주제분류(KDC/DDC) |
학습지도, 교육방법
|
8,583
|
8
|
|
주제어 |
CT 특성
|
1
|
1
|
|
CT측정
|
1
|
1
|
|
R&E 활동
|
1
|
1
|
|
SW education using Physical ...
|
1
|
1
|
|
Science class in high school
|
1
|
1
|
|
Scientific Problem-Solving ...
|
1
|
1
|
|
assessing CT
|
1
|
1
|
|
research title
|
1
|
1
|
|
science & engineering practic ...
|
1
|
1
|
|
science research reports
|
1
|
1
|
|
teachers guide of Nuri curric ...
|
1
|
1
|
|
the characteristics of CT
|
1
|
1
|
|
title of research reports
|
1
|
1
|
|
trustworthiness of informatio ...
|
1
|
1
|
|
가이드라인
R&E (Research a ...
|
1
|
1
|
|
고등과학
|
1
|
1
|
|
과학 연구보고서
|
1
|
1
|
|
과학․
|
1
|
1
|
|
과학관련 활동
|
1
|
1
|
|
과학적 문제해결교육(SciPS_C ...
|
1
|
1
|
|
연구보고서 제목
|
1
|
1
|
|
연구제목
|
1
|
1
|
|
차세대과학표준
|
1
|
1
|
|
컴퓨팅사고(CT)
|
1
|
1
|
|
피지컬컴퓨팅 SW교육
|
1
|
1
|
|
Computational Thinking(CT ...
|
2
|
1
|
|
computational thinking (CT)
|
2
|
1
|
|
process of scientific inquiry
|
2
|
1
|
|
science pre-service teacher
|
2
|
1
|
|
science-related activities
|
2
|
1
|
|
scientific information evalua ...
|
2
|
1
|
|
공학 실천
|
2
|
1
|
|
과학 정보
|
2
|
1
|
|
과학 정보 평가
|
2
|
1
|
|
scientific information
|
3
|
1
|
|
softwareeducation
|
3
|
1
|
|
core ideas
|
4
|
1
|
|
정보의 신뢰도
|
4
|
1
|
|
algorism
|
5
|
1
|
|
programing
|
5
|
1
|
|
과학탐구과정
|
5
|
1
|
|
consulting model
|
6
|
1
|
|
secondary students
|
7
|
1
|
|
컨설팅 모형
|
8
|
1
|
|
학교급별
|
8
|
1
|
|
suspect
|
9
|
1
|
|
ngss
|
17
|
1
|
|
핵심 아이디어
|
17
|
1
|
|
누리과정 교사용 지도서
|
21
|
1
|
|
scientific literacy
|
46
|
1
|
|
Search and Seizure
|
53
|
1
|
|
Relevance
|
55
|
1
|
|
scientific inquiry
|
58
|
1
|
|
과학적 소양
|
59
|
1
|
|
전자정보
|
65
|
1
|
|
과학 탐구
|
76
|
1
|
|
스크래치
|
78
|
1
|
|
scratch
|
93
|
1
|
|
압수 수색
|
90
|
1
|
|
예비과학교사
|
101
|
1
|
|
관련성
|
120
|
1
|
|
프로그래밍
|
123
|
1
|
|
guideline
|
147
|
1
|
|
high school students
|
216
|
1
|
|
problem-solving
|
189
|
1
|
|
디지털 증거
|
203
|
1
|
|
문제 해결
|
372
|
1
|
|
고등학생
|
526
|
1
|
|
소프트웨어 교육
|
472
|
1
|
|
알고리즘
|
486
|
1
|
|
컴퓨팅 사고력
|
443
|
1
|
|
gender
|
1,176
|
1
|
|
성별
|
698
|
1
|
|
계 |
|
14,693 |
81 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|