Arnheim의 시각적 사고 이론에 기초한 그림책의 그림읽기 지도방안 연구 = Research on the Picture Reading in Picturebooks Guidance Methods based on the R.Arnheim Visual Thinking theory
'
Arnheim의 시각적 사고 이론에 기초한 그림책의 그림읽기 지도방안 연구 = Research on the Picture Reading in Picturebooks Guidance Methods based on the R.Arnheim Visual Thinking theory' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
그림읽기
시각적 사고
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
25
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
그림읽기
6
0
0.0%
시각적 사고
19
0
0.0%
계
25
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
Arnheim의 시각적 사고 이론에 기초한 그림책의 그림읽기 지도방안 연구 = Research on the Picture Reading in Picturebooks Guidance Methods based on the R.Arnheim Visual Thinking theory' 의 참고문헌
형태지각 원리에 기초한 시각 연상 지도와 어린이의 표현 연구 :Arnheim의 시지각 이론을 중심으로 한 실천모형
Sipe,L.R.(2002).Talking back and taking over:Young children’s expressive engagement during storybook readalouds. The ReadingTeacher,55,476-483.
Sipe, L. R. (2008). Storytime : Young Children’s Literary Understanding in the Classroom.Teachers College,Columbia University.
Serafini,F.(2009).Understanding VisualImagesinPicturebooks.In J. Evans(ed).Talking Beyond thePage.Reading and Responding toPicturebooks.pp.10-25,London:Routledge.
Sebeok,T.A.(1994).Signs:An introduction to semiotics.Toronto: UniversityofTorontoPress.
Schwarcz,J.(1982).Ways ofthe Illustrator.Chicago : American LibraryAssociation.
Schwarcz,J.(1982).VisualCommunication in Children’s Literaturel. Chicago:AmericanLibraryAssociation.
Sapir,E.(1958).Language and envionment.In,D.G.Mandelbaum (ED.),SelectedwritingsofEdwardSapirinLanguage,Culture, andpersonality.Berkeley:UniversityofCaliforniaPress,162.
Russell,D.L.(1991).Literature forChildren:A ShortInstruction.N. Y :LongmanPublishingGroup.
McGee,L. M., & Schickedanz,J.A. (2007). Repeated interactive read-alouds in preschool and kindergarten. The Reading Teacher,60,742-750.
McCarrier,A.(1991, December). The role of talk during multiple readingsofthesamestorybook.PaperpresentedattheNational ReadingConference,Palm Springs,CA.
May,J.(1995).Children'sliteratureand criticaltheory:Reading and writingforunderstanding.New York:OxfordUniversityPress.
Martinez,M.,& Roser,N. (1985).Read it again: The value of repeating readings during storytime.The Reading Teacher,38, 782-786.
Many,J.,& Wiseman,D.L.(1992).Theeffectofteaching approach on third-grade students’ reponse to literature. Journal of ReadingBehavior,24,265-287.
Dondis, D. A. (1973). A Primer of Visual Literacy. Cambridge, Massachusetts:MIT Press.
Collins,A.,Brown,J.,& Larkin,K.M.(1980).Inference in Text Understanding. 385-407. in Theroretical Issues in Reading Comprehension,edited by R.Sprioo,B.Brce,and W.Brewer. Hillsdale,NJ:Erlbaum.
Callow,J.(1999).Image Matters: VisualTexts in the Classroom. NSW :PrimaryEnglishTeachingAssociation.
Barthes, R (1985). The responsibility ofform: Critical essays on music,art,andrepresentation(R.Howard,Trans).New York: HillandWang.
Banta,G.J.(2004).Reading picture :Searching for excellence in picturebooks.ChildrenandLibraries.Winter,30-34.
'
Arnheim의 시각적 사고 이론에 기초한 그림책의 그림읽기 지도방안 연구 = Research on the Picture Reading in Picturebooks Guidance Methods based on the R.Arnheim Visual Thinking theory'
의 유사주제(
) 논문