박사
도시의 미적 요소가 관광객의 가치 지각과 도시 브랜드 이미지에 미치는 영향 = Effects of Aesthetic Factors on Perceived Value and Brand Image of a City
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저자
이재상
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기타서명
Effects of Aesthetic Factors on Perceived Value and Brand Image of a City
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형태사항
26cm: ⅹ, 154 p.
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일반주기
세종대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다, 지도교수:김홍범, 참고문헌: p.131-145
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학위논문사항
2010. 2, 세종대학교 일반대학원 대학원, 호텔관광경영학과, 학위논문(박사)-
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DDC
307.76, 22
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발행지
서울
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언어
kor
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출판년
2010
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발행사항
세종대학교 일반대학원
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주제어
가치 지각
미적 요인
'
도시의 미적 요소가 관광객의 가치 지각과 도시 브랜드 이미지에 미치는 영향 = Effects of Aesthetic Factors on Perceived Value and Brand Image of a City' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
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동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
63
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0
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
브랜드 이미지
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10
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0
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지역사회
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28
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0
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주제어 |
가치 지각
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24
|
0
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미적 요인
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1
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0
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계 |
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63
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0
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
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'
도시의 미적 요소가 관광객의 가치 지각과 도시 브랜드 이미지에 미치는 영향 = Effects of Aesthetic Factors on Perceived Value and Brand Image of a City' 의 참고문헌
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호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매의도 및추천의도에 미치는 영향
최승만
호텔레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응
[2007]
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해외 골프여행객의 지각된 가치가 만족과 충성도에 미치는 영향
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한국 도시경관의 새로운 계획 패러다임-미학적 사고의 가능성 모색
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컨벤션 개최지 선택속성에 따른 컨벤션 도시 경쟁력 평가척도 개발
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지역별 관광지 개발방향에 관한 연구 - 관광객 선호도를 중심으로.JournalofTourism System andQualityManagement
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지속 가능한 도시 발전을 위한 도시 이미지 마케팅
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지방자치단체 간접광고의 브랜드 인지도,이미지,선호도와충성도에 관한 연구
고재용
이정란
지방자치단체 간접광고의 브랜드 인지도
[2008]
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지각된 가치와 태도에 의한 산업전시 박람회 참관자의 행동의도
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전통 문화적 접근에 의한 서울시 도시 마케팅 활성화 방안에관한 연구
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자치시대의 도시이미지 형성:역사공간 및 건축물의 보존에 의한 도시 이미지 창출.대한지방행정공제회,도시문제
임창호
자치시대의 도시이미지 형성:역사공간 및 건축물의 보존에 의한 도시 이미지 창출.대한지방행정공제회
[1995]
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일상의 소외감과 관광에 있어 실존적 진정성 추구의 개념적 연관성의이해
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외래관광객의 만족도에 영향을 미치는 도시관광요소와 도시 이미지
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여행상품의 지각된 가치에 대한 탐색적 요인 분석
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신도시 도시이미지의 형성요소에 관한 연구-분당,일산시도시를 중심으로
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시민 관계성이 도시 이미지에 미치는 영향에 대한연구
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시뮬레이션을 통한 관광지 시설물의 시각적 선호도 차이분석
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스트리트퍼니처의 심미성 요소와 선호도에 관한 연구-휴게공간과 관련된 시설물을 중심으로
[2001]
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서울의 도시 관광 자원 활성화 방안에 관한 연구
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박사
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부산의 도시환경 가치지각이 도시 관광이미지 및 만족에 미치는 영향
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박사
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가로경관의 이미지 평가구조 분석에 관한 연구,-서울시 삼청동길을 대상으로
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比較都市觀光論.月刊觀光,6月?
