연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
구매자-사용자 불일치 구매의도 모델에 관한 연구
김소리
김소리
2008년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김소리
김소리
형태사항
123 p.: 26cm
일반주기
지도교수 :김종의
학위논문사항
숙명여자대학교 대학원, 학위논문(박사)-, 2008. 8, 경영학과 마케팅전공
발행지
서울
언어
kor
출판년
2008
발행사항
숙명여자대학교 대학원
주제어
구매의도 모델
구매자
불일치
사용자
참고문헌( 86)
유사주제 논문( 119)
불일치 67건
구매의도 33건
구매자 15건
사용자 4건
인용/피인용
구매자-사용자 불일치 구매의도 모델에 관한 연구
' 구매자-사용자 불일치 구매의도 모델에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
구매의도
구매의도 모델
구매자
불일치
사용자
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
124
1
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
구매의도
34
0
0.0%
주제어
구매의도 모델
1
0
0.0%
구매자
16
0
0.0%
불일치
68
0
0.0%
사용자
5
0
0.0%
계
124
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
' 구매자-사용자 불일치 구매의도 모델에 관한 연구'
의 참고문헌
행동의도 모형의 검토: 합리적 행동이론과 계획적 행동이론
배병렬
[1994]
합리적 행위 이론과 계획된 행위 이론에 의한 온라인 구매 행동 이해
김명소
한영석
합리적 행위이론과 계획된 행위이론에 의한 온라인 구매행동 이해
[2001]
합리적 행동이론과 계획된 행동이론의 평가와 대안적 견해 - 소비자 구매행동의 맥락에서 -
김영
이학식
[2000]
패션라이프스타일이 유아복 구매에 미치는 영향 - 서울시내에 거주하는 20~30대 주부를 중심으로 -
김문숙
유진경
[1997]
태도-행동 관계에 대한 조정변수들의 역할-대선 투표행동의 체계에서-
김영
이학식
태도-행동 관계에 대한 조정변수들의 역할 - 대선 투표행동의 체계에서 -
[1998]
취업여부에 따른 주부 소비자 행동 비교연구 - 라이프스타일과 구매의사결정과정에서의 차이분석 -
성예원
현소은
[1998]
자기 일치성, 자기 감시 및 사용 상황이 상표 선호에 미치는 영향
박선영
양윤(Yoon Yang)
자기 일치성
[2005]
인터넷뱅킹이용에 영향을 미치는 요인-계획된 행동이론을 중심으로
조대우
황경연
인터넷뱅킹이용에 영향을 미치는 요인 - 계획된 행동이론을 중심으로 -
[2001]
인터넷뱅킹 이용요인간 구조적 관계:기술수용모델(TAM)의 확장을 중심으로
김상현
오상현
인터넷뱅킹 이용요인간 구조적 관계: 기술수용모델(TAM)의 확장을 중심으로
[2006]
인터넷 구매의도를 결정하는 요인들: 융합 Flow-TPB (Theory of Planned Behavior) 모델
강재원
조창환
[2006]
온라인상거래 수용에 관한 통합적 확장: 기술수용모델에대한 신뢰와 감정의 결합
박세훈
임양환
온라인 상거래 수용에 관한 통합적 확장: 기술수용모델에 대한 신뢰와 감정의 결합
[2004]
신세대 주부의 쇼핑성향에 따른 유아복 구매행동에 관한 연구
하종경
[2005]
소비자의 정보추구와 대안의 평가속성 및 구매평가 - 주부소비자의 내구재 구매행동을 중심으로 -
이기춘
허은정
[1992]
소비자 행동(개정판)
김종의
[2005]
섭식행동에서 계획된 행동이론과 Bentler-Speckart 모형의 비교 검증
장은영 ( Eun Young Jang )
한덕웅 ( Doug Woong Hahn )
[2007]
선물선택행동에 관한 수정 BI 모델과 조정변수들의 효과
이학식
소비자학연구
[1997]
선물상품 선택기준 및 영향변수에 관한 연구
박명희
이상엽
[1994]
선물구매행동의 영향요인에 관한 연구
이호배
[1993]
상표확장효과의 조절변수로서 소비자 특성과 지각의 역할평가
김종성
이학식
마케팅연구
[1999]
상표 성격과 광고모델 이미지의 일치성이 광고 및 상표 선호도에 미치는 영향
양윤
채영지
광고학연구
[2004]
사회심리학의 이해
한규석
[2000]
사회과학연구방법론
사회과학연구방법론
[1995]
사회과학 조사방법론
채서일
사회과학 조사방법론
[1990]
브랜드 이미지와 광고 모델 이미지의 일치성이 패션 광고효과에 미치는 영향
이승희
[2005]
라이프스타일의 비교문화적 연구 - 한국과 캐나다 거주 대학생들의 라이프스타일 특성을 중심으로 -
채정숙
[1999]
기술수용모델의 확장과 사용자의 정보시스템 수용
이정섭
장시영
경영학연구
[2003]
과속운전 행동에 영향을 미치는 심리요인들
한덕웅
한인순
한국심리학회지: 건강
[2001]
계획적 행동이론을 적용한 소비자들의 온라인 쇼핑행동 분석
김경자
최자영
소비자학연구
[2003]
계획된 행동이론에 의한 음주운전 행동의 설명
이민규
한덕웅
한국심리학회지: 사회 및 성격
[2001]
가족의 구매의사결정에서 성별역할관념론과 자원이론에 대한 연구
강석후
[2001]
modeling personal and normative influences on behavior
Cohen
Minlard
[1983]
http://people.umass.edu/aizen/index.html
User Acceptance of Information Technology: System Characteristics, User Perceptions and Behavioral Impacts
