보육교사가 되어 가는 과정에 대한 내러티브 탐구 : 보육교사교육원을 중심으로 = Narrative Inquiry on the Process of Becoming Child Care Teacher : Focused on The Education Center for Child Care Teacher
'
보육교사가 되어 가는 과정에 대한 내러티브 탐구 : 보육교사교육원을 중심으로 = Narrative Inquiry on the Process of Becoming Child Care Teacher : Focused on The Education Center for Child Care Teacher' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
보육교사
보육교사교육원
예비교사
정체성
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
801
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
보육교사
34
0
0.0%
보육교사교육원
5
0
0.0%
예비교사
748
0
0.0%
정체성
14
0
0.0%
계
801
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
보육교사가 되어 가는 과정에 대한 내러티브 탐구 : 보육교사교육원을 중심으로 = Narrative Inquiry on the Process of Becoming Child Care Teacher : Focused on The Education Center for Child Care Teacher' 의 참고문헌
Anticipatoryreflectionwhilelearning toteach:From atemporally truncatedtoatemporallydistributedmodelof reflection in teacher education
ConwayAnticipatory reflection while learning to teach : From a temporally truncated to a temporally distributed model of reflection in teacher education[2001]
An information processing analysis of expert and novice teachers' problem solving
Swanson,H.L.An information processing analysis of expert and novice teacher's problem solving[1990]
Active location in teachers' construction of their professional identities
'
보육교사가 되어 가는 과정에 대한 내러티브 탐구 : 보육교사교육원을 중심으로 = Narrative Inquiry on the Process of Becoming Child Care Teacher : Focused on The Education Center for Child Care Teacher'
의 유사주제(
) 논문