박사

대학생의 전공이 창업의지에 미치는 영향에서 멘토에 대한 신뢰의 역할

김창윤 2020년
논문상세정보
' 대학생의 전공이 창업의지에 미치는 영향에서 멘토에 대한 신뢰의 역할' 의 주제별 논문영향력
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주제
  • 경영관리
  • 대학생전공
  • 멘토
  • 박사학위논문
  • 부산외국어대학교
  • 창업의지
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' 대학생의 전공이 창업의지에 미치는 영향에서 멘토에 대한 신뢰의 역할' 의 참고문헌

  • 박철⋅강유리, “한국, 중국, 몽골, 캄보디아 대학생들의 창업성향에 관 한 비교연구
    ” 중소기업연구, 32(2), 225-246 [2010]
  • 국제무역연구원, “한⋅중 대학생 창업 생태계 비교
    ” Trade Focus, 년 22호, 1-35 [2019]
  • “호텔 조리사들의 경력, 심리적 특성요인과 창 업의도의 관계,”
    이상권 조춘봉 채규진 외식경영연구, 15(4), 257-275 [2012]
  • “포괄적 대인 의사소통 능력 척도 개발 및 타당성 검증,”
    허경호 한국 언론학보(kjjcs), 47(6), 380-410 [2003]
  • “청소년 창업교육프로그램 효과성 측정지표 개 발 연구,”
    김명숙 변영조 양영석 벤처창업연구, 9(4), 77-85 [2014]
  • “청년 창업가가 말하는 대학창업의 애로사항,”
    장현숙 Trade Focus, 13(16), 1-19 [2014]
  • “창업의지의 결정요인: 개인특성 및 환경요인,”
    윤방섭 산학경영연구, 17(2), 89-110 [2004]
  • “창업교육이 기업가정신과 창업 및 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구,”
    정지호 건국대학교 대학원, 박사학위논문 [2014]
  • “우리나라 창업교육 현황 및 발전방향에 관한 연구-창업대학원을 중심으로,”
    김주미 양재경 오상훈 중소기업연구원 정책연구보고서, 27-48 [2007]
  • “시니어창업 의사결정에 미치는 영향요인에 관한 연 구,”
    김진수 성창수 중소기업연구, 33(3), 109-133 [2011]
  • “멘토링 기능과 멘토 신뢰가 멘토링 프로그램 재참여의도에 미 치는 영향: 패션관련학과 대학생을 중심으로,”
    박현희 International Journal of Human Ecology, 50(6), 77-87 [2012]
  • “대학생 창업자의 역량 정도가 창업교육 만족도와 창 업의지에 미치는 구조적 관계 분석,”
    곽동신 정철호 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지(인문사회과학기술융합학회), 7(10), 383-390 [2017]
  • “대학 창업교육의 창의성 역량이 진로준비행동에 미치는 영향: 창업가정신과 자기효능감의 매개효과,”
    안태욱 중앙대학교 대학원 창업학과, 박사학위논문 [2017]
  • “관광관련 대학생들의 개인적 요인, 교육과 조직적 요 인이 창업의도에 미치는 영향 -창업 자기효능감의 매개효과-,”
    김미숙 김영국 외식 경영연구, 15(4), 61-84 [2012]
  • “개인특성과 창업의지의 관계에 관한 연구: 여행업 종 사자를 중심으로,”
    강성일 박시사 관광학연구, 31(2), 187-204 [2007]
  • “개인특성과 창업의지 사이의 관계,”
    이지우 중소기업연구, 40(1), 121-146 [2000]
  • ``Competing models of entrepreneurial intentions '' ,
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  • Towards the Differentiation of Trust in Supervisor and Trust in Organization
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  • The Relationship of Customer Satisfaction , Adjusted Expectation and Repurchase Intention : The Moderating Role of Customer Loyalty
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  • The Impact of the Mentoring Functions on the Motivation to Adopt Knowledge , the Success of Knowledge Transfer
    11 ( 3 ) , 13-29 . [2010]
  • The Impact of Proteges Trust on Job Satisfaction and Organizational Commitment in Formal Mentoring Relationships
    17 ( 2 ) , 29-47 [2010]
  • The Effects of Sex and Gender Role Orientation on Mentorship in Maledominated Occupations
    43 ( 2 ) , 251-265 . [1993]
  • The Effect of Inter Senior-Junior Mentoring on Dance Majoring Students ' Adaptation to Department
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  • The Effect of College Students ' Mentoring on Adaptation to Campus Life and Satisfaction : with Focus on Difference Comparison by Trust on Mentor of Students with Food Service Major
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  • Mentors in Organizations
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  • Marginal mentoring : The effects of type of mentor , quality of relationship , and program design on work and career attitudes
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  • Job demands , perceptions of effort-reward fairness , and innovative work behavior
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  • J. F. and D. J. TreffingerCreative Thinking and Problem Solving in Gifted Education
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  • Influences of Campus Recruiting on Applicant Attraction to the Firm
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  • Individual creativity and group ability to utilize individual creative resources : a multilevel model
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  • Growing up creative : Nurturing a lifetime of creativity
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  • Expertise and Air Time as Bases of Actual and Perceived Influence in Problem-solving Groups
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  • Entrepreneurial Intentions : Applying the Theory of Planned Behavior
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  • Doctoral Education in the Field of Entrepreneurship ''
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  • Determinants of innovative behavior : a path model of individual innovation in the workplace
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  • Cognitive Stimulation and Interference in Idea Generating Groups ,
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  • An effect of mentoring functions on the undergraduate ’ involvement and adaptation : focused on the moderating effect of trust and fairness
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  • An Input-process-output Analysis of Influence and Performance in Problem-solving Groups
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  • Action learning in action : Transforming problems and people for world class organizational learning
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