인지행동 집단미술치료가 장애아동을 둔 비장애형제의 자아존중감과 스트레스에 미치는 효과 = (The)effect of group art therapy by cognitive behavior on self-esteem and stress of sibings with the disabled child
'
인지행동 집단미술치료가 장애아동을 둔 비장애형제의 자아존중감과 스트레스에 미치는 효과 = (The)effect of group art therapy by cognitive behavior on self-esteem and stress of sibings with the disabled child' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
자아존중감
비장애형제
스트레스
인지행동
집단미술치료
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
15,548
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
15,032
0
0.0%
자아존중감
188
0
0.0%
주제어
비장애형제
18
0
0.0%
스트레스
195
0
0.0%
인지행동
13
0
0.0%
집단미술치료
476
0
0.0%
계
15,922
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
인지행동 집단미술치료가 장애아동을 둔 비장애형제의 자아존중감과 스트레스에 미치는 효과 = (The)effect of group art therapy by cognitive behavior on self-esteem and stress of sibings with the disabled child' 의 참고문헌
Learning disabilities: Identification and remediation through creative art activity. In R. H. Shoemaker & S. E, Gonick-Barris(Eds), Proceedings of the Seventh Annual Conference of the American Art Therapy Association
PackardLearning disabilities: Identification and remediation through creative art activity. In R. H. Shoemaker & S. E[1997]
'
인지행동 집단미술치료가 장애아동을 둔 비장애형제의 자아존중감과 스트레스에 미치는 효과 = (The)effect of group art therapy by cognitive behavior on self-esteem and stress of sibings with the disabled child'
의 유사주제(
) 논문