발달장애학생의 사회적 능력 신장을 위한 유비쿼터스 기반 상황학습(UBSL) 모형 개발 = Development of Ubiquitous Based Situated Learning(UBSL) Model to Improve Social Competence of Students with Developmental Disabilities
'
발달장애학생의 사회적 능력 신장을 위한 유비쿼터스 기반 상황학습(UBSL) 모형 개발 = Development of Ubiquitous Based Situated Learning(UBSL) Model to Improve Social Competence of Students with Developmental Disabilities' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교육
발달장애
사회적 능력
상황학습
유비쿼터스
정보기술
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
5,190
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
0.0%
주제어
발달장애
401
0
0.0%
사회적 능력
112
0
0.0%
상황학습
67
0
0.0%
유비쿼터스
12
0
0.0%
정보기술
131
0
0.0%
계
5,357
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
발달장애학생의 사회적 능력 신장을 위한 유비쿼터스 기반 상황학습(UBSL) 모형 개발 = Development of Ubiquitous Based Situated Learning(UBSL) Model to Improve Social Competence of Students with Developmental Disabilities' 의 참고문헌
The Development of instrumental competence through socialization. Minnesota Symposium on Child Psychology, Minneapolis University of Minnesota Press behavior problems
BaumrindThe Development of instrumental competence through socialization. Minnesota Symposium on Child Psychology[1973]
Strategies for enhancing the social outcomes of mistreating : A necessary ingredient for success. In : Meisel J(Ed.). Mainstream Handicapped Children : Outcomes
'
발달장애학생의 사회적 능력 신장을 위한 유비쿼터스 기반 상황학습(UBSL) 모형 개발 = Development of Ubiquitous Based Situated Learning(UBSL) Model to Improve Social Competence of Students with Developmental Disabilities'
의 유사주제(
) 논문