'
2세 영아의 정서조절에 관한 참여관찰연구 : 어린이집의 맥락적 요소(물리적환경, 교사, 또래)를 중심으로 = Participation Observation Study of Emotional Regulation of 2 Year Old Infants' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
2세영아
교사
또래
물리적 환경
어린이집
정서 조절
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
980
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
2세영아
5
0
0.0%
교사
302
0
0.0%
또래
49
0
0.0%
물리적 환경
235
0
0.0%
어린이집
37
0
0.0%
정서 조절
352
0
0.0%
계
980
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
2세 영아의 정서조절에 관한 참여관찰연구 : 어린이집의 맥락적 요소(물리적환경, 교사, 또래)를 중심으로 = Participation Observation Study of Emotional Regulation of 2 Year Old Infants' 의 참고문헌
Review of A. Polland, D. Thiessen and A. Filer(eds). Children and Their Curriculum: The Perspectives of Primary and Elementary School Children (London: Falmer, 1997)
Emotional regualation during childhood; Developmental, interpersonal, and individual consideration In P. Salovey, & D. Sluyter, (Eds.). Emotional literacy and emotional development (pp. 168-192)
Children's patterns of emotional reactivity to conflict as explanatory mechanisms in links between interpartner aggression and child physiological functioning
'
2세 영아의 정서조절에 관한 참여관찰연구 : 어린이집의 맥락적 요소(물리적환경, 교사, 또래)를 중심으로 = Participation Observation Study of Emotional Regulation of 2 Year Old Infants'
의 유사주제(
) 논문