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박사
소비자-브랜드관계의 형성 과정에 관한 통합적 연구 = The Integrative Study on the Development Process of Consumer-Brand Relationships
이승재
2010년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이승재
형태사항
Ⅴ, 119 ;: 26cm
일반주기
지도교수:박명호
학위논문사항
학위논문(박사)-, 경영학과 마케팅,, 2010. 2, 계명대학교 대학원 :
발행지
대구 :
언어
kor
출판년
2010
발행사항
계명대학교 대학원,
주제어
브랜드경험
브랜드지식
소비자-브랜드 관계
참고문헌( 90)
유사주제 논문( 206)
브랜드경험 132건
브랜드지식 39건
소비자-브랜드 관계 35건
인용/피인용
소비자-브랜드관계의 형성 과정에 관한 통합적 연구 = ...
' 소비자-브랜드관계의 형성 과정에 관한 통합적 연구 = The Integrative Study on the Development Process of Consumer-Brand Relationships' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
브랜드경험
브랜드지식
소비자-브랜드 관계
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
209
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
브랜드경험
133
0
0.0%
브랜드지식
40
0
0.0%
소비자-브랜드 관계
36
0
0.0%
계
209
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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' 소비자-브랜드관계의 형성 과정에 관한 통합적 연구 = The Integrative Study on the Development Process of Consumer-Brand Relationships'
의 참고문헌
호텔이용의 경험이 고객만족, 소비자-브랜드 관계에 미치는 영향에 관한 연구
김기수
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호텔이용의 경험이 고객만족
[2008]
한?일 대학생 소비자의 소비가치 브랜드 동일시와 소비자-브랜드 관계 연구: 유명브랜드를 중심으로
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박배진
한?일 대학생 소비자의 소비가치
[2006]
패션명품 소비자-브랜드 관계가 관계만족과 브랜드 충성도에미치는 영향
김수진
정명선
패션 명품 소비자-브랜드 관계가 관계 만족과 브랜드 충성도에 미치는 영향
[2008]
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박찬욱
제품 지식이 적은 소비자의 원산지 정보 및 광고모델 정보 활용전략: 정보처리 동기와 제품 유형의 조절적 역할을 중심으로
[2001]
제품에 대한 소비자 지식과 광고내용이 확장상표에 대한 태도에 미치는 영향에 관한 연구
손용석
이진용
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[2007]
실증연구방법
이형석
[2000]
소비자-소비자-브랜드 관계의 선행 후행 변인들의 관계에 관한 연구
김정현
[2008]
소비자와 소비자-브랜드 관계의 질적요인(BRQ)에 관한 연구: 제품 및 커뮤니케이션 요인을 중심으로
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[2003]
소비자-브랜드관계품질 차원들의 상대적 중요도: 제품 유형 차이를 중심으로
김나민
김승주
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[2007]
소비자-브랜드관계의 질적 차원(BRQ) 측정을 위한 척도개발에 관한 연구
박성연
소비자-브랜드 관계의 질적차원(BRQ) 측정을 위한 척도개발에 관한 연구
[2002]
소비자-브랜드 관계의 질적 차원에 관한 연구: 브랜드 자산 요소와의 관계를 중심으로
조병량 ( Byung Lyang Cho )
최민욱 ( Min Wook Choi )
[2006]
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김진
박운용
안광호
[2006]
소비자-브랜드 관계와 브랜드 충성도에 관한 정성적 연구
권영서 ( Young Seo Kwon )
김재일 ( Jae Il Kim )
서준용 ( Joon Yong Seo )
[2004]
소비자-브랜드 관계가 확장된 브랜드 평가에 미치는 영향
소비자-브랜드 관계가 확장된 브랜드 평가에 미치는 영향
[2004]
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[2002]
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신종칠
소비자-브랜드 관계 형성에의 영향 요인과 관계 성과에 관한 연구
[2005]
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강명수
김병재
신종칠
[2007]
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소비자-브랜드 관계 유형과 영향요인에 관한 실증 연구
[2002]
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구자룡
[2005]
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[2008]
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[2005]
브랜드이미지가 관계의 질과 브랜드충성도에 미치는 영향: 패밀리 레스토랑을 이용하는 20대 고객을 중심으로
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브랜드 커뮤니티 형성과정에 따른 커뮤니티의 특징
[2004]
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What's In and What's Out: Questions on the Boundaries of the Attitude Construct
Maclnnis
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[2006]
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TwoRoads to Updating Brand Personality Impressions: Trait VersusEvaluative Inferencing
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[1999]
The Ties that Bind; Measuring the Strength of Emotional Attachments to Brands
Park
Thomson
[2005]
The Loyalty effect
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The Impact of Counterfeiting on Genuine-Item Consumers' Brand Relationships
Commuri
[2009]
The Feeling of Love Toward a Brand: Concept and Measurement
Albert
Merunka
Valette-Florence
[2009]
The Effects of Product Class Knowledgeon Information Search Behavior
Brucks.Merrie
The Effects of Product Class Knowledge on Information Search Behavior
[1985]
The Collective Consumer-Brand Relationship
Kates
[2003]
The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance; The Role of Brand Loyalty
A.Chaudhuri
Holbrook
[2001]
Strategic brand management : building, measuring, and managing brand equity
Keller, Kevin Lane
Strategic Brand Management: Building
[2002]
Some Antecedents and Outcomes of Brand Love
Ahuvia
Carroll
[2006]
Role of Consumer Relationships with a Brand in Brand Extensions: Some Exploratory Findings
Kim
Park
[2001]
Reviving Brand Loyalty : AReconceptualization within the Framework of Consumer BrandRelationships
Julie Yao
Susan Fournier
[1997]
Relationship Retailing: Transforming Customers into Clients
Berry
L.G.Gresham
[1986]
Recovering Forgotten Information: A Study in consumer Expertise
Cowley
[1994]
Production of trust: Institutional sources of economic structure
이재분
Production of Trust: Institutional Sources of Economic Structure
[1986]
Prior Knowledge and Complacency in New Product Learning
Lynch
Wood
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Possessions and the Extended Self Journal of Consumer Research
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Out with the News. In with the Old
Gordon
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On the Meaning of Within Factor Correlated Measurement Errors
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Observations: Building Brand Equity byManaging the Brands Relationship
Blackston
Observations: Building Brand Equity by Managing the Brand's Relationship
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Multivariate data analysis (6th ed.)
