박사
대형마트 점포선택기준이 점포애호도에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 감정을 조절효과로
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저자
정용태
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형태사항
26cm: vii, 110, 5 p.
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학위논문사항
2011. 2, 학위논문(박사)-, 위덕대학교 대학원, 경영학과
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발행지
경주
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언어
kor
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출판년
2011
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발행사항
위덕대학교 대학원
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주제어
대형마트
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대형마트 점포선택기준이 점포애호도에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 감정을 조절효과로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
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동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
78
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2
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제어 |
대형마트
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계 |
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
2
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대형마트 점포선택기준이 점포애호도에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 감정을 조절효과로' 의 참고문헌
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형용사 서술의미의 구조에 관한 연구 - 정서 관련어휘를 중심으로
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할인점에서 의류구매빈도가 높은 집단과 낮은 집단간 차이- 할인점 상점속성에 대한 신념 및 할인점 태도, 정보탐색 및 정보원사용, 상품만족도, 인구통계적 특성
홍희숙
할인점에서 의류구매빈도가 높은 집단과 낮은 집단간 차이- 할인점 상점속성에 대한 신념 및 할인점 태도
[1999]
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박사
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박사
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점포분위기에 관한 연구 - 환경심리학적 접근을 중심으로
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점포내 물리적환경이 고객의 점포태도에 미치는 영향에 관한 연구 - 백화점내 물리적환경과 이용자 관계를 중심으로
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점포개성과 기능적 점포이미지가 점포애호도에 미치는 상대적 영향 : 쇼핑동기의 조절효과
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박사
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박사
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의류소매점 선택과 관련변인 연구 - 의생활양식과소매점 이미지를 중심으로
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의류구매시 소비자가 지각하는 다양한 가격차원이쾌락적 쇼핑가치에 미치는 영향
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쇼핑행위의 경험적 측면 : 쇼핑시 느끼는 기분이나 감정이매장태도와 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구
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쇼핑가치, 점포속성 및 과업상황이 의복구매행동에 미치는영향 - 의류점포내 감정을 중심으로
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소비자의 점포만족도와 이용형태 : 백화점과 할인점을 중심으로
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소비자의 의류쇼핑동기 유형과 점포에 관한 연구- 선호점포와 점포분위기
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소비자의 대형마트 선택요인과 인구통계특성 사이의 관계에 관한 연구
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소비자 감정의 유형이 구매의사결정에 미치는 영향에 관한 연구 - 감정의 환기수준과 지식수준의 조절효과를 중심으로
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소매점포 애호도와 인구통계변수 사이의 관계에 관한 이익의 효과
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서비스 구매시 지각된 혼잡성과 지각된 통제력이 소비자만족에 미치는 영향에 관한 연구 - 관여도의 조정적 역할을 중심으로
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부정적 소비 감정의 선행요인과 결과변수에 대한연구 : 후회감, 실망감을 중심으로
이유재
차문경
부정적 소비 감정의 선행요인과 결과변수에 대한연구 : 후회감
[2005]
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매장 내 감각적 체험이 매장태도와 애호도에 미치는 영향소비감정과 만족의 매개적 영향을 중심으로
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레저 시설내에서의 소비자 감정적 반응에 대한 실증연구: 스키리조트를 중심으로
권익현
유창조
레저 시설 내에서의 소비자 감정적 반응에 대한실증연구 - 스키 리조트를 중심으로
[1997]
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TheUse of a Multi-Attribute Attitude Model in a Store ImageStudy
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The role of Mood in Advertising Effectiveness
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The Role of Environment in Marketing Services: TheConsumer Perspective, The Service Challenge: Integrating forCompetitive Advantage
Baker
The Role of Environment in Marketing Services: TheConsumer Perspective
[1987]
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The Personality of the Retail Store
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The Influence ofStore Environment on Quality Inference and Store Image
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The Influence of the Physical Environment in Offices
Divas
The Influence of the Physical Environment inOffices
[1984]
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The Influence of Background Music on theBehavior of Restaurant Patron
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The Efficacy of Sales Promotion inUK Supermarkets: a consumer view
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The Effects of Wait Expectationsand Store Atmosphere Evaluations on Patronage Intentions inService-Intensive Retail Store
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The Effects of Color on StoreDesign
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The Effects of Advertising on High and Low LoyaltyConsumer Segment
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The Effect of StoreCharacteristics and In-store Emotional Experience on StoreAttitudes
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Structural Model Evaluation and Modification: An Interval EstimationApproach
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Store Planning and Design
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Store Atmosphere, An Environmental Psychology Approach
Donovan
Rossiter
Store Atmosphere : An Environmental Psychology Approach
[1982]
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Some Ways In Which Affect Influences CognitiveResponse: Implication for Advertising
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Some Factors Affecting the Success ofSpecification Searches in Covariance Structure Modeling
R.C.MacCallum
Silvia
Some Factors Affecting theSuccess of Specification Searches in Covariance StructureModeling
[1988]
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Shopping without Purchase: AnInvestigation of Consumer Browsing Behavior
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Shopping Motives, Emotional States, and Retail Outcomes
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Service scape : The Impact of Physical Surroundingon Customer and Employee
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Right Under Our Noses:Ambient Scent and Consumer Responses
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Retail Mat; A Strategic Approach
