연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
외식브랜드 확장에 관한 평가 = Evaluation on brand extension of food service industry
박은아
2008년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박은아
형태사항
iv, 110 p. ;: 26cm
일반주기
지도교수:하동현
학위논문사항
2008. 2, 동국대학교 대학원 :, 관광호텔경영학과 호텔경영전공,, 학위논문(박사)-
DDC
658.827
발행지
서울 :
언어
kor
출판년
2008
발행사항
동국대학교 대학원,
주제어
외식
외식브랜드
확장
참고문헌( 91)
유사주제 논문( 614)
일반 경영 605건
외식 6건
외식브랜드 3건
인용/피인용
외식브랜드 확장에 관한 평가 = Evaluation on brand ...
' 외식브랜드 확장에 관한 평가 = Evaluation on brand extension of food service industry' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
일반 경영
외식
외식브랜드
확장
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
617
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
일반 경영
606
0
0.0%
주제어
외식
7
0
0.0%
외식브랜드
4
0
0.0%
확장
1
0
0.0%
계
618
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 외식브랜드 확장에 관한 평가 = Evaluation on brand extension of food service industry'
의 참고문헌
확장 외식 브랜드에 대한 개념 일치성과 고객의 지식이 소비자 태도에 미치는 영향 연구
추상용
한국조리학회지
[2005]
호텔서비스에 대한 고객태도 변수들간의 관계연구
박중환
관광학연구
[1999]
호텔산업에서의 관계혜택이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
김완민(Kim Wan-Min)
김은영(Kim Eun-Young)
배상욱(Bae Sang-Wook)
[2005]
박사
호텔 브랜드 자산이 외식업 브랜드 확장에 미치는 영향
전정아
호텔브랜드 자산이 외식업 브랜드 확장에 미치는 영향
[2005]
호텔 마케팅
임경인
호텔마케팅
[1998]
이미지 일치성 관점에서 분 유통업체 브랜드에 대한 태도 형성의 선행 변수들
이동대
[2003]
유통경로 유형별 모 브랜드태도와 브랜드 확장 평가도의 관계에 관한 연구
윤성중
[2006]
박사
외식업체의 관계마케팅 활동이 관계의 질과 성과에 미치는 영향에 관한 연구
유영진
외식업체의 관계마케팅활동이 관계의 질과 성과에 미치는 영향에 관한 연구
[2000]
외식업체의 관계마케팅 실행요인이 경영성과에 미치는 영향
최창환
[2005]
외식산업 브랜드이미지 세분화에 따른 브랜드 평가 및 충성도에 관한 연구
유영진
외식산업 브랜드 이미지 세분화에 따른 브랜드 평가 및 충성도에 관한 연구
[2006]
외식 브랜드 이미지
강병남
김형준
[2004]
소비자행동 -마케팅전략적 접근- 제4판
안광호
이학식
하영원
[2006]
소비자 행동론
임종원
[2006]
소매업체의 이미지 유통업자 상표제품에 대한 태도에 관한 연구
박진용
[2001]
상표확장전략에 관한 고찰
이진용
[1993]
브랜드 확장에서의 광고효과 : 모 제품과 확장제품간의 연결성 연구
심성욱
[2004]
박사
문화마케팅이 기업 및 브랜드 이미지와 구매의사에 미치는 영향에 대한 연구
신성혜
인천대학교 대학원 석사학위 논문
[2004]
모 브랜드의 폭과 확장제품과 제품범주 유사성이 확장제품 태도 및 모 브랜드 신념에 미치는 영향
박종원
여준상
[2004]
모 브랜드와 확장된 브랜드의 지각된 적합성이 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구
홍용식
[2006]
모 브랜드 이미지와 소비자 자아이미지의 일치성이 브랜드 확장제품에 대한 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구
안광호
이견
[2006]
Whence Consumer Loyalty?
Richard L.Oliver
Whence Consumer Loyalty?
[1999]
Toward Understanding Attitude Structure: A Study of the Complimentarity of Multi- Attribute Models
Bruno
Wildt
[1975]
To Extent or not to Extent. Success Determinants if Line Extensions
Bhat
Holak
Reddy
[1994]
Threats to the External Validity ofBrand Extension Research
Klink
Smith
Threats to the External Validity of Brand Extension Research
[2001]
The relationship between brand equity and firms performance in luxury hotels and chain restaurants
Kim
The Relationship between Brand Equity and Firms' Performance in Luxury Hotels and Chain Restaurants
[2005]
The commitment-trusttheory of relationship marketing
Hunt,S.D
Morgan,R.M
The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
[1994]
The Measurement and Dimensionality ofBrand Associations
Lamb Jr
Low G.S
[2000]
The Marketing and Organization Behavior Interface
Gronroos
[1990]
The Importance of The Brand In Brand Extension
Broniarczyk
J.W.Alba
The Importance of the Brand in Brand Extension
[1994]
The Impact of Brand Extensions on Parent Brand Memory Structure and Rrtrieval Proceses
Morin
[1999]
The Effect of Brand Extension on Market Share and Advertising Efficiency
Park
Smith
[1992]
Strategic brand concept-image management
Jaworski
Maclnnis
Park
[1986]
Strategic Brand Management
주삼환
Strategic Brand Management
[1998]
Service Royalty. Implications for service providers
Javalgi
Moberg
[1997]
Satisfaction
Oliver
[1996]
Role of product knowledge in evaluation of brand extension
Muthukrishnan
Weitz
[1991]
Relationship Marketing
Christopher
Clark
Payne
Peck
Relationship Marketing
[1999]
Relational Benefits in Service Industry The Customer's Perspective
Bitner
Gremler
Gwinner
[1998]
Refinement of the Involvement Concept: An Advertising Planning Point of View
Tyebjee
[1979]
Reciprocal Spillover Effect : A Strategic Benefit of Brand Extensions
Balachander
Ghose
[2003]
Product Category Perception Elaborative Processing and Brand Name Extension Strategy
Chakravarti
MacInnis D
Nakamoto.K
[1990]
Principles of categorization
Rosch
Principles of Categorization
[1978]
Principle of Marketing
Gary Armstrong
Philip Kotler
[1991]
Measuring consumer involvementprofiles
Kapferer
Laurent
Measuring Consumer Involvement Profiles
[1985]
Market ing Management : Analy sis
Kotler
Marketing Management-Analysis
[1984]
Managing the Corporate Brand
Aaker
Keller
[1997]
Managing negative feedback effects associated with brand extensions: the impact of alternative branding strategies
C.Whan Park
Michael S.McCarthy
Millberg
[1997]
Managing Brand Equity
P.H.Farquhar
Managing Brand Equity
[1989]
Loyalty: A Strategic Commitment
Brown
Stowe
Loyalty : A Strategic Commitment
[1998]
LISREL 구조방정식모델
배병렬
LISREL 구조방정식모델
[2006]
Is a Company Known by the Company It Keeps?
