주제분류(KDC/DDC) |
교육정책 및 행정
|
1,092
|
8
|
|
주제어 |
Disciplinary identity
|
1
|
1
|
|
Educational Officials Act
|
1
|
1
|
|
Literature review method
|
1
|
1
|
|
National Curriculum Policy
|
1
|
1
|
|
President Election System o ...
|
1
|
1
|
|
교육혁신 플랫폼
|
1
|
1
|
|
총장선출제도
|
1
|
1
|
|
Autonomy of Institutions of ...
|
2
|
1
|
|
Korean educational administra ...
|
2
|
1
|
|
Proletcult
|
2
|
1
|
|
Relation-oriented Listening
|
2
|
1
|
|
The 4 th industrial revolutio ...
|
2
|
1
|
|
Tongjian Gangmu Faming Shuf ...
|
2
|
1
|
|
Understanding and Creating F ...
|
2
|
1
|
|
Zizhi Tongjian Gangmu
|
2
|
1
|
|
popularization of literary ar ...
|
2
|
1
|
|
school supervisor system
|
2
|
1
|
|
toplevel-structures
|
2
|
1
|
|
思政殿訓義
|
2
|
1
|
|
資治通鑑綱目
|
2
|
1
|
|
通鑑綱目發明書法
|
2
|
1
|
|
교육의 실제
|
2
|
1
|
|
국가 교육과정 정책
|
2
|
1
|
|
융합뮤지컬
|
2
|
1
|
|
융합뮤지컬의 이해와 창작Ⅰ-Ⅱ
|
2
|
1
|
|
프롤레트쿨트
|
2
|
1
|
|
disciplinaryidentity
|
3
|
1
|
|
Educational administration
|
7
|
2
|
|
University structural reform ...
|
4
|
1
|
|
韓雪野
|
4
|
1
|
|
교육논리
|
5
|
1
|
|
한국 교육행정학
|
5
|
1
|
|
Zizhi Tongjian
|
6
|
1
|
|
교육공무원법
|
6
|
1
|
|
資治通鑑
|
7
|
1
|
|
결과활용
|
7
|
1
|
|
기획서
|
7
|
1
|
|
대학 구조개혁 정책
|
7
|
1
|
|
문헌고찰연구
|
7
|
1
|
|
Trends analysis
|
8
|
1
|
|
educational administration
|
10
|
1
|
|
교육행정학
|
20
|
2
|
|
대본
|
10
|
1
|
|
연계전공
|
10
|
1
|
|
Educational Community
|
11
|
1
|
|
학문적정체성
|
24
|
2
|
|
Administrative Procedures A ...
|
13
|
1
|
|
legalissues
|
13
|
1
|
|
교육전문직
|
13
|
1
|
|
법적 쟁점
|
13
|
1
|
|
text types
|
14
|
1
|
|
民族
|
14
|
1
|
|
작곡
|
20
|
1
|
|
script
|
23
|
1
|
|
national university
|
28
|
1
|
|
Research method
|
30
|
1
|
|
滿洲
|
30
|
1
|
|
Collaborative Governance
|
65
|
2
|
|
인사제도
|
32
|
1
|
|
제4차 산업혁명
|
32
|
1
|
|
국립대학
|
35
|
1
|
|
대학의 자율성
|
35
|
1
|
|
실제
|
34
|
1
|
|
Indicator
|
40
|
1
|
|
Theory
|
43
|
1
|
|
logic
|
46
|
1
|
|
교육행정
|
56
|
1
|
|
행정절차법
|
67
|
1
|
|
교육공동체
|
73
|
1
|
|
이론
|
79
|
1
|
|
national curriculum
|
86
|
1
|
|
selection
|
90
|
1
|
|
교육학
|
87
|
1
|
|
Outcome
|
102
|
1
|
|
training
|
104
|
1
|
|
국가 교육과정
|
104
|
1
|
|
협력적 거버넌스
|
211
|
2
|
|
교양
|
131
|
1
|
|
연구
|
127
|
1
|
|
지표
|
135
|
1
|
|
research
|
163
|
1
|
|
evaluation
|
210
|
1
|
|
연구 방법
|
222
|
1
|
|
Practice
|
229
|
1
|
|
Research trends
|
259
|
1
|
|
동향 분석
|
260
|
1
|
|
pbl
|
336
|
1
|
|
practice
|
301
|
1
|
|
Platform
|
431
|
1
|
|
evaluation
|
473
|
1
|
|
gov-ernance
|
479
|
1
|
|
공정성
|
538
|
1
|
|
글쓰기
|
552
|
1
|
|
대학
|
462
|
1
|
|
융합 교육
|
517
|
1
|
|
전문성
|
634
|
1
|
|
평가
|
598
|
1
|
|
Education
|
1,212
|
1
|
|
education
|
969
|
1
|
|
거버넌스
|
815
|
1
|
|
교육정책
|
805
|
1
|
|
연구 동향
|
2,469
|
1
|
|
계 |
|
16,264 |
115 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|