연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
교사의 반성적 수업분석이 수업행동에 미치는 영향
김태석
2009년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김태석
기타서명
(The)Effects of Teacher's reflective teaching analysis on Teaching Behaviors
형태사항
v, 182 p.: 삽도: 26 cm
일반주기
지도교수: 이해명, 참고문헌 : p. 157-167
학위논문사항
교육학과 교육과정 및 학습지도 전공, 단국대학교 대학원, 2008. 12, 학위논문(박사)-
DDC
22, 371.3
발행지
용인
언어
kor
출판년
2009
발행사항
단국대학교
주제어
수업분석
참고문헌( 128)
유사주제 논문( 3,201)
학교 조직과 운영,특별한 교육 2,996건
교육정책 및 행정 131건
수업분석 74건
인용/피인용
교사의 반성적 수업분석이 수업행동에 미치는 영향
' 교사의 반성적 수업분석이 수업행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육정책 및 행정
학교 조직과 운영,특별한 교육
수업분석
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
990
6
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육정책 및 행정
132
0
0.0%
학교 조직과 운영,특별한 교육
2,997
0
0.0%
주제어
수업분석
75
0
0.0%
계
3,204
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
6
닫기
' 교사의 반성적 수업분석이 수업행동에 미치는 영향'
의 참고문헌
효과적인 수업의 요소별 중요성과 실제수행에 대한 초등교사와교장의 지각차 연구
안은영
[1994]
효과적인 수업 관찰
김지숙
[2005]
현직교육이 잘 이루어지지 않은 두 가지 이유
정바울
[2003]
박사
한국 교사의 교수유형 분석
민용성
한국교원대학교 대학원 박사학위논문
[2004]
학업 성정 결정 이론
이해명
[2001]
학습양상에 따른 선호와 비선호의 학습효과 비교
박완희
[1986]
학습과 교수에 대한 이해 : 교사와 학생의 상호작용
Sotto, Eric
[2003]
박사
학생들이 지각한 ‘잘 가르치는 교사’의 수업행동
김민성
서울대학교 대학원 석사학위논문
[1996]
학교문화, 수업지도성 및 학업성취도간의 관계분석에 따른 학교정책에의 적용 가능성 탐색
신현석
윤인숙
주삼환
학교문화수업지도성 및 학업성취도간의 관계분석에 따른 학교정책에의 적용 가능성 탐색
[1999]
학교 현실에 대한 교사들의 인식-교원평가에 대한 반응을 중심으로
학교현실에 대한 교사들의 인식:교원평가에 대한 반응을 중심으로
[2000]
초등학생이 지각한 효과적인 교사의 수업행동
최미정
[2004]
초등학교 교육과정 해설(Ⅴ)
교육인적자원부
[1999]
박사
초등교사의 수업반성이 수업행동 개선에 미치는 효과
박서춘
경인교육대학교 교육대학원 석사학위논문
[2005]
초등교사의 발문 수준과 반응유형과의 관계
박희준
[1993]
박사
초등교사의 동료장학에 대한 지각이 교수 효과성에 미치는 영향
김옥예
부산교육대학교 교육대학원 석사학위논문
[2001]
박사
초등 교사교육의 전문성 신장에 관한 연구
김용조
초등교사교육의 전문성 신장에 관한 연구
[1997]
질적연구로서 과학 수업 비평
곽영순
[2003]
질적 연구 : 방법과 사례
조용환
질적연구:방법과 사례
[1999]
박사
중등학교 체육수업의 교수행동과 실제학습시간에 관한 연구
최종선
공주대학교 교육대학원 석사학위논문
[2004]
전문성 신장을 위한 교원정책의 방향
정영수
[1997]
장학담당자의 장학 행동 진단 척도 개발과 타당화 연구
신붕섭
이석열
이종승
주삼환
교육행정학연구
[1998]
박사
유아교사의 반성적 사고 및 반성적 사고수준과 교수능력
권정숙
서울여자대학교 대학원 박사학위논문
[2002]
외국 초등 교사교육에서의 양성교육과 현직교육과의 연계실태
황규호
[2003]
박사
수업행동에서 발견되는 교사의 신념
배석환
강원대학교 교육대학원 석사학위논문
[2000]
수업행동에 대한 교사 학생의 평가 분석
박종대
수업행동에 대한 교사?학생의 평가 분석
[1991]
수업전문가로 거듭나기
경기도 교육청
[2007]
수업장학의 개선방향
이상수
[2006]
수업장학과 수업분석
김경현
[2005]
박사
수업의 효율화를 위한 교사수업행동 분석 모형 연구
황선경
강원대학교 대학원 박사학위논문
[2005]
수업의 효과성 제고를 위한 교사변인 탐색 연구
허경철
[1987]
박사
수업에 대한 교사의 반성적 사고가 수업 행동에 미치는 효과
최진섭
[1996]
수업설계
변영계
수업 설계
[1988]
수업분석 및 관찰 방법
김상수
[2005]
박사
수업반성이 유치원 교사의 교수행동과 반성수준에 미치는 영향
이진향
한국교원대학교 대학원 박사학위논문
[2002]
수업반성이 교사의 발문 수준 변화에 미치는 영향
[2003]
박사
수업반성을 통한 초등교사의 체육교수활동 변화
조순묵
서울대학교 대학원 박사학위논문
[1998]
박사
수업반성과정과 유치원 교사의 교수행동
곽현주
수업반성 과정과 유치원 교사의 교수행동
[2004]
수업기술 나누어 갖기를 위한 사랑방 연수자료
광주시교육청
[2002]
수업관찰과 분석
주삼환
[1999]
수업과정의 질적 개선을 위한 수업평가
배호순
[1991]
수업 기술의 이론과 실제
서울특별시교육연구원
[1995]
사회과에서의 미래교육에 관한 내용 분석 연구
Nandini,S.
