연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
시각장애학교 교사와 학생, 전문가의 전환교육에 대한 인식수준과 촉진방안
이태훈
2007년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이태훈
형태사항
ⅵ, 145 p.: 26 cm
일반주기
지도교수: 이해균,임안수
학위논문사항
대구대학교 대학원, 특수교육학과 시각장애아교육전궁, 학위논문(박사)-, 2007. 8
KDC
379
DDC
371
발행지
경산
언어
kor
출판년
2007
발행사항
대구대학교 대학원
주제어
F검증
LSD사후검증
시각장애학교
전환교육
통합연구방법
참고문헌( 134)
유사주제 논문( 5,968)
특수교육 4,633건
교육정책 및 행정 1,181건
전환교육 97건
시각장애학교 42건
통합연구방법 15건
인용/피인용
시각장애학교 교사와 학생, 전문가의 전환교육에 대한 ...
' 시각장애학교 교사와 학생, 전문가의 전환교육에 대한 인식수준과 촉진방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육정책 및 행정
특수교육
f검증
lsd사후검증
시각장애학교
전환교육
통합연구방법
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
5,808
6
0.2%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
4
0.1%
교육정책 및 행정
1,182
0
0.0%
주제어
전환교육
98
1
1.0%
f검증
1
0
0.0%
lsd사후검증
1
0
0.0%
시각장애학교
43
0
0.0%
통합연구방법
16
0
0.0%
계
5,975
5
0.2%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
1
닫기
' 시각장애학교 교사와 학생, 전문가의 전환교육에 대한 인식수준과 촉진방안'
의 참고문헌
한·미 시각장애학교의 교육과정과 직업교육에 대한 비교연구
김관일
특수교육연구
[1999]
특수학교 전환교육 실행수준과 촉진방안 연구
박정식
[2005]
특수교육기관의 직업교육 운영 내실화 방안
강병호
김형일
이유훈
국립특수교육원
[2003]
특수교육 분야에서 본 현행 성인직업재활 계획 및 서비스의 문제점과 앞으로의 개선 및 협력방안
김진호
[2003]
통합연구방법론:질적 양적 접근방법의 통합
염시창
[2001]
중등단계 특수교육대상 학생의 진로지도 현황 및 정책과제
이지연
[2003]
박사
정신지체 특수학교 전환교육 교사의 직무수행능력 기준 개발
조분래
대구대학교 대학원 박사학위 청구논문
[2007]
정성연구방법론과 사례연구
Merriam, Sharan B
[2005]
전환교육의 이론과 적용에 관한 연구
김진호
특수교육학연구
[2001]
전환교육의 발달과정과 실천적 과제
조인수
특수교육학연구
[2002]
전환교육에서의 특수교육과 직업재활서비스의 관련성
박석돈(Park Suk-Don)
[2004]
전환교육에 필요한 교사수행능력에 관한 연구
유애란
직업재활연구
[1999]
박사
장애학생의 전환서비스 강화를 위한 기관간 협력방안
정동영
장애학생의 전환서비스 강화를 위한 기관 간 협력방안
[2000]
박사
장애학생 고등교육 지원체계에 관한 연구
김헬레나
연세대학교 대학원석사학위 청구논문
[2000]
장애청소년의 진로교육을 통한 고용연계 강화
이지연
장애인고용
[2001]
장애인의 삶의 질 향상을 위한 전환교육과 서비스
조인수
[2002]
우리나라 전환교육 평가 연구들의 경향과 과제
Gary Clark
배성직(Sung Jik-Bae)
특수교육저널: 이론과 실천
[2004]
우리나라 전환교육 연구의 동향과 전망
김동일
김언아
특수교육연구
[2003]
안마사 양성체계의 발전 방향
김영일
[2006]
안마사 양성 교육의 실태 분석
오재영
[2005]
박사
시각장애학생의 통합교육에 대한 인식 조사
유인화
대구대학교 특수교육대학원 석사학위 청구논문
[2001]
시각장애학생의 진로교육
이해균
현장특수교육
[1995]
시각장애학생의 개별화 교육계획 수립과 운영
이해균
[1996]
시각장애학교의 치료교육활동의 운영실태 및 활성화 방안
김덕희
[2004]
박사
시각장애학교의 중복장애 학급 실태
이은열
대구대학교 석사학위 청구논문
[2003]
시각장애학교 전공과 학생의 학점은행제 이료전문학사 과정에 대한 요구 분석
시각장애학교 전공과 학생의 학점은행제 이료전문학사 과정에대한 요구 분석
[2003]
시각장애인의 직업재활과 직무만족에 관한 연구
함세남
[1999]
박사
시각장애인의 직업재활 활성화에 관한 연구
신영석
강남대학교 대학원석사학위 청구논문
[2001]
시각장애인의 적성직종 개발 및 직업개발 활성화를 위한 연구
권선진
서인환
이계존
[2001]
시각장애인 헬스키퍼 고용활성화 방안 연구
이효성
진홍섭
최종철
현정훈
홍자영
한국장애인고용촉진공단 고용개발원
[2008]
시각장애인 취업실태 및 고용활성화를 위한 일본 사례
이계존
[1996]
시각장애인 직업재활 및 고용촉진 방안 연구보고서
김영일
이태훈
장창엽
[2004]
시각장애인 실태조사
박수경
서인환
이익섭
[2001]
시각장애인 복지를 위한 안마업의 문제점과 개선 방안
남학준
[1998]
시각장애아동을 위한 Compensatory Assessment의 실제
홍성계
[2005]
박사
시각장애아동과 정안아동의 진로의식 성숙도 비교 연구
이재영
대구대학교 특수교육대학원 석사학위 청구논문
[2005]
시각장애아 통합교육의 실제와 전망 /
이덕순
시각장애교육
[2003]
시각장애아 교육의 기초
임안수
[2003]
박사
시각장애 학교의 교육편제와 진로현황의 비교연구
손애리
대구대학교대학원 석사학위 청구논문
[2003]
시각장애 학교 중복장애 학생의 교육현황에 관한 연구
이덕순
대구대학교 특수교육대학원 석사학위 청구논문
[1997]
박사
시각장애 특수학교의 생활적응활동 운영 실태 조사 연구
김대원
대구대학교 대학원 석사학위 청구논문
[1996]
박사
시각장애 특수학교 직업교육과정 정책 연구
김정대
세종대학교 대학원박사학위 청구논문
[1996]
시각장애 영역 해외연수 보고서: 영국?
