연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 과학 교수능력 증진에 미치는 효과
라정숙
2001년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
라정숙
형태사항
vii, 171p.: 삽도: 26cm
일반주기
참고문헌 : p. 116-127
학위논문사항
아동학과, 서울여자대학교 대학원, 학위논문(박사)-, 2002
KDC
598.123, 4
DDC
372, 21
발행지
서울
언어
kor
출판년
2001
발행사항
서울여자대학교 대학원
주제어
개념변화교수법
과학교사교육
과학교수능력증진
유아교사
참고문헌( 124)
유사주제 논문( 3,380)
사회복지 1,269건
유아교사 996건
초등교육( 국민학교 교육 ) 713건
육아 398건
과학교사교육 4건
인용/피인용
개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 ...
' 개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 과학 교수능력 증진에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
사회복지
육아
초등교육( 국민학교 교육 )
개념변화교수법
과학교사교육
과학교수능력증진
유아교사
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
3,386
17
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
초등교육( 국민학교 교육 )
714
1
0.1%
사회복지
1,270
0
0.0%
육아
399
0
0.0%
주제어
유아교사
997
1
0.1%
개념변화교수법
1
0
0.0%
과학교사교육
5
0
0.0%
과학교수능력증진
1
0
0.0%
계
3,387
2
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
15
닫기
' 개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 과학 교수능력 증진에 미치는 효과'
의 참고문헌
현직연수에 대한 중등 과학교사들의 인식과 요구도에 관한 조사 연구
문영인
현직연수에 대한 중등 과학교사들의 인식과 요구도에 관한 조사연구
[1995]
현장적용을 위한 과학교육 프로그램 연구
엄기영
[1994]
현장적용 사례 중심의 과학교육 프로그램을 통한 유아교사의 자기효능감 변화 조사
[1999]
한국사회의 직업구조와 그 변동에 관한 연구
김영모
[1979]
학습부진아의 과학에 대한 태도 및 과학적 태도조사연구
[1983]
박사
학급크기에 따른 유아.교사의 교수-학습행동 분석
김영주
[1999]
포트폴리오 평가 활용을 통한 예비교사의 유아 과학 교수방법에 대한 반성적 사고 증진과 전문성함양에 관한 연구
유승연
유아교육연구.제 20권 제 1호. 163-184
[2000]
초등학교 고학년 학생들의 과학과 관련된 정의적 특성 평가도구개발
초등학교 고학년 학생들의 과학과 관련된 정의적 특성 평가도구개발
[1997]
창의성을 중심으로 한 유아과학교육
[1999]
지적갈등유도에 의한 과학교수방법이 과학에 대한 흥미와 과학의과정 및 문제해결과정에 미치는 영향
[1992]
박사
중학생의 과학적 태도와 인지갈등 정도에 따른 과학 개념변화
이상용
이상용
중학생의 과학적 태도와 인지갈등 정도에 따른 과학개념 변화
[2000]
이야기책을 통한 소리 활동의 전개-교사의 교수방법을 중심으로
서성미
조부경
이야기책을 통한 “소리”활동의 전개: 교사의 교수방법을 중심으로
[1997]
유치원 교육과정 해설
교육부
[1999]
박사
유치원 교원을 위한 현직교육의 현황과 요구분석
강유정
계명대학교 대학원 박사학위논문
[1999]
유치원 교원 연수 교육과정 모형의 개발
具鶴鳳
崔美賢
朴載煥
金順愛
李榮碩
林再澤
[1987]
박사
유치원 과학교육의 현황과 분석
김선희
[1990]
박사
유치원 과학교육 실태에 관한 연구
박지애
[1997]
유아의 과학적 태도 형성에 관한 연구
[1984]
유아를 위한 과학교육
이경우
[1998]
유아교육학 논업
곽향림
[1998]
박사
유아교육의 교수방법이 유아의 발달에 미치는 영향
유혜량
이화여자대학교 교육대학원 석사학위논문
[1987]
유아교육 교원의 문제와 개선방향
유아교육 교원의 문제와 개선방향
[1993]
유아교사의 전문성과 교사교육의 방향에 대한 토론
임승렬
유아교육학의연구동향. 중앙유아교육학회. 제 3회 유아교육학술대회. 147-153
[1998]
유아교사교육의 새로운 접근
Goffin, S. G
[1999]
유아교사교육의 과제와 발전 방향
유아교사교육의 과제와 발전 방향
[1999]
유아교사 양성대학 전공 강좌에서의 이론과 교수 경험의통합사례
유아교사 양성대학 전공 강좌에서의 이론과 교수 경험의통합사례
[1999]
유아과학교육의 실제Ⅰ : 발달적으로 적합한 유아과학교육
김미경
[1993]
유아과학교육
한유미
[2010]
예비교사를 위한 탐구 중심 과학교육 수업의 효과 탐색
조형숙
유아교육연구. 제 19권 제 2호. 227-245
[1999]
아동연구방법
[2011]
박사
상호작용적 교수법에 의한 과학교육이 유아의 과학적 개념.탐구능력.태도에 미치는 효과
이경민
상호작용적 교수법에 의한 과학교육이 유아의 과학적 개념
[2000]
발달적 장학을 통한 유아교사의 과학교육에 대한 관점 및 교수실제의 변화과정
백은주
조부경
[2001]
반성적 사고와 유아 교사교육
박은혜
유아교육연구. 16(1)
[1996]
박사
국민학교 저학년 학생의 소리에 대한 개념조사 및 수업을 통한 개념변화
곽경희
이화여자대학교 대학원 석사학위논문
[1993]
박사
교사의 확산적 질문과 수렴적 질문이 과학활동시 유아의 예측하기에 미치는 영향
이미진
중앙대학교 대학원 석사학위논문
[1996]
교사의 언어적 상호작용 형태와 유아의 과학적 태도 및 성취와의 관계
권영례
중앙대학교 대학원 박사학위논문
[1990]
과학교수능력 증진을 위한 교사교육방법의 고찰
조형숙 ( Hyung Sook Cho )
[1998]
과학교사의 전문성과 현직연수
[1987]
