박사

작업기억 검사의 타당화와 경계선급 지능 아동의 작업기억 특성 분석

이새별 2020년
논문상세정보
' 작업기억 검사의 타당화와 경계선급 지능 아동의 작업기억 특성 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 특수교육
  • 검사작업기억 특성
  • 경계선급 지능 아동
  • 시공간잡기장
  • 음운루프
  • 작업기억
  • 중앙집행기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
220 0

0.0%

' 작업기억 검사의 타당화와 경계선급 지능 아동의 작업기억 특성 분석' 의 참고문헌

  • 한글 읽기장애 아동의 작업기억 특성. 박사학위논문
    송종용 서울대학교 대학 원 [1999]
  • 한국어 능력과 작업기억 간의 상관성 연구. 박사학위논문
    백준오 경희대학교 대학원 [2014]
  • 한국 웩슬러 아동 지능검사(K-WISC-IV)
    곽금주 김청택 오상우 서울: 학지사 [2011]
  • 학습 어려움의 이해와 극복, 작업기억에 달렸다(이찬승, 이나경 역). 서울: 한국뇌기반연구소 (원출판년도 2015)
    Alloway, R. G. Alloway, T. P. Understanding working memory [2017]
  • 학령기 아동용 스마 트 기기를 사용한 기억력 평가과제의 개발 및 타당도 검증 연구
    김일중 신민섭 어윤정 오서진 이정은 이진주 홍초롱 소아청소년 정신의학, 27(2), 130-138 [2016]
  • 학령기 경계선지능아동의 문맥 유무에 따른 은유 이해 능력. 석사학 위논문
    곽윤지 단국대학교 대학원 [2016]
  • 학령기 경계선지능 아동의 언어특성 연구
    김락형 유경 정은희 특수아동교 육연구, 9(4), 193-209 [2007]
  • 학령기 경계선급 지능 아동의 어휘적 중의성 이해. 석사학위논문
    유승미 단 국대학교 대학원 [2015]
  • 학령기 경계선급 지능 아동의 다의 동사 이해
    고선희 이미래 황민아 언어 치료연구, 26(4), 55-65 [2017]
  • 학령기 경계선급 지능 아동의 관용어 이해능력. 석사학위논문
    김수진 단국대 학교 대학원 [2015]
  • 학령기 경계선급 지능 아동과 일반 아동 간 음운 수 수께끼 풀이와 음운인식능력 비교
    고선희 임재현 황민아 언어치료연구, 25(4), 133-143 [2016]
  • 학령기 경계선 지적기능 아동의 언어 및 읽기 능력
    김주영 학습자중심교과 교육연구, 18(2), 139-157 [2018]
  • 학령기 경계선 지적 기능 아동의 읽기 하위영역별 특성
    김자경 김주영 언어 치료연구, 25(1), 67-76 [2016]
  • 학령기 경계선 지능 아동의 사회성숙도와 자존감향상을 위한 멘토링 효과성 분석: 대학생 멘토와 경계선 아동의 상호효과를 중심으로
    이금진 한국가족 복지학, 34, 137-165 [2011]
  • 학령기 경계선 지능 아동의 듣기이해 점검능력. 석사학위논문
    김민경 단국대 학교 대학원 [2015]
  • 하이퍼텍스트 보조학습에서 사전 지식, 작동기억 및 하이퍼텍스트 탐색도구 유형이 학업성취도에 미치는 효과
    Shallert, D. 김회수 염시창 교육공학연구, 18(1), 79-108 [2002]
  • 파킨슨병 환자에서 한국어판 Dizziness Handicap Inventory의 라쉬 분석에 의한 임상측정 특성 평가
    박병수 박지윤 양동석 양희준 이다영 최진혁 Research in Vestibular Science, 17(4), 152-159 [2018]
  • 통합적 독서치료프로그램을 활용한 사회적 기술 증진 효과: 경계선지적기능 아동을 중심으로
    김도연 김혜정 발달지원연구, 6(1), 23-38 [2017]
  • 컴퓨터프로그램을 이용한 작업기억훈련이 ADHD아동 의 작업기억과 전전두활성화에 미치는 효과
    권상남 송기범 이지윤 학습장애연구, 10(2), 111-130 [2013]
  • 초등학교 장애학생들의 작업기억 특성에 관한 고찰
    강옥려 이새별 한국초 등교육, 29(3), 115-139 [2018]
  • 초등학교 2, 4학년 읽기부진 아동의 언어성 작업기억: 비단어 따라말 하기, 문장 따라말하기 및 읽기폭 검사를 중심으로
    황민아 학습장애연구, 13(3), 19-47 [2016]
  • 주의력결핍과잉행동장애 아동의 지능과 작업기억의 관계에 관한 연 구
    이한규 특수교육저널: 이론과 실천, 17(2), 167-187 [2016]
  • 정신지체아와 학습부진아의 작업기억 특성에 관한 비교 연구
    김나영 여광응 이태화 정영숙 정신지체연구, 3, 1-23 [2001]
  • 정신지체아동의 작업기억 발달 특성. 박사학위논문
    이태화 대구대학교 대학 원 [2001]
  • 작업기억과 학습의 관계: 장애(위험군) 학생을 대상으로 한 작업기억 연구 분석
    고은영 김우리 학습장애연구, 12(1), 91-117 [2015]
  • 작업기억 향상과 전두엽 활성화 프로그램 개발 및 효 과성 검증 연구
    권상남 김소영 이근민 장애와 고용, 25(3), 5-33 [2015]
  • 자료크기와 집단 간 피험자 수의 차이가 차별기능문항 추출의 제 1종 오류에 미치는 영향
    강태훈 교육평가연구, 28(2), 577-600 [2015]
  • 읽기장애아동과 일반아동의 작업기억 특성 비교 연구
    백수진 서유경 신영주 안성우 정서ㆍ행동장애연구, 23(3), 265-300 [2007]
  • 읽기 관련 작업기억 분석
    이한규 인지과학, 22(2), 193-215 [2011]