Davis
User Acceptance of Information Technology: System Characteristics
[1993]
Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior, Englewood Cliffs
Ajzen
M.Fishbein
Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior
[1980]
Toward a Process Model of the Attitude-Behavior Relation: Accessing One's Attitude Upon Mere Observation of the Attitude Object
Fazio
Martha C.Powell
Paul M.Herr
[1983]
The Theory of Planned Behavior
[1985]
The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Considerations
David A.Kenny
Reuben M.Baron
The Moderator- Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual
[1986]
The Impact of Celebrity Spokespersons' Perceived Image on Consumers' Intention to Purchase
Ohanian
[1991]
The Effect of Advertising on Attitude Accessibility, Attitude Confidence, and the Attitude-Behavior Relationship
A.A.Mitchell
Berger
The Effect Of Advertising on Attitude Accessibility
[1989]
The Economic Worth of Celebrity Endorsers: An Event Study Analysis
Agrawal
Wagner A.Kamakura
[1995]
Statistical Power and Effect Size in Marketing Research
A.Dwayne Ball
Sawyer
[1981]
State Versus ActionOrientation and The Theory of Reasoned Action: An Application toCoupon Usage
Bagozzi
H.Baumgartner
Y.Yi
State versus Action Orientation and the Theory of Reasoned Action: An Application to Coupon Usage
[1992]
Situational variables and consumerbehavior
Belk
Russel
Situational Variables and Consumer Behavior
[1975]
Self-Service Technology Adoption: Comparing Three Technologies
Curran
Matthew L.Meuter
[2005]
Self-Monitoring and theAttitude-Behavior Relation
Ajzen
J.White
Self-Monitoring and the Attitude-Behavior Relation
[1982]
Reference Group Influence on Product and Brand Purchase Decisions
Bearden
M.Etzel
[1982]
Predictiong Electronic Toll Collection Service Adoption: An Integration of the Technology Acceptance Model and the Theory of Planned Behavior
Chen
Cheng-Kiang Farn
[2007]
Predicting Hunting Intentions and Behavior: An Application of the Theory of Planned Behavior
Hrubes
Icek Ajzen
[2001]
Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use and UserAcceptance of Information Technology
Davis
Perceived Usefulness
[1989]
Multivariate data analysis, 5th ed., Prentice-Hall, Upper Saddle River
Hair
William C.Black
Multivariate data analysis
[1998]
Manipulating Ad Message Involvement through Information Expectancy: Effects on Attitude Evaluation and Confidence
Lee
[2000]
Life Cycle Concept in Marketing Research
George Gubar
Wells
[1966]
Isolating Attitudinal and Normative Influences in Behavioral Intentions Models
Joel B.Cohen
Miniard
[1979]
Identification and Analysis of Moderator Variables
Subhash Sharma
[1981]
Husband-dominant, Wife-dominant, Joint; A Shopping Typology for Baby Boom Couples?
