연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
생각地圖 訓練이 初等學生의 읽기成就, 읽기能力 및 읽기態度에 미치는 效果
김민영
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김민영
형태사항
ⅴ, 114 p.: 27 cm: 삽도
학위논문사항
경상대학교 대학원, 교육학과 교육심리및교육방법, 2014. 2, 학위논문(박사)-
발행지
진주
언어
kor
출판년
2014
발행사항
경상대학교 대학원
주제어
생각지도(Thinking Maps) 훈련
읽기 능력
읽기 태도
읽기성취
참고문헌( 57)
유사주제 논문( 181)
읽기 능력 136건
읽기 태도 34건
읽기성취 11건
인용/피인용
생각地圖 訓練이 初等學生의 읽기成就, 읽기能力 및 읽 ...
' 생각地圖 訓練이 初等學生의 읽기成就, 읽기能力 및 읽기態度에 미치는 效果' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
생각지도(thinking maps) 훈련
읽기 능력
읽기 태도
읽기성취
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
185
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
생각지도(thinking maps) 훈련
1
0
0.0%
읽기 능력
137
0
0.0%
읽기 태도
35
0
0.0%
읽기성취
12
0
0.0%
계
185
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 생각地圖 訓練이 初等學生의 읽기成就, 읽기能力 및 읽기態度에 미치는 效果'
의 참고문헌
학습이론: 교육적 적용
학습이론: 교육적 적용
[2007]
초등학교 교사용 지도서 국어(3 - 6학년)
교육과학기술부
[2011]
초등학교 교과서 국어 읽기(3 - 6학년)
교육과학기술부
[2011]
중심내용의 이해와 수업
문선모
[1995]
읽기 이해 : 교재학습
문선모
[2012]
요약하기 훈련이 설명적 교재 처리에 미치는 효과
배한권
[2004]
싱킹 맵(Thinking Maps)을 활용한 창의성 개발
박범익
[2008]
시각 교재조직자와 교재처리: 이론적 고찰
문선모
전유진
시각 교재 조직자와 교재 처리: 이론적 고찰
[1996]
박사
생각틀(thinking maps)을 활용한 읽기 쓰기 통합 교수학습 방안 연구 : 초등학교 고학년의 설명적 텍스트 지도를 중심으로
정세진
정세진
[2012]
박사
생각틀(Thinking Maps)을 이용한 복습전략이 아동의 기억력 및 학업성취에 미치는 영향
조수아
석사학위논문
[2013]
박사
사회과에서 Thinking Maps 활용 프로그램 개발 및 적용에 대한 실행 연구
박모아
석사학위논문
[2013]
사고력 향상을 위한 미술 감상 지도 방안: 씽킹 맵스(Thinking maps) 활용을 중심으로
방소윤
[2011]
박사
사고 지도(Thinking Maps)를 활용한 한국어 요약문 쓰기 수업 효과 연구 : 설명적 텍스트를 중심으로
남미정
남미정
[2013]
박사
교재구조의 거시방략과 거시명제의 회상
문선모
박사학위논문
[1985]
Visual tools for constructing knowledge
Hyerle, David
[1996]
Visual displays to increase comprehension of high school learning-disabled students
Darch
Eaves
[1986]
Visual argument : Graphic organizer are superior to outline in improving learning from text
Kiewra
Robinson
[1995]
Utilizing thinking maps to promote reading comprehension andmotivation to read in urban elementary school males
Edwards
[2011]
Using thinking maps to facilitate research writing in upper levelundergraduate classes
Gallagher
[2011]
Toward a model of text comprehension and production
Toward a model of text comprehension and production
[1978]
Thinking skills: A guide to logic comprehension
Samson
[1975]
Thinking maps를 활용한 과학글쓰기가 초등과학영재의 과학탐구능력 및 창의성에 미치는 효과
김은진
이형철
조혜진
[2011]
Thinking maps: Tools for learning
Hyerle
[1995]
Thinking maps: A language for learning
Hyerle
Yeager
[2007]
Thinking maps enhance metaphoric competence in childrenwith autism and learning disabilities
Kasirer
Mashal
[2011]
Thinking maps as transformational language for learning. In D. Hyerle (Ed.)
Hyerle
[2011]
Thinking maps as tools for multiple modes of understanding
Hyerle
[1993]
Thinking Maps의 사고기법을 활용한 천체 관측 수업이 초등과학영재의 과학탐구능력과 메타인지에 미치는 효과
신명렬
이용섭
[2012]
박사
Thinking Maps를 활용한 창의성 미술 교육 지도 방안
김우주
[2011]
Thinking Maps를 활용한 교수활동이 유아의 창의력 및 인지능력에 미치는 효과
정숙희
[2012]
박사
Thinking Maps를 활용한 과학수업이 과학 학업성취도 및 과학 탐구 능력에 미치는 효과
박혜진
석사학위논문
[2010]
The impact of thinking maps on the reading comprehension of elementaryschool students
Russell
[2010]
The impact of thinking maps on elementary students’ expository texts
Sunseri
[2011]
The effective of a direct instruction paradigm for teaching main ideacomprehension
Baumann
[1984]
The effect of thinking maps on students’ higher order thinking skills
Weis
[2011]
The effect of thinking maps on reading scores of traditional andnontraditional college students
Ball
[1999]
The effect of thinking maps on reading retention
Blount
[1998]
The effect of thinking maps instruction on the achievement of fourth-gradestudents
Leary
[1999]
The effect of a cognitive model, thinking maps, on the academic languagedevelopment of English language learners
L?pez
The effect of a cognitive model
[2011]
The challenge of high-stakes testing in middle school mathematics
Maclntyre
[2011]
Teaching main idea comprehension. Mewwark
Baumann
[1986]
Reading comprehension strategies: Theories
McNamara
[2007]
Maps for the road to reading comprehension: Bridging reading text structures to writing prompts. In D. Hyerle (Ed.)
DePinto Piercy
Hyerle
[2011]
Identifying and teaching text structures in context area classroom. In Lapp. D. et al. (Eds.)
Simonsen
[2004]
Generative processes of comprehension
Wittrock
[1990]
Feeder patterns and feeding the flame at Blalack Middle School. In D. Hyerle (Ed.)
Chevallier
[2011]
Empowering students from thinking to writing. In D. Hyerle (Ed.)
Buckner
[2011]
Effects of structure training and signaling on recall of text
Meyer
Poon
[2001]
Does text structure/summarization instruction facilitate learning from expository text?
Anderson,T.
Armbruster,B.
Ostertag,J.
[1987]
Design for thinking: A first book in semantics. Palo Alto, CA: Stanford University Press
Upton
Design for thinking: A first book in semantics. Palo Alto
[1961]
Creative analysis
Upton, Albert
[1978]
Comprehension: A paradigm for cognition]
김지홍
문선모
[1998]
Closing the gap by connecting culture, language, and cognition. In D. Hyerle (Ed.)
Jackson
Closing the gap by connecting culture
[2004]
Children's developing awareness of text structure inexpository materials
Englert
Hiebert
[1984]
An examination of student performance in reading/language andmathematics after two years of thinking maps implementation in three Tennesseeschools
Hickie
[2006]
A study of the effectiveness of thinking maps on the reading achievementof third and fourth grade students as related to length of program implementation
Gibbs
[2009]
2012-2013). 국가수준 학업성취도 평가-초등학교 국어-
한국교육과정평가원 (2009
[2011]
' 생각地圖 訓練이 初等學生의 읽기成就, 읽기能力 및 읽기態度에 미치는 效果'
의 유사주제(
) 논문