  • 이야기쓰기활동을 통해 살펴본 학령기 경계선지능 언어발달장 애아 동의 쓰기특성
    유경 정은희 특수교육저널: 이론과 실천, 8(3), 231-247 [2007]
  • 이야기쓰기를 통해 살펴본 학령기 단순언어장애아동의 쓰기특성
    유경 정은희 Communication Sciences and Disorders, 13(1), 63-85 [2008]
  • 온라인 게임 중독검사 개발과 타당화 분석
    김민규 김은주 김주환 신의진 한국청소년연구, 19(1), 385-415 [2008]
  • 영역 특수성에 따른 작업기억의 훈련 효과: 메타분석
    김초복 서희영 한국심 리학회지: 인지 및 생물, 26(4), 207-231 [2014]
  • 언어발달지체아동의 문법형태소 사용 특성. 석사학위논문
    김수영 한림대학교 대학원 [2002]
  • 아동용 작업기억 훈련 프로그램 개발 및 예 비연구
    김초복 신경희 이명진 홍선주 사회과학연구, 26(4), 27-44 [2015]
  • 심리측정의 원리
    김신영 박현정 임인재 서울: 교육출판사 [2003]
  • 시각장애 초등학생을 위한 일상생활 기술 평정척도의 라쉬 모형 적용 개발
    이경림 시각장애연구, 32(4), 1-26 [2016]
  • 스마트 토이를 활용 한 아동용 인지능력 증진 프로그램의 예비 효과 연구
    권은미 신민섭 이승환 이정은 이지현 이진주 전혜진 소아청소년정신의학, 28(2), 106-114 [2017]
  • 수학 학습장애아의 작동기억 및 수학적 능력: 두 자리 수 덧셈과 뺄 셈 능력에 영향을 미치는 요소 분석. 박사학위논문
    김성만 한국교원대학교 대학원 [2008]
  • 수학 학습부진아동과 일반아동의 읽기능력과 작업기억 특성 비교
    박지은 안성우 특수아동교육연구, 14(3), 479-499 [2012]
  • 설명담화에 나타난 경계선지능 언어장애 아동의 화용 특성
    김화수 이수진 지적장애연구, 18(2), 49-68 [2016]
  • 비교-이해점검중재가 학령기 경계선 지능 아동의 명료화 요구에 미치 는 효과. 석사학위논문
    송현주 단국대학교 대학원 [2008]
  • 복합 작업기억 간편검사 제작을 위한 예비연구: 단순 작업기 억과의 상관
    임경열 최애지 언어치료연구, 26(1), 47-55 [2017]
  • 문항제작 및 분석의 이론과 실제
    성태제 서울: 학지사 [2004]
  • 문항반응이론의 이해와 적용
    성태제 파주: 교육과학사 [2016]
  • 문항반응이론모형에 의한 기준선 설정 방법
    설현수 한국교육문제연구, 31(2), 179-192 [2013]
  • 마인드맵을 활용한 일기쓰기 활동이 경계선급 지능 학생의 쓰기능력 에 미치는 영향
    이기정 학습장애연구, 13(1), 107-126 [2016]
  • 단순언어장애아동과 경계선지능 언어 발달장애아동의 인지 특성
    김락형 유경 정은희 동의신경정신과학회지, 19(1), 97-105 [2008]
  • 난독증/경계선지능 학생 지원방안을 위한 탐색
    강옥려 김소희 김요섭 김윤옥 우정한 허승준 허유성 2015년도 한국학습장애학회 동계 학술대회 자료 집(pp. 49-81) [2015]
  • 기억항목들 간의 유사성이 시각작업기억 수행에 미치는 영향
    김혜윤 현주석 한국심리학회지: 인지 및 생물, 27(2), 291-312 [2015]
  • 구조화된 집단놀이치료가 경계선지능 아동의 적응행동에 미치는 효 과
    권영주 놀이치료연구, 2(2), 52-71 [1998]
  • 경계선지능 언어발달장애아동과 일반아동의 문법성 판단 및 오류수정: 조사를 중심으로
    임종아 황민아 음성과학, 13(2), 59-72 [2006]
  • 경계선급 지능 초등학생의 학년별 학업성취 변화
    김근하 아시아장애사회학 연구, 9, 155-173 [2009]
  • 경계선급 지능 아동의 교육: 과제와 해결 방안
    강옥려 한국초등교육, 27(1), 361-378 [2016]
  • 경계선 지적 기능 아동의 특성
    이재연 정희정 특수교육학연구, 42(4), 43-66 [2008]
  • 경계선 지적 기능 아동의 인지적, 행동적 특성
    이재연 정희정 아시아아동복 지연구, 3(3), 109-125 [2005]
  • 경계선 지적 기능 아동 선별 체크리스트: 타당화와 하위특성 연구. 박 사학위논문
    박현숙 성균관대학교 대학원 [2018]
  • 경계선 지적 기능 성인의 자립과정에 관한 연구. 석사학위논문
    진현정 가톨 릭대학교 대학원 [2016]
  • 경계선 지능을 가진 아이들: 느린 학습자의 이해와 교육
    박찬선 장세희 파주: 이담Books [2015]
  • 경계선 지능에 관한 국내연구 동향 분석
    변관석 신진숙 특수아동교육연구, 19(1), 79-109 [2017]
  • 경계선 지능 임상아동의 정서사회인지 향상 프로그램 효과
    김원정 신의진 이경숙 한국심리학회 학술대회 자료집(pp. 210-211) [2007]
  • 경계선 지능 언어발달지체 아동의 문장길이와 구조에 따른 문장 따라 말 하기 수행력. 석사학위논문
    김후비 단국대학교 대학원 [2012]
  • 경계선 지능 아동의 정의 제시 조건과 문맥 제시 조건에 따른 단어의 미 추론. 석사학위논문
    김은지 단국대학교 대학원 [2016]
  • 경계선 지능 아동에 대한 치료적 개입
    고일영 2010년도 한국재활심리학회 학술대회 자료집(pp. 26-47) [2010]
  • 게임놀이치료가 경계선지능 아동의 주의집중행동 향상에 미 치는 효과
    김양오 송영혜 놀이치료연구, 5(2), 25-42 [2001]
