연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
역할극과 게임중심의 의사소통 학습방법이 유아의 학습흥미와 학습성취도에 미치는 효과
최지영
2001년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
최지영
형태사항
1책: 26cm
일반주기
지도교수 :홍성윤
학위논문사항
학위논문(박사)-, 중앙대학교, 교육 교육심리학, 2001. 2
KDC
370.18
발행지
서울
언어
kor
출판년
2001
발행사항
중앙대학교
참고문헌( 266)
유사주제 논문( 15,031)
교육학 15,031건
인용/피인용
역할극과 게임중심의 의사소통 학습방법이 유아의 학 ...
' 역할극과 게임중심의 의사소통 학습방법이 유아의 학습흥미와 학습성취도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,658
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
15,032
1
0.0%
계
15,032
1
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
' 역할극과 게임중심의 의사소통 학습방법이 유아의 학습흥미와 학습성취도에 미치는 효과'
의 참고문헌
흥미유발을 통한 영어 학습부진아의 기초학력신장연구
이민형
[2000]
활동중심 통합교육과정
양서원
[1989]
현대유아교육과정
[1995]
현대교육심리학
정원식
[2000]
현대 외국어 교육
조명원
[1996]
한국유아 언어학습과 발달과정에 대한 고찰
서성희
[1993]
한국영어교육 혁신방안
[1980]
한국 중·고등학생의 태도와 동기가 영어학습에 미치는 영향
이효웅
영어교육. 50
[1996]
한국 영어교육의 혁신방안
양인석
[1979]
학습흥미검사
임경희
[2002]
박사
학습자의 정의적 특성과 영어 성취도와의 상관관계-동기 태도,적극성을 중심으로-
신숙
학습자의 정의적 특성과 영어 성취도와의 상관관계-동기 태도
[1996]
박사
학령 전 조기영어교사의 실태
송미경
학령전 조기 영어 교사의 실태
[1995]
학교학습과 교육평가
[1999]
초등학교 특활 영어 지도 교사 연수 교재
서울특별시 교육연구원
[1992]
초등학교 조기 영어교육의 효과적인 지도 방안-Jazz Chant를 중심으로
염지숙
[1993]
초등학교 영어 수업지도서
전병쾌
채준기
[1996]
초등학교 영어 3
배두본
[1997]
초등학교 교육과정 (VI)
교육부
[1996]
초등영어교육론
이완기
[1994]
초·중학생의 영어교육에 대한 동기와 태도
윤은경
초?중학생의 영어교육에 대한 동기와 태도
[1997]
중학생 외국어 교육을 위한 의사전달 중심 접근법에 관한 연구
지택종
[1991]
조기영어교육론
정명호
[1989]
조기영어교육 기적의 약인가 환상의 병인가 : 올바른 자리매김을 위한 영어교육
양미라
[1991]
조기 영어교육의 최근 동향
우남희
[1995]
박사
조기 영어교육에서 학습자의 흥미 유발을 위한 학습 지도법 연구
한계수
[1994]
박사
조기 영어교육과 의사소통 능력 향상에 관한 연구
김원선
강릉대학교 대학원 석사학위논문
[1998]
제7차 교육과정에 따른 중학영어 1학년 과정의 의사소통 표현 및 언어 형식 모형
김국희
중앙대학교 대학원 석사학위논문
[1999]
인간의 제특성과 학교학습
BenjaminS.Bloom
김호권
[1997]
박사
의사소통 활동의 활성화에 관한 연구
임혜정
부산대학교 대학원 석사학위논문
[1990]
박사
의사소통 중심의 영어교수법에 관한 연구
홍숙희
[1995]
의사소통 접근법에 기초한 초등학교 영어교육 프로그램 개발 연구
박영란
[1993]
박사
의사소통 접근법
오주환
[1989]
박사
의사소통 능력과 영어 교육
이정기
[1993]
박사
의사소통 능력 신장을 위한 영어교수방법에 관한 연구
김윤수
[1988]
박사
의사소통 능력 신장을 위한 영어 교수법
문병규
영남대학교 대학원 석사학위논문
[1990]
의사소통 관점에서 본 영어과 교수요목에 관한 연구
진윤희
[1990]
의사-기능 요목에 의한 영어교육
김숙경
[1987]
의사 전달 개념 목록의 활용과 역할 연습을 통한 의사소통 능력의 신장
박인철
[1988]
박사
의사 소통을 위한 언어 교수법
박희관
[1994]
박사
의사 소통 중심 영어 교수법을 적용한 실험 연구
유경환
[1996]
박사
유치원의 흥미영역 구성 및 안전도에 관한 교사와 교육실습생의 인식도 연구
홍지영
중앙대학교 교육대학원 석사학위논문
[1995]
박사
유치원 영어교육의 실태 분석
이윤정
[1998]
유치원 교육과정 운영의 실제 - 우리나라
이정환
[1995]
유아의 언어 발달에 관한 연구
김사현
[1980]
유아기의 조기 영어교육에 대한 실태와 인식조사
김은하
[1995]
유아교육과정(개정판)
이기숙
유아교육과정 개정판
[1996]
유아교육과정
임재택
[2000]
유아교육개론
방인옥
[2008]
유아교육 용어 대 사전
이기숙
[1998]
박사
원어민/비원어민 교사가 외국어 학습자의 태도/동기와 성취도와의 상관관계 양상에 미치는 영향 연구
황필아
서울대학교 대학원 석사학위논문
[1995]
우리나라 영어교육의 개선방안
이계순
영어교육 제26호. 한국영어교육학회지
[1983]
외국어과 교육
[1975]
영어를 어떻게 배우고 가르칠 것인가?
