연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
장르 중심 작문 교육의 내용 체계와 교수 학습 원리 연구
박태호
2000년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박태호
형태사항
26cm: vii, 183 p.
학위논문사항
2000. 2, 학위논문(박사)-, 국어교육학과 초등국어교육전공, 한국교원대학교
DDC
372.6
발행지
청원
언어
kor
출판년
2000
발행사항
한국교원대학교
주제어
교수
내용 체계
작문교육
장르
학습
참고문헌( 103)
유사주제 논문( 1,463)
학교행정 및 경영, 보건 1,018건
장르 287건
내용 체계 120건
학습 28건
교수 7건
작문교육 3건
인용/피인용
장르 중심 작문 교육의 내용 체계와 교수 학습 원리 연 ...
' 장르 중심 작문 교육의 내용 체계와 교수 학습 원리 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
학교행정 및 경영, 보건
교수
내용 체계
작문교육
장르
학습
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,469
16
0.1%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
학교행정 및 경영, 보건
1,019
3
0.3%
주제어
교수
8
0
0.0%
내용 체계
121
0
0.0%
작문교육
4
0
0.0%
장르
288
0
0.0%
학습
29
0
0.0%
계
1,469
3
0.1%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
13
닫기
' 장르 중심 작문 교육의 내용 체계와 교수 학습 원리 연구'
의 참고문헌
제6차 교육과정에 따른 초등학교 국어과 교과용 도서 개발 연구
심영택
이도영
이인제
[1996]
제 7차 국어과 교육과정 개발 연구
한국교육개발원 교육과정 개정 연구 위원회
[1997]
작문 연구의 최근 동향과 전망
박영목
[1995]
자기주도 학습능력을 기르는 사회구성주의 쓰기 교육 이론
박태호
자기주도 학습능력을 기르는 사회 구성주의 쓰기 교육 이론
[1998]
인지적 도제를 통한 작문교육 이론 연구
이정숙
인지적 도제를 통한 작문 교육 이론 연구
[1997]
인식론
이병욱
햄린
[1986]
의미 구성에 관한 설명 방식
박영목
[1994]
왜 구성주의인가
왜 구성주의인가??
[1997]
쓰기 교육에서 과정 중심 접근의 의미
신헌재
이재승
<한국초등국어교육> 13
[1997]
수준별 교육 과정과 쓰기 교육 내용의 구조화 문제 , 97 쓰기영역 교육과정 내용의 체계화 연구 보고서
이인제
수준별 교육 과정과 쓰기 교육 내용의 구조화 문제
[1997]
박사
사회구성주의 패러다임에 따른 작문 교육 이론 연구
박태호
사회 구성주의 패러다임에 따른 작문 교육 이론 연구
[1996]
비고츠키와 교육
한순미
[2007]
구성주의와 교육
신옥순
서울 :학지사
[1998]
구성주의 심리학
이명숙
초등교육연구논총: 구성주의특집
[1998]
과정중심의 전략적인 글쓰기 지도 방안
박태호
최현섭
<한국초등국어교육> 10
[1994]
박사
과정 중심의 쓰기 교재 구성에 관한 연구 : 초등 학교를 중심으로
이재승
과정 중심의 쓰기 교재 구성에 관한 연구: 초등학교를 중심으로
[1999]
과정 중심의 논술 교육 워크숍
경인초등국어교육학회
〈과정 중심의 논술교육 워크숍〉
[1996]
과정 중심의 글쓰기 교육 워크숍〉
경인초등국어교육학회
[1995]
〈자기주도적 학습을 위한 교수 전략 워크숍〉
경인초등국어교육학회
[1997]
Writing groups : his tory , theory , and imp lication
Gere
Writing groups : his tory
[1987]
Writing as social action
Heap
[1989]
Where did composition studies come from
Nystr
Wiemelt
[1993]
Wher e is mind? a coordination of sociocultural andcognitive constructivist per spectives
Cobb
[1996]
Wher e cognitive psychology applies : How theories aboutmemory and transfer can influence composition pedagogy
Foert sch
[1995]
When is a report not a report ? observation fromacademic and nonacademic settings ., in W. Nash (ed)
Carter
When is a report not a report ? observation fromacademic and nonacademic settings .
