연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
특급호텔 식음료부서의 사회적 자본이 경영성과에 미치는 영향 : 지식공유활동의 매개적 역할
송민경
송민경
2013년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
송민경
송민경
기타서명
mediating role to knowledge sharing
형태사항
v, 125 p.: 26 cm: 삽화
일반주기
지도교수: 윤혜현, 경희대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다, 참고문헌: p. 100-117
학위논문사항
경희대학교 대학원, 조리외식경영학과, 학위논문(박사)-, 2013. 8
DDC
641.7, 22
발행지
서울
언어
kor
출판년
2013
발행사항
경희대학교 대학원
참고문헌( 151)
유사주제 논문( 26)
한자의 서체 26건
인용/피인용
특급호텔 식음료부서의 사회적 자본이 경영성과에 미 ...
' 특급호텔 식음료부서의 사회적 자본이 경영성과에 미치는 영향 : 지식공유활동의 매개적 역할' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
한자의 서체
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
27
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
한자의 서체
27
0
0.0%
계
27
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 특급호텔 식음료부서의 사회적 자본이 경영성과에 미치는 영향 : 지식공유활동의 매개적 역할'
의 참고문헌
호텔주방관리가 조리사의 직무만족에 미치는 영향
안영민
[2002]
호텔기업의 지적자본이 임파워먼트 및 조직유효성에 미치는 영향
박종철
안대희
장병권
[2012]
호텔기업의 지식경영전략에 관한 연구 : 지식지향 인프라, 고객지식의 획득 및 활용, 성과간의 구조적 관계에 관한 탐색
김성섭
김원
문정희
호텔기업의 지식경영전략에 관한 연구:지식지향 인프라
[2007]
호텔기업의 지식경영 핵심요인과 지식공유문화가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
서철현(徐喆鉉)
이호길(李浩吉)
관광연구.17(2):87~107
[2002]
박사
호텔기업의 지식경영 도입이 경영성과 지각에 미치는 영향
이호길
대구대학교 대학원.박사학위논문
[2003]
호텔기업의 지식 공유 영향요인과 지식공유가 조직성과에 미치는 영향
유경한(You, Kyoung-Han)
진양호(Jin, Yang-Ho)
관광연구저널.24(4):259~274
[2010]
호텔기업의 CRM 시스템 구축이 고객성과에 미치는 영향에 관한 연구
김정승
마케팅과학연구.11:147~163
[2003]
호텔기업에서의 지식경영 순환활동에 대한 탐색적 접근
권순재( Soon Jae Kwon )
노정희( Jeong Hee Noh)
호텔경영학연구.18(6):107~127
[2009]
한국과 일본의 지역적 불균형 현황 및 지역정책 연구:수도권 비대화와 도 주제를 중심으로
한정희
[2010]
한국 진출 외식 프랜차이즈 기업의 지식이전에 관한 연구
고종원
박형권
[2007]
하이테크기업의 기술혁신지향성과 시장지향성의성과에 관한 탐색적 연구
오진욱
정진관
조남재
하이테크기업의 기술혁신지향성과 시장지향성의 성과에 관한 탐색적 연구
[2007]
프랜차이즈 시스템에서 브랜드 자산, 내부브랜드 활동, 갈등 및 관계해지의 구조적 관계에 관한 탐색적 연구
김경민(Kyung Min Kim)
나준희(June-Hee Na)
이영찬(Young-Chan Lee)
프랜차이즈 시스템에서 브랜드 자산
[2007]
특급호텔의 지식경영시스템,직원의 목표지향성과 성과의 관계분석
김원
신용두
유희경
특급호텔의 지식경영시스템
[2010]
지식활동이 조직성과에 미치는 영향에 관한연구:지식창출 활동과 지식공유 활동을 중심으로
김민용
김영걸
이정호
지식활동이 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구:지식창출 활동과 지식공유 활동을 중심으로
[2006]
지식관리시스템을 활용한 지식공유행위에 영향을 미치는요인에 관한 연구
김영걸
유성호
이승한
지식관리시스템을 활용한 지식공유행위에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
[2002]
지식공유의 영향요인 :연구동향과 과제
문형구
박문수