Ruth
Simonin
[1998]
Investigating the Dimensions of Fit between a Brand and Its Extension
Bhat
Reddy
[1997]
In Search of Brand Image
Dobni D
Zinkhan
[1990]
Impact of Dominance and Relatedness on Brand Extensions
Farquhar
Fazio
Herr
[1996]
Exploring the Concept of Loyalty in Service
Czepiel
[1987]
Exploiting Niches Using RelationshipMarketing
Sharni
[1992]
Examining Factors that Influence the Perceived Goodness of Brand Extensions
Maclnnis
Nakamoto
[1990]
Evaluation of Brand Extension: The Role of Product Feature Similarity and Brans Concept Consistency
Lawson
Milberg
Park
[1991]
Effet of Image Congruence Between Store and Product on Customer Evaluation of Private Label Products
Lee
[2001]
Drivers of brand extension success
V?lckner
[2006]
Do we really know howconsumers evaluate brand extensions?
Bottomley
Holden
Do We Really Know How Consumers Evaluate Brand Extensions?
[2001]
Dimensions of brand personality
Asker
[1997]
Diluting Brand Beliefs. when Do Brand Extensions Have a Negative Impact?
John
Loken
[1993]
Cutomer Benefits and Company Consequences of Customer-Salesperson Relationship in Retailing
Beatty
Reynold
[1990]
Customer Loyalty: Toward andIntegrated Conceptual Framework
Dick
K.Basu
Customer Loyalty. Toward and Integrated Conceptual Framework
[1994]
Consumers'evaluation ofbrand portfolios
Kwun
Consumers' Evaluation of Brand Portfolios
[2007]
Consumer Evaluation of Franchise Extension of Franchise Extension Products: A Categorization Processing Perspective
Duncan
Hartman
Price
[1990]
Consumer Evaluation of BrandExtension
Aaker
Consumer Evaluation of Brand Extension
[1990]
Consumer Behavior (7th ed.)
Kanuk
Schiffman
Consumer behavior(7th ed.)
[2000]
Consumer Behavior (6th ed)
Solomon
Consumer Behavior 6th ed
[2004]
Conceptualizing, Measuring, and ManagingCustomer-based Equity
Keller
Conceptualizing
[1993]
Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness: the Moderating Role of Involvement
Petty
Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness; The Moderating Role of Involvement
[1983]
Category-Based Applications andExtensions in Advertising: Motivating More Extensive Ad Processing
Goodstein
[1993]
Building Strong Brands
Arker
Building strong Brands
[1996]
Brandextensionandcustomerloyalty
Jiang
Rao
[2002]
Brand trust and Brand Extension Acceptance : The Relationship
Reast
[2005]
Brand categorization and product involvement
Brisoux
Cheron
[1990]
Brand Loyalty
Chestnut
Jacoby
[1978]
Brand Leverage: Strategy for Growth in A Cost Control World
Taubre
Brand Leverage: Strategy for Growth in a Cost Control World
[1988]
Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
Ajzen
Frishbein
Belief Attitude
[1975]
Asking the right questions. What do people do sith adverting
Lannon
[1993]
Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude
Mitchell
Olson
Are Product Attribute Beliefs the Only Mediator of Advertising Effects on Brand Attitude
[1981]
An Investigation of the Relationships Between Belifs about an Object and the Attitude Toward That Object
Fishbein
[1963]
American Customer Satisfaction Index. Nature, Purpose and Findings
American Customer Satisfaction Index. Nature
[1996]
A Scale for Measuring Attitude Toward Private Label Products and an Examination of Behavioral Correlates
[1998]
A RelationalModel for Category Extensions of Brands
Farquhar
Fazio
Herr
[1990]
A Process-Tracing Study of Brand Extension Evaluation
Bush
[1991]
A Longitudinal Assessment of Consumer Satisfaction/Dissatisfaction
Labarbera
Mazursky
[1983]
A Customer-Based Approach to Designing Product Line Extension
Green
Krieger
[1987]
A Categorization Model of Brand Extensions
Bridges
[1990]
(AMOS) 구조방정식 모형분석
김계수
[2001]
' 외식브랜드 확장에 관한 평가 = Evaluation on brand extension of food service industry'
의 유사주제(
) 논문