주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
15,032
|
11
|
|
주제어 |
2015 National curriculum
|
1
|
1
|
|
componentofmorale
|
2
|
2
|
|
educationpolicyimplementation
|
2
|
2
|
|
freelearningsemester.
|
1
|
1
|
|
internationalexchangeofteache ...
|
2
|
2
|
|
out-of-field teaching
|
1
|
1
|
|
saccharification residue
|
1
|
1
|
|
student satisfaction with tea ...
|
1
|
1
|
|
sunfiower stalk
|
1
|
1
|
|
teacher workload
|
2
|
2
|
|
teachers pupil control ideolo ...
|
2
|
2
|
|
teachersmorale
|
2
|
2
|
|
teaching abroad
|
2
|
2
|
|
교사 직무부담
|
2
|
2
|
|
교육정책 도입
|
2
|
2
|
|
사기구성요인
|
2
|
2
|
|
상치교사
|
1
|
1
|
|
중국사례분석
|
1
|
1
|
|
중등학교 교원
|
2
|
2
|
|
중등학교교사신규채용제도
|
1
|
1
|
|
창의경영학교지원사업
|
1
|
1
|
|
초·중학교교사
|
2
|
2
|
|
특급교사제
|
1
|
1
|
|
학생의 교사만족
|
1
|
1
|
|
elementaryandsecondaryschoolt ...
|
3
|
2
|
|
교사교류
|
3
|
2
|
|
학생지도관
|
3
|
2
|
|
Curriculum reform
|
2
|
1
|
|
elementaryandsecondaryschools
|
4
|
2
|
|
financialsupportproject
|
2
|
1
|
|
masterteachersystem
|
2
|
1
|
|
student selection
|
2
|
1
|
|
teacherin-serviceeducation
|
2
|
1
|
|
眞性 主語
|
2
|
1
|
|
統辭 分析
|
2
|
1
|
|
교사 수급
|
2
|
1
|
|
교사사기
|
4
|
2
|
|
초중등학교교육
|
2
|
1
|
|
chinese teachers
|
5
|
2
|
|
creativemanagementschool
|
3
|
1
|
|
international middle school
|
3
|
1
|
|
교사현직연수
|
3
|
1
|
|
창의경영학교
|
3
|
1
|
|
teacher policy
|
21
|
6
|
|
elementaryandsecondaryeducati ...
|
8
|
2
|
|
teacher employment test
|
4
|
1
|
|
teaching quality
|
4
|
1
|
|
초중등교육
|
12
|
3
|
|
초중등학교 정책
|
4
|
1
|
|
학생 대응행동
|
4
|
1
|
|
학생 성취도
|
4
|
1
|
|
글로벌 교육역량
|
9
|
2
|
|
mediatingeffectanalysis
|
5
|
1
|
|
정책집행요인
|
5
|
1
|
|
중국교사
|
5
|
1
|
|
교원정책
|
47
|
8
|
|
Student Achievement
|
6
|
1
|
|
Teacher policy
|
6
|
1
|
|
school improvement
|
6
|
1
|
|
globalcompetency
|
13
|
2
|
|
국제중학교
|
7
|
1
|
|
학교 개선
|
7
|
1
|
|
학생선발
|
7
|
1
|
|
흡수탑
|
7
|
1
|
|
교육과정 개혁
|
15
|
2
|
|
educational opportunity
|
8
|
1
|
|
koreaneducationlongitudinalst ...
|
8
|
1
|
|
sem(structural equation model ...
|
10
|
1
|
|
sentence analysis
|
11
|
1
|
|
교육 기회
|
11
|
1
|
|
instructional leadership
|
12
|
1
|
|
secondary teachers
|
12
|
1
|
|
Secondary school teachers
|
13
|
1
|
|
학교선택권
|
13
|
1
|
|
teacher professional developm ...
|
27
|
2
|
|
school choice
|
16
|
1
|
|
수석교사제
|
16
|
1
|
|
교원 인식
|
17
|
1
|
|
교원임용시험
|
17
|
1
|
|
교육의 질
|
17
|
1
|
|
과학교과
|
18
|
1
|
|
free learning semester
|
19
|
1
|
|
재정지원사업
|
19
|
1
|
|
opv
|
23
|
1
|
|
수업지도성
|
23
|
1
|
|
정책수용도
|
24
|
1
|
|
teacher-collaboration
|
25
|
1
|
|
teaching efficacy
|
27
|
1
|
|
talis
|
30
|
1
|
|
한국교육종단연구
|
32
|
1
|
|
program evaluation
|
72
|
2
|
|
교직만족도
|
37
|
1
|
|
매개효과 분석
|
37
|
1
|
|
국제교류
|
80
|
2
|
|
teachers perception
|
42
|
1
|
|
정책변화
|
41
|
1
|
|
internationalcomparison
|
44
|
1
|
|
교사 전문성 개발
|
47
|
1
|
|
성과분석
|
122
|
2
|
|
교사 협력
|
65
|
1
|
|
학교문화
|
65
|
1
|
|
pisa
|
91
|
1
|
|
정책집행
|
101
|
1
|
|
policy change
|
111
|
1
|
|
comparative study
|
245
|
2
|
|
high school
|
128
|
1
|
|
teacher -efficacy
|
128
|
1
|
|
국제비교
|
121
|
1
|
|
Science
|
151
|
1
|
|
자유학기제
|
316
|
2
|
|
효과성
|
332
|
2
|
|
school violence
|
372
|
2
|
|
solar cell
|
186
|
1
|
|
고등학교
|
202
|
1
|
|
교수효능감
|
202
|
1
|
|
비교연구
|
495
|
2
|
|
학교폭력
|
737
|
3
|
|
2015 개정 교육과정
|
670
|
2
|
|
teacher efficacy
|
288
|
1
|
|
교사 전문성
|
321
|
1
|
|
교사 효능감
|
668
|
2
|
|
구조 방정식 모형
|
572
|
1
|
|
job satisfaction
|
1,160
|
1
|
|
교육정책
|
824
|
1
|
|
계 |
|
24,847 |
184 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
73 |
|