de Bary. William Theodore 저. 표정훈 역. 중국의 '자유' 전통 : 신유학사상의 새로운 해석
이산[1998]
Wrong, Dennis, 1994. The problem of order : What Unites and Divides Society. The Free Press.
Woodside, Alexander 저 민병희 역. 잃어버린 근대성들 : 중국, 베트남, 한국 그리고 세계사의 위험성
너머북스[2012]
Wood. Alan T. 1995. Limits To Autocracy: From Sung Neo-Confucianism to a Doctrine of Political Rights. University of Hawaii Press.
Weber, Max. Trans. by Hans Gerth. 1958. The Three Types of Legitimate Rule. Berkeley Publications in Society and Institutions, 4-1.
Seigel, Jerrod E. 1968. Rhetoric and Philosophy in Renaissance Humanism: The Union of Eloquence and Wisdom, Petrarch to Valla. Princeton University Press.
Scott, John ed. 1994. Power: Critical Concepts. London and New York: Routledge.
Palais. James 저. 김범 역. 유교적 경세론과 조선의 제도들 : 유형원과 조선 후 기
산처럼[2008]
Monod, Paul Kl ber. 1999. The Power of Kings: Monarchy and Religion in Europe 1589~1715. Yale University Press.
Levin, Ari Daniel. 2008. Divided by a Common Language : Factional Conflict in late Northern Song China. University of Hawai’i Press.
Kuhn, Philip 저, 이영옥 역. 영혼을 훔치는 사람들 : 1768년 중국을 뒤흔든 공포와 광기
책과함께[2004]
Hymes, Robert P. 1986. Statemen and Gentlemen: The Elite of Fuchou, Chiang-hsi in Northern and Southern Sung. New York: Cambridge University Press.
Henderson. John 저. 문중양 역. 중국의 우주론과 청대의 과학혁명 : 상관적 우 주론의 형성과 발전. 그리고 부정의 역사
소명출판[2004]
Elman, Benjamin 저. 양휘웅 역. 성리학에서 고증학으로
예문서원[2004]
Bol. Peter K 저. 김영민 역. 역사 속의 성리학
예문서원[2010]
Birdwhistell. 1982. Transition to Neo-Confucianism: Shao Yung on Knowledge and Symbols of Reality. Stanford University Press.
Beetham. David. 1991. The Legitimation of Power. MacMillan.
Angle, Stephen C. 2009. Sagehood : the Contemporary Significance of Neo-Confucian Philosophy. Oxford University Press.
Alfonso, Isabel, Hugh Kennedy, and Julio Escalona eds. Building Legitimacy : Political Discourses and Forms of Legitimation on Medieval societies. Brill.