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인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
주의분산도구의 복잡성이 지각된 대기시간에 미치는 영향 : 레스토랑의 서비스 대기상황을 중심으로
한종헌
2011년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
한종헌
형태사항
삽도: ix, 88p.: 26cm
일반주기
경기대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다
학위논문사항
학위논문(박사)-, 호텔경영학과, 경기대학교 일반대학원, 2011. 8
발행지
서울
언어
kor
출판년
2011
발행사항
경기대학교 일반대학원
주제어
대기상황
대기시간
레스토랑
복잡성
서비스
주의분산도구
지각
참고문헌( 59)
유사주제 논문( 222)
복잡성 105건
대기시간 51건
서비스 28건
지각 25건
레스토랑 13건
인용/피인용
주의분산도구의 복잡성이 지각된 대기시간에 미치는 영 ...
' 주의분산도구의 복잡성이 지각된 대기시간에 미치는 영향 : 레스토랑의 서비스 대기상황을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
대기상황
대기시간
레스토랑
복잡성
서비스
주의분산도구
지각
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
229
2
0.3%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
대기시간
52
1
1.9%
대기상황
1
0
0.0%
레스토랑
14
0
0.0%
복잡성
106
0
0.0%
서비스
29
0
0.0%
주의분산도구
1
0
0.0%
지각
26
0
0.0%
계
229
1
0.3%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
' 주의분산도구의 복잡성이 지각된 대기시간에 미치는 영향 : 레스토랑의 서비스 대기상황을 중심으로'
의 참고문헌
박사
호텔 레스토랑 서비스 인카운터에서 서비스회복 공정성지각이 고객감정을 통한 고객태도에 미치는 영향 연구
안성근
호텔 레스토랑 서비스 인카운터에서 서비스회복 공정성 지각이 고객감정을 통한 고객태도에 미치는 영향 연구
[2009]
지각된 대기가 재구매 의도에 미치는 영향과 그 조절 변수에 관한 연구
윤세남
[2007]
의료서비스접점에서 대기시간이 서비스품질평가와 애호도에 미치는 영향
김수배
윤성욱
[2003]
의료서비스에서 지각된 대기시간이 병원의 이미지 형성 및 재방문에 미치는 영향에 관한 연구
강한승
[2007]
시스템 시뮬레이션과 시뮬레이션 언어
김승연
[1993]
서비스 대기의 심리학적 접근
이수광
차길수
[2009]
서비스 대기관리: 서비스 대기시간과 품질평가의 관계에 있어서 영향을 주는 요인들에 관한 연구
김수욱
조정은
[2007]
서비스 기업의 심리적 대기모형에 관한 연구
김권수
[2003]
레스토랑 실내음악의 템포가 서비스시간 지각에 미치는 영향
고동우
전병길
[2002]
대기시간이 서비스품질평가에 미치는 영향
박유식
마케팅연구
[2000]
공항 내 항공기 탑승객의 대기시간관리에 관한연구
최은주
[2006]
Work and/orFun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
Barbin
M.Griffin
[1994]
What to tell consumers in waits of different lengths: An integrative model of service evaluation
Hui
Tse
[1996]
Waiting for service: Ten years of empirical research
Durrande-Moreau
[1999]
Waiting for Service: The Relationship betweenDelays and Evaluations of Service
Taylor
Taylor, S.
Waiting for service: The relationship between delays and evaluations of service
[1994]
Towards the better management of tourist queues
Pearce
[1989]
Time budgets and consumer services: In services marketing 10 a changing environment
Anderson
Venkatesan
[1985]
Time and consumer behavior: An interdisciplinary overview
Berning
Szybillo
[1976]
The waiting experience: toward service quality 111 the leisure industry
Dawes
Rowley
[1996]
The psychological cost of waiting
Osuna
[1985]
The perception of time
Allan
[1979]
The influence of music on consumers'temporal perceptions: Does time fly when you're having fun?