  • mirt : A multidimensional item response theory package for the R environment
    48 ( 6 ) , 1-29. doi : 10.18637/jss.v048.i06 [2012]
  • Working memory training does not improve performance on measures of intelligence or other measures of “ far transfer ” : Evidence from a meta-analytic review
    11 ( 4 ) , 512-534 [2016]
  • Working memory test battery for young adults : Computerized working memory assessment
    12 ( 3 ) , e0175047 . https : //doi.org/10.1371/journal.pone.0175047 [2017]
  • Working memory span tasks : A methodological review and user¡¯s guide
    12 ( 5 ) , 769-786 [2005]
  • Working memory power test for children
    37 ( 1 ) , 105-111. https : //doi.org/10.1177/0734282917731458 [2017]
  • Working memory in the classroomWorking Memory and Education
    pp . 219 –240 [2006]
  • Working memory in children with reading disabilities
    93 ( 3 ) , 265-281 . [2006]
  • Working memory in children with autism and with moderate learning difficulties
    37 ( 6 ) , 673-686 [1996]
  • Working memory functions in children with different degrees of intellectual disability
    54 ( 4 ) , 346-353 [2010]
  • Working memory capacity-facts of a cognitive ability construct
    29 , 1017-1045 [2000]
  • Working memory capacity and its relation to general intelligence
    7 , 547-552 [2003]
  • Working memory capacity
    [2005]
  • Working memory assessments at school entry as longitudinal predictors of National Curriculum attainment levels
    70 , 177-194 [2003]
  • Working memory and the vividness of imagery
    129 , 126-145 [2000]
  • Working memory and special educational needs
    22 , 56-67 [2005]
  • Working memory and reading disabilities : Both phonological and executive processing deficits are important . In T. P. Alloway & S. E. Gathercole ( Eds . ) , Working memory and neuro -developmental disorders
    pp . 59-88 [2006]
  • Working memory and mathematical disability . In T. P. Alloway & S. E. Gathercole ( Eds . ) , Working memory in neurodevelopmental conditions
    pp . 113-138 [2006]
  • Working memory and learning : A teacher 's guide
    [2008]
  • Working memory and intelligence : The same or different constructs ?
    131 ( 1 ) , 30 [2005]
  • Working memory and fluid untelligence : Capacity , attention control , and secondary memory
    71 , 1-26 [2014]
  • Working memory and executive function profiles of individuals with borderline intellectual functioning
    54 , 448-456. doi:10.1111/j.1365-2788.2010.01281.x [2010]
  • Working memory and education
    [2006]
  • Working memory and binding in sentence recall .
    61 , 438–456 [2009]
  • Working memory : theories , models , and controversies
    63 , 1-29 [2012]
  • Working memory . In G. A. Brower ( Ed . ) , The psychology of learning and motivation
    pp . 47-89 [1974]