한국장애인고용촉진공단
[2006]
시각장애 아동의 통합교육 방안
한성희
특수교육요구아동연구.제5집
[1996]
시각장애 아동의 진로교육을 위한 학습흥미 특성 연구
박중휘
장덕자
시각장애연구
[2002]
박사
시각장애 대학생의 진로발달 수준에 관한 연구
이완우
대구대학교 박사학위 청구논문
[1998]
박사
시각장애 고등학교 학생의 진로의식에 관한 연구
김기태
대구대학교특수교육대학원 석사학위 청구논문
[2001]
시각장애 고등학교 직업교육 실태와 개선 방안에 관한 연구
김종환
[2000]
시각 중복장애아 학습지도 프로그램
박순희
이해균
임안수
[1996]
미국 장애인 고용과 지원체계
임안수
[1997]
맹학교 전공과 이료교육과정 연구
박건실
[1994]
박사
맹학교 이료교육 개선에 관한 연구
김기창
단국대학교 대학원 박사학위 청구논문
[2004]
맹학교 고등부 이료교육과정 활성화 방안
김기창
[1985]
대학재학 장애인 실태조사 보고서
강용주
한국장애인고용촉진공단고용개발원
[2003]
Youth with disabilities : strategies for interagency transition programs
Everson, Jane M
Youth with disabilities: Strategies for interagencytransition programs
[1993]
What next?
Dryden
Garner
Simkiss.P
[1998]
What makesa difference? Influences on postschool outcomes of youth withdisabilities
[1993]
Vocational rehabilitationservices manual
New York State Commission for the Blind.(
[2007]
Visualimpairment: Access to education for children & young people
[1997]
Visual Impairments & Learning.Austin
Barraga
Erin
[2001]
Trends in the hiring of people with visualimpairments
Johnson
[1997]
Transition activity calendar for students withvisual impairments
McBroom
[1996]
The unseen minority : a social history of blindness in the United States.
Koestler, Frances A
[1976]
The transition of youth with disabilities to adult life:A position statement of the Division on Career Development andTransition
Helpern
[1994]
The role of special education in LDadolescents's transition from school to work
Okolo
Sitlington
[1986]
The relevance of theories of career development tospecial groups
Osipow
[1975]
The reality of the dream: Presentstatus of a sample of 98 totally blind adults
Nixon
Pfouts
[1982]
The national agenda for the education of children and youths withvisual impairments including those with multiple disabilities
[1995]
The key to successful school-to-work programs forthe blind or visually impaired students
Wolffe
[1997]
The core curriculum for blind and visually impaired students, including those with additional disabilities
Hatlen
[1996]
The career development of blind and visuallyimpaired persons and career development service resources
Graves
[1984]
The Relationshipbetween social networks and the employment of visually impairedcollege graduates
Dimigen
Roy
Taylor
[1998]
The Challenge of transitions
Murpy
[2002]
Take charge : a strategic guide for blind job seekers
Rabby, Rami
[1989]
Summer transition training project forprofessionals who work with adolescents and young adults
Sacks
Wolffe
[1992]
Successful and unsuccessful vocational rehabilitation ofthe legally blind(Doctoral dissertation
Knowles
[1969]
Students who are blind or visually impaired in postsecondary education
Spiers
[1992]
Steps toindependence: Te mobility and independence needs of children withvisual impairment
Arter C
Douglas G
McCall S
Mclinden M
Pavey S
[2002]
State standards and the expanded core curriculum aligned
Erin
[2003]
Standards manual forconsumer services contract providers
Texas Division for the Blind Services.(
[2007]
Special Educational NeedsCode of Practice
Department for Education
Skills
[2001]
Skills for success: A career education handbook forchildren and adolescents with visual impairments
Wolffe
[1999]
Service providers' assessment of career developmentneeds of blind and visually impaired students and rehabilitationclients and the resources available to meet those needs
Bagley
[1985]
Secondary programs in special education: Are many of themjustifiable?
