박사
중학교 수학 영재교육에 관한 연구 : 서울특별시 교육청 산하 영재교육원의 실태를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
한철형
기타서명
(A)study on mathematics education for the gifted and talented in middle school : focus on situations in educational institutes for the gifted and talented under Seoul metropolitan office of education
형태사항
삽도: v, 199 p.: 30 cm
일반주기
지도교수: 김흥기, 단국대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다, 참고문헌 : p. 165-170
학위논문사항
단국대학교 대학원, 2010. 8, 수학교육학과 수학교육전공, 학위논문(박사)-
DDC
22, 510.712
발행지
용인
언어
kor
출판년
2010
발행사항
단국대학교 대학원
주제어
교육청
수학
영재교육원
'
중학교 수학 영재교육에 관한 연구 : 서울특별시 교육청 산하 영재교육원의 실태를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
415
2
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
수학
332
0
주제어
교육청
33
0
수학
40
0
영재교육원
10
0
계
415
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
'
중학교 수학 영재교육에 관한 연구 : 서울특별시 교육청 산하 영재교육원의 실태를 중심으로' 의 참고문헌
박사
박사
초등학교 과학영재 선발에 적용한 화학실험 평가에 대한 연구
박사
창의적 인재 양성을 위한 수월성 교육 종합대책
교육인적자원부
창의적 인재 양성을 위한 수월성 교육 종합대책
[2004]
박사
박사
저소득 아동의 정서 행동 문제와 부모의 자녀양육 태도에 관한 연구
우리나라 수학영재교육 기관의 수학경시대회 활용에 관한 연구
박사
영재교육 연계성 강화 방안 연구: 영재교육기관
[2007]
박사
박사
박사
고등학교 수학 영재를 위한 자기주도적 탐구 중심의 ‘공간기하의 기초’ 학습 프로그램 연구
What makes giftedness?: Reexamining a definition
Renzulli
What makes giftedness? Reexamining a definition
[1978]
Toward a differentiated model of gifted and talent
Total Talent Portfolio: A Systematic Plan to Identify and Nurture Gifts and Talents
Purcell
Renzulli
Total talent Portfolio: A Systematic Plan toIdentify and Nurture Gifts and Talents
[1998]
The schoolwide enrichment model: A guide for development defensible programs for the gifted and talented
Renzulli
The schoolwide enrichment model: A guide for developmentdefensible programs for the gifted and talented
[1997]
The multiple menu model for developing differentiated curriculum for the gifted and talented
Renzulli
The multiple menu model for developing differentiated curriculumfor the gifted and talented
[1998]
The Characteristics of Mathematical Creativity
Teaching gifted children(4th ed.)
Teaching Mathematics to young Children : the Math Circle
Talent identification and development ineducation(TIDE)
Feldhusen
Talent identification and development in education(TIDE)
[1992]
Schools for talent development: A practical plan for total school improvement
정선미
Schools for Talent Development: A Practical Plan For TotalSchool Improvement
[1994]
Recognising Mathematical Creativity in Schoolchildren
Haylock
Recognising Mathematical Creativity in Schoolchildren
[1997]
Providing Opportunities for the Mathematically Gifted
[1987]
On the Role of Creativity Thinking in Problem Posing
Multiple intellingence: The theory in practice
Mathematical Giftedness, Problom Solving, and the Ability toFormulate Generalizations : The Problem-Solving Experiences of Four GiftedStudents
Mathematical Creativity in Schoolchildren
Math in Architecture : Using Technology to Connect Math to theReal World
Insight and Problem Solving
Giftedness and Talent : Reeaxmining a Reexamination of theDefinitions
Gifted Students Speak : Mathematics Problem-Solving Insights
Developmental of the Gifted
Curriculum planning instructional design for thegifted learners
Van Tassel-Baska
Curriculum planning instructional design for the giftedlearners
[2000]
Characteristics and special needs of the gifted student in mathematics
Adventures in Real ProblemSolving
A framework for assessing mathematical creativity in schoolchildren
Haylock
Aframework for assessing mathematical creativity inschoolchildren
[1986]
'
중학교 수학 영재교육에 관한 연구 : 서울특별시 교육청 산하 영재교육원의 실태를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문