  • Working memory , short-term memory , and reading disabilities : A selective meta-analysis of the literature
    42 ( 3 ) , 260-287 [2009]
  • Working memory , short-term memory , and general fluid intelligence : A latent-variable approach
    128 ( 3 ) , 309-331 . [1999]
  • Working memory
    [1992]
  • Working Memory Test Battery for Children ( WMTB-C ) : Manual
    [2001]
  • Word length and the structure of short-term memory
    14 , 575–589 [1975]
  • Winsteps ( Version 3.81 . 0 )
    [2014]
  • When long-term learning depends on short-term storage
    27 , 586–595 [1988]
  • What develops in visuo-spatial working memory development ?
    15 ( 1 ) , 43-69 . [2003]
  • Wechsler adult intelligence scale–Fourth Edition ( WAIS– IV )
    22 , 498 . [2008]
  • WAIS-R as a neuropsychological instrument
    [1991]
  • Visual and spatial mental imagery : Dissociable systems of representation
    20 ( 4 ) , 439–462 . [1988]
  • Verbal working memory in children with mild intellectual disabilities
    51 ( 2 ) , 162-169 [2007]
  • Verbal short-term memory and vocabulary learning in polyglots
    [1995]
  • Validating running memory span : Measurement of working memory capacity and links with fluid intelligence
    42 ( 2 ) , 563-570 [2010]
  • Using the cognitive processing test to assess ability : Development of a dynamic assessment measure
    24 ( 4 ) , 672-693 [1995]
  • To get hold of the wrong end of the stick : Reasons for poor idiom understanding in children with reading comprehension difficulties
    51 ( 6 ) , 1538-1549 [2008]
  • The structure of working memory from 4 to 15 years of age
    40 ( 2 ) , 177 [2004]
  • The separability of working memory resources for spatial thinking and language processing : An individual differences approach
    125 , 4-27 [1996]
  • The role of sentence recall in reading and language skills of children with learning difficulties
    15 , 271-282 [2005]
  • The role of phonological memory in vocabulary acquisition : A study of young children learning new names
    81 , 439-454 [1990]
  • The relationships between phonological sensitivity , syntactic processing , and verbal working memory in the reading performance of third-grade children
    63 ( 3 ) , 563-82 [1996]
  • The relationship between working memory and writing in younger and older adults
    16 ( 8 ) , 759-784. http : //dx.doi.org/10.1023/ A:1027320226283 [2003]
  • The phonological loop as a language learning device
    105 ( 1 ) , 158 [1998]
  • The influence of working memory on reading and creative writing processes in a second language
    23 ( 2 ) , 209-222 [2003]
  • The influence of acoustic and semantic similarity on long-term memory for word sequences
    18 , 302–309
  • The generality of working memoryCapacity : A latent-variable approach to verbal and visuospatial memory span and reasoning ( pp .
