박사
수학 문제해결 과정에서 고등학생들의 직관적 사고의 분석 = (An) Analysis of intuitive thinking of high school students in mathematical problem solving process
-
-
저자
이대현
-
형태사항
xi,161 p.: 26 cm
-
일반주기
부록:직관력 사고 검사 문항(예비검사용 및 본 검사용) 수록, 참고문헌:p.138-145
-
학위논문사항
학위논문(박사)-, 2001, 한국교원대학교 대학원, 수학교육전공
-
KDC
376.6441, 4
-
발행지
청원
-
출판년
2001
-
발행사항
한국교원대학교
-
주제어
고등학생
수학 문제해결
직관적 사고
'
수학 문제해결 과정에서 고등학생들의 직관적 사고의 분석 = (An) Analysis of intuitive thinking of high school students in mathematical problem solving process' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
532
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
중등교육
|
407
|
0
|
|
주제어 |
고등학생
|
86
|
0
|
|
수학 문제해결
|
22
|
0
|
|
직관적 사고
|
17
|
0
|
|
계 |
|
532
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
수학 문제해결 과정에서 고등학생들의 직관적 사고의 분석 = (An) Analysis of intuitive thinking of high school students in mathematical problem solving process' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
What is this thing called science?: A n assessment ofthe nature and status of science and its method: Vol. 2, 현대의 과학 철학
Ch alm er s
신일철
신중섭
What is this thing called science?: A n assessment ofthe nature and status of science and its method: Vol. 2
[1982]
-
Visu alizin g an d m ath em atics in a p r e-techn ologicalcu ltu r e
-
Visu al asp ects of u n d er stan din g grou p th eory
-
Use of Situ ation s in Math em atics Ed ucation
-
-
-
Thinking, Problem solving, Cognition
-
-
Theory of Didactical Situations in Mathematics
-
The process of education. 교육의 과정
-
-
The World as Will and Representation (Payn e , E.F. J. Trans.)
-
The Use of Lateral Thinking, 수평적 사고와 창의성
-
The Psy chology of A rithmetic
-
The Mathematician 's Mind: The Psy chology of Inventionin the Mathematics Field
-
Th e cr isis in intu ition
-
Th e complementary roles of intu itive an d r eflectivethinkin g in math em atics teaching
-
Th e Role of Stu d ents ' Intu ition s of Infinity in Teachin gth e Cantor ian Th eory
-
Th e Psychology of Adv anced Math em atical Thinkin g
-
Th e Intuition of Infinity
-
Structure and insight: A theory of mathematics education
-
Science et M?thode, 과학의 방법
-
Research Methods in Education: Vol. 3
-
Reflective Abstraction in Advanced MathematicalThinking
-
-
-
Probability an d Intu ition
-
-
-
-
-
Observin g Math em atical Problem Solvin g Throu ghTask-Ba sed Interview s
-
Mu ltip le Concep tion s of Point : Entailment s andConflicts
-
-
Metacognition, cognitive monitoring, and mathematical performance
-
Mathematics and the Search f or Knowledge, 지식의 추구와 수학
Klein
김경화
박혜숙
Mathematics and the Search f or Knowledge
[1985]
-
-
Math ematical Thinking: The Stru ggle for Meanin g
-
-
Learning and Human A bilities:Educational Psy chology : Vol. 4
-
La Valeur de la Science., 과학의가치
-
La Science et L 'Hypoth?sis, 과학과 가설
-
Knowing with certainty:Theappropriatenessofextremeconfidence
-
Is it p ossible to measu reth e intu itive accep tance of a mathematical statement?
-
-
-
-
Image an d Concep t in Learnin g Math ematics
-
Im agination , Intu ition , andComp utin g in Sch ool Algebra
-
-
How to solve it: Vol. 2, 어떻게 풀 것인가: 수학적 사고 방법
Polya
우정호
How to solve it: Vol. 2
[1957]
-
How Stu d ents Interp ret Equ ation s: Intuition ver seTau ght Procedu r es
-
Geometry f orm a Diff erentiable Viewpoint
-
Finite and Infinite Set s: d efinitions and intu ition s
-
Does th e teachin g of p robabilityimprove p robabilistic intu ition ?
-
Curriculum and evaluation standards for school mathematics
NCTM
Curriculum and Evaluation Standards f or School Mathematics
[2000]
-
Creativity in the classroom
-
Creativ e Thinking and Problem Solving in Gif ted Education, 교사를 위한 창의적인 문제해결력
Feldhu sen
전경원
Creativ e Thinking and Problem Solving in Gif ted Education
[1994]
-
Conflict s in th e Learnin gof Real Number s an d Limit s
-
An exposition of constructivism: Why some likeit rad ical
-
A pplied Imagination: Principles and Procedures ofCreative Problem Solving: Vol. 3. 창의력 개발을 위한 교육
-
A n Introduction to the History of Mathematics, 수학사
Eves
신항균
이우영
A n Introduction to the History of Mathematics
[1953]
-
A constructivist approach to teaching
'
수학 문제해결 과정에서 고등학생들의 직관적 사고의 분석 = (An) Analysis of intuitive thinking of high school students in mathematical problem solving process'
의 유사주제(
) 논문