박사
유산관광지의 고유성, 관광체험 및 체험만족 간 관계 = Relations of Authenticity, Tourist Experience and Experiential Satisfaction Towards Heritage Tourism Sites
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
진애니
형태사항
ⅷ, 129 p.: 26 cm
일반주기
부록: 설문지, 지도교수: 정병웅, 참고문헌: p. 104-120
학위논문사항
경영학과, 학위논문(박사)-, 순천향대학교 대학원, 2012. 8
DDC
338.4791, 22
발행지
아산
언어
kor
출판년
2012
발행사항
순천향대학교 대학원
주제어
고유성
관광체험
유산관광
체험만족
'
유산관광지의 고유성, 관광체험 및 체험만족 간 관계 = Relations of Authenticity, Tourist Experience and Experiential Satisfaction Towards Heritage Tourism Sites' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
297
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
생산
162
0
주제어
고유성
78
0
관광체험
28
0
유산관광
9
0
체험만족
20
0
계
297
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
유산관광지의 고유성, 관광체험 및 체험만족 간 관계 = Relations of Authenticity, Tourist Experience and Experiential Satisfaction Towards Heritage Tourism Sites' 의 참고문헌
??原?性·旅游者价??偏好·??旅游原?性
徐嵩?
??原?性·旅游者价??偏好·??旅游原?性
[2008]
한려수도 관광지의 체험품질이 지각된 가치, 만족, 고객이탈, 재방 문에 미치는 영향: 통영·거제·고성 관광지 중심으로
김기호
한려수도 관광지의 체험품질이 지각된 가치
[2011]
펜션이용객의 서비스품질, 체험품질, 체험만족, 및 애호도 간의 관계에 관한 연구
파인과 길모의 체험경제 영역이 영화제 방문 객의 만족에 미치는 영향
탈근대성 시대의 고유성과 존재론적 고유성: 관광현상과의 관계를 중심으로
김사헌
김희영
탈근대성 시대의 고유성과 존재론적 고유성: 관광현상과 의 관계를 중심으로
[2006]
축제포르그램의 체험만족이 재방문의사 및 추천의사에 미치는 영향
박사
체험관광 구성요인 분석:서천군 금강하구둑의 탐조관광객중심으로
김기완
김남조
체험관광 구성요인 분석: 서천군 금강 하구둑의 탐조 관광 객 중심으로
[2007]
체험경제 이론에 따른 기억,만족,충성도에 관한 연구:동해안지역 스쿠버다이빙리조트 방문객을 중심으로
체험 요소(4Es)가 체험즐거움,만족도,재방문에 미치는 영향:Pine과 Gilmore의 체험경제이론(Experience Economy)을 중심으로
지역축제 환경단서와 관광체험이 축제개최효과와 방문객만족에 미 치는 영향연구
증강현실(Augmented Reality) 기술이 매개된 관광객의 문화유산 관광지에 대한 진정성과 지각된 여행경험에 관한 연구: 북촌 한옥마을 방문 객을 대상으로
이벤트에서의 체험요소가 체험즐거움, 체험만족 및 행동의도에 미 치는 영향: Pine & Gilmore의 체험이론을 중심으로
신동주
이벤트에서의 체험요소가 체험즐거움
[2010]
유산관광 체험영역에 관한 탐색: 실용적, 헤도닉 가치의 관점에서
한숙영
유산관광 체험영역에 관한 탐색: 실용적?헤도닉 가치의 관점에서
[2006]
박사
박사
박사
서비스와 호텔 그리고 관광산업을 어떻게 볼 것인가
박사
문화관광축제의 고유성 측정에 관한 연구-광안리어방축제를 중심으로-
양봉석
조명환
문화관광축제의 고유성 측정에 관한 연구: 광안리어방축 제를 중심으로
[2004]
문화관광체험이 고유성 및 관광만족, 삶의 질에 미치는 영향
조태영
문화관광체험이 고유성 및 관광만족
[2008]
문화관광지의 서비스품질이 방문자만족과 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
박사
박사
박사
문화관광의 체험선택요인에 관한 연구
노경호
손선미
문화관광의 체험 선택요인에 관한 연구
[2002]
문화관광의 대중화를 통한 공간의 사회적 구성에 관한 연구 -강진·해남 지역을 사례로-
심승희
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[2000]
박사
문화관광과 문화관광자: 그 개념과 특성에 관한 시론
문화관광 활성화를 통한 도시 국제관광 기반강화 전략
문화관광 해설서비스 이용자와 비이용자간 문화유산체험 및 만족도 차이: 다중집단분석과 잠재평균분석의 적용
박사
박사
박사
고궁관광 평가요인과 만족도 분석: 진정성과 HISTOQUAL을 중심으로
경복궁의 고유성 강화를 통한 관광활성화에 관한 연구
개별여행객의 문화적 동기, 진정성, 충성도의 영향 관계: 배낭여행객을 중심으로
박사
文化觀光 體驗領域에 關한 硏究: 遺産觀光者를 대상으로
박사
原?性理解-旅游???保??角的演??差?