장신재
[1998]
영어교육학
배두본
[1990]
영어교육의 원리와 방법
김진우
[1994]
영어교육사전
이흥수
조명원
[1933]
박사
영어과 특활 수업의 흥미 유발을 위한 교수학습 모형의 개발
박경훈
[1986]
박사
영어 학습자의 정의적 특성을 고려한 수업모형
유명순
[1995]
영어 조기교육의 찬반론
양인석
언어와 언어학 제8집. 한국외국어대학교어학연구소
[1982]
영어 교육 학습 이론과 실제
신용진
[1984]
영어 교육 정상화를 위한 Communicative Approach 의 재조명
강성기
[1987]
역할놀이를 통한 의사소통능력 신장방안
최은영
[1996]
역할극을 통한 의사소통 능력 신장 방안
장영은
[1989]
언어학적 배경- 언어 교수법
황적륜
[1984]
언어이론과 실제 언어교육
명노근
[1971]
언어와 응용언어학 II(영어교육론)
정동빈
[1991]
언어습득에 있어서 모방과 언어의 단위
朴京子
[1982]
언어교육과 심리학
김진우
언어교육과 심리학
언어 습득론
조숙환
[1997]
어린이 영어교육
정동빈
[2001]
아이덴티티의 세계
박아청
[1993]
심리언어학
박경자
[19 ]
국민학교 영어교육의 딜레마
박남식
영어교육 제17호. 한국영어교육학회지. 박병수(1977-1984). 심리 언어학. 서울 : 신아사
[1979]
고등학생의 정의적 특성과 영어 성취도의 상관관계에 대한 연구
함순애
[1984]
박사
게임을 통한 의사소통능력 신장 방안
김홍태
[1994]
가정과 수업의 협동학습이 학생의 교과에 대한 흥미와 태도에 미치는 영향
신상옥
양정혜
중앙대학교 대학원 석사학위논문
[1998]
Your children need music
Greenberg, M.
[1979]
Young learners
Phillips, Sarah
[1993]
Young fluent readers
Clay
[1976]
Writing and reading: Signs of oral and written language organizationin the young child
Sulzby
Writing and reading: Signs of oral and writtenlanguage organization in the young child
[1986]
Why not phonics and whole language? In all language and thecreation of literacy
Adams
[1990]
Whose agenda is this anyway?: A response to Mckenna,Robinson, and Miller
Edelsky
Whose agenda is this anyway?: A response to Mckenna
[1990]
Whole language It's a matter of principles
Dudley-Marling
[1995]
Whatpreschoolchildren Know aboutreading and how theylearnit
Kontos
What preschool children know about reading and how theylearn it
[1986]
Whatand9write
Clay
[1975]
What is Communicative?
