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인기 연구 키워드 :
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박사
성격기질에 따른 유머광고 표현유형별 광고효과
하태길
2004년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
하태길
형태사항
ⅶ, 105p: 삽도: 27cm
일반주기
지도교수: 박명호, 부록: 1.유머광고 콘티 90-92p, 2.설문지 93-101p
학위논문사항
경영학과, 계명대학교 대학원, 2005.2, 학위논문(박사)-
DDC
658
발행지
대구
출판년
2004
발행사항
계명대학교
주제어
광고메시지
시장세분화 전략
유머광고 효과
참고문헌( 68)
유사주제 논문( 640)
일반 경영 605건
광고메시지 34건
시장세분화 전략 1건
인용/피인용
성격기질에 따른 유머광고 표현유형별 광고효과
' 성격기질에 따른 유머광고 표현유형별 광고효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
일반 경영
광고메시지
시장세분화 전략
유머광고 효과
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
643
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
일반 경영
606
0
0.0%
주제어
광고메시지
35
0
0.0%
시장세분화 전략
2
0
0.0%
유머광고 효과
1
0
0.0%
계
644
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 성격기질에 따른 유머광고 표현유형별 광고효과'
의 참고문헌
흑담즙질에 대한 설명자료 4. 19
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[2002]
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[1995]
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이순묵(Soon Mook Lee)
[1996]
판소리의 웃음과 그 의미
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[1996]
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인지욕구에 따른 유머광고 효과 분석
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[1997]
유우머의 광고효과에 관한 이론적 연구
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[1992]
유머에 대한 설명자료 4. 11
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유머광고의 효과에 관한 실증적 연구
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[1999]
박사
유머광고의 제품유형별 효과
김요한
[1997]
유머광고에 대한 설명자료. 2004. 4. 11. 인용: http://www.adic.co.kr/uw/dispatcher/dict/list_top
광고사전
광고정보센터
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유머?비유머 광고의 효과에 관한 연구
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[2000]
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어린이 심리유형검사의 한국표준화에 관한 일 연구
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[1993]
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[1998]
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네이버 국어사전
[2004]
Using the myers-briggs type indicator to study managers: A literature review and research agenda
Gardner
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[1996]
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Apter
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[1982]
The use of humour in television advertising: Revisiting the us-uk comparison
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The use and effect of humor in different advertising media
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[1995]
The situation humor response questionnaire (SHRQ) and coping humor scale (CHS): A decade of research findings
Martin
[1996]
The role of humor in the persuasion of individuals varying in need for cognition
Geuens
Pelsmacker
[2002]
The psychology of humor: A reference guide and annotated bibliography
Roeckelein
[2002]
The need for cognition
Cacioppo
Petty
[1982]
The impact of humor in advertising: A review
Gulas
Weinberger
[1992]
The humorous message taxonomy: A framework for the study of humorous ads
Speck
[1990]
The effects of humor on attention in magazine advertising
Madden
Weinberger
[1982]
박사
TV프로그램의 유머성 여부가 후속 유머광고 효과에 미치는 영향
임채형
[1999]
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[1992]
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하태길
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[1991]
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[1988]
Responses to Humorous Advertising :TheModerating Effect of Need for Cognition
Zhang
[1996]
OnComparingAlternativeSegmentationSchemes:TheListofValues(LOV)andValuesandLifeStyles(VALS)
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[1990]
Observations: A cross-cultural study on the affect-based model of humor in advertising
Unger
[1995]
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Hofstede,Geert
[1983]
Moderating influence of self-monitoring and gender on responses to humorous advertising
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[1991]
Marketing Management: The Millennium Edition
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MBTI안내서
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Jokes and their relation to the unconscious
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Identifying global and culture-specific dimensions of humor in advertising: A multinational analysis
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Zhao
[2003]
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Humor mechanisms
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Humor in television advertising
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[1975]
Humor in advertising: A practitioner view
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[1984]
Humor in U.S. versus U.K. tv commercials: A comparison
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[1989]
Humor and laughter
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[2000]
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[1928]
Humor In television advertising: The effects of repetition and social setting
Zhang
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[1991]
How men and women judge humor advertising guidelines for action and research
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[1981]
Does humor in advertising enhance systematic processing
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Consumer response to humor in advertising: A series of field studies using behavioral observation
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[1990]
Consumer behavior and marketing action (5th ed.)
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[1995]
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[1984]
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Assessing the use and impact of humor on advertising effectiveness: A contingency approach
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[1997]
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Alden
Hoyer
[1993]
Alternative MeasurementApproaches to Consumer Values: The List of Values(LOV) and Values andLifestyle(VALS)
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Alternative measurement approaches to consumer values: The list of values (LOV) and values and life style (VALS)
[1986]
A model for predictive measurements of advertising Effectiveness
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[1961]
2000 매체 및 제품 이용 행태조사
이지연
[2001]
' 성격기질에 따른 유머광고 표현유형별 광고효과'
의 유사주제(
) 논문