?朝枝
原?性理解-旅游???保??角的演??差?
[2007]
Work and/orFun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
Barbin
M.Griffin
Work and/or Fun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
[1994]
What does Product quality
Welcome to the experience economy
Visitor's evaluation of a historical district: The roles of authenticity and manipulation
Naoi
Visitors' evaluation of a historical district: The roles of authenticity and manipulation
[2004]
Visitor Learning at a Heritage Attraction: A Case Study of Discovery as a Media Product
Understanding existential authenticity
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Tradition in the Qualitative Sociology of Tourism
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Tourism and parks - a long but uneasy relationship
Tourism and hospitality markeing: Fantasy, feeling and fun
Williams
Tourism and hospitality markeing: Fantasy
[2006]
Tourism and Modernity: A Sociological Analysis
Tourism and Indigenous Peoples
Thethemepark experience:An analysis of pleasure, arousal and satisfaction
Andreu
Bign
Gnoth
The theme park experience: An analysis of pleasure
[2005]
The service Experiences in Tourism
The development of cultural tourism in Europe
The core of heritage tourism
The consumption of tourism. In Sharpley, R and Telfer, D. J.(eds.), Toursim and Development: Concept and Issues
Shapley
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[2002]
The concept of authenticity in tourist experiences
The Tourist: Schocken Books
The Tourist-Historic City: Retrospect and prospect of managing the heritage city
The Social Psychology of Tourist Behavior
The New History in an Old Museum: Creating the Past at Colonial Williamsburg, Durham
Gable
Handler
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[1997]
The Millennial Consumer in the Texts of Our Times: Experience and Entertainment
Holbrook
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[2000]
The Image: A Guide to Pesudo-Events in America
The Heritage Industry: Britain in a climate of decline
The Future of Theme Parks in International Tourism
Jones
Robinett
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[1998]
The Expjerience Economy: Work is Theatre and Every Business a Stage
The Consumption Benefit and the Role of Authenticity in the Heritage Experience. dissertation in marketing
The Construction of Heritage
Sustainability and Canada's National Parks: suitability for policy, planning and management
Boyd
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[1995]
Subsegmenting the heritage tourism market to better focus on tourists' personal heritage motivations
Staged authenticity and heritage tourism
Staged authenticity : Arrangements of social space in tourist settings
Selling heritage landscapes, in Alanen, A. R., and Melnick, R. Z. Preserving cultural heritage in America
Rethinking the sociology of tourism
Rethinking authenticity in tourism
Redefining Amsterdam as a touristic destination
Quality Planning and Analysis, 2nd ed
Pursuing Happiness: American Consumers in the Twentieth Century, princeton
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[1993]
Production and Consumption of European CulturalV Tourism
Poland: in-bound tourism from the UK
Past perfect: Explorations of heritage tourism
National heritage and global tourism in Thailand
Motivation of the heritage consumer in the leisure marke t: An application of the manning-hass demand hierarchy
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Motivation of the heritage consumer in the leisure market: An application of the manning-hass demand hierarchy
[1993]
Mines and quarries: industrial heritage tourism
Measuring Tourists' EmotionalExperiences toward Hedonic Holiday Destinations