    General , 133 ( 2 )
  • The g factor : The science of mental ability
    [1998]
  • The episodic buffer : A new component of working memory ?
    4 , 417-423 [2000]
  • The development of working memory in normally achieving and subtypes of learning disabled children
    60 , 973-980 [1989]
  • The development of a short domain-general mearure of working memory capacity
    47 ( 4 ) , 1343-1355 . [2015]
  • The decline of working memory in Alzheimer ’ s Disease : A longitudinal study
    114 , 2521–2542 [1991]
  • The cognitive and behavioral characteristics of children with low working memory
    80 ( 2 ) , 606-621 [2009]
  • The channel capacity of educablemental retardates . In D. K. Routh ( Ed ) , The Experimental Psychology of Mental Retardation
    pp . 133-156 [1973]
  • The capacity of visual working memory for features and conjunctions
    390 , 279–281 [1997]
  • The Woodcock–Johnson IV
    383 [2018]
  • The Magical Number Seven , Plus or Minus Two : Some Limits on Our Capacity for Processing Information
    63 ( 2 ) , 81 [1956]
  • Terman, L. M. (1916). The measurement of intelligence: An explanation of and a complete guide for the use of the Stanford revision and extension of the Binet-Simon intelligence scale . Boston: Houghton Mifflin Company. The jamovi project (2019). Jamovi. (Version 1.0) [Computer Software]. Retrieved from https://www.jamovi.org.
  • Swanson Cognitive Processing Test ( S-CPT ) : A dynamic assessment measure
    [1995]
  • Strategy choices in simple and complex addition : Contributions of working memory and counting knowledge for children with mathematical disability
    88 , 121–151 [2004]
  • Stone, J. M., & Towse, J. N. (2015). A working memory test battery: Java-based collection of seven working memory tasks. J ournal of Open Research Software, 3(1), e5. DOI: http://doi.org/10.5334/jors.br
  • Standards of validity and the validity of standards in performance assessment
    23 ( 2 ) , 13-23 [1995]
  • Speed of processing and reading disability : ACross investigation of dyslexia and borderline intellectual functioning
    107 ( 3 ) , 999-1017 [2008]
  • Social deficits and learning disabilities : a meta-analysis
    29 ( 3 ) , 226-337 . [1996]
  • Slow learners : Their psychology and educational programmes
    1 ( 8 ) , 279-289 [2011]
  • Slow learners : Are educators leaving them behind ?
    88 , 31-45 [2004]
  • Slow Learners their Psychology and Instruction. Discovery Publishing House. New Delhi.; 박현숙 옮김 (2013). ⌜경계선 지적 기능 아동․청소년을 위한 느린 학습자의 심리와 교육⌟
    Kusuma, R. A. Reddy, G. L. 학지사 [2006]
  • ShortenedComplex span tasksCan reliably measure working memoryCapacity
    43 ( 2 ) , 226-236 [2015]
  • Short-term temporalChanges in free recall .
    17 , 132-138 [1965]
  • Short-term memory for pictures and words by mentally retarded and nonretarded persons
    89 , 393-402 [1985]
  • Short-term memory , working memory . In Sabon G. Sans (  ed . ) , Memory ( pp . 110-265 )
    [2015]
  • Short-term and working memory in specific language impairment . In T. P. Alloway S. E. Gathercole ( Eds . ) , Working memory in neurodevelopmentalConditions
    pp . 139-160 [2006]
  • Seamon J. G., Kenrick, D. T. (1994). Psychology. EnglewoodCliffs (p. 220). NJ: Prentice Hall.
