연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
A study on the determining factors of consumer attribution
차문희
2000년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
차문희
형태사항
Illustrations ;: iv, 46p. :: 26 cm
학위논문사항
2000. 8, Thesis(M.A.)-, 연세대학교 대학원:, 경영학과,
KDC
326.184, 4
발행지
Seoul :
출판년
2000
발행사항
연세대학교 대학원,
주제어
consensus information
consistency
consumer attribution
external attribution
internal attribution
참고문헌( 23)
유사주제 논문( 1,679)
공익사업 1,569건
consistency 103건
internal attribution 5건
consumer attribution 1건
external attribution 1건
인용/피인용
A study on the determining factors of consumer att ...
' A study on the determining factors of consumer attribution' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
공익사업
consensus information
consistency
consumer attribution
external attribution
internal attribution
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,685
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
공익사업
1,570
0
0.0%
주제어
consensus information
1
0
0.0%
consistency
104
0
0.0%
consumer attribution
2
0
0.0%
external attribution
2
0
0.0%
internal attribution
6
0
0.0%
계
1,685
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' A study on the determining factors of consumer attribution'
의 참고문헌
박사
소비자 불만족시 외적귀인 정도 및 제품군 관여도가 대응행동에 미치는 영향
남성우
[1991]
분산분석의 이해
이영준
[2000]
분산분석을 통한 다중비교 방법론
김영훈
손중권
[1992]
마케팅조사론
최이규
[2007]
마케팅 조사 이렇게
임종원
[1996]
Wh en people ask 'why ' qu est ion s , and theh eurist ics of at t ribution al sear ch
Weiner
Wong
Wh en people ask 'why ' qu est ion s
[1981]
The totalitarian ego: Fabrication and revision of personal history
Greenwald
T he T ot alit arian Eg o: F abrication an d Revision ofPer son al History
[1980]
T he Role of Cau sal Infer en ces in PostpurchaseProces s es
F olkes
[1987]
Spont an eou s Cau sal T hinkin g
Weiner
[1985]
Self-serving Biases in Attribution of Causality : Fact or Fiction
Miller
Ross
[1975]
Role of disconfirmed ex pect an ciesin th e in st igat ion of at t ribution al proces sin g
Gr eenb erg
Py szczyn ski
[1981]
Recent Attribution Research in ConsumerBehavior : A Review and New Directions
V.S.Folkes
[1988]
Pr edicting Con sumer s Reaction t o Product F ailur e: DoRespon sibility Judgment s F ollow F rom Con sumer s Cau s alEx plan ation s
McGill
[1990]
Out comeDepen den cy : Att ention , Att ribtuion , and At tr action
Ber s cheid
Dermer
Gr aziano
Mon son
Out comeDepen den cy : Att ention
[1976]
In stigation of At t ribution Proces s es byAt t ribution al Question s
En zle
Schopflocher
[1978]
Ev alu at in g Service En count er s : T he Effect s ofPhy sical Surroundin g s and Employ ee
Bitn er
[1990]
Depriv at ion of Cont rol an d the Att ribut ionProces s
Pittman
[1980]
Current Is su es in Att ribut ion T heory andResear ch
Harv ey
[1984]
Cont ex t Effect s in Ju dgment s of Cau s at ion
McGill
[1989]
Con sumer Beh avior an d Market in g Act ion 6th Edit ion
As s ael
[1998]
Causes and Effects of Causal Attribution
Hastie.Reid
[1984]
Att ribut ional Influen ces on Con sumer s 'Desir es to Communicat e
Curr en
[1987]
A Synthesis and Ext en sion of theWein er an d Kelley At t ribution Models
Mart inko
Martinko, M. J.
[1998]
' A study on the determining factors of consumer attribution'
의 유사주제(
) 논문