Hermer
[1982]
We Sing and Play
Beall
Nipp
[1981]
Using songs and games in the ESLclassrom
Gasser
Waldman
[1979]
Traveling Tales: Connectingparents and children in writing
Fawson
Reutzel
[1990]
Tradition and Revolution in ESL teaching
Jeong
Tradition and Revolution in ESL Teaching
[1987]
Towards a reading-writhing classroom
Butler
Turbill
[1984]
Toward a theory of how children learn to read and write naturally
Teale
[1982]
Topic in the Theory of Generative Grammar
Chomsky
[1969]
To buh-e or not buh-e that is the question: Thinking aloud about phonic
Stahl
[1997]
Threshold level English
Alex
van Ek
[1980]
Thought and language
Vygotskii, L. S
[1962]
Theteaching offoreign language
Oliva
The Teaching of Foreign Language
[1969]
Theories of personality
Ryckman
Wadsworth
[2000]
Theoretical Bases of Communicativ Approachesto Second Language Teaching
Canale
Swain
[1980]
TheImpactofa Literaturebased Program on LiteracyAchievement,UseofLiterature,andAttitudesofChildrenfrom MinorityBackgrounds
Morrow
The impact of a literature-based program on literacyachievement use of literature
[1992]
The whole language approach: Teachers between a rock and hard place
Mosenthal
[1989]
The use of song in teaching foreign languages
Jolly
[1975]
The study of second language acquisition
Ellis, Rod
The Study of Second Language Acquisition
[1994]
The self-concept revisited or a theory of a theory
Epstein
[1973]
The relationship between age and second language productive ability
Goodluck
The Relationship between Age and Second LanguageProductive Ability
[1991]
The perceived competence scale for children
The Perceived Competence Scale for Children
[1982]
The new read-aloud handbook
Trelease
[1989]
The influence of literacy-enriched play settings on preschooless' engagement
Newman
Roskos
[1990]
The great debate. Ten years laler, with a modest proposal forreading stages
Chall
The great debate. Ten years laler
[1979]
The functional-notional approach
Finocchiaro, M
[1983]
The effect of code emphasis approach and awhole language approach upon emergent literacy of kidergartenchildren
Ribowsky
[1985]
The context of language teaching
Richards, Jack C
[1985]
The communicative approach to language teaching
Tylor
[1981]
The beginning of reading and writing : Writtenlanguage development during the preschool and kindergarten years
Teale
[1986]
The Second Pattern of English
Chomsky
Halle
[1968]
The Role of Linguistic Environment in Second LanguageAcqusition
Long
[1996]
The Psychology of Musical Ablity (2nd ed)
Jones
[1979]
The Primary English
Baddock
[1983]
The Ontogenesis of language
Harold
[1971]
The Foundations of Literacy
Holdaway,Don
The foundations of literacy
[1979]
The Emergence of Linguistic Awareness : A CognitiveFramework
Van Kleek
[1982]
The Development of Metalinguistic Abilities : What Develops?
Hakes
[1982]
Testing English as a Second Language
Harris, David P.
[1985]
Test Review : Test of Language Development- Primary(TOLD-P)
Novoa
[1988]
Teaching our children to read:The role ofskills in acomprehensivereadingprogram
Honig
Teaching our children to read: The Role of skills in acomprehensive reading program
[1996]
Teaching language as communication
Widdowson, H. G
[1978]
Teaching and learning languages
Stevick, Earl W
[1982]
Teaching Young Student English as a Foreign Language
Canale
[1983]
Teaching Intonation on Questions
Thomson
[1995]
Teaching Foregin LanguageSkills
Carpenter
Fujii
Katoaka
[1981]
Teaching English with video
Allan, Margaret
[1985]
Teacher children to read
Cooter
Reutzel
[1996]
Syntactic Awareness and Verbal Performance fromPreschool to Fifth Grade
Bowey
[1986]
Superlearning
Ostranders
[1979]
Strategies and skills in whole language: Anintroduction to balanced teaching
Mcintyre
[1996]
Speech and Brain Machanism
Penfieid
Robert
[1959]
Social and instructional influences on thedevelopment and pratices of literacy
Anderson
Stokez
[1984]
Sing Chanting Telling Tales
Graham
[1998]
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioralchange
[1997]
Self-concepts, motivation, and academic achievement of black adolescents
Jordan
Self-Concepts
[1981]
Second language instruction does make a difference:Evidence from an empirical study of SL relativization
Doughty, C. J
Doughty,C.
[1991]
Science and Human Behavior
Skinner,B.F.
Science and Human Behavior
[1956]
SAS라는 통계상자
김충렬
SAS라는 통계상자
[2000]
Role-playing을 통한 의사 전달 능력 향상 연구
[1992]
Rhythm, Accent , and Stress in English Words
Schane
[1979]
Resolving the "Great Debate
Adams
Bruck
Resolving the Great Debate
[1995]
Research on reading/writing relationships: A synthesis and suggested directions
Stotsky,S.