白?洋三朗
比較都市觀光論.月刊觀光
[2000]
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Work and/orFun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
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Wildernessperceptionanduse:Theexampleoftheboundarywaterscanoearea
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Why WeBuyWhatWeBuy:A theory ofConsumption Values
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Urban design: The American experience
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Urban competitiveness,marketing andtheneedfororganizingcapacity
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Tourists'decision-makingandbehaviorprocesses.InA.Pizam& Y.Mansfeld (Eds.),Consumer behavior in travel and tourism (pp.103-133)
Decorp
Tourists'decision-makingandbehaviorprocesses.InA.Pizam& Y.Mansfeld (Eds.)
[2000]
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Tourist' characteristics and the perceivedimage of tourist destinations: A quantitative analysis-a case study ofLanzarote,Spain
Beerli
Martin
Tourist' characteristics and the perceivedimage of tourist destinations: A quantitative analysis-a case study ofLanzarote
[2004]
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Thenatureofcustomervalue:Anaxiologyofservicesintheconsumption experience.In R.T.Rust& R.L.Oliver(Eds.),Servicequality:New directionsintheoryand practice.(pp.21-71)
Holbrook
Thenatureofcustomervalue:Anaxiologyofservicesintheconsumption experience.In R.T.Rust& R.L.Oliver(Eds.)
[1994]
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Themeasurementoftouristdestinationimage:Applying asketchmaptechnique
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Thelookoflove,genderandtheorganizationofaesthetics,in Hassard
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Thelabourofaestheticsandtheaestheticsoforganization
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TheAnholtCity brandsindex,2006
Anholt
TheAnholtCity brandsindex
[2006]
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The roles ofquality and related constructs in determiningbehavioralintention to visita festivalamong visitors ofdifferentgenderandage
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The festivalexperience: An analysis of valuedimensions, perceived value and satisfaction
Shi
Zhang
The festivalexperience: An analysis of valuedimensions
[2008]
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The congruence ofstoreimageandsellingimage
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The concept of perceived value: A systematic review of the research
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The Measurement and Dimensionality ofBrand Associations
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The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings, and Fun
Holbrook
The experiential aspects ofconsumption:Consumerfantasies
[1982]
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The Effects of Brand andPrice Information on Subjective Product Evaluations
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Storeatmosphereandpurchasingbehaviour
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Shopper needs Must be priority
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Servicescapes:The impact of physicalsurroundings andemployees
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Selling places:The marketing and promotion oftownsandcities1850-2000
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Self-image/destination image congruity
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Regionalshopping centers:Out-of-townvsin-town
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Quality, Satisfaction and Behavioral Intentions
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Quality andvaluein theconsumptionexperience: Phaedrus rides again.In J.Jacoby & J.C. Olson (Eds.),Perceived quality: How consumers view stores and merchandise (pp.31-57)
Corfman
Holbrook
Quality andvaluein theconsumptionexperience: Phaedrus rides again.In J.Jacoby & J.C. Olson (Eds.)
[1985]
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Provicatiefadviseren:Organisaies mooiermaken,scriptummanagement
Welsch
Provicatiefadviseren:Organisaies mooiermaken
[1996]
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Presenting the past:Onmarketing's re-production orientation.In S.Brown & A.Patterson (Eds.)Imagining marketing:Arts,aestheticsand the Avant-Garde(pp.145-191)
Brown
Hirschman
Macrlaran
Presenting the past:Onmarketing's re-production orientation.In S.Brown & A.Patterson (Eds.)Imagining marketing:Arts
[2001]
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Preferences and trip expenditure:A conjointanalysisofvisitorstoseoul.Korea
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Preferenceand positioning analysesofoverseas outbound pleasure tourists
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Postmodern marketing 2:telling tales
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Pictorial Element of Destination in Image Formation
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Perceived Relationship Quality and Post-PurchasePerceived Value
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New insight, new progress for marketing. HavardBusinessReview
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Multivariate data analysis (6th ed.)