[1990]
Vygotsky and the Social Formation of Mind, 『비고츠키: 마음의 사회적 형성
Wertsch
한양대 사회인지발달연구모임
Vy g otsky and the social f ormation of m ind
[1895]
Towards knowledge in writing : illustration f rom revisionstudies
Fitzgerald
[1992]
The writing center and social constructionist thory inMullis
Murphy
[1994]
The winds of change: Thomas Kuhn and the revolution in the teaching of writing
Hairston
T he winds of change: T homas Kuhn and the r evolutionin the teaching of writing
[1982]
The structure of scientific revolutions 2nd edn
Kuhn
T he structur e of scientific revolutions
[1970]
The socialorigins of self regulation
Amaya Williams
Diaz
Neal
[1990]
The social constructionist movement in modern psychology
Gergen
The social constructionist movement in modernpsychology
[1985]
The pregnant pause: An inquiry into the nature of planning
Flower
Hayes
[1981]
The idea of expertise: An exploration of cognitive and social dimensions of writing
Carter
[1990]
The cons truction of neg otiated m eaning
Flower L
[1994]
The comp os ing p rocess es of twelf th g raders
Emig J
T he composing processes of twelfth grader s
[1971]
The cognition of discovery: Defining a rhetorical problem
Flower
Hayes
T he cognition of discovery : Defining arhetorical problem
[1980]
The Rhetorical Situation
Burke
[1973]
The Powers of literacy : a genre approach to teaching writing
Cope, Bill
[1993]
The Ecology of Writing
Cooper
[1986]
Teaching mind in society: Teaching, schooling, and literate discourse
Gallimore
Tharp
T eaching Mind in society : T eaching
[1990]
T heory and Practice of writing
Grade
R.Kaplin
[1996]
T heory & Pr actice of Writing :an appliedlingustic per spective
Grabe
Kaplan
[1996]
T heories of human communication 커뮤니케이션이론
Littlejohn
[1996]
T ex t p roduction
Beaugrande R.De
[1984]
Spoken and written language
Halliday, Michael Alexander Kirkwood
[1989]
Speech Genr es and Other Late Essays M
McGee
[1986]
Some curr ent issues in fir st language writingdevelopment
Christie
[1985]
Social construction and the educational process
Gergen
Social Construction and the educational process
[1995]
Social Construction, language, and authority of knowledge: Abibliography essay
Bruffee
Social Construction
[1986]
Situated cognition and the culture of learning
Situated cognition and thecultur e of learning
[1989]
Show and tell? the role of explicit teaching in thelearning of new genres
Freedman
[1993]
Setting the Context : Language in education '
Christie
[1986]
Rousing minds to life
[1988]
Rhetorical community : the cultural basis of genre",Genr e and the new Rhetoric
Miller
Rhetorical community : the cultural basis of genre
[1994]
Rhetoric and Ideology in the Writing Class
Berlin
[1988]
Rev . of Invention as a social act , by Kar en BurkeLeFver e
Bizzel
Rev . of Invention as a social act
[1987]
Rethinking genre from asociocognitive per spective
Berkenkotter
Huckin
[1993]
Process and text : T wo aspect s of semiosis
Martin
[1985]
Problem in process approaches: T oward areconceptualization
Applebee
[1986]
Pre-writing: The Construction and Application of Models for Concept Formation in Writing
Rohman D.G
Wlecke Abert
[1964]
Plans that guide the composing process
Flower L
Hayes J .R
Plans that guide the composing proces s
[1981]
Philosophy and the mirror of nature
Rorty, Richard
[1979]
Objective vs. constructivism
Jonassen
[1991]
More Meaning of Audience
Selzer
[1992]
M ind in society : the development of higherp sy chological p rocess,사회속의 정신 : 고등 심리 과정의 발달
Vygot sky
M ind in society : the development of higherp sy chological p rocess
[1978]
Learning about language
Rothery
[1989]
Language, context , text : aspect s ofLanguage in a social semiotic per spective
Ha san
Halliday
Language
[1989]
Language planning, language spread, and language change
Cooper
Language planning
[1979]
Language as a social semiotic: T he socialinterpretation of language and meaning
Halliday
[1978]
Is there a text in this class?
Fish,S.
I s there a tex t in this class ?
[1980]
Invention as a social act
LeFevere
[1987]
Intertextuality and the discourse community
Porter
[1986]
Interrupting the conversation: the constructionist dialogue incomposition
Petraglia
[1991]
Gr ammar : Making Meaning in Writing
Martin
[1993]
Genres of Power
Hyon
Swales
[1994]
Genres and Writing : A Response toMichael Rosen
Christie
[1990]
Genre theory : Australian and NorthAmerican approach
Coe
[1998]
Genre knowledge in disciplinarycommunication
Berkenkotter
T .Huchin
[1995]
Genre and Liter acy - Modeling context in educationallinguistics
Martin
[1993]
Genre analysis : Enlish in academic and research settings
Swales
[1990]
Genr e in Practice", T hePower s of Literacy : A Genre Approach to T eaching Writing
Callaghan
Knapp
Genr e in Practice
[1993]
Genr e and the new Rhetoric
Medway
Miller
[1994]
Factual writing : exploring and challenging social reality
Martin, J. R
[1989]
Different or dominant ? T he role of gender in theacademic conver sation
Bergvall
[1992]
Dialogue, dialectic, and conver sation : a social per spectiveon function of writing
Clark
Dialogue
[1990]
Contrastive rhetoric and text - type r esearch
Grabe
[1987]
Context, Text, Intertext: Toward a Constructivist Semiotic of Writing
Witte
Context
[1992]
Constructivism, modern and postmodern
Prawat
Constructivism
[1996]
Constructivism in education
[1995]
Constructing experience
Bazerman
[1993]
Composing proces ses
Macken
[1989]
Competing theories of process: A critique and aproposal
Faigley
Competing theories of process : A Critique and a proposal
[1986]
Collaborative learning and the "conversation of mankind
Bruffe
Collaborative learning and the ' conver sation ofmankind '
[1984]
Cognitive coping str ategy and theproblem of 'inert knowledge '
Ber eiter
Scardamalia
[1985]
Cognition, construction of knowledge, and teaching
Vorn Glaser sfeld
Cognition
[1989]
Cognition
von Glasersfeld
[1989]
Assessment : A Foundation for EffectiveLearning in the School Context
Macken
[1993]
An introduction to systemic functional linguistics
Eggins, Suzanne
[1994]
An arousing and fulfillment of desires": T he rhetoric ofgenr e in the process er a - and beyond
Coe
An arousing and fulfillment of desires: T he rhetoric ofgenr e in the process er a - and beyond
[1994]
Academic discourse and critical consciousness
Bizzell, Patricia
[1992]
A theory of the writing process
Cooper
Mat suhashi
[1983]
97 쓰기 영역 교육과정 내용의 체계화 연구 보고서
박영목(Park Youngmok)
[1997]
' 장르 중심 작문 교육의 내용 체계와 교수 학습 원리 연구'
의 유사주제(
) 논문