[1996]
사회과 교사자질 교육 이론의 변천
이종일
대구교육대학교 초등교육연구원
[2003]
박사
비동시적 웹 기반 토론에서 질문생성 전략과 메타인지가 반성적 사고 능력에 미치는 효과
이영미
비동시적 웹 기반 토론에서 질문생성 전략과 메타인지가 반성적 사고능력에 미치는 효과
[2006]
보다 좋은 수업을 향한 교수-학습의 패러다임의 전환
황윤한
[2003]
발문의 유형에 따른 학습효과 고찰
김연경
박성익
[2004]
박사
반성적 사고 중심의 발문 개선교육 과정에 나타난 교사의 발문 변화
성은영
반성적 사고 중심의 발문 개선교육 과정에 나타난 교사의 발문변화
[2006]
반성적 교사교육을 위한 교육과정 실천연구
성열관
교육과정연구
[2005]
박사
문답유형과 학업성취의 관계에 관한 연구
김수천
[1970]
다면적 수업분석기법을 적용한 사회과 수업분석의 실제
주도연
한국교육개발원
[2005]
박사
구성주의 이론에 기초한 유아과학교육 교사 연수 프로그램의 개발과 효과에 관한 연구
안부금
덕성여대 대학원 박사학위논문
[2002]
교실교육의 개혁과 교사의 수업전문성
곽병선
한국교사교육
[2001]
교사의 사고과정의 성격과 근거
박현주
교육과정연구
[1993]
Why triangulate?
Mathison
[1988]
Whenteachingbecomeslearning. 학습과 교수에 대한 이해 :교사와 학생의 상호작용
[2003]
Whatthecurrenteducationreform reportshavetosay about arts and humanities education
Wieder
[1990]
Ways of evaluating teacher cognition: Inferenceconcerning the Goldilocks principle
Kagan
Ways of evaluating teacher cognition:Inferenceconcerning the Goldilocks principle
[1990]
Thereflectivepractitionerandthecurriculum ofteachereduacation
Alder
[1991]
Thereflective practitioner in teaching: Toward a research agenda
The reflective practitioner in teaching: Toward a researchagenda
[1993]
The structure intellect
Guilford
Thestructure intellect
[1956]
The ethnographic interview
Spradley, James P
The ethnographic interview
[1979]
The essential guide to doing research
O'Leary, Zina
[2004]
The Use of Direct Observation to StudyTeaching
Furst
Rosenshine
[1973]
The Reflective turn : case studies in and on educational practice
Schon, Donald A
[1991]
The Reflective practitioner
Sch?n, D. A.
Thereflectivepractitioner
[1983]
Teachingliteracy:A creativeapproach
Fred
[2001]
Teaching principles and practice=수업의 원리와 실제
Cole. P. G
[1987]
Teaching behaviors academic learning time andstudentachivement: Finalreportifphase
Fisher
[1978]
Teachers mater: Attracting developing and retainingeffectiveteachers
OECD
[2004]
Teacherreflectiononeducationaltheoryandpractice
Brown
[1996]
Teacher effectiveness in the elementary school: What we know about it now
Good
Teachereffectivenessin theelementary school:Whatweknow aboutitnow
[1979]
Teacher behavior and student achievement
Bropy
Good
Teacher behavior and studentachievement
[1986]
T eacher praise : A functional analys is
Brophy
Teacher praise:A functionalanalysis
[1981]
Synthesis of research on teachers′questioning
Gall
[1984]
Reflectiveteaching:Thepreparation ofstudentsofteaching
Cruickshank
[1987]
Reflective teaching
Lockhart
Richards
[1994]
Reflective decision making: thecornerstone of school reform
Colton
Langer
Reflective decision making:Thecornerstone of school reform
[1994]
Reflection on reflection
ReflectiononReflection
[1992]
Questioning nationalstandards in the field ofearlychildhood education
Seefeldt.C
[1997]
Quality and performance excellence in highereducation:Baldrigeoncampus/editedby CharlesW
Furst-Bowe
[2005]
Quality and performance excellence in highereducation:Baldrigeoncampus
Julie A
[2005]
Qualitative evaluationand research method
Patton
[1990]
Qualitative data analysis (2nd ed.)