Lavin
Husband-dominant
[1993]
Gift-Giving: a Review and an Interactive Paradigm
Banks
[1979]
Gift Selection for Easy and Difficult Recipients: A Social Roles Interpretation
Otnes
[1993]
Gift Giving in Anthropological Perspective
Sherry
[1983]
From Intentions to Actions: A Theory of Planned Behavior. In J. Kuhl & J. Beckman (Eds.), Action-Control : From Cognition to Behavior (pp. 11-39)
Ajzen
Martin Fishbein
From Intentions to Actions: A Theory of Planned Behavior. In J. Kuhl & J. Beckman (Eds.)
[1985]
Fishbein's Intentions Model: A Test ofExternal and Pragmatic Validity
Ryan
Fishbein's Intentions Model: A Test of External and Pragmatic Validity
[1980]
Fishbein 구매의사 결정모델의 한국적 수정모델의 개발
Fishbein 구매의사 결정 모델의 한국적 수정모델의 개발
[1990]
Explaining Intention to Use Mobile Chat Service: Moderating Effect of Gender
Nysveen
[2005]
Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
Fomell C. and Larcker D.F
Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error
[1981]
Endorsereffectivenessbyproducttype
Friedman
[1979]
Empirical Research in International Marketing: 1976-1982
Albaum
[1984]
Economic Dimensions of Household Gift Giving
Garner
[1991]
Decision Making within the Household
Davis
[1976]
Cross-Cultural Examination of the Fishbein Behavioral Intentions Model
Lee
[1991]
Contingent value measurement: On the nature and meaning of willingness to pay
Ajzen
Driver
[1992]
Consumer behavior : a strategic approach
Assael, Henry
Consumer Behavior a Strategic Approach
[2004]
Consumer acceptance of wirelessfinance
Kleijnen
Ruyter
[2004]
Consumer Behavior & Marketing Action, 4th eds
Assael
Consumer Behavior & Marketing Action
[1992]
Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness: the Moderating Role of Involvement
Petty
Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness: The Moderating Role of Involvement
[1983]
Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
Ajzen
Frishbein
Belief
[1975]
Behavioral Intention Formation: TheInterdependency of Attitudinal and Social InfluenceVariables
Ryan
Behavioral Intention Formation: The Interdependency of Attitudinal and Social Influence Variables
[1982]
Attitude-behavior relations: A theoretical analysis andreview of empirical research
Ajzen
Fishbein
[1980]
An Application of Fishbein and Ajzen's Attitudes-Subjective Norms Model to the Study of Drug Use
Cook
Gail A.Fontenelle
[1980]
Accessibility and Stability of Predictors in the Theory of Planned Behavior
Doll
[1992]
A new model for predicting behavioral intentions:An alternative to Fishbein
Warshaw
[1980]
A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies
Davis
Venkatesh
[2000]
A Meta-Analysis of Cronbach's Coefficient Alpha
Peterson
A Meta-analysis of Cronbach's Coefficient Alpha
[1995]
A Field Application of the Fishbein and Ajzen Intention Model,
Mary Joyce
Warshaw
A Field Application of the Fishbein and Ajzen Intention Model
[1986]
A Critical Assessment of Potential Measurement Biases in the Technology Acceptance Model: Three Experiments
Davis
Viswanath Venkatesh
[1996]
A Comparison of Attitudesand Emotions as Predictors of Behavior at Diverse Levels of BehavioralExperience
Allen
Kleine
Machleit
[1992]
(이훈영교수의) 연구조사방법론
이훈영
[2012]
(AMOS) 구조방정식 모형분석
김계수
Amos 구조방정식 모형 분석
[2001]
' 구매자-사용자 불일치 구매의도 모델에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문