주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
15,032
|
13
|
|
주제어 |
LG multicultural love school
|
1
|
1
|
|
LG 사랑의 다문화 학교
|
1
|
1
|
|
Learning Speed
|
1
|
1
|
|
deficit thinking
|
2
|
2
|
|
economically disadvantaged gi ...
|
1
|
1
|
|
giftedandtalentededucationpol ...
|
1
|
1
|
|
giftedandtalentedstudent
|
1
|
1
|
|
masterplanforthepromotionofgi ...
|
1
|
1
|
|
parental social-economic stat ...
|
1
|
1
|
|
teachers for gifted and talen ...
|
1
|
1
|
|
결핍 사고
|
1
|
1
|
|
습득속도
|
1
|
1
|
|
Global Bridges
|
2
|
1
|
|
Motion Capture(모션 캡처)
|
2
|
1
|
|
Notice for Convocation
|
2
|
1
|
|
Observation-based Movement C ...
|
2
|
1
|
|
One-hand control(한 손 조작)
|
2
|
1
|
|
QoS(QoS)
|
2
|
1
|
|
Robot Car(로봇 차)
|
2
|
1
|
|
Self Care Behaviors(자가간 ...
|
2
|
1
|
|
giftedchildrenwithadhd
|
2
|
1
|
|
individual characteristic
|
2
|
1
|
|
multicultural gifted educatio ...
|
2
|
1
|
|
twice exceptionality
|
2
|
1
|
|
게임콘텐츠제작
|
2
|
1
|
|
글로벌 브릿지
|
2
|
1
|
|
다문화 영재교육과정
|
2
|
1
|
|
영재교육 담당 교원
|
2
|
1
|
|
multicultural gifted students
|
3
|
1
|
|
shareholdersgeneralmeeting
|
3
|
1
|
|
결핍인식
|
3
|
1
|
|
이중특수성
|
3
|
1
|
|
Type II Diabetes(제2형 당뇨 ...
|
4
|
1
|
|
adhd영재
|
4
|
1
|
|
motivational regulation
|
5
|
1
|
|
under-representation
|
6
|
1
|
|
과소선발
|
6
|
1
|
|
조화적합성
|
7
|
1
|
|
다문화 영재
|
8
|
1
|
|
영재교육 대상자
|
9
|
1
|
|
behavioral regulation
|
11
|
1
|
|
영재교육정책
|
12
|
1
|
|
영재교육진흥종합계획
|
12
|
1
|
|
kyps
|
13
|
1
|
|
school environment
|
26
|
2
|
|
Gifted
|
14
|
1
|
|
gifted and talented education
|
14
|
1
|
|
서면투표
|
14
|
1
|
|
serious game(기능성 게임)
|
17
|
1
|
|
kolb
|
18
|
1
|
|
케이블tv
|
18
|
1
|
|
Voting Rights
|
19
|
1
|
|
소외계층 영재
|
19
|
1
|
|
gifted students
|
59
|
3
|
|
동기조절
|
21
|
1
|
|
home environment
|
44
|
2
|
|
학교환경
|
44
|
2
|
|
mixed-methods
|
23
|
1
|
|
Learning Style
|
24
|
1
|
|
부모의 사회경제적 지위
|
24
|
1
|
|
영재학생
|
52
|
2
|
|
행동조절
|
26
|
1
|
|
Motion Graphics
|
27
|
1
|
|
Gifted Education
|
36
|
1
|
|
가정환경
|
73
|
2
|
|
self-regulated learning abili ...
|
39
|
1
|
|
모션그래픽
|
38
|
1
|
|
의결권
|
54
|
1
|
|
일반학생
|
54
|
1
|
|
전자투표
|
55
|
1
|
|
영재
|
160
|
2
|
|
학습유형
|
80
|
1
|
|
self -regulated learning
|
170
|
2
|
|
temperament
|
108
|
1
|
|
자기조절학습
|
225
|
2
|
|
career-maturity
|
129
|
1
|
|
개인특성
|
127
|
1
|
|
자기조절 학습능력
|
122
|
1
|
|
영재교육
|
280
|
2
|
|
혼합연구
|
139
|
1
|
|
perfectionism
|
175
|
1
|
|
기질
|
210
|
1
|
|
완벽주의
|
209
|
1
|
|
structural equation model
|
249
|
1
|
|
competency
|
388
|
1
|
|
양육태도
|
305
|
1
|
|
adhd
|
415
|
1
|
|
research trend
|
608
|
1
|
|
school adjustment
|
495
|
1
|
|
구조 방정식 모형
|
572
|
1
|
|
다양성
|
566
|
1
|
|
진로성숙도
|
450
|
1
|
|
Creativity
|
803
|
1
|
|
emotion
|
887
|
1
|
|
역량
|
972
|
1
|
|
정서
|
700
|
1
|
|
창의성
|
1,752
|
1
|
|
학교적응
|
692
|
1
|
|
연구 동향
|
2,652
|
1
|
|
계 |
|
30,678 |
124 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|