과학교사교육에 있어서 과학교육의 현황과 개선방안
이화국
[1991]
과학개념 면담을 통한 학생의 개념변화와 교사의 전문성 향상에대한 연구
과학개념 면담을 통한 학생의 개념변화와 교사의 전문성 향상에대한 연구
[1999]
박사
과학 활동을 통한 유아의 창의적 사고력 증진 프로그램 개발 연구
김온기
연세대학교 대학원 박사학위논문
[2000]
박사
개인 연수에 대한 유치원 교사의 인식 및 실태 분석
고미라
개인연수에 대한 유치원 교사의 인식 및 실태분석
[2000]
박사
『물질의 변화』에 대한 과학활동에서 나타난 유아의 과학적 사고과정
최정열
최정열
[2000]
When is an animal, not an animal?
Bell
When is an animal
[1981]
Using textbooks and teachers' guide: Adilemma for beginning teacher and teacher educators
Ball.L
Feiman-Nemsar
[1988]
Using computer simulations to Enhanceconceptual change: The Role of Constructivist Instruction andStudent Epidemiological Beliefs
Andre
Windschil
[1998]
Uses of cognitive science to science education
Jung
[1993]
Understandingsand misunderstandings of eighth grader's of four physics conceptsfound in textbooks
[1990]
Tune in, turn off, drop out: Why so manycollege students abandon science after the introductory courses
Rigden
Tobias
Tune in
[1991]
Towards a humanistic constructivist model ofscience learning: Changing perspectives and research implications
Cheung
Taylor
[1991]
Toward a coherent constructivism
Strike
[1987]
To understand is to invert: The future of education
Piaget
[1973]
Thrity studies involving the Scientific Attitude Inventory:What confidence can we have in this instrument?
Munby
[1983]
Those who understand knowledge growth in teaching
Shulman, L
[1987]
They're not dumb, they're different : stalking the second tier
Tobias, Sheila
They're not dumb
[1990]
The young child as scientist
Britian.L
Chaille
[1991]
The student teaching experienceupon preservice elementary teacher's attitudes and anxiety involvingscience and teaching
[1993]
The pupil as scientist?
Driver, Rosalind
[1983]
The need for reform in science teacher education
Yager
[1993]
The having or wonderful ideas and other essays onteaching and learning
Duckworth
[1987]
The full-day kindergarten: Planning and practicing adynamic themes curriculum(2nd ed.)
Fromberg
[1995]
The effects of content instruction on theimplementation of science conceptual change strategies in elementaryclassrooms
Stoddart
Stofflett
[1991]
The constructivist view in science education - What it has tooffer and what should not be expected from it
Duit
[1994]
The accommodation of science pedagogical knowledge: Theapplication of conceptual change construct to teacher education
Stofflett
[1994]
The ability to understand and useconceptual change pedagogy as a function of prior contest learningexperience
Stoddart
Stofflett
[1994]
The Science Attitude and Science Education: A CriticalReappraisal
Gauld
[1982]
The Development of Thought : The equilibration of cognitivestructures
Piaget
[1975]
The Conditions of conceptual change in theclassroom[Special Issue]
Hewson
Thorley
[1989]
Teaching science through discovery (8th ed)
Carin
Sund B
[1985]
Teachers' beliefs and educational research:Cleaning up a messy construct
Pajares
[1992]
Teachers perceptions of the characteristics and influences on their personal and professional development
Burden, P. R.