지식공유의 영향요인:연구동향과 과제
[2001]
지식공유가 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구
김인호
김준
[2008]
지식공유 행위 영향요인에 관한 지방자치단체 공무원의 인식차이 분석
주재현(Joo Jae Hyun)
최호진(Choi Ho Jin)
한국지역정보화학회지.9(1):23~58
[2006]
지식공유 의도와 지식관리시스템의 사용
김경규
김범수
송세정
신호경
경영정보학 연구.15(3):65~90
[2005]
박사
지식공유 영향요인이 지식관리시스템 성과에 미치는 영향
공희경
지식공유 영향요인이 지식관리시스템 성과에 미치는영향
[2004]
지식경영활동이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구:부산시 선도기업을 대상으로
전진환
[2010]
지식경영의 핵심요인이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
박순창
우성진
창원대학교 박사학위 논문
[2001]
지식경영의 의해
삼성경제연구소
[1999]
지식경영의 역량,활동,성과에 관한 실증연구
민재형
이영찬
지식경영의 역량
[2004]
지식경영의 성공요인에 관한 실증적 연구
오경환
이내형
[2005]
지식경영에 있어서 구조적 자산과 조직유효성간의 관계에서 신뢰의 조절효과 분석
박동수(Dong-Soo Park)
설승환(Seung-Hwan Seol)
이도열(Do-Yeol Lee)
황호영(Ho-Young Hwang)
인적자원개발연구.7(2):101~128
[2005]
지식경영 이론과 시스템
천면중
허명숙
[2011]
지식경영 :경영 혁신에 있어 효과적인 지식 전파의 조건에 관한연구
신원무
지식경영:경영혁신에 있어 효과적인 지식전파의 조건에 관한 연구
[1998]
중소기업 SCM 성과측정지표 개발에 관한 탐색적 연구
김진수
정보시스템연구.13(2):195~224
[2004]
조직의 사회적 자본이 새로운 지적자본 창출에 미치는 영향
박순미
인적자원개발연구.2(1):171~203
[2001]
조직의 사회자본 형성 요인에 관한 연구
오홍석
지역사회개발학술지.12(2):25~42
[2002]
조직간 관계 유형에 따른 정부지식관리:지식공유방안을 중심으로
김대건
황선웅
[2005]
박사
임상간호사가 지각한 간호조직의 임파워먼트 구조모형
구옥희
충남대학교 박사학위 논문
[2000]
인간존중의 경영
양동훈
임효창
조영복
[2011]
우리나라의 직업훈련에 의한 임금과 취업효과에 대한 실증분석
송일호
[2005]
외식산업실무론
김만희
최수근
황재선
[2005]
외식기업의 지식공유 저해요인이 개인 및 조직 업무성과와기업 경영성과에 미치는 영향
김장익
나태균
[2007]
외부지식이전이 지식공유의 선행요인과 성과에 미치는 조절효과
장평
홍관수
[2010]
연구개발 집단의 자원,제도적 특성,지식활용 및 지식경영성과
신창호
연구개발 집단의 자원
[2001]
여행업의 지식경영활동이 조직유효성과 경영성과에 미치는영향
천덕희
최현묵
[2011]
여행사의 지식경영 도입방안에 관한 연구
이익수
관광경영학연구. 10:178~200
[2000]
신 지식인
김효근
[1999]
산업별 지식경영 프레임워크 도출과 실증적 타당성에 관한 연구
권순재
이건창
경영학 연구.30(3):957~986
[2001]
사회적자본이 지바정부 외부역량에 미치는 영향:성남시 사례를 중심으로
오승은
윤두섭
[2007]
사회적자본의 지각이 지식활동에 미치는 영향에 관한 연구: 금융기관을 중심으로
김재구
장용선
사회적 자본의 지각이 지식활동에 미치는 영향에 관한 연구:금융기관을 중심으로
[2006]
사회적자본과 인적자원개발(Ⅱ):기업의 사회적 자본과 경쟁력
[2007]
사회적자본과 신뢰:한국,일본,덴마크,스웨덴 비교연구
배영
유석춘
장미혜
사회적자본과 신뢰:한국
[2002]
사회적 자본이 지식창출과 혁신에 미치는 영향
허문구(Moon-Goo Huh)
인사조직연구.19(1):41~78
[2011]
사회적 자본의 측정지표에 관한 연구
소진광
한국지역개발학회지.16(1):89~117
[2004]
사회자본과 지식공유 관계에서 정보시스템 특성의 조절효과
김경재
정범구
[2008]
사회교환이론 관점에서의 SCM 파트너십 요인에 관한 연구
박광오 ( Kwang Oh Park )
장활식 ( Hwal Sik Chang )
[2009]
비영리조직의 지식경영 현황 및 비영리조직간 지식경영 핵심 성공요인
권현정
조대현
[2008]
병원조직의 지식경영 준비수준에 관한 실증적 연구
이도연
[2001]
물류파트너십 관계요인이 성과에 미치는 영향에 관한 연구