Miles, M. B.
[1994]
Qualitative data analysis
Dey, I
[1993]
Psychology and sex roles : an androgynous perspective
Kaplan, Alexandra G
[1980]
Promoting the socialdelevement ofyoung children
Smith
[1999]
Promoting self-determination througheffective curriculum development
Field
Hoffman
[1995]
Preparing reflective teachers: An overview ofinstructional strategies which have been employed in preserviceteacher education
Zeichner
Preparing reflective teachers:An overview ofinstructionalstrategieswhich havebeen employed in preserviceteachereducation
[1986]
Portfolioassessment:Applicationofportfolio
Gallaro
Knight
[1994]
Observation skills for effective teaching
Borich, Gary D
Observationskillsforeffectiveteaching
[1994]
Motor learning: Concepts and applications(4th ed.)
Magill
[1993]
Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education
Korthagen, F. A. J
[2001]
Learning experiences that make a difference:Findings from a nationalstudy ofdoctoraleducation in theprofessions
Richert
[2001]
Knowledge and teaching: Foundations of the new reform
Sulman
Knowledge and teaching:Foundations ofthe newreform
[1987]
KICE 교수학습개발센터 콘텐츠 개발?
이화진
[2004]
JohnDewey의 교과별 연구
김수천
[1989]
John Dewey의 경험과 반성적 사고에 관한 고찰
김천수
JohnDewey의 경험과 반성적 사고에 관한 고찰
[1994]
International encyclopedia of teaching and teacher education
Anderson, Lorin W
[1995]
Informalworkandsocialchange
Feldman
[1998]
Human interactions and school learning
Bloom
Humaninteractionsandschoollearning
[1982]
How we think : a restatement of the relation of reflective thinking to the educative process
Dewey, John
How we think: A restatement ofthe relation ofreflectivethinkingtotheeducativeprocess
[1971]
How to be a successful form tutor
Marland
[2004]
How teaching matters: Bringing the classroom back into discussions of teacher quality
Wenglinsky, H.
How teaching matters:Bringing the classroomback into discussions ofteacher quality
[2000]
Followeringthedevelopmentalprocessofreflectionin novice teachers:Three years of investigation
Pultorak
[1996]
Expertise in teaching physical education
Manross
Templeton
[1997]
Experience and education
Dewey, John
Experienceandeducation
[1998]
Ethnography and qualitative design in educational research
Goetz, Judith Preissle
[1984]
Ethnography : step by step
Fetterman, David M
[1998]
Effectiveness of teaching a psychomoter task: study in a micro teachingsetting
Pieron
Effectivenessofteaching apsychomotertask:Studyinamicroteaching setting
[1982]
Effective teaching methods
Effectiveteachingmethods
[2002]
Effective instructional strategies
Moore
Effectiveinstructionalstrategies
[2005]
Educational philosophy : a history from the ancient world to modern America
Power, Edward J
[1996]
Eduacating thereflectivepractitioner:Towardanewdesign for teaching and learning in the professions
Sch?n
[1987]
Discipline and managementin classrooms
Kounin
[1970]
DevelopmentofaModelforReflectiveTeaching
조재식
[1995]
Developing reflective practice : learning about teaching and learning through modelling
Loughran, J. John
[1996]
Designing qualitative research
Marshall, Catherine
[1995]
Curriculum and imagination: Process theory
Mckernan
[2008]
Culturalanalysisofsex rolein theschool
Lee
[1975]
Criteria for assessing the trustworthiness of naturalisticinquiries
Guba
Criteria for assessing the trustworthiness ofnaturalisticinquiries
[1981]
Constructivism in education. 교육과 구성주의:교육공학의 인식론적 기반
Gale
Steffe
이명근
[1995]
Connecting genuine teacher development to thestruggle for social justice
Zeichner
Connecting genuine teacherdevelopmentto thestruggleforsocialjustice
[1993]
Community activitieseducationalmentors,andcollegepredispositiondecisionsofWhite,AfricanAmerican,andHispanic eighth Graders[microform]
Hamrick
Community activitieseducationalmentors
[2001]
Classroom teaching skills(3rd ed.)
Moore, K. D
Classroom teachingskills(3rded)
[1955]
Case study research in education : a qualitative approach
Merriam, Sharan B
[1988]
Basic principles of curriculum and instruction . 교육과정과 학습지도의 기본원리
T yler
이해명
[1949]
A conceptual framework to guide the development of teacher reflection and decision making
Colton
Langer
A conceptualframeworktoguidethedevelopmentofteacherreflectionanddecisionmaking
[1993]
(The)ABCsoflife. 우리 아이의 인생을위한 첫번째 수업
Ryans
김안나
[2007]
' 교사의 반성적 수업분석이 수업행동에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문