박사
비언어적 커뮤니케이션이 고객지향성에 미치는 영향 : 인상형성의 매개효과를 중심으로
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저자
한만기
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형태사항
26cm: 삽도: vii, 109 p
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학위논문사항
경기대학교 관광전문대학원, 호텔. 카지노. 컨벤션경영전공, 2008. 2, 학위논문(박사)-
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발행지
서울
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언어
kor
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출판년
2007
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발행사항
경기대학교
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주제어
고객지향성
비언어적 커뮤니케이션
신체언어
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비언어적 커뮤니케이션이 고객지향성에 미치는 영향 : 인상형성의 매개효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
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동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
858
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5
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제어 |
비언어적 커뮤니케이션
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107
|
1
|
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고객지향성
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720
|
1
|
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신체언어
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31
|
0
|
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계 |
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858
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2
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
3
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비언어적 커뮤니케이션이 고객지향성에 미치는 영향 : 인상형성의 매개효과를 중심으로' 의 참고문헌
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박사
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지적평가정보와 사회적 평가정보가 호오차원 인상과 화친차원인상에 미치는 영향의 차이
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의복 및 얼굴변인이 인상형성에 미치는 영향에 관한 연구
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의미미분별 척도법에 의한 양장과 한복의 이미지 비교평가
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서비스 제공자의 질에 대한 고객의 평가요인 및 효과
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UnderstandingInterculturalComunication
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Toward a Consumptive/Evaluation Process Model for Services
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To nod or not to nod: An observational study of nonverbalcommunication and status in female and male college students
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Theroleofnonverbalcommunicationinservicesencounters
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TheEffectofaMarketOrientationonBusinessProfitability
Naver
TheEffectofaMarketOrientationonBusinessProfitability
[1990]
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The role of interpersonal liking in building trust in long-term channel relationships
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The commitment-trusttheory of relationship marketing
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The Influence ofPersonal Variables on Salesperson Selling Orientation
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The Customer Orientation of Service Workers:Personality Trait Effects on Self and Supervisor PerformanceRatings
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Speaking emotionality:Therelation betweenverbaland vocalcommunication ofaffect
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RelationalMessage associated withNonverbalBehaviors
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Planning the service encounter The serviceencounter,eds
Shostack
Planning the service encounter The serviceencounter
[1985]
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Organizational citizenship behavior and service quality
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Operator eye contact and client satisfaction in computer-assisted interactions
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Nonverbalbehaviorpersuasionandcredibility
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Market Orientation: The Construct, Research Propositions and Managerial Implications
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MARKOR : A Measure of Market Orientation
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Internal benefits of service- worker customer orientation: job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behavior
Brown
Donovan
Mowen
InternalBenefits ofService-WorkerCustomerOrientation:Job Satisfaction
[2004]
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How industrial sales people gaincustomer trust
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Going to Extremes: Managing Service Encounters and Assessing Provider Performance
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Gendersocialcontext,and backchannelresponses
Dixon
Gendersocialcontext
[1998]
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GazeandeyeContact:aresearchreview
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Gaze and emotionalexpression:The effects of message positivity-negativity and emotionalintensity
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Establishing a Companywide Customer Orientation through Persuasive Internal Marketing
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Dynamic of Interculture Communication
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Determinants of Trust in a Service Provider: The Moderating Role of Length of Relationship
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Creating CustomerOriented Employees:The Case in Home Health Case
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CorporateculturecustomerorientationandinnovativenessinJapanessfirms:A Quadradanalysis
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Clothing and human behaviorfrom asocial cognitive framework
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An Investigationof the arousal model of interpersonal intimacy
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A MeasureoftheCustomerOrientationofSalespeople
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비언어적 커뮤니케이션이 고객지향성에 미치는 영향 : 인상형성의 매개효과를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문