김영택(Kim Young-Taek)
서창적(Suh Chan-Gjuck)
추동화(Chu Dong-Hwa)
대한경영학회지.20(2):771~789
[2007]
문화관광개발이 사회적 자본 형성에 미치는 영행
박선희
[2009]
노동유연성과 고용안정
이덕로
연세경영연구.41(1):255~283
[2004]
기업의 사회적 자본이 지식활동에 미치는 영향
유한구
이영현
직업능력개발연구.11(1):119~141
[2008]
구조조정기의 한국기업 인적자원관리 및 조직 변화현황과 조직유효성에 관한 연구
김재구
산업관계연구.10(1):131~165
[2000]
공공기관 내 구성원간의 지식공유에 관한 연구: 사회교환이론 관점에서
김명숙
마은경
공공기관 내 구성원간의 지식공유에 관한 연구:사회교환이론 관점에서
[2005]
Why Should I Share? Examining Social Capital and Knowledge Contribution in Electronic Networks of Practice
Faraj,S.
Wasko,M.
Why should Ishare
[2005]
Whatfutureknowledgemanagementusersmayexpect
Wiig KM
[1999]
What'smineisoursofisit,A studyofattitudes aboutinformation sharing
ConstantD
What'smineisoursofisit
[1994]
Understanding knowledge management
Demerest
[1997]
Trustinmodernsocieties:Thesearchforthebasesofsocialorder(Vol1)
MisztalBA
[1996]
Trustbutverify:Socialcapitaland moralbehavior
UslanerEM
[1999]
Trustand tacitknowledgesharing and use
HolsteJS
[2010]
Trust expectations,information sharing,climate of trust,andnegotiation effectiveness and efficiency
Butler
Trustexpectations
[1999]
Trust : the Social Virtues and the Creation of Prosperity
Fukuyama
구승희
[1995]
Transnational Transfer of Strategic Organizational Practices : AContextual Perspective
Kostova
Transnationaltransferofstrategicorganizationalpractices:Acontextualperspective
[1999]
Toward a Knowledge-based Theory of the Firm
Grant
Toward a knowledge-based theory of the firm
[1996]
Theimpactofpsychologicalcontractfulfillmenton theperformanceofin-roleandorganizationalcitizenshipbehaviors
Turnley William
[2003]
Thecostofdiversity:Thediversificationdiscountandinefficientinvestment
RajanR
[2000]
Theconceptof'Ba':BuildingaFoundationfor Knowledge Creation
Konno
Nonnaka
[1998]
The state of the notion: Knowledge management in practice
Ruggles, R.
Thestateofthenotion:Knowledgemanagementin practice
[1998]
The social structure of competition
Burt
The socialstructure ofcompetition
[1992]
The role of weak ties in sharing knowledge acrossorganizationsubunits
Hansen MT
[1999]
The role of socialcapital in today's economy: empirical evidence and proposal of a newmodel of intellectual capital
Bueno
Rodriguez
Salmador
[2004]
The prosperous community: Social capital and public life
Putnam,R.
