예비교사 교육에서 If-Not-What-Yes와 What-If-For를 통한 반례 생성과 명제의 정교화 = Generating Counter-example for Refinement of Statements on If-Not-What-Yes and What-If-For : For Pre-service Teachers’ Mathematics Education
'
예비교사 교육에서 If-Not-What-Yes와 What-If-For를 통한 반례 생성과 명제의 정교화 = Generating Counter-example for Refinement of Statements on If-Not-What-Yes and What-If-For : For Pre-service Teachers’ Mathematics Education' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
if-not-what-yes
what-if-for
교사의 역할
교수학적 상황
미분가능성
반례
오류 활동
인지 갈등
증명
진정한 수학활동
함수의 연속성
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
112
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
if-not-what-yes
1
0
0.0%
what-if-for
1
0
0.0%
교사의 역할
59
0
0.0%
교수학적 상황
1
0
0.0%
미분가능성
1
0
0.0%
반례
5
0
0.0%
오류 활동
1
0
0.0%
인지 갈등
9
0
0.0%
증명
32
0
0.0%
진정한 수학활동
1
0
0.0%
함수의 연속성
1
0
0.0%
계
112
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
예비교사 교육에서 If-Not-What-Yes와 What-If-For를 통한 반례 생성과 명제의 정교화 = Generating Counter-example for Refinement of Statements on If-Not-What-Yes and What-If-For : For Pre-service Teachers’ Mathematics Education' 의 참고문헌
Treatment of refutations: Aspects of the complexity of a constructivist approach of mathematical learning. In E. von Glasersfeld(Ed.), Radical Constructivism in mathematics education
BalacheffTreatment of refutations: Aspects of the complexity of a constructivist approach of mathematical learning. In E. von Glasersfeld(Ed.)[1991]
'
예비교사 교육에서 If-Not-What-Yes와 What-If-For를 통한 반례 생성과 명제의 정교화 = Generating Counter-example for Refinement of Statements on If-Not-What-Yes and What-If-For : For Pre-service Teachers’ Mathematics Education'
의 유사주제(
) 논문