    [1994]
  • School adjustment of borderline intelligence pupils
    8 , 44-59 [2003]
  • Running memory span
    57 ( 3 ) , 137 . [1959]
  • Response inhibition inChildren withConduct disorder and borderline intellectual functioning
    10 ( 3 ) , 189-194 [2004]
  • Rescuing students from the slow learner trap
    10 ( 6 ) , 12-16 [2010]
  • Remembering what but not where : Independence of spatial and visual working memory in the human brain
    37 , 519–534 [2001]
  • Relationship of reading fluency assessment data with state accountability test scores : A longitudinalComparison of grade levels
    43 , 527-535 [2006]
  • Relation of working memory to off-line sentenceComprehension inChildren with specific language impairment
    21 , 117-148 [2000]
  • Recency re-examined . In S . Dornic ( Ed. Attention and perfomance
    pp . 647-667 [1977]
  • ReadingComprehension difficulties inChildren
    4 ( 3 ) , 245-256 [1992]
  • Rasch 측정모형을 이용한 Raven Advanced Progressive Matrices 지 능검사의 타당화
    설현수 교육평가연구, 25(4), 745-766 [2012]
  • Rasch 모형의 이론과 실제
    지은림 채선희 서울: 교육과학사 [2000]
  • R : A language and envionment for statisticalComputing . [Computer software ]
    [2019]
  • Psychological testing
    [1997]
  • Procedure for assessing verbal working memory in normal school-ageChildren : Some preliminary data
    79 , 55-64 [1994]
  • Probabilistic models for some intelligence and attainment tests
    [1960]
  • Prediction of school outcomes based on early language production and socioeconomic factors
    65 , 606–621 [1994]
  • Phonology , working memory , and foreign-language learning
    [1992]
  • Phonological working memory in very young children
    29 , 770-778 [1993]
  • Phonological short-term memory and foreign-language vocabulary learning
    30 , 331–347 [1991]
  • Phonological factors in STM : Similarity and the unattended speech effect
    24 , 263–265 . [1986]
  • PISA 2003 문제해결력 영역에 대한 성별 차별기능문 항 추출
    김수진 김진호 노언경 교육방법연구, 22(4), 165-194 [2010]
  • Origins of intelligence
    pp . 123-163 [1976]
  • Operational efficiency and the growth of short-term memory span
    33 , 386-404 [1982]
  • One size doesn ’ t fit all : Slow learners in the reading classroom
    57 , 680-688 [2004]
  • On the distinction between sensory storage and short-term visual memory .
    16 , 283–290 . [1974]
  • On the correlation between working memory capacity and performance on intelligence tests
    13 , 259-272 [2001]
  • Naissance de L intelligencecher L enfant baoule de cote d Ivoire
    Berne : Hans Huder [1978]
  • Modifications in the manual on terminology and classification in mental retardation
    65 , 499-500 [1961]
  • Messick의 타당도 관점에서 Rasch측정 모형 적용을 통한 대학 강의 평가 도구 개발의 타당화
    설현수 교육평가연구, 20(4), 31-51 [2007]
  • Measuring working memory capacity on the web with the online working memory lab ( the OWL )
    5 ( 4 [2016]
  • Mathematical problem solving and working memory in children with learning disabilities : Both executive and phonological processes are important
    79 , 294-321 [2001]
  • Math disabilities : A selective meta-analysis of the literature
    76 ( 2 ) , 249-274 [2006]
  • Looking down on human intelligence : From psychometrics to the brain
    [2000]
  • LE , a person who lost her “ mind ’ s eye
    5 , 119–127 [1999]
  • Jungle memory training program
    [2008]
  • It is time to bring borderline intellectual functioning back into the main fold of classification systems
    40 ( 4 ) , 204-206 [2016]
  • Is working memory capacity task dependent ?
    28 , 127-154 [1989]
  • Is the binding of visual features in working memory resource-demanding ?