Research on reading/writing relationships: A synthesis andsuggested directions
[1983]
Relationship of rapid naming ability and language analysis skills to kindergarten andfirst-grade reading achievement
Blachman
[1984]
Reinventing our literacy programs: Books
Strickland
[1995]
Reconsidering a balanced approach to reading
Weaver
[1998]
Reading: The patterning of complrx behavior
Clay
[1979]
Reading writing and language: Young children solving thewritten language puzzle
Dyson
[1982]
Reading to, with and by children katonah
Mooney
[1990]
Reading through the creative arts
O`Bruba
[1969]
Reading strategies for beginning and proficient readers
Atterman
[1997]
Reading in the responsive education program revised
Taylor
[1981]
Reading ability not reading readness
Stwart
[1985]
Quasi-Experimentation: Design & Analysis Issues for Field Setting
Cook
Donald T.Campbell
[1979]
Psychology (3rd)
Dewey
[1891]
Psycholinguistic experiments in foreign language testing
Anderson, Jonathan
[1976]
Principles of Communicative MethodologyCommunication in the classroom
Morrow
[1981]
Principle of Language Learning and teaching (3rd Ed)
[1994]
Preschoolers and academics: Some thoughts
Wild
[1990]
Preschool children understanding of written language
Hiebert
[1978]
Preparing teachers to support the literacydevelopment of young children
Morrow
[1993]
Poetry on the language clasroom
Ramsaran
[1983]
Play and metalinguistic awareness: One dimension of languageexperience
Cazden
[1974]
Phonics revisited: Toward an Integratedmethodology
Botel
Seaver
[1984]
Personality
Guilford, J. P.
[1959]
Oral language: The rooting system for learning to write
Dyson
[1981]
On knowing:essays for the left hand
Bruner, Jerome S
[1979]
Notional Syllabus
Willkins
[1976]
Necessity and Sufficient in Language LearningReading in Applied Transformational Grammar. (ed.)
Newma L
Reible
[1968]
Natural Sequences in Child Second LanguageAcquistion
Burt
Dulay
[1976]
Multiple intelligence: The theory in practice
Gardner, H.
Multiple Intelligence : The Theory in Practice
[1993]
More than the ABCs: The early stage ofreading
Schickendanz
[1986]
Modeling mental processeshelps peer readers become strategic readers
Duffy
Hermann
Roehler
[1993]
Modeling is the key to sustainedreading
McCracken
[1978]
Model's of literacy instruction
Salinger
[1993]
Mind in society : the development of higher psychological processes
Vygotskii, L. S
[1978]
Meorry
Woolfolk
[1984]
Memorry
Broadbent
[1988]
Matthew effects in reading:Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy
Stanovich,K.E.
[1986]
Mastering English Prounciaton trough Literature
Katchen
[1988]
Manual for the self-perception profile for children
Hater
Manual for the Self-perception Profile for Children
[1985]
Mannual of American English Pronunciation
Prator
Robinett
[1985]
Literacydevelopmentin theearlyyears:Helpingchildren readandwrite(2nded.)
Morrow
[1993]
Literacy for the twenty-first century a balancedapproach
Tompkins
Literacy for the twenty-first century a balanced approach
[1997]
Literacy before schooling
Ferreiro, Emilia
[1982]
Linguistic
Chomsky
[1959]
Learning to literatr
Wells
[1997]
Language development
Owens, Robert E
[1984]
Language and literacy learning in the early years : an integrated approach
Neuman, Susan B
[1993]
Language Learning Through Communication Practice
Allwright
[1979]
LAD와 조기 영어 교육
이옥로
[1982]
Keeping whole in whole language: Afirst grade teacher's phonics instruction in an urban classroom
Freppon
Headings
[1996]
John Dewey on Education-Selected Writing
Archambault
[1974]
Invitations: Changing as teachers and learners
Routman
[1991]
Introduction: Emergent literacy as a perspectivefor examining how young children become writer and readers
Sulzby
Teals
[1986]
Integrating literacy learning for young children: A balancedliteracy perspective
Reutzel
[1997]
Infants & toddlers : curriculum and teaching
Wilson, LaVisa Cam
[1986]
Implications of a Multiple Critical Periods Hypothesis forSecond Language Learning
Seliger
[1979]
Human characteristics and school learning
Bloom, Benjamin Samuel
[1982]
How do you memorry?
Adams
[1990]
Handbook of second language acquisition
Ritchie, William C
[1995]
H umanism in lang uag e teaching
Stevick
[1976]
Guidelines for appropriate curriculum content andassessment in programs serving children age 3 through 8
NAECS/SDE
NAEYC
Guidelines for Appropriate CurriculumContent and Assessment in Programs Serving Children Age 3 through8
[1991]
Growing writers in classrooms
Bissex
[1981]
Generative Grammar Structural Linguistics, and LanguageReaching, Rowley
Diller
Generative Grammar Structural Linguistics
[1971]
Freedom to Learn Columbus
Rivers
[1983]
Fostering intellectual development in youngchildren
Gardner
Lambert
Fostering Intellectual Development in YoungChildren
[1977]
Foreign Language in the Elementary School
Radford
[1991]
First-grade teachers blending phonics and wholelanguage: Two case studies Doctoral Dissertation
Miller
[1998]
Family literacy-young children learning to read and write
Taylor
[1983]
Exporing with a pencil
Clay
[1977]
Experimental Phonetic Study of English Rhythm
Hayes
[1982]
English as a second language: From theory to practice
Finocchiaro
English as a Second Language from Theory to Practice
[1964]
English Speech Rhythm and the Foregin Learner
Adams
[1979]
Emotional intelligence, Imagination,Cognition,and Personality
Mayer, J. D.