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Modelling serviceencountersandcustomerexperientialvalueinretailing
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Mobile desire:Aesthetics,sexuality and the lesbian atwork
Adkins
Mobile desire:Aesthetics
[2000]
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Managing brand equity:Capitalizing on the value of a brand name
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Managementcustomervalue:Creating quality and service thatcustomerscansee
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Investigatingtherelationshipamongperceivedvalue,Satisfaction,andrecommendations:TheCaseoftheKoreanDMZ
Lee
Yoon
Investigatingtherelationshipamongperceivedvalue
[2007]
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Investigating the service brand: Acustomer value perspective
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Introduction to consumer value. In M. B. Holbrook (Ed.),Consumer value: A framework for analysis and research. (pp. 1-28)
Holbrook
Introduction to consumer value. In M. B. Holbrook (Ed.)
[1999]
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Integratingmarketing communications(IMC)and brand identity as criticalcomponentsofbrandequitystrategy
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Inner-city Tourism: Resources, tourists andpromoters
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Imaginativeconstructionofaglobalcityasastrategyforthegrowth of knowledge-based economies: A critical evaluation of theplace-marketing in Singapore
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Image measurementsegmentation
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How touristschoicetheirholidays:An analyticalframework.InB.Goodall& G.J.Ashworth(Eds.),Marketing inthetourism industry:Thepromotionofdestinationregions(pp.1-17)
Goodall
How touristschoicetheirholidays:An analyticalframework.InB.Goodall& G.J.Ashworth(Eds.)
[1990]
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How Personality Makes a Difference
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Foundation fortheory ofconsumerbehaviour
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First timers' and repeaters' perceived value
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Experiential Value: Conceptualization, Measurement and Application in the Catalog and Internet Shopping Environment
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Experience quality perceivedvalue, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists
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Examining the role of cognitive and affective image in predicting choice across natural, developed, and theme-park destinations
Kerstetter
Lin
Morais
Examining therole ofcognitive and affective image in predicting choice across natural
[2007]
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Destination preferenceandselfcongruity.InProceedings of Travel and Tourism Research Association AnnualConference.(pp.197-203)
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Destination positioning analysis through acomparison of cognitive, affective, and conative perceptions
Pike
Ryan
Destinationpositioninganalysisthroughacomparisonofcognitive
[2004]
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Destination image, self-congruity, and travel behavior: toward and integrative model
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Destination branding:Insightsandpracticesfrom destination managementorganizations
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Customerservice,empowermentandentrapment
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Customerparticipationinretailservice;Lesson from Brechet
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Customer Value: The Next Source for Competitive Advantage
Woodruff
Customer value: The next source for competitiveadvantage
[1997]
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Culture as Determinant of Attractiveness of A Tourism Region
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Cultural,history,capital:A criticalintroduction totheselling ofplace
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Creating customervalueby streaming businessprocesses
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Consumer perception of price,quality,and value: Ameans-end modeland synthesis ofevidence
Zeithmal
Consumer perception of price
[1988]
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Consumer perceived value: The development of a multiple item scale
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Conceptualizing, Measuring, andManaging Customer-based Brand Equity
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Cityplanningaccording toartisticprinciples
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Brand Equity as a SignalingPhenomenon
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Beautifulcorporations:Corporate style inaction,FinancialTimes
Dickinson
Beautifulcorporations:Corporate style inaction
[2000]
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Attribute beliefs and spending asantecedents to shopping value
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Attractivenessofculturalactivitiesin European cities:A latent class approach
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Arts and aesthetics:Marketing andculturalproduction
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An examination ofthe role ofbeneficialimage in tourism destination selection
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An examination of the construct of perceived value for the prediction of golf travelers' intentions to revisit
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Aestheticsfrom adesignperspective
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A model of destination imageformation
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A choice modelling application for Greekheritageattraction
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A Description of Affective QualityAttributed to Environment
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4th InternationalConferenceOnVol
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2002월드컵 개최로 인한 방한 외래 관광객이 지각하는 한국에 대한 국가이미지 변화
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