    135 , 298–313 [2006]
  • Investigating the predictive roles of working memory and IQ in academic attainment
    106 , 20–29 [2010]
  • Introduction to measurement theory
    [1979]
  • Interhemispheric differences in the localization of psychological processes in man
    27 , 272–277 [1971]
  • Interference with visual short-term memory
    75 , 55-74 . [1990]
  • Information , acoustic confusion and memory span
    55 , 429–432 [1964]
  • Individual differences in working memory for comprehension and following directions
    84 , 253–262 [1991]
  • Individual differences in working memory and reading
    19 , 450-466 [1980]
  • Improving test performance of students with disabilities : On district and state assessment ( 2nd ed. )
    [2006]
  • Imagery and verbal processes
    [1971]
  • IRT models with relaxed assumptions in eRm : A manual-like instruction
    51 , 87–120 . [2009]
  • I tem response theory
    [2010]
  • Human memory and the medial temporal region of the brain
    [1972]
  • Human memory : A proposed system and its control processes
    2 , 89-195 [1968]
  • How does the severity of a learning disability affect working memory performance ?
    9 ( 4 ) , 233–247 . http : // dx.doi.org/10.1080/09658210042000085 [2001]
  • Home sweet home : Does where you live matter to working memory and other cognitive skills ?
    124 , 124-131 [2014]
  • Handbook of psychological testing ( 2nd ed. )
    [2000]
  • Handbook of Educational Measurement and Psychometrics Using R. New York
    [2017]
  • Gathercole, S. E., Pickering, S. J., Knight, C., & Stegmann, Z. (2004). Working memory skills and educational attainment: Evidence from national curriculum assessments at 7 and 14 years of age. Applied Cognitive Psychology: The Official J ournal of the Society for Applied Research in Memory and Cognition, 18(1), 1-16.
  • Functional deficits in phonological working memory in children with intellectual disabilities
    32 ( 5 ) , 1934-1940 . [2011]
  • Forward and backward serial recall .
    25 ( 1 ) , 37-47 . [1997]
  • Forward and backward digit span interaction with race and IQ : Predictions from Jensen 's theory
    67 ( 6 ) , 882 [1975]
  • Extended rasch modeling : The eRm package for the application of IRT models in R. Journal of Statistical Software
    20 ( 9 ) , 1-20 [2007]
  • Exploring the central executive
    49A ( 1 ) , 5–28 [1996]
  • Executive functioning as a predictor of children 's mathematics ability : Inhibition , switching , and working memory
    19 ( 3 ) , 273-293 [2001]
  • Evaluating the validity of the automated working memory assessment
    28 , 725–734 [2008]
  • Effects and mechanisms of working memory training : A review
    78 ( 6 ) , 803-820 [2014]
  • Education of the slow learner
    [2004]
  • Early identification and interventions for students with mathematics difficulties
    38 ( 4 ) , 293-304 [2005]
  • Does working memory training lead to generalized improvements in children with low working memory? Arandomized controlled trial. Developmental Science, 16, 915-925
    Dunning, D. L. Gathercole, S. E. Holmes, J. EBS 뉴스 심층취재: 경계선 지능. http://www.youtube.com에서 2014년 6월 14일 인출 [2013]
  • Dissociation between language and cognitive functions in Williams syndrome . In D. V. M. Bishop & K. Mogford ( Eds . ) , Language development in exceptional circumstances ( pp . 177-189 )
    [1988]
  • Disruption of short-term memory by unattended speech : Implications for the structure of working memory
    21 , 150–164 [1982]
  • Diagnostic & statistical manual of mental disorders ( 5th ed. )
    [2013]
  • Developmental differences in the span of visual memory for pattern .
    5 ( 3 ) , 249-255 [1987]
  • Developmental consequences of poor phonological short‐term memory function in childhood : A longitudinal study
    46 , 598-611. doi:10.1111/j.1469-7610.2004.00379.x [2005]
  • Development of memory for pattern and path : Further evidence for the fractionation of visuo-spatial memory
    54 ( 2 ) , 397-420 [2001]
  • Development and evaluation of online
    21 ( 5 ) , 543-561. doi : 10.1177/1073191114524016 [2014]
  • Deficits on subject-ordered tasks after frontal-and temporal-lobe lesions in man .
    20 , 249-262 . [1982]
  • DSM-IV-TR guidebook
    [2004]
  • DSM-IV Disorders in children with borderline to moderate intellectual disability : Prevalence and impact
    42 ( 8 ) , 915–922 . http : //dx.doi.org/10.1097/01.CHI.0000046892.27264.1A [2003]
  • Current plight of borderline students : Where do they belong ?
    33 ( 2 ) , 83-94 [1998]
  • Cross-modal binding and working memory
    17 , 83–102 . [2009]
  • Counting backward during chess move choice .
