relationship marketing
    58 ( 3 ) , 20-38 . [1994]
  • The Right to Privacy
    4 ( 5 ) , 193-220 [1890]
  • The Concept of Privacy
    42 , 34-53 [1967]
  • Strategies for reducing online privacy risks : Why consumers read ( or don ’ t read ) online privacy notices
    18 ( 3 ) , 15-29 [2004]
  • State of the information privacy literature : Where are we now and where should we go ?
    35 ( 4 ) , 977-988 [2011]
  • Security issues in mobile payment from theCustomer viewpoint
    [2006]
  • SNS 이용자의 프라이버시 요인이 개인정보 제공의도에 미치는 영향
    민현홍 황기현 디지털융복합연구, 14(12), 1-12 [2016]
  • SNS 사용자의 프라이버시 염려와 프라이버시 침해 경험이 자기노출에 미치는 영향
    곽기영 박지영 한국경영정보학회 학술대회, 158-165 [2018]
  • Research note ? effects of individual self-protection , industry self-regulation , and government regulation on privacyConcerns : A study of location-based services
    23 ( 4 ) , 1342-1363 [2012]
  • Privacy in the digital age : a review of information privacy research in information systems
    35 ( 4 ) , 1017-1042 [2011]
  • Privacy as an Aspect of Human Dignity : An Answer to Dean Prosser
    39 , 962-1007 [1964]
  • Privacy and the law : A philosophical prelude
    31 ( 2 ) , 272-280 [1966]
  • Privacy and freedom
    [1968]
  • Privacy : Economics and ethics : AComment on posner
    46 ( 2 ) , 201-306 . [1977]
  • Price , Authority , and Trust : From Ideal Types to Plural Forms ,
    15 ( 1 ) , 97-118 . [1989]
  • Not so different after all : A cross-discipline view of trust
    23 ( 3 ) , 393-404 . [1998]
  • Internet users ' information privacy concerns ( IUIPC ) : The construct , the scale , and a causal model
    15 ( 4 ) , 336-355 . [2004]
  • Internet privacy concerns and their antecedents-measurement validity and a regression model
    23 ( 6 ) , 413-422 [2004]
  • Initial trust and the adoption of B2C e-commerce : The case of internet banking
    35 ( 2 ) , 50-64 [2004]
  • Initial trust , perceived risk , and the adoption of internet banking
    [2000]
  • Information technology , marketing practice , and consumer privacy : Ethical issues
    12 ( 1 ) , 106-119 [1993]
  • Information privacy research : An interdisciplinary review
    35 ( 4 ) , 989-1016 [2011]
  • Information privacy concerns : Linking individual perceptions with institutional privacy assurances
    12 ( 12 ) , 798-824 [2011]
  • Information privacy concerns , procedural fairness , and impersonal trust : An empirical investigation
    10 ( 1 ) , 104-115 . [1999]
  • Information Privacy Measuring Individuals ’ Concerns about Organizational Practices
    20 ( 2 ) , 167-196 [1996]
  • Influences on Exchange Processes : Buyers Preconceptions of a Sellers Trustworthiness and Bargaining Toughness ''
    11 ( 4 ) , 939-953 [1985]
  • Influences information privacy concerns and personal innovation of smartphone-based shopping mall on usefulness , ease-of-use and satisfaction
    12 ( 8 ) , 197-209 [2014]
  • How did they get my name ? : an exploratory investigation ofConsumer attitudes toward secondary information use
    17 ( 3 ) , 341-363 [1993]
  • Generalized Expectancies for Interpersonal Trust ''
    26 ( 5 ) , 443-452 [1971]
  • Examining the Formation of Individual 's Privacy Concerns : Toward an Integrative View
    [2008]
  • Examining mobile payment user adoption from the perspective of trust
    8 ( 1 ) , 117-130 [2015]
  • Evaluating the Role of Trust inConsumer Adoption of Mobile Payment Systems : An Empirical Analysis ''
    27 ( 3 ) , 561-588 [2010]
  • Effects of computer surveillance on perceptions of privacy and procedural justice
    86 ( 4 ) , 797-804 [2001]
  • Dynamics Between the Trust Transfer Process and Intention to Use Mobile Payment Services : ACross-environment Perspective ''
    48 ( 8 ) , 393-403 [2011]
  • Developing and Validating Trust Measures for E-Commerce : An Integrative Typology
    13 ( 3 ) , 334-359 . [2002]
  • Determinants of Trust in a Service Provider : The Moderating Role of Length of Relationship
    16 ( 1 ) , 35-50 [2002]
  • Designing Trust into Online Experiences
    43 ( 12 ) , 57-59 [2000]
  • Database marketing : New rules for policy and practice
    34 ( 4 ) , 7-22 [1993]
  • Consumer Trust in an Internet Store : A Cross-Cultural Validation
    5 ( 2 ) , 88-90 . [1999]
  • Consumer Trust in B2C E-Commerce and the Importance of Social Presence : Experiments in E-Products and E-Services
    32 ( 6 ) , 407-424 . [2004]
  • Building Effective Online Marketplaces with Institution-Based Trust
    15 ( 1 ) , 37-59 . [2004]
  • Beyond the OECD guidelines : Privacy protection for the 21st century .
    [2000]
  • B2C 서비스 제공자의 프라이버시 염려 요인과 신뢰에 관한 연구
    한필구 고려대학교 일반대학원 박사학위논문 [2010]
  • An integrative model of organizational trust
    20 ( 3 ) , 709-734 . [1995]
  • An experimental study on ubiquitous commerce adoption : Impact of personalization and privacy concerns
    9 ( 6 ) , 344-376 [2008]
  • An Extended Privacy Calculus Model for E-Commerce Transactions
    17 ( 1 ) , 61-80 . [2006]
  • Amos 21 구조방정식모델링, 2014
    배병렬 서울: 청람 [2014]
  • Alternative ways of assessing model fit
    154 ( 1 ) , 136-136 [1993]
  • A meta‐analysis of research on protection motivation theory
    30 ( 2 ) , 407-429 . [2000]
  • A Protection Motivation Theory of Fear Appeals and Attitude Change
    91 ( 1 ) , 93-114 [1975]
  • A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research
    49 ( 4 ) , 41-50 [1985]
  • A Comparison of online trust building factors between potential customers and repeat customers
    5 ( 10 ) , 13-15 [2004]
  • 2018년 개인정보 보호 상담 사례집
    한국인터넷진흥원 한국인터넷진흥원 [2019]
  • 2018 지급결제보고서.
    한국은행 한국은행 [2019]
  • 2018 인터넷이용실태조사
    한국인터넷진흥원 한국인터넷진흥원 [2019]