Edgar
Secondary programs in special education: Are many ofthem justifiable?
[1987]
School-to-work components that predict post-school success for students with and without disabilities
Benz
Doren
[1997]
Professionallyemployed persons with visual disabilities: Characteristics andcareer transition issues
Haucke
McBroom
Tedder
[1989]
Predicting participation in postsecondary education for school leavers with disabilities
이영준
[1995]
Policy guidance on educating blindand visually impaired students
U.S.Department of Education
[2000]
Placing visually impaired clients through temporaryemployment agencies and staffing agencies
Farmsworth
[1999]
Parents, adolescents, and career plans of visuallyimpaired students
McConnell
Parents
[1999]
Paid summer work experience for rural blind youth
Whitman
[1990]
Overcoming current obstacles to our hopes for thefuture-lessons from our pioneer ancestors
Bina
[1991]
Occupational interests of visuallyhandicapped secondary students
Bishop
Corn
[1985]
OSERS programming for the transition of youth with disabilities: Bridges from school to working life
Will, M. C.
[1984]
National plan for trainingpersonnel to serve children with blindness and low vision
Davidson
Mason
McNerney
[2000]
Moving on: How the process of transition to school sixthforms and colleges of further education in Wales is managed forstudents with visual impairment
Keil S
[2004]
Meeting the challenge: Innovation in onestate rehabilitation system's approach to transition
Lewis
Smith
[2004]
Making the grade: Colleges students with visualimpairments
McBroom
[1997]
Making it! successful transition competencies foryouth with visual disabilities
Wolffe
[2000]
Longitudinal postschool outcomes ofyouth with disabilities: Findings from the national longitudinaltransition study
Blackorby
Wagner
[1996]
Life beyond the classroom : transition strategies for young people with disabilities
Wehman, Paul
Life beyond the classroom: Transition strategies foryoung people with disabilities
[1996]
Intervention practices in the retentionof competitive employment among individuals who are blind orvisually impaired
Sikka
Stephens
[1997]
Interagency approaches to transition services for youngadults who are deaf-blind
Rachal
[1995]
Information accessibility in alternativeformats in post secondary education
Kwan
Senge
[1995]
Improving collaboration betweenschools and vocational rehabilitation: The youth transition programmodel
Benz
Lindstrom
[1999]
Higher education or vocational training? Somecontributing factors to post-school choices of visually impairedstudents in Britain
Wong
[2004]
From school to adult living: A forum on issues and trends
[1987]
Foundations of education:instructional strategies for teaching children and youths with visualimpairments
Holbrook
Koening
[2000]
Enhancing the career developmentand school?to?work transition for blind and low vision youth
Harley
Mann
[1986]
Employmentconcerns of people with blindness or visual impairments
Roessler
Schriner
Wolffe
[1992]
Educating students who have visual impairments with other disabilities
Sacks, Sharon
[1998]
Easing an blind student's transition to employment
Ferris
[1991]
Do residential schools and local educationagencies collaborate to improve the transitions of students with visualimpairments
Zebehazy
[1998]
Counseling college studentswith visual impairments in preparation for employment
Hutto
Thormpson
[1995]
Contrasting characteristics of blind and visuallyimpaired clients achieving successful and unsuccessful job retention
Herndon
[1995]
Collaboration Between special schoolsand local education agencies: A progress report
Whitten
Zebehazy
[2003]
Client service manual
Massachusetts Commission for the Blind.
[2007]
Career transitions ofprofessionally employed adults with visual disabilities: Policyimplications and recommendations for practitioners
McBroom
Tedder
[1989]
Career preparation and the visually handicapped student
Clayton
[1983]
Career education for handicapped individuals (2nd ed.)
Brolin
Kokaska
[1985]
Career development and transition education for adolescents with disabilities
Clark, Gary M
[1995]
Career choices for the visually impaired: vocational trainingopportunities
Eddy
[1984]
Blindness
Carroll
[1961]
Blind students:Transition from high school to college
Emener
Giddan
Monahan
[1978]
Best practices in transition: Substantiated or implied?
Kohler
[1993]
And after school
Stone
[2003]
An evaluation of transition components of individualized education programs
An evaluation oftransition components of individualized education programs
[1997]
Access to transition services: Integralpart of curriculum
Irwin
Macdonell
[1988]
A study of thevocational success of groups of the visually handicapped
Bauman
Crissey
School
[1969]
A status report on transition planning for individuals withlearning disabilities
Dunn
[1996]
A snapshot of 2003-4: blind & partiallysighted student in higher education in England and Northern Ireland
Gray G
Wilkins M
[2005]
A predictive study of rehabilitation counselingoutcomes
DeMann.M.M
[1963]
A parent-professional collaboration model oftransitional planning
Wittenstein
[1993]
A direct service program for mainstreamed studentsby a residential school
Cronin
[1992]
' 시각장애학교 교사와 학생, 전문가의 전환교육에 대한 인식수준과 촉진방안'
의 유사주제(
) 논문