박사
정당화 지도를 위한 수업 모형 개발 : 중학교 기하 영역을 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김수철
기타서명
Development of instructional model for teaching justification
형태사항
30 cm: x, 273 p.: 삽화, 도표
일반주기
부록: 1. 수업 전사 자료, 2. 교사 면담 전사 자료, 3. 정당화 수업지도안 예시 외 수록, 지도교수: 강옥기, 참고문헌: p.193-199
학위논문사항
교과교육학과, 학위논문(박사)-, 성균관대학교 일반대학원, 2013.8
DDC
375, 22
발행지
서울
언어
kor
출판년
2013
발행사항
성균관대학교 일반대학원
주제어
수업모형
정당화
중학교 기하
'
정당화 지도를 위한 수업 모형 개발 : 중학교 기하 영역을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,716
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
주제어
수업모형
184
0
정당화
94
0
중학교 기하
2
0
계
1,718
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
'
정당화 지도를 위한 수업 모형 개발 : 중학교 기하 영역을 중심으로' 의 참고문헌
학생들의 수학적 정당화 유형과 논쟁 구조의 관계: 선형 연립 미분방정식의 탐구과정을 중심으로
박사
박사
초등학교 6학년 기하 과제 증명 능력에 관한 사례 분석
증명의 구성요소 분석 및 학습-지도 방향 탐색-중학교 수학을 중심으로-
박사
수학교육 선진화 방안 발표 보도자료(2012.1.10.)
World (Z. . Usiskin, ed.), vol. 4, Reston, Virginia: NCTM, 1998, pp. 117-136
World (Z. . Usiskin
Verbal justification-Is it aproof? secondary school teachers’ perception
Types of students' justifications
Treatment of refutations: Aspects of the complexity of aconstructivist approach to mathematics learning, Radical constructivism inmathmatics education
Balacheff
Treatment of refutations: Aspects of the complexity of aconstructivist approach to mathematics learning
[1987]
Treatment of refutations : Aspects of the complexity of aconstructivist approach to mathematics learning
Toward a comprehensive perspective on proof
The role and f unction of proof in mathematics
The explanation by example-For establishing the generalityof conjectures
The development of practical socialunder standing in elementary school-age children
The Interpretation of Documents and Material Culture
Teachers’ conceptions of proof in the context of secondary school mathematics
Structure and insight: A theory of mathematics education
Some pedagogical aspects of proof
Rethinking proof with the Geometer’s Sketchpad
Reading in Cooperative Learning for Undergraduate Mathematics
Quasi-empirical views of mathematics and mathematics teaching
Proof, Explanation and Exploration: an Overview
Proof produced by secondary school students learninggeometry in a dynamic computer environment
Proof practices and constructs of advanced mathematicsstudents
Proof and proving in school mathematics
Mathematics as Educational Task
Mathematically Gifted Students' Geometrical Reasoning andInformal Proof
Levels of Proof in Lower Secondary School Mathematics
Learing to understand what giving a proof really means
Justification in the mathematics classroom : Astudy of prospective elementary teacher s
Blume
Simon
Justification in the Mathematics Classroom:A study of prospective elementary teachers
[1996]
Justification as a teaching and learning practice:Its multifacted role in middle grades mathematics classrooms
Euclid may stay-and Even be taught
Describing Young Children's Deductive Reasoning
Curriculum standards for school mathematics
Conjectures and refutation in grade 5 mathematics
Cognitive developments, representations and proof. Paper presented atthe conference Justifying and Proving in School Mathematics Institute ofEducation, 27-38.Tall1998). The Cognitive Development of Proof: Is Mathematical Proof for Allor for Some?
Tall
Cognitive developments
[1995]
Characterizing students' understandings of mathematicalproof
Can you prove it? Developing concepts of proof in primary andsecondary schools
Aspects of proving: A Clinical investigation of process
Action proof in primary mathematics teaching and inteacher training
A study of pupis’ proof-explanations in mathematics situations
2009 개정 교육과정에 따른 수학과 교육과정 연구
'
정당화 지도를 위한 수업 모형 개발 : 중학교 기하 영역을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문