    27 , 421–424 . [1989]
  • Computerized working memory training : Can it lead to gains in cognitive skills in students ?
    29 , 632-638 [2013]
  • Computerized training of working memory in children with ADHD : A randomized , controlled trial
    44 , 177-186 [2005]
  • Complex span tasks , simple span tasks , and cognitive abilities : A reanalysis of key studies
    34 ( 1 ) , 158-171 [2006]
  • Cognitive psychology and its implications
    [1990]
  • Cognitive components tests are not much more than g : An extension of Kyllonen ’ s analyses
    123 , 193–205 [1996]
  • Clinical legal education : History and diagnosis
    26 , 162 [1973]
  • Clinical and psychoeducational profile of children with borderline intellectual functioning
    75 , 795-800 [2005]
  • Children′ s phonological working memory : Contributions of long-term knowledge and rehearsal
    33 ( 5 ) , 672-688 . [1994]
  • Children 's Reading Comprehension Ability : Concurrent Prediction by Working Memory , Verbal Ability , and Component Skills
    96 ( 1 ) , 31-42 . DOI : 10.1037/0022-0663.96.1.31 [2004]
  • Celebrating diverse minds
    61 , 14-18 [2003]
  • Can interactive working memory training improving learning ?
    23 , 1-11 [2012]
  • Borderline intellectual functioning : A systematic literature review
    52 ( 6 ) , 419-443 . [2014]
  • Bootsrtap 방법을 이용한 Rasch 이분 문항 적합도 지수의 신뢰구간 탐색
    설현수 교육평가연구, 27(2), 279-298 [2014]
  • Binding in visual working memory : The role of the episodic buffer
    49 ( 6 ) , 1393-1400 . [2011]
  • Binding across space and time in visual working memory
    38 , 292–303 [2010]
  • Automated working memory assessment ( AWMA )
    [2007]
  • Automated working memory assessment ( 2nd Eds ) ( AWMA-2 )
    [2013]
  • Auditory encoding in visual short-term recall : Effects of noise intensity and spatial location .
    19 , 722–735 [1980]
  • Attention to action : Willed and automatic control of behaviour . In R. J. Davidson , G. E. Schwartz , & D. Shapiro ( Eds . ) , Consciousness and self-regulation : Advances in research and theory
    Vol . 4 , pp . 1–18 [1986]
  • Attention and memory : An integrated framework ( p. 100 )
    No . 26 [1995]
  • Assessment of working memory in six- and seven-year old children
    92 , 377-390 [2000]
  • Are working memory measures free of socio-economic influence ?
    51 , 1580–1587 [2008]
  • An experimental investigation of memory span
    26 , 467–483 [1940]
  • An educational programming framework for a subset of students with diverse learning needs : Borderline intellectual functioning
    43 ( 5 ) , 291-299 [2008]
  • An automated version of the operation span task
    37 , 498-505 [2005]
  • Amos ( version 23.0 ) [ computer program ]
    [2014]
  • Adolescent with borderline intellectual functioning psychopathological risk
    33 , 409-425 [1998]
  • Adaptive training leads to sustained enhancement of poor working memory in children
    12 , 9-15 . [2009]
  • Acoustic confusion in immediate memory
    55 , 75–84 [1964]
  • A summary of research in science education-1989
    75 ( 3 ) , 1-35 . [1991]
  • A structural analysis of working memory and related cognitive skills in early childhood
    87 , 85-106 [2004]
  • A psychometric revision of the european american values scale for asian americans using the Rasch model
    37 ( 4 ) , 194-207 [2005]
  • A neurological dissociation between preserved visual and impaired spatial processing in mental imagery
    34 , 461–469 [1998]
  • A meta-analysis of working memory deficits in children with learning difficulties : Is there a difference between verbal domain and numerical domain ?
    49 , 3–20 [2016]
  • A mathematical model for the transition rule in Piaget 's developmental stages
    32 , 301-346 . [1970]
  • A capacity theory of comprehension : Individual differences in working memory
    99 , 122– 149 [1992]
  • 1966a ) Short-term memory for word sequences as a function of acoustic , semantic and formal similarity
    18 , 362–365
  • , Tuholski , S. W. . Individual differences in working memoryCapacity and what they tell us aboutControlled attentionA. Miyake P. Shah ( Eds . ) , Models of
    memory : Mechanisms