[1980]
Teacher preparation: Structural and conceptualalternatives
Feiman- Nemser
[1990]
Students' thought processes
Wittrock
[1986]
Student conceptions of naturalselection and its role in evolution
Anderson
Bishop
[1990]
Some aspects of students' views of the world
Osborne
[1980]
Science with Reason
Atkinson
Fleer
[1995]
Science for Children
Bergman
Jacobson
[1980]
Science andmathematics education briefing book
Boyd
Hudson
Nelson
Weiss
[1989]
Reflections on the press and product of a unitconstructed by a preservice class
Lundsteen
[1997]
Prospective and proacting secondary school science teacher'sknowledge and beliefs about the philosophy of science
Gallagher
[1991]
Project Texas. A Nontraditional TeacherProfessional Development Model for Science Education
Blanche
Deborah B
[2000]
Prior beliefs and cognitive change in learning toteach
Hollingsworth
[1989]
Primary teachers misconception about light and shadows
Smith
[1987]
Primary science : The views of teachers and pupils
Biddulph
[1982]
Patterns of Misunderstanding: Anintegrative model for science, math, and programming
Perkins
Simmons
Patterns of Misunderstanding: Anintegrative model for science
[1998]
Making the connection! science &Literacy
Kathy
Making sense of our world: Aninteractive teaching approach
Biddulph
Osborne
[1984]
Learning How to Teach Science
Tobin
[1991]
Issues and Proposals for the Supply and Demand of ScienceTeachers
Peter
[1995]
Investigating science concepts through writingactivities
Rosaen
Roth
[1991]
Implementing conceptual change teaching inprimary science
Neale
Smith
[1989]
From Piagetian theory to educational practice: Developingand supportive constructivist early childhood teachers through project
Schattgen
[1997]
Fight your science anxiety
Mechling
[1984]
Exporing science in early childhood: A developmentalapproach
Lind
[1996]
Evaluation of the preparation of teachers in science and mathematics:Assessment of preservice teachers' attitudes and beliefs
[1993]
Establishing an epidemiological base for science teachingin the light of contemporary notions of the nature of science andhow children learn science
Cleminson
[1990]
Enhancing teacher effectiveness in science educationthrough enactment of a conceptual change model of professionaldevelopment
Claudia M
[1995]
Engaging children's minds : the project approach
Katz, Lilian
[1989]
Encouraging Primary Science
Raper.G
stringer
[1987]
Elementary mathematics and science methods : inquiry teaching and learning
Foster, Gerald W
[1999]
Effect of instruction using students' priorknowledge and conceptual change strategies on science learning
Hewson
[1983]
Educational psychology : a cognitive view
Ausubel, David Paul
[1978]
Development of science concept within a Vygotskianframework
Howe
[1996]
Developing class for teacher education : Issues andconcerns
Harrington
[1991]
Designing curricula for conceptual restructuring: Lessonsfrom the study of knowledge acquisition in astronomy
Vosoniadou
[1991]
Culture and cognitive development : studies in mathematical understanding
Saxe, Geoffrey B
[1991]
Construing constructivism: Reading research in the UnitedStates
Spivey
[1987]
Constructing Knowledge of Constructivism
Castle
[1997]
Consrtucticism: A psychological theory of learning
Fosnot
[1996]
Conceptual change in elementary teacher candidates'content and pedagogical knowledge of science
Stofflett
[1991]
Building understanding together; Aconstructivist approach to early childhood education
Waite-Stupiansky
[1997]
Breaking with experience in learning to teach mathematics:The role of the presevice methods course (Issues Paper 89-10)
Ball.L
[1989]
Attitudes towa rd science and science teaching asreflected in the science autobiog rap hies of p reservice elementa ryteachers
Gauthire
[1994]
Assumptions about teaching and learning
Freyberg
Osborne
[1985]
Are the effects of university teachereducation washed out by school experience?
Tabachnick
Zeichner
[1981]
An educational theory base for scienceteaching
Marek
Renner
[1990]
An appropriate conception of teachingscience: A view from studies of science learning
Hewson
[1988]
Accommodation of a scientific conception
[1982]
A moving experience(chp9)
Corra
[1995]
A history of ideas in science education : implications for practice
DeBoer, George E
[1991]
A conceptual change approach to learning
Hewson
[1981]
A comparison of applied and theoreticalknowledge of concepts based on the particulate nature of matter
Abraham
Haidar
[1991]
1985-86 National Survey of Science, Mathematics, and Social Science
Weiss
1985-86 National Survey of Science
[1987]
(발견중심)유아과학교육
김미경
[1997]
' 개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 과학 교수능력 증진에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문