주제분류(KDC/DDC) |
생물과학
|
768
|
1
|
|
주제어 |
Korean learners as an academi ...
|
1
|
1
|
|
articulation(명료화)
|
1
|
1
|
|
coaching(코칭)
|
1
|
1
|
|
cognitiveapprenticeshiptheory ...
|
1
|
1
|
|
discourse synthetic speaking
|
1
|
1
|
|
fading(페이딩)
|
1
|
1
|
|
koreanforacademicpurpose(학문 ...
|
1
|
1
|
|
languagefactor
|
1
|
1
|
|
myricetin-3-o-α-l-rhamnoside
|
1
|
1
|
|
naturalhealthproducts
|
1
|
1
|
|
oral examination talk
|
1
|
1
|
|
scaffolding(스캐폴딩)
|
1
|
1
|
|
teaching korean speaking
|
1
|
1
|
|
구술시험 대화
|
1
|
1
|
|
한국어 말하기 교육(teaching k ...
|
1
|
1
|
|
diospyroslotus
|
3
|
2
|
|
Romantic Spirit
|
2
|
1
|
|
academic dialogue
|
2
|
1
|
|
antidiabete
|
2
|
1
|
|
낭만정신론
|
2
|
1
|
|
담화통합 말하기
|
2
|
1
|
|
kap learners
|
5
|
2
|
|
acarbose
|
3
|
1
|
|
페이딩
|
3
|
1
|
|
학문적 대화
|
3
|
1
|
|
academic activity
|
4
|
1
|
|
cognitiveapprenticeshiptheory
|
4
|
1
|
|
의사소통 문제
|
4
|
1
|
|
학문 활동
|
4
|
1
|
|
인지적 도제 이론
|
5
|
1
|
|
Romantic
|
6
|
1
|
|
명료화
|
6
|
1
|
|
communicationproblem
|
7
|
1
|
|
담화통합
|
7
|
1
|
|
fading
|
8
|
1
|
|
revolutionary romanticism
|
8
|
1
|
|
단편서사시
|
8
|
1
|
|
언어적 요인
|
8
|
1
|
|
discourse synthesis
|
10
|
1
|
|
한국어 말하기 교육
|
14
|
1
|
|
antidiabetes
|
15
|
1
|
|
cognitive factor
|
15
|
1
|
|
articulation
|
18
|
1
|
|
인지적 요인
|
24
|
1
|
|
korean for academic purpose
|
28
|
1
|
|
학문 목적 한국어 학습자
|
60
|
2
|
|
modeling(모델링)
|
36
|
1
|
|
α-glucosidase
|
71
|
2
|
|
스캐폴딩
|
74
|
1
|
|
사회주의 리얼리즘
|
75
|
1
|
|
coaching
|
82
|
1
|
|
scaffolding
|
86
|
1
|
|
사실주의
|
95
|
1
|
|
Romanticism
|
112
|
1
|
|
학문 목적 한국어
|
138
|
1
|
|
코칭
|
180
|
1
|
|
리얼리즘
|
200
|
1
|
|
모델링
|
210
|
1
|
|
intertextuality
|
280
|
1
|
|
modeling
|
225
|
1
|
|
상호 텍스트성
|
473
|
1
|
|
antioxidant
|
1,277
|
1
|
|
계 |
|
4,687 |
67 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|