Kellaris
Kent
[1992]
The effects of the service enviroment on affect and consumer perception of waiting time: An analysis of an industrial technology diffusion
Baker
Cameron.M
[1996]
The economics of information
Stinger
[1961]
The Role of Outcome Quality as a Detenninant of Overall Service Quality in Different Categories of Services Industries: An Enperical Investigation
Powpaka
[1996]
The Psychology of Waiting Lines; In The Service Encounter Managing Employee' Customer Interaction
Maister
[1995]
The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings, and Fun
Holbrook
The experiential aspects of consumption: Consumer fantasies
[1982]
The Effect of Music. Wait-Length Evaluation. and Mood on a Low-cost Wait Experiment
Baker
Braunsberger
Cameron
Peterson
[2003]
Temporal Cognition Current Directions in Psychological Science
Block
Zakay
[1997]
Subjectine Vs. Objective Time Measures: A note on the perception of time in cosumer behavior
Hornik
[1984]
Storeatmosphere and purchasing behavior
Donovan
Marcoolyn
Nesdale
Rossiter
[1994]
Stimulus complexity and prospective timing: Clues for a parallel process model of time perception
Aubry
Bergeret
Celsis
Guillaume
Mogicato
[2008]
Servicescapes: The impact of physical surroundings and employee reponses
Bitner
[1992]
Service management for competitive advantage
Fitzsimmons, James A
[1994]
Queuing and waiting
Schwartz
[1975]
Prospective and retrospective duration judgements: and executive-control perspective Acta Neurobiologiae Experimentalis
Block
Zakay
[2004]
Problems and strategies in services marketing
Berry
Parasuraman
Zeithaml
[1985]
Prescription for the waiting-in-line blues: Entertain, enlighten, and engaged
Katz
Larson
Prescription for the waiting-in-line blues: Entertain
[1991]
Perspectives on queues: Social justice and the psychology of queuing
Larson
[1987]
Managing perceptions of waitingtimes in service queues
Jones
Peppiatt.E
Managing perceptions of waiting times in service queues
[1996]
Managing Quality: the Strategic and Competitive Edge
Gravin
Managing Quality: The Strategic and Competitive Edge
[1988]
Improving service: managing response time in hospitality operations
Dent
Jones
Improving service: Managing response time in hospitality operations
[1994]
How waiting affects customer satisfaction with the service: The role of subjective variables, management of service: A multidisciplinary approach
Pruyn
Smidts
How waiting affects customer satisfaction with the service: The role of subjective variables
[1994]
How much time did you wait in line?
Hornik
Zakay
[1991]
How disconfirmation, perception and actual waiting time impact customer satisfaction
Davis
Heineke
How disconfirmation
[1998]
Gap analysis of professional service quality
Brown
Swartz
[1989]
Evaluation serVIce encounters: The effects of physical surroundings and Employee Responses
Bitner
[1990]
Effects of waiting on the satisfaction with the service: Beyond objective time measures
Pruyn
Smidts
[1998]
Consumers' reactions to waiting: When delays affect the perception of service quality
Dube-Rioux
Leclerc
Schmitt
[1989]
Consumer perception and evaluation of waiting time: a field experiment
Aalst
Antonides
Verhoef
[2002]
Consumer Dissatisfaction: The Effect of Disconfirmed Expectancy on Perceived Product Performance
Rolph E.Anderson
Consumer dissatisfaction: the effect of disconfirmed expectancy on perceived product performance
[1973]
Breaking free from prduct marketing
Shostack
[1977]
An analysis of customer satisfaction with waiting times in a two-stage service process
Davis
Maggard
[1990]
An Empirical Assessment of theSERVQUAL Scale
Babakus
An empirical assessment of the SERVQUAL scale
[1992]
Alternative scales for measuring service quality: a comparative assessment based on psychometric and diagnostic criteria
L.L.Berry
Parasuraman
Alternative Scales for Measuring Service Quality: A Comparative Assessment Based on Psychometric and Diagnostic Criteria
[1994]
A Service Quality Model and Its Marketing Implications
Gr?nroos
A servIce quality model and its marketing implications
[1984]
A Framework for Relating Waiting Time and Customer Satisfaction in a Service Operation
Davis
Vollmann
A framework for relating wait.ing time and customer satisfaction In a service operation
[1990]
A Field Study of Casual Inferences and Consumer Reaction: The View from the Airport
Folkes
Graham
Koletsky
[1987]
A Conceptual model of service quality and its implecations for future research
L.L.Berry
Parasuraman
V.Zeithaml
[1985]
' 주의분산도구의 복잡성이 지각된 대기시간에 미치는 영향 : 레스토랑의 서비스 대기상황을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문