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Reflections on the Role of Affect in Consumer Behavior
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Psychometric theory (3rd ed)
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Psychology in Industrial Organigation, 5th ed
Maier
Psychology in Industrial Organigation
[1982]
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Profiling the Recreational Shopper
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Product/Consumption-Based Affective Responses and Post-purchase Process
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Perceived Control and The Effectof Crowding and Consumer Choice on the Service Encounter
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Patronage Behavior of ApparelShopping : Part 2. Testing a Patronage of Model of ConsumerBehavior
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On the Evaluation of Structural Equation Models
Bagozzi
On the Evaluation of Structural Equation Models
[1988]
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Mood State and Consumer Behavior: A CriticalReview
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Modeling Participation inEntertainment and Shopping Activites in Malls Utilizing the FlowParadigm
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Measuring and assessing organization
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Measuring Emotions in the Consumption Experience
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Measurement and Evaluation of Satisfaction Process in Retail Setting
Oliver
Measurement and Evaluation of Satisfaction Process in Retail Setting
[1981]
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Meaning of Image :A Survey of Empirical andHypothetical Evidence
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Irritating Aspects of the Shopping Environment
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Impressions of Retail Stores: A ContentAnalysis of Consumer Images
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HedonicShopping Motivations
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Hedonic Consumption: Earning Concepts, Methods and Propositions
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Good and Bad Shopping Vides:Spending and Patronage Satisfaction
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Exploring the Concept ofRetailing Affective Quality: Expending the Concept on RetailPersonality
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Excitement at the mall: determinants and effects on shopping response
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Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
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Ethnographic접근방식을통한쇼핑행위에관한탐색적연구;확장된개념감정의다양성동기의다양성
유창조
Ethnographic 접근방식을 통한 쇼핑행위에 관한 탐색적 연구 : 확장된 개념
[1994]
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Environmental effects on interpersonal affective behavior
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Enhanced Explanation of Word-of-Mouth Communication: The Power of Relationships
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Empirical testing of a model of online store atmospherics and shopper responses
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Emotion: A Psychoevolutionary Synthesis
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Determinants of retail patronage: a meta-analytical perspective
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Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework
Dick,A.S.
Customer Loyalty: Toward an IntegratedConceptual Framework
[1994]
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Consumer Behavior: Implications for Marketing Strategy
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Consumer Behavior. 8th ed
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Comparative fitindexes in structuralmodels
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Clarifying Some Controver sialIs sues Surrounding Statistical Procedures for Detecting ModeratorVariables : Empirical Evidence and Relat ed Matter s
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Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness: the Moderating Role of Involvement
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CS/D-Overview and Future Directions inConceptualization and Measurement of Consumer Satisfactionand Dissatisfaction
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Basic Merchant of Preference Formation
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Atmospherics as a Marketing Tool
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Assessing the Dimensionality andStructure of the Consumption Experience: Evaluation, Feelingand Stisfaction
Mano
R.L.Oliver
Assessing the Dimensionality andStructure of the Consumption Experience: Evaluation
[1993]
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Assessing The Role of Emotions AsMediators of Consumer Responses To Advertising
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Anexperimentalapproachtomakingretailstoreenvironmentaldecision
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An examination of the antecedents of repatronage intentions across different retail store formats
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An Exploratory Assessment of Situational Effects in BuyerBehavior
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An EmpiricalInvestigation of attribute Importance in Retail Store Selection
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An Empirical Study of RetailCrowding: Antecedents and Consequence
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Affect and Persuation: The Influence ofPleasantness and Arousal on Attitude Formation and MessageElaboration
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A description ofaffectivequality attributed toenvironments
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A Path-Analytic Exploration of Retail Patronage Influence
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A Neglected 'p':The Importance of Place in Consumer Response
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A Conceptual Model for Studying CustomerImage
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A Choice Sets Model of RetailSelection
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A Behavioral Conception ofRetail Image
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대형마트 점포선택기준이 점포애호도에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 감정을 조절효과로'
의 유사주제(
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