Salovey
Emotional Intelligence Imagination
[1990]
Eliments of Communcative Competence
Williams
[1980]
Effective reading instruction: The case for balanced teaching
Pressley,M.
Effective reading instruction: The case for balanced teaching
[1998]
Effect of structural guidance in story retelling on children's dictation of original stories
Morrow
[1986]
Educational contexts for engagement in literacy
Guthree
[1996]
Early writing development and teaching stra-tegies
Golden
Vukelich
[1984]
Early childhood language arts
Jalongo, Mary Renck
[2003]
Dramatic play and literacy in a Head Startclassroom paper presented at the annual meeting of the nationalreading conference
Walker
[1992]
Do We Teaching Reading in the Kindergarten?
Langacker
[1973]
Discovering me: music activities for special learners
Thompson
[1982]
Dictionary of education
Good, Carter Victor
[1945]
Developmentalpatternsand interrelationship ofpreschoolchildrenprintawareness
Hiebert
[1981]
Developing second Language Skill Theory to Practice(2nd ed)
Cex
[1989]
Course Design : Developing Programs andMaterials for Language Learning
Durbin
Olshtain
[1986]
Conditional Reflexes
Pavlov
[1927]
Concluding reflections
Pressley
[1996]
Computer Assisted Language Learning: An introduction
Warschauer
Computer-Assisted Language Learning: An Introduction
[1996]
Comprehension instruction
Fielding
Pearson
[1991]
박사
Communicative Approach의 이론 및 방법론 연구
박현숙
이화여자대학교대학원 석사학위논문
[1988]
Communicating Naturally in a Second Language
Rivers
[1981]
Communcative Methdology in Language Teaching
Brunfit
[1984]
Cognitive Domains
Renninger
Woznaik
[1983]
Client Centered Therapy
Rogers
[1951]
Children's early interpretation of writing: Expanding researchperspectives
Dyson
[1985]
Children who read early
Durkin, D.
[1966]
Children emergent reading of favorite storybooks: Adevelopment study
Sulzby
Sulzby, E.
[1985]
Children coming toknow literacy
Goodman
[1986]
Children Music
Greenburg
[1984]
Caring and Sharing in the Foreign Language Class : ASource Book on Humanistic Techniques
Moskowitz
[1978]
CCD의 Audio-Visual Method에 대하여
李孟成
[1972]
Bridge to literacy: Children families & schools
Dickinson
[1994]
Beginning Reading
Juel
Beginning reading
[1991]
Balanced reading instruction
Ayres
[1996]
Balanced instruction: Insights andconsicerations
Dahl
Freppon
[1998]
Assessment of emergent writing and children's language while writing
Sulzby
Assessment of emergent writing and children'slanguage while writing
[1990]
Aspects of the theory of syntax
Spodak
Aspects of the Theory of Syntax
[1991]
Approach and Methods in Language Teaching
Cooter
Reutzel
[1996]
An Introduction to Linguistics
Liles, Bruce L
[1981]
Age-Related Differencess inMetalinguistic Awareness In S
Cherry-Willkinson
Saywitz
[1982]
Affective Factors and LanguageExposure in Second Language Language Learning
Genesee
Hillsdale
Tucker
[1977]
A comparison of inner-city children'sinterpretations of reading and writing instruction in the early grades inskills-based and whole language classrooms
Dahl
Freppon
[1995]
A cognitive-processing analysis ofmotivation within classroom tasks
Marx
Winne
[1985]
A biological perspective of language: new direction in thestudy of language
Lenneberg
A Biological Perspective of Language New Direction inthe Study of Language
[1967]
A balanced reading approach
Reutzel
[1996]
A Scale of Intrinsic Versus Extrinsic Orientation in theClassroom
Harter
[1980]
A Critical Look at the Communicative Approach
Swan
[1985]
A Course in PHonetics
Ladefog, peter
A Course In Phonetics
[1975]
100 Ways to enhance Self-Concept in theClassroom
Harold
Jack
[1976]
' 역할극과 게임중심의 의사소통 학습방법이 유아의 학습흥미와 학습성취도에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문