The prosperous community:Socialcapitaland public life
[1993]
The knowledge-creating company
Nonaka, Ikujiro^
The knowledge creating company
[1995]
The knowledge evolution : expanding organizational intelligence
Allee, Verna
The knowledge evolution:Expanding organizationalintelligence
[1997]
The knowledge cafe:A knowledge managementsystem andits application to hospitality and tourism
Grounau N
[2002]
The importance of collaborative know-how :Anempiricaltestofthe learning organization
Simonin
Theimportanceofcollaborativeknow-how:Anempiricaltestofthelearningorganization
[1997]
The Strength of Weak Ties You Can Trust: the Mediating Role of Trust in Effective Knowledge Transfer
L.C.Abrams
Levin
R.L.Cross
[2002]
The Power of Trust in Manufacturer-Retailer Relationship
Kumar
[1996]
The Nature and cause of job Satisfaction
O'Reilly
Robers
Thenatureand causeofjob satisfaction
[1979]
The Contribution of Shared Knowledge to ISGroup Performance
Cooprider Jay
Nelson Ryan
The contribution ofshared knowledge to ISgroupperformance
[1996]
The 5th principle,The Art and practice of the learningorganization
Senge PM
The 5th principle
[1990]
Technologicallearning,knowledgeManagement,firm growth and performance: An introductory essay
HittM
Technologicallearning
[2000]
Structural equation modeling in practice: A review and recommended two??step approach
Anderson
Gerbing
Structuralequation modeling in practice:Areview andrecommendedtwo-stepapproach
[1988]
Strategy, Value Innovation andKnowledge Economy
Kim
Mauborgne
Strategy
[1999]
Software-based innovation
Quinn JB
[1996]
Socialnetwork,socialtrustandshared goalsin organizationalknowledgesharing
Chan
Chow
Socialnetwork
[2008]
Social capital: Prospects for a newConcept
Kwon
Paul
Social Capital: Prospects for a new concept
[2002]
Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage
Ghoshal,S.
Nahapiet,J.
Social capital
[1998]
Social capital at the top: Effects of social similarity and status on CEO compensation
Belliveau
O'Reilly
Wade
[1996]
Social capital and value creation: The role of intrafirm networks
Ghoshal
Tsai
[1998]
Social capital and knowledge creation: Diminishing returns of the number and strength of exchange relationships
Cannella
McFadyen
Socialcapitaland knowledge creation:Diminishing returnsofthenumberandstrengthofexchangerelationships
[2004]
Social Capital:Its Origins and Applications in Modern Sociology
Socialcapital:itsoriginsand applicationsin modern sociology
[1998]
Social Capital, Networks, and Knowledge Transfer
Inkpen
Tsang
Socialcapitalnetworksandknowledgetransfer
[2005]
R&D 조직의 지식 경영 활동이 R&D 성과에 미치는 영향
김병수 ( Byoung Soo Kim )
한인구 ( In Goo Han )
[2012]
Psychometric Theory
Pummer
[2000]
Production of Trust: Institutional Sources of EconomicStructure 1840-1920
Zuker
Productionoftrust:Institutionalsourcesofeconomicstructure1840~1920
[1986]
Problems of explanation in economicsociology
Granovetter
Problems ofexplanation in economic sociology
[1992]
Problem based learning: An instructional model and its constructivist framework
Duffy
Savery
Problem basedlearning:Aninstructionalmodelanditsconstructivistframework
[1996]
Private Politics: Corporate Social Responsibility, and Integrated Strategy
Baron
Private politics
[2001]
Perceptions ofOrganizationalStructure in theHospitality Industry:Consequencesfor Commitment, Job Satisfaction and Perceived Performance
Larsen
Marnburg
Ogaard
Perceptions of organizationalstructure in thehospitality industry:Consequences for commitment
[2007]
Organizational culture and leadership
Schein, Edgar H
Organizationalculture and leadership
[1997]
Organizational Knowledge Management: A Contingency Perspective
Becerra-Fernandez
Sabherwal
[2001]
Market Networks and Corporate Behavior
Baker
Marketnetworksand corporatebehavior
[1990]
Managing assets and skill: The key to s sustainablecompetitiveadvantage
Aaker DA
[1989]
Knowledgesharinginorganizations:A fieldstudy,organizationscienceresearchworkshoponmanagement
ChakravarthyB
Knowledgesharinginorganizations:A fieldstudy
[1999]
Knowledge sharing atbuckman labs
Buckman RH
[1998]
Knowledge of the Firm, Combinative Capabilities, and the Replication of Technology
Kought
Zander
Knowledgeofthefirm
[1992]
Knowledge managementsystems:Emerging viewsandpracticesfrom thefield
AlaviM
[1999]
Knowledge management's socialdimension:Lessonsfrom mucorsteel
Gupta AK
[2000]
Knowledge management in the hospitalityindustry: A review of empirical research
Hallin CA
[2008]
Knowing what to do is not enough: Tuningknowledgeintoaction
Pfeffer J
[1999]
Innovation, Market Orientation, and Organizational Learning: An Integration and Empirical Examination
Hurley,R.F.
