연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
인지갈등에 의한 고등학생의 물리 개념 변화
이영직
1998년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이영직
형태사항
삽도,도표: xv, 237 p.: 27cm
일반주기
부록포함, 참고문헌(p.139-143)포함
학위논문사항
1998. 8, 물리교육전공, 학위논문(박사)-, 한국교원대학교 대학원
DDC
20, 530.0712
발행지
청주
출판년
1998
발행사항
한국교원대학교 대학원
참고문헌( 51)
유사주제 논문( 63)
물리학 63건
인용/피인용
인지갈등에 의한 고등학생의 물리 개념 변화
' 인지갈등에 의한 고등학생의 물리 개념 변화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
물리학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
64
11
3.1%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
물리학
64
2
3.1%
계
64
2
3.1%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
9
닫기
' 인지갈등에 의한 고등학생의 물리 개념 변화'
의 참고문헌
학문 중심 과학 교육의 문제점과 생활 소재의 과학 교재화 방안
권재술
한국과학교육학회지. 11(1)
[1991]
타당도와 신뢰도
성태제
[1996]
전류현상 관찰 전후에 있어서 학생들의 오인 유형 및 그 변화
안수영
[1989]
전류에 관한 학생들의 오인 유형 변화의 종단적 연구
문충식(Choong Sik Moon)
한국교원대학교석사학위 논문
[1993]
박사
전기회로에서 갈등상황의 유형이 학생들의 인지적 갈등 유발에 미치는 영향
박용운
전기회로에서 갈등상황의 유형이 학생들의 인지적 갈등 유발에미치는 영향
[1996]
박사
전기회로에 관한 정성적 문항과 정량적 문항의 난이도 비교
양혜정
한국교원대학교 석사학위 논문
[1995]
인지적 갈등상황에 대면한 학생들의 행동 특성
이경호
한국교원대학교 석사학위 논문
[1993]
박사
인지갈등전략이 아동의 힘 개념 변화에 미치는 효과
심영이
한국교원대학교석사학위 논문
[1994]
인지 갈등 수업 전략이 중학생의 과학 개념 변화와 과학적 태도에 미치는 영향
김명련
한국교원대학교 석사학위 논문
[1994]
오개념의 견고성 지수
권재술
이영직
한국과학교육학회지. 13(3)
[1993]
서울대학교 사범대 교육연구소편
교육혁신위원회
[1995]
박사
상대론 기초 개념 변화에 있어서 초인지의 역할
박종원
서울대학교박사학위 논문
[1992]
박사
비일상적 상황의 무중력과 상대성이 도입된 구조화된 대비활동을 통한 중학생의 힘과 운동 개념 변화
오원근
서울대학교 대학원. 박사학위 논문
[1998]
박사
뉴턴 운동법칙에 관한 학생들의 오개념 견고성
이영직
한국교원대학교 석사학위 논문
[1992]
박사
뉴턴 운동법칙에 관한 문제에서 갈등상황의 유형이 학생들의 인지적 갈등 유발에 미치는 영향
임이숙
한국교원대학교 석사학위 논문
[1996]
과학개념과 인지적 갈등의 유형이 학생들의 개념변화에 미치는 영향
권재술
김범기
한국과학교육학회지. 15(4)
[1995]
과학 실험 평가 도구 개발을 통한 탐구 능력 평가의 타당화에 관한 연구
김승훈
우종옥
이항로
한국과학교육학회지. 17(1)
[1997]
과학 개념형성의 한 인지적 모형
권재술
물리교육
[1991]
과학 개념 학습을 위한 수업 절차와 전략
권재술
한국과학교육학회지. 12(2)
[1992]
결과중심 과학탐구능력 평가에서 평가 준거에 따른 평가자간 신뢰도 조사
최기학
한국교원대학교 석사학위 논문
[1993]
박사
갈등상황 제시 유형에 따른 학생들의 물리 개념 변화
김지나
한국교원대학교 석사학위 논문
[1997]
Variable us es of alternative conceptions :A case s tudy in current electricty
Finley
Heller
[1992]
Unde rs tanding of the limit concept in colleg e calculusstudents
Williams
[1989]
Toward an explanation of conceptual change
T oward an explanation of conceptual change
[1986]
The role of conceptual conflict in conceptual change and the design of science instruction
[1984]
T he nature of fourth gradersunders tandings of electric circuits
Moje
Shepardson
[1994]
T he experimental ges talt of caus ation: A common core topupils ' preconceptions in s cience
Anders son
[1986]
T he accomodation of science pedagogical knowledge :T he application of conceptual change contructs to teacher education
Stofflett
[1994]
T he Neces s ity of cognitive conflict s trategy in s cienceteaching
Kwon
[1997]
Students unders tanding of lightand its properties : T eaching to engender conceptual change
Fethers tonhaugh
T reagus t
[1992]
Stage theory of the development ofalternative conceptions
Ecks tein
Shemesh
[1993]
Preconceived knowledge of creation Newtonian conceptsamong gifted and non- gifted eleventh grade phys ics s tudents
Placek
[1987]
Misconceptions concerning Newtons law ofaction and reaction : T he underes timated importance of the third laws
Brown
Clement
[1987]
Macro- micro relationships : the mis s ing linkbetween electrodynamics in s tudents reasoning
Eylon
Ganiel
[1990]
Ideas in mechanics aNorwegian s tudy. T he many faces of teaching and learning mechanics
[1984]
Episodic conceptualization: A pos s ible cause of manifes talternative conceptions amongs t groups of pupils in some indian school
Mohapatra
[1990]
Effects of the kines thetic conflict on promoting scientific reasoning
Druyan.S
[1997]
Effect of cooperative learning s trategies on s tudent verbalinteractions and achievement conceptual change ins truction in 10th gradegeneral science
Lonning
[1993]
Educational psychology: A cognitive view (2nd ed.)
Ausubel, D. P.
[1978]
Development of childrens ideas onmotion : intuition vs. logical thinking
Ecks tein
Shemesh
[1989]
Critical review of reas earch in the domain ofmechnics
McDermott
[1983]
Conflict within dyadic interactions as as timulant for conceptual change in phys ics
T reagus t
Thorley
[1987]
Conceptual change s trategies andcooperative group work in chemis try
Bas ili
Sanford
[1991]
Conceptions of force and movement, intuitive ideas of pupilsin Zymbabwe in comparison with findings from other countries
T hijs
Conceptions of force and movement
[1987]
Cognitive conflict as a bas is for teachingquantitative aspects of the concept of temperature
Berkovitz
Stavy
[1980]
Being cons tructive: An alternative aproach tothe teaching of introductory ideas in electricty
Arnold
Millar
[1987]
Applying the "cognitive conflict" strategy for conceptual change: Some implications, difficulties, and problems
Dreyfus
Eliovitch
Jungwith
Applying the cognitive conflicts trategy for conceptual change- some implications
[1990]
Alternative conceptions and history of science in physics teacher education
Leite.M
Sequeria
[1991]
Accommodation of a scientificconception : T oward a theory of a conceptual change
Hewson
Posner
Strike
[1982]
A survey of some children s ideasabout force
Watts
Zylbers ztajn
[1981]
A s tudy of s tudents unders tanding of electricty in five Europeancontries
Ships tone
[1988]
' 인지갈등에 의한 고등학생의 물리 개념 변화'
의 유사주제(
) 논문