Measuring ExperienceEconomy Concepts : Tourism Applications
Measurementand Evaluation ofSatisfaction ProcessinRetailSettings
OliverR.L
Measurement and evaluation of satisfaction process in retail settings
[1981]
Managing heritage tourism
Managing Quality Cultural Tourism, Routledge
Boniface
Managing Quality Cultural Tourism
[1995]
Lopez K., Gonzales, F., Bellido, L., Alonso, A: "Adaptive Multimedia streaming over IP based on customer oriented metrics
Landscape as Heritage. Heritage: Conservation
Interpretation of the unimaginable: the U.S. Holocaust Memorial Museum, Washington, D.C., and "dark tourism
Foley
Lennon
Interpretation of the unimaginable: the U.S. Holocaust Memorial Museum
[1999]
International Cultural Tourism Charter
Integrated Heritage Management: Principles and practice
Influence of the onsite experience on recreation experience preference judgements
Industrial heritage: a nexus for sustainable tourism development
Individual and setting Attr ibutes of theAdv entur e Recr eat ion Exper ience
Indexing, dragging and social construction of tourist sites
In Search of Heritage: As pilgrim or tourist?, Donhead Publishing
Fladmark
In Search of Heritage: As pilgrim or tourist?
[1998]
Historic Theme Parks. An Australian Experience in Authenticity
Heritage tourism: a question of definition
Heritage site management: motivation and expectation
Heritage as business. In Herbert. D. T.(Ed.). Heritage, Tourism and Society. 170-190
Heritage and Postmodern Tourism
HISTOQUAL: The development of ahistoric houses assessment scale
Frochot
Hughes
HISTOQUAL: The Development of a Historic Houses Assessment Scale
[2000]
From history to heritage: from heritage to identity: in search of concepts and models
Experience quality perceivedvalue, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists
Effects of Theatrical Elements on Experiential Quality and Loyalty Intentions for Theme Parks
Ecotourists' Perception of Ecotourism Experience in Lower Kinabatangan, Sabah, Malaysia
Baum
Chan
Ecotourists' Perception of Ecotourism Experience in Lower Kinabatangan
[2007]
Economies of signs and space London: Sage
[1996]
Dissonant Heritage: The management of the past as a resource in conflict, Wiley
Ashworth
Tunbridge
Dissonant Heritage: The management of the past as a resource in conflict
[1996]
Dissimulation : Reflexivity, narrative, and the quest for authenticity in 'living history'
Disconformation processes consumer evaluation in product usage
Customized Authenticity Begins at Home
Cultural and heritage tourism: the great debates
Consuming heritage : Perceived historical authenticity
Waitt
Consuming heritage: perceived historical authenticity
[2000]
Conceptualizing the Experiences of Heritage Tourists: A case study of New Lanark World Heritage Village
Clarifying Heritage Tourism
Beyond Authenticity and Commodification
Authenticity on the ground : Engaging the past in a california ghost town
DeLyser
Authenticity on the ground: Engaging the past in a california ghost town
[1999]
Authenticity and commoditization in tourism
Amusement park visitor behaviour?Scottish attitudes
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Abraham lincoln as authentic reproduction: A critique of postmodernism
Burner
Abraham Lincoln as authentic reproduction. a critique of postmodernism
[1994]
A perspective from Canada on heritage and tourism
4Es이론에 따른 축제 방문객의 충성도 연구:보령머드 축제를 중심으로
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이충기
최영준
4Es 이론에 따른 축제방문객의 충성도 연구: 보령 머드축제를 중심으로
[2011]
'
유산관광지의 고유성, 관광체험 및 체험만족 간 관계 = Relations of Authenticity, Tourist Experience and Experiential Satisfaction Towards Heritage Tourism Sites'
의 유사주제(
) 논문