Innovation
[1998]
Information ecology : mastering the information and knowledge environment
Davenport, Thomas H
Information ecology:Mastering theinformationandknowledgeenvironment
[1997]
Influenceof social network on occurrence of dementia: A community basedlongitudinalstudy
FratoglioniL
[2000]
ImplementingKM-A balanced scorecard approach
Arora
Implementing KMa balanced score card approach
[2002]
Ihopeitwon’thappen to me!”Hospitality and tourismstudents’fear of difficult moral situations as managers
Marnburg
[2006]
If Only We Knew What We Know: Identification and Transfer of Internal Best Practices
Grayson
O'Dell
Ifonly weknew whatweknow:Identification andtransfer of internalbest practices
[1998]
How socialcapitalmakes organizations work(Vol.154)
Cohen D
[2001]
How knowledge management adds critical value todistribution channel management
Saint-Onge H
[1998]
From embedded knowledge to embodied knowledge: New product development as knowledge management
Grover.R
Madhavan
From embedded knowledge to embodiedknowledge:new productdevelopmentas knowledge management
[1998]
Exploringperceptionsoforganizationalownershipofinformationandexpertise
Jarvenpaa
[2001]
Exploring Internal Stickiness : Impediments to thetransferofbestpracticewithinthefirm
Szuranski
Exploring internalstickiness:Impedimentstothetransferofbest practice within the firm
[1996]
Exchange and power in social life
Blau, Peter Michael
Exchangeandpowerinsociallife
[1964]
Economic Action and Social Structure : The Problem of Embed Dedness
McCormick
Tiffin
[1985]
Developmental processes of cooperative inter-organizational relationships
Ring
Van de Ven
Developmental processes of cooperativeinter-organizationalrelationships
[1994]
Developing and maintaining trust in workrelationships
Bunker
Lewick
[1996]
Defying the crowd : cultivating creativity in a culture of conformity
Sternberg, Robert J
Defying the crowd:Cultivating creativity in acultureofconformity
[1995]
Creating and harnessing social capital
Krishna A
[2000]
Communities of practice, social capital andorganizationalknowledge
Lesser, E.
Communities of practice
[1999]
Collaboration andknowledgesharing
Coleman D
[1997]
Career commitment : construction of a measure and examination of its psychometric properties
Sternberg
Careercommitment:Construction ofa measureand examination of its psychometric properties
[1994]
Breakingthemythsofrewards:Anexploratorystudyofattitudes aboutknowledge sharing
Bock GW
[2002]
Beyond customer knowledge management:customers as knowledge co-creators
Sawhney M
[2000]
Behavioralintention formationin knowledge sharing: Examining the role of extrinsic motivators,social-psychological forces, and organizational climate
Bock GW
Behavioralintention formationin knowledge sharing: Examining the role of extrinsic motivators
[2005]
Architecture innovation: The recognition ofexistingproducttechnologiesandthefailureofestablishedfirms
Henderson R
[1990]
An Integrative Model of Organizational Trust
Roger
[1995]
Affects and cognition based trust as foundations forinterpersonalcooperation in organization
McAllister DJ
[1995]
Advancing organizationaleffectivenessandknowledgemanagementimplementation
Yang JT
[2004]
A socialcritiqueofthejudgementofstyle
Bourdieu P
[1986]
A reexamination of the determinants of consumer satisfaction
ManKenzie
Olshavsky
Spreng
A reexamination of thedeterminantsofconsumersatisfaction
[1996]
A practicalguideto factorialvalidity using PLS-GRAPH:Tutorial and annotated example
Gefen
[2005]
A paradigm for social capital
Laumann
Sanderfur
[1998]
A methodologyforknowledgemanagement
Beckman
A methodology for knowledge management
[1997]
A contextualapproach tomanagementlearning:TheHungariancase
Simon L
[1996]
A comparison ofclass managementin elementary physicaleducationandtheclassroom:A qualitativestudy
Zander BD
[1994]
' 특급호텔 식음료부서의 사회적 자본이 경영성과에 미치는 영향 : 지식공유활동의 매개적 역할'
의 유사주제(
) 논문