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Measuring the Involvement Construct
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Measuring Prior Knowledge
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Managing What Consumers Learn from Experience
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Managing Brand Equity
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Journal of Consumer Research
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Friendship Networks in Developing Relationships: Concerning and Diverging Social Environments
Milardo
[1982]
Experiential marketing : how to get customers to sense, feel, think, act, and relate to your company and brands
Schmitt, Bernd
Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense
[1999]
Experience as a Moderator of Involvement and Satisfaction on Brand Loyalty in a Business-to-Business Setting
Bennett
Hartel
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[2004]
Examination of Brand Knowledge, Perceived Risk and Consumers' Intention to Adopt an Online Retailer
Chen
Examination of Brand Knowledge
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Effects of framing on evaluation ofcomparable and noncomparable alternatives by expert and noviceconsumer
Bettman
Sujan
Effects of Framing on Evaluation of Comparable and Noncomparable Alternatives by Expert and Novice Consumer
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Effects of Prior Knowledge and Experience and Phase of the Choice Process on Consumer Decision Process: A Protocal Analysis
Bettman
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Dimensions of brand personality
Asker
Dimensions of Brand Personality
[1997]
Customer delight: foundations, findings and managerial insight
Oliver
Rust
Varki
Customer Delight: Foundations
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Customer Relationship Management: In B2C Markets, Often Less Is More
Dowling
Customer Relationship Management: In B2C Markets
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Customer Relationship Management: Emerging Practice, Process, and Discipline
Parvatiyar Atul
Sheth
Customer Relationship Management: Emerging Practice
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Consumers and their brands : Developing relationship theory in consumer research
Susan
Consumers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research
[1998]
Consumer Brand Relationships: An Investigation of Two Alternative Models
Breivik
Thorbjørnsen
[2008]
Conceptualizing, Measuring, andManaging Customer-based Brand Equity
Kotler
Conceptualizing
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Children's Relationships with Brands: 'True Love' or'One-night' Stand?
Ji
[2002]
Challenges and Opportunities Facing Brand Management An Introduction to the Special Issue
Ruekert
Shocker
Srivastave
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Building Customer-Based Brand Equity
Keller
Building Customer Based Brand Equity
[2001]
Building Consumer-Brand Relationship: A Cross-Cultural Experiential View
Chang
Chieng
[2006]
Building Brand Relationships Online: A Comparison of Two Interactive Applications
[2002]
Building Brand Community
[2002]
Brand loyalty : measurement and management
Jacoby, Jacob
Brand Loyalty: Measurement and Management
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Brand as a Relationship Partner: Gender Differences in Perspectives
Monga
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Brand as a Character, a Partner and a Person: Three Perspectives on the Question of Brand Personality
Aaker
Fournier
Brand as a Character
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Brand Relationship Quality and Its Value for Personal Contact
Smit
Tolboom
[2007]
Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty?
Schmitt
[2009]
Brand Community
Muniz JR
O' Guinn
[2001]
Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
Ajzen
Frishbein
Belief
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AreBrandsForever,HowBrand Knowledge and Relationships AffectCurrentand Future Purchases
Esch F
GeusP
SchmittBH
[2006]
Affect, Cognition, and Awareness: Affective Priming with Optimal and Suboptimal Stimulus Exposures
Murphy
Zajonc
Affect
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A Person-Brand Relationship Framework for Strategic Brand Management
Fournier
[1994]
A Framework for Customer Relationship Management
Winner
[2001]
(New Amos 7.0) 구조방정식모형 분석
김계수
(New AMOS 7.0) 구조방정식 모형분석
[2007]
' 소비자-브랜드관계의 형성 과정에 관한 통합적 연구 = The Integrative Study on the Development Process of Consumer-Brand Relationships'
의 유사주제(
) 논문