박사
개념 기반의 주제 중심 단원 설계 준거 개발 = (The) development of criteria for designing concept-based thematic units
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
황 미정
형태사항
26 cm: 삽도: v, 167 p.
일반주기
참고문헌: p. 152-161
학위논문사항
학위논문 (박사)-, 경북대학교 대학원, 교육학과 교육과정및방법 전공, 2005
DDC
375, 21
발행지
대구
언어
kor
출판년
2005
발행사항
慶北大學校
주제어
개념기반교육
교육과정 설계
'
개념 기반의 주제 중심 단원 설계 준거 개발 = (The) development of criteria for designing concept-based thematic units' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,478
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
주제어
개념기반교육
1
0
교육과정 설계
39
0
계
1,478
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
개념 기반의 주제 중심 단원 설계 준거 개발 = (The) development of criteria for designing concept-based thematic units' 의 참고문헌
홀리스틱 교육과정. Miller, J. P.(1996). The Holistic curriculum
현대의 사회과교육
현대의 사회과교육
[1996]
학교중심의 통합교육과정 개발
김대현
학교중심의 통합교육과정 개발
[1995]
주제중심 통합교육과정 구성: 숙의과정
김경자
조연순
주제 중심 통합교육과정 구성 ; 숙의과정
[1996]
조직 센터에 의한 유형별 단원 조직 형태의 분석
유아 초등교사를 위한 발달중심의 통합교육과정. Hart, C. H., Burts, D. C., Charlesworth, R.(1997). Integrated Curriculum and Developmentally Appropriate Practice : Birth to Age Eight
박사
박사
사회과교육의 통합적 구성과 교수·학습 설계
전숙자
사회과교육의 통합적 구성과 교수-학습 설계
[2002]
사고전략 : 교사를 위한 사고 전략의 이론과 실제
사고와 문제해결심리학: 인지의 이론과 적용
김영채
사고와 문제해결심리학 : 인지의 이론과 적용
[1995]
사고기능과 교수?학습 전략 : 열린 교육을 위한 대안
박사
박사
박사
경험교육과정의 통합관에 대한 구조주의적 해석
[1991]
경제교육에서의 고급사고력 함양 방안 : 인지심리학의 연구결과를 중심으로
Whole Language Across the Curriculum : Grade 1, 2, 3
Raines
Whole Language Across the Curriculum : Grade 1
[1995]
Using poetry across the curriculum:A whole language approach
[1993]
Thematic Units : An Integrated Approach To Teaching Science and Social Studies
The Primary Core National Curriculum : Policy into Practice
The Mindful School: How to Integrate the Curricula
Forgarty,R
The Mindful School : How To Integrate The Curricula
[1991]
Teaching social studies in middle and secondary schools
Teaching Strategies for 2the Social Studies : Decision-Making and Citizen Action
Stirring the Head, Heart, and Soul : Redefining Curriculum and Instruction(second editon)
Promoting higher order thinking in social studies
Planning, Management and Ideology : Key Concepts for Understanding Curriculum 2
More Thematic Units For Creating The Integrated Curriculum
Mapping the Big Picture : Integrating Curriculum & Assessment K-12
Literacy and the Arts for the Integrated Classroom : Alternative Ways of Knowing
Interdisciplinary Approaches To Curriculum : Themes for Teaching
[1997]
Integrating Mathematics and Science for Kindergarten and Primary Children
Forms of Curriculum Inquiry. Albany
Dissolving Boundaries : Toward An Integrative Curriculum
Designing & Implementing an Integrated Curriculum : A Student-Centered Approach
Curriculum : A Comprehensive Instruction, 3rd Edition
McNeil
Curriculum : A Comprehensive Instruction
[1985]
Criteria for issues-centered content selection, In R. W. Evans, & D. W. Saxe (Eds)
Massialas
Criteria for issues-centered content selection
[1996]
Concept teaching: An instructional design guide
Comtemporary Curriculum K-8
Collaborative Theme Building : How Teachers Write Integrated Curriculum
Changing concepts of educational evaluation
A Guide for Developing Interdisciplinary Thematic Units (2nd Edition)
박사
'
개념 기반의 주제 중심 단원 설계 준거 개발 = (The) development of criteria for designing concept-